Buka Sidang Parlimen Bukan Agenda Peribadi Anwar



Tindakan Ketua Penerangan Bersatu, Wan Saiful Wan Jan mendakwa desakan untuk diadakan sidang Parlimen adalah bagi memenuhi agenda peribadi Anwar Ibrahim menunjukkan parti itu telah bankrap politik.
Menurut Setiausaha Angkatan Muda KEADILAN (AMK) Malaysia, Ahmad Syukri Razab, kenyataan sedemikian menunjukkan situasi terdesaknya Kerajaan Perikatan Nasional (PN) yang semakin hari semakin gagal.
Katanya, dalih itu lebih kepada menutup ketakutan PN mengadakan sidang Parlimen dan berlindung di sebalik alasan dangkal dan tidak logik.
“Desakan untuk sidang Parlimen diadakan segera bukan hanya dibuat oleh Anwar Ibrahim dan pihak pembangkang, tetapi turut disuarakan oleh rakan koalisi Perikatan Nasional sendiri iaitu Umno.
“Malah Yang Maha Mulia Sri Paduka Baginda Yang Dipertuan Agong juga sudah dua kali bertitah agar sidang Parlimen segera diadakan.
“Agak menjengkelkan apabila Wan Saiful cuba membangkitkan isu desakan untuk diadakan sidang Parlimen ini sebagai usaha untuk mensabotaj kestabilan politik Kerajaan.
“Walhal rakyat Malaysia sudah cukup faham betapa darurat ini sedang ditunggang oleh PN bagi memanjangkan hayat politik mereka yang sememangnya tidak pernah stabil,” katanya dalam satu kenyataan.
Selain itu, menurut Syukri, ketakutan membuka sidang juga menjadi petunjuk betapa Perdana Menteri sendiri tidak yakin sokongan yang beliau miliki.
Katanya, rakyat semakin tertanya-tanya adakah PM Mahiaddin benar-benar telah kehilangan sokongan sekutunya Umno, dan bukan hanya spekulasi semata-mata.
“Sangat ironi apabila Wan Saiful seolah-olah menyerahkan kepada Anwar Ibrahim untuk memastikan sidang Parlimen dapat berjalan dengan aman. Apakah beliau sendiri sudah tidak yakin dengan kemampuan Tan Sri Mahiaddin sebagai Perdana Menteri Malaysia?
“Adalah lebih baik Wan Saiful tidak menegakkan benang basah dan sama-sama mendesak agar sidang Parlimen diadakan bagi memboleh dasar-dasar yang melibatkan kepentingan rakyat dibahaskan,” katanya lagi.
Semalam, Wan Saiful mendakwa keghairahan sesetengah pihak khususnya Anwar Ibrahim mendesak untuk sidang Parlimen disegerakan adalah bertujuan untuk menggugat kestabilan politik negara.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://suarapakatandaily.com/archives/32474

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Buka Parlimen Kenyataan Peguam Negara Ibarat Hina Istana Negara Anwar Ibrahim

Buka Parlimen Kenyataan Peguam Negara Ibarat Hina Istana Negara Anwar Ibrahim

papar berkaitan - pada 27/6/2021 - jumlah : 235 hits
Firdaus AzilJun 26 2021 Datuk Seri Anwar Ibrahim mendakwa ada usaha yang sistematik menggunakan Pejabat Peguam Negara dan Pejabat Speaker Parlimen untuk melengahkan Parlimen Gambar fail Astro AWANIDalam pada itu Anwar berkata tidak perlu me...
Tak Rasa Malu Ke Diaib Bila Agong Berkali Kali Gesa Buka Parlimen Soal Anwar Kepada Muhyiddin

Tak Rasa Malu Ke Diaib Bila Agong Berkali Kali Gesa Buka Parlimen Soal Anwar Kepada Muhyiddin

papar berkaitan - pada 30/6/2021 - jumlah : 175 hits
June 29 2021 Anwar Ibrahim berkata pemerintah yang ada hanya jadi pelingkup negara dan rakyat PETALING JAYA Ketegasan Yang di Pertuan Agong yang berulang kali menggesa sidang Parlimen perlu diadakan segera memberi bayangan kegagalan kerajaa...
Anwar Sidang Parlimen Kali Ini Satu Penipuan

Anwar Sidang Parlimen Kali Ini Satu Penipuan

papar berkaitan - pada 7/7/2021 - jumlah : 175 hits
Malaysiakini Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim berpendapat sidang parlimen yang bakal diadakan semula selama lima hari bermula 26 Julai ini adalah satu bentuk penipuan Anwar berkata ini kerana sidang tersebut seperti yang dinyatakan Pejabat P...
Apakah Tujuan Dan Agenda Adakan Sidang Parlimen Soal Gerakan

Apakah Tujuan Dan Agenda Adakan Sidang Parlimen Soal Gerakan

papar berkaitan - pada 20/6/2021 - jumlah : 325 hits
gemilangdaily comJika agenda sidang Parlimen hanya untuk membawa matlamat politik masing masing tanpa mengutamakan keselamatan dan kehidupan rakyat ia jelas tidak membawa sebarang makna ketika negara masih berperang dengan wabak Covid 19 ka...
Agong Titah Sidang Parlimen Sebelum 1 Ogos Kata Speaker

Agong Titah Sidang Parlimen Sebelum 1 Ogos Kata Speaker

papar berkaitan - pada 1/7/2021 - jumlah : 230 hits
MALAYSIA DATELINESpeaker Dewan Rakyat dan Dewan Negara memaklumkan mereka telah dititahkan oleh Yang Dipertuan Agong agar sidang kedua dua Dewan itu diadakan sebelum 1 Ogos 2021 iaitu tarikh tamat darurat Dalam kenyataan bersama Yang Dipert...
Mahiaddin Perlu Letak Jawatan Sebelum Sidang Khas Parlimen

Mahiaddin Perlu Letak Jawatan Sebelum Sidang Khas Parlimen

papar berkaitan - pada 2/7/2021 - jumlah : 270 hits
ULASAN LEWATMahiaddin makin terdesak Kenyataan rasmi dikeluarkan oleh Pejabat Perdana Menteri semalam yang memaklumkan perdana menteri Mahiaddin Md Yassin dimasukkan ke hospital di Kuala Lumpur kerana menghidap diarrhea atau cirit birit men...
Selepas Desakan Kuat Takiyuddin Jelaskan Sidang Parlimen Sebelum 1 Ogos Tarikh Dimuktamad 7 Julai Takiyuddin

Selepas Desakan Kuat Takiyuddin Jelaskan Sidang Parlimen Sebelum 1 Ogos Tarikh Dimuktamad 7 Julai Takiyuddin

papar berkaitan - pada 3/7/2021 - jumlah : 209 hits
Harits Asyraf HasnanJulai 2 2021 00 04 MYTTakiyuddin Hassan memaklumkan Perdana Menteri selaku Ketua Majlis Parlimen turut memutuskan untuk memanggil sidang Parlimen secepat mungkin sebelum 1 Ogos ini Gambar fail untuk mengadakan sidang Par...
Pm Mahu Panggil Sidang Parlimen Secepat Mungkin Sebelum 1 Ogos

Pm Mahu Panggil Sidang Parlimen Secepat Mungkin Sebelum 1 Ogos

papar berkaitan - pada 3/7/2021 - jumlah : 182 hits
July 2 2021 PETALING JAYA Perdana Menteri Muhyiddin Yassin mahu memanggil sidang Parlimen secepat mungkin sebelum 1 Ogos bagi menjunjung titah Yang di Pertuan Agong Perkara itu dimaklumkan oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri Takiyuddin ...
Cerita Foto Sepanjang Minggu

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Konsert Cinta Di Awan Siti Nurhaliza Tambah Lagi Sehari

Kkb Polls Indians And The Futility Of Voting

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Saya Harap Isu Aliff Aziz Tak Jejaskan Saya Cari Rezeki Di Malaysia Aaron Aziz

They Travelled For Hours To Celebrate Raya With Us

Dibunuh Kerana Tak Mahu Rujuk Selepas Bercerai Mayat Disumbat Dalam Bagasi



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Ceramah Pn Tidak Dapat Sambutan Di Kuala Kubu Baharu Pas Boikot Calon Bersatu Prk Kkb

Rumah Terbuka

Jangan Kahwin Pada Usia Terlalu Muda

Akhyar Cedera Dipukul Dompet Telefon Bimbit Disamun

Drama My Stolen First Kiss

Emy Yusuf Feat Driant Kenyang Beraya Chord