Buka Akaun Tabung Haji Online Simpan Duit Raya Anak Mudahnya Ikut Langkah Ibu Ni Kongsi


Dekat mana nak simpan duit raya anak-anak? Ada yang memilih untuk menyimpan di ASB namun ada pula yang memilih untuk ke Tabung Haji dan sebagainya.
Tak perlu ke bank, tip langkah demi langkah secara atas talian yang dikongsikan oleh ibu ini, Shahada Fauzi memang membantu. Senang!

Alhamdulillah. Tertunai dah hajat Ummi nak buka akaun Tabung Haji untuk 2 lagi ketul anak (budak Ali & baby Umar). Kejap je proses nya. Ummi dah buat permohonon awal-awal kat apps THiJARI minggu lepas lagi. Mudah kan?
Lepas apply dalam 30 hari kena pergi bank untuk aktifkan akaun. Minggu ni baru free nak pergi bank settlekan urusan buka akaun depa tu. Kena bagi salinan ic ibu/bapa dengan surat beranak anak-anak dan masukkan deposit. Pastu akaun pun aktif.
Tak sampai 5 minit urusan kat kaunter dah siap semua. Sekarang dah takde buku lagi. Pegawai bank tu kata nanti tengok dalam THiJARI senarai akaun bank anak-anak yang daftar tadi tu.

Ni sementara tunggu abah depa renew lesen memandu, ummi check kat apps THiJARI. Ehhh..dah ada dah akaun depa berdua. Pantas.
Bertambah lagi 2 akaun anak-anak. Maknanya ada 5 akaun yang ummi abah kena rajin menabung untuk masa depan depa. Semoga Allah sentiasa kurniakan rezeki yang berkat melimpah ruah tak putus-putus untuk kami. InsyaAllah.
Ini salah satu inisiatif kami untuk simpanan anak-anak. Untuk pendidikan depa. Selain tu nanti dah cukup syarat boleh apply untuk daftar haji pulak.
Ummi update sikit info bagi yang DAH ADA akaun Tabung Haji dan nak aktifkan apps THiJARI.
1. Download apps THiJARI kat apps store
2. Klik link kat Pengguna Kali Pertama
3. Akan link ke www.thijari.com.my dan klik button DAFTAR
4. Masukkan nombor IC dan akaun bank TH
5. Isi kan maklumat yang di minta (ID Pengguna dan Password)
6. Siap! Boleh guna dah.

Untuk akaun kanak-kanak ni, senarai akaun anak-anak akan ada dah dalam tu kalau masa kita buka akaun untuk depa kita adalah Penjaga 1. Boleh check kat menu bahagian Ringkasan Akaun. Bawah akaun dewasa (akaun kita) tersenarai semua akaun anak-anak.
Nak buka akaun untuk anak, mak/ayah kena ada akaun Tabung Haji tau. WAJIB ADA. Kalau belum ada, silalah buka ya. Tak rugi pun. Akaun anak-anak selagi belum umur 18 tahun, memang kena daftar under parents walaupun akaun nama depa sendiri. Parents adalah sebagai pemegang amanah.
Untuk memudahkan urusan, jika parents dah ada akaun boleh aktifkan apps THiJARI dan apply dulu untuk buka akaun anak-anak kat THiJARI. Umur anak seawal 1 bulan dah boleh buka akaun Tabung Haji kalau dah ada surat beranak.
Cara apply kat THiJARI :
1. Klik kat bahagian menu Pembukaan Akaun Kanak-Kanak.
2. Isi je semua maklumat sampai selesai.
3. Nanti pergi je kat bank untuk aktifkan. Bawa IC penjaga dan surat beranak anak (salinan dan yang asal). DEPOSIT sekurang-kurangnya RM2. Yup. RM2 je dah boleh buka akaun tau. Tapi seeloknya letak la RM10. Sangat la memudahkan pada yang kurang berkemampuan nak masukkan deposit ratus-ratus.
4. Serah semua kat kaunter. Nanti pegawai bank buatkan dan bagi slip nombor akaun. Alhamdulillah. Anak dah ada akaun bank Tabung Haji.
Kalau untuk menyimpan ni, ummi dah link kan akaun Tabung Haji anak-anak dengan akaun Maybank ummi. Masuk je upah kerja menulis atau design, ummi ‘tarik’ transfer kat akaun anak-anak sorang sikit. Nanti claim kat pak depa separuh. Kena sama-sama menyimpan kan?

Untuk link akaun Tabung Haji dengan akaun Maybank, ada 2 cara.
Cara pertama, kena pergi ke mesin ATM Maybank.
1. Masukkan kad atm Maybank dan key in nombor pin.
2. Pilih ‘Tabung Haji’ kat menu.
3. Tekan pada menu ‘Daftar Akaun TH ke ATM Kad'(akaun sendiri)/’Daftar Akaun Kanak-kanak TH ke ATM Kad’ (akaun anak-anak)
4. Masukkan nombor akaun TH (15-digit).
5. Klik ‘YA’. Selesai.
6. Ulang buat untuk semua akaun anak-anak.
Cara kedua