Bukan Saja Kon Yeow Guan Eng Anwar Pun Kena Scam Rupanya



Tanpa menyelidik terlebih dahulu samada benar atau tidak ada pihak yang hendak menyumbangkan 2,000,000 dos vaksin Bekas ketua menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng dalam sidang media bersama Ketua Menteri Pulau Pinang berkata, langkah menolak vaksin itu adalah jenayah..
“Ini ialah jenayah kerajaan Perikatan Nasional. Anda membenarkan sumbangan politik, tetapi sumbangan vaksin tidak dibenarkan. Kepala otak dia. Bagaimana ini berlaku?

“Apabila mempunyai dua juta dos, petugas barisan hadapan, warga emas, begitu banyak nyawa boleh diselamatkan. Saya mahu mencadangkan Chow dan negeri untuk menerima dos disumbangkan itu, jika mereka (pihak berkuasa) mahu menghukum, biarkan mereka hukum.
“Ia adalah jenayah untuk menghalang vaksin daripada diberikan, kerana ramai orang, termasuk wartawan, belum diberikan suntikan mereka,” kata Ahli Parlimen Bagan itu.
Hari ini...
PUTRAJAYA: Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi, Khairy Jamaluddin mendedahkan sumbangan dua juta dos vaksin Covid-19 yang dipolitikkan pimpinan DAP adalah satu aktiviti scam yang dilakukan sebuah syarikat yang berpangkalan di Hong Kong tidak wujud.
Beliau yang juga Menteri Penyelaras Program Imunisasi Covid-19 Kebangsaan (PICK) menegaskan, tindakan Ketua Menteri Pulau Pinang, Chow Kon Yeow dan Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng yang cuba mempolitikkan sumbangan itu satu perkara serius.
Kata beliau, pihaknya sudah memeriksa maklumat mengenai syarikat dan individu yang kononnya mahu menyumbang vaksin itu adalah palsu, malah pihak Sinovac juga menafikan terdapat urusan sedemikian, manakala syarikat terbabit pula tidak wujud di Hong Kong.
“Malah pagi tadi, saya sudah maklumkan pada Kon Yeow dan Guan Eng supaya jangan mempolitikkan PICK ini dengan isu sampah ini. Bagaimana Pulau Pinang boleh ditipu hingga menuduh Kerajaan Pusat menghalang derma dua juta untuk negeri itu.
“Vaksin ini bukannya boleh dibeli seperti baju T di platform jualan atas talian. Apa yang senang diperkatakan, apa yang ditunjukkan Ketua Menteri Pulau Pinang yang didakwanya sumbangan adalah palsu dan scam,” katanya dalam sidang akhbar khas secara maya hari ini.
Khairy berkata, beliau sangat kecewa dengan sikap Kon Yeow dan Guan Eng yang juga bekas Menteri Kewangan yang mempolitikkan isu yang tidak betul sama sekali sehingga Kerajaan Pusat dihentam 24 jam.

Katanya, selepas sidang media dua pemimpin terbabit, pegawai memaklumkan surat terbabit turut diterimanya pada 9 Februari lalu, kononnya untuk memberi sumbangan dua juta dos kepada Sabah. 

“Perkara ini juga disuarakan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim sedangkan pemeriksaan dengan Sinovac dan individu yang dikatakan pegawai syarikat pengeluar vaksin itu, semuanya tidak betul kerana tiada urusan sedemikian.
“Malah saya sudah meminta Badan Bertindak Imunisasi Covid-19 (CITF) untuk membuat laporan polis bagi menyiasat individu yang memperdayakan Kerajaan Negeri Pulau Pinang, namun saya harap Guan Eng dan Kon Yeow sepatutnya menyiasat perkara ini dahulu,” katanya.
Semalam, Kon Yeow dalam sidang akhbar membidas tindakan Kerajaan Pusat yang menolak sumbangan sebuah syarikat swasta sebanyak dua juta dos vaksin pada Februari lalu.
Malah, Guan Eng melahirkan rasa marah dan kecewa dengan pendedahan yang dibuat Kon Yeow dan bersedia berdepan sebarang tindakan termasuk sekiranya bekalan vaksin itu dirampas.
“Sekarang ada yang mahu menderma vaksin kenapa tidak benarkan? Jika derma politik boleh, mengapa derma vaksin tidak boleh,” katanya.- UTUSAN ONLINE
Ha.. ha.. Kerajaan Negeri pun boleh kena scam??.. apa punya mangkak la yang dok kat Komtar tu.. tak reti nak chek dulu ka company yang offer tu ada atau tak ada?


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.anaksungaiderhaka.com/2021/05/alahai-kerajaan-negeri-pulau-pinang.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Saya Akan Minta Maaf Jika Dakwaan Scam Vaksin Kj Benar Kata Guan Eng

Saya Akan Minta Maaf Jika Dakwaan Scam Vaksin Kj Benar Kata Guan Eng

papar berkaitan - pada 21/5/2021 - jumlah : 192 hits
May 20 2021 4 23 PMChow Kon Yeow menunjukkan surat daripada Kementerian Kesihatan bertarikh 12 Mac yang menolak sumbangan dua juta dos Sinovac percuma dari sebuah syarikat swasta pada sidang media Selasa lalu Turut hadir Lim Guan Eng GEORGE...
Guan Eng Questions Putrajaya S Ability To Replenish Kwan

Guan Eng Questions Putrajaya S Ability To Replenish Kwan

papar berkaitan - pada 20/5/2021 - jumlah : 248 hits
Former finance minister Lim Guan Eng has questioned the government s ability to replenish the National Trust Fund after tapping RM5 billion to cover the Covid 19 vaccination programme This came after Finance Minister Tengku Zafrul Abdul Azi...
Malu Derrr Guan Eng Dengan Km Penang Hahahaha

Malu Derrr Guan Eng Dengan Km Penang Hahahaha

papar berkaitan - pada 20/5/2021 - jumlah : 178 hits
Boleh pulak nak tuntut syarikat swasta tu tampil Kalau tak tampil macam mana Tersengih dengan mata sepet ker Takkanlah sebelum keluar statement tu takde jumpa dengan owner syarikat tu Takkan berurusan dengan PA dia jer Kalau betul syarikat ...
Irate Guan Eng Tells Penang Cm To Take Free Vaccines Face Backlash Later

Irate Guan Eng Tells Penang Cm To Take Free Vaccines Face Backlash Later

papar berkaitan - pada 19/5/2021 - jumlah : 199 hits
Former Penang chief minister Lim Guan Eng has urged his successor Chow Kon Yeow to accept a private firm s offer to sponsor two million doses of vaccine for the state He argued that people s lives mattered and described the move to prevent ...
Egg On The Faces Of Penang Cm Guan Eng

Egg On The Faces Of Penang Cm Guan Eng

papar berkaitan - pada 20/5/2021 - jumlah : 203 hits
Researching the biggest con jobs in the world on the Net was as interesting as the search results revealing some interesting facts and figures Far too many had made too much at the expense of the ordinary man Fraudsters imposters and cheats...
Kepala Otak Dia Guan Eng Kata

Kepala Otak Dia Guan Eng Kata

papar berkaitan - pada 19/5/2021 - jumlah : 270 hits
GEORGE TOWN Ketua Menteri Chow Kon Yeow mendedahkan Pulau Pinang ditawarkan dua juta dos vaksin Sinovac secara percuma Februari lalu tetapi tidak dapat menerimanya kerana dihalang Putrajaya Beliau berkata kerajaan negeri menulis surat kepad...
Guan Eng Is Muhyiddin Announcing Any Help At All For Mco 3 0

Guan Eng Is Muhyiddin Announcing Any Help At All For Mco 3 0

papar berkaitan - pada 24/5/2021 - jumlah : 248 hits
DAP today continued to pressure Prime Minister Muhyiddin Yassin to announce another round of stimulus in view of the estimated economic losses of RM400 million due to the third round of movement control order In a statement today DAP secret...
Guan Eng Urges Federal Government To Decentralise Covid 19 Vaccine Procurement To States

Guan Eng Urges Federal Government To Decentralise Covid 19 Vaccine Procurement To States

papar berkaitan - pada 22/5/2021 - jumlah : 233 hits
File photo showing a nurse holding up a dose of the AstraZeneca Covid 19 vaccine at the World Trade Centre Kuala Lumpur 8212 Malay Mail KUALA LUMPUR To assist the federal government on expediting National Covid 19 Immunisation Programme DAP
Defamation Suit Court Orders Raja Petra To Pay Lim Guan Eng Rm600 000

Defamation Suit Court Orders Raja Petra To Pay Lim Guan Eng Rm600 000

papar berkaitan - pada 25/5/2021 - jumlah : 289 hits
Lim Guan Eng KUALA LUMPUR Former Finance Minister Lim Guan Eng has won RM600 000 in damages in his defamation suit against blog writer Raja Petra Raja Kamarudin over a series of articles alleging corruption in the RM6 3 billion Penang under...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Wee Barking Up The Wrong Tree

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Mobile Friendly Free Money The Community Has You Covered

Pelajar Lelaki 14 Tahun Meninggal Dunia Ketika Merentas Desa

Umur 7 Tahun Sudah Bergelar Tunangan Orang

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Bila Kau Rajin Nak Tolong Kerja Orang

Perjanjian Allah Swt Dengan Kaum Bani Israil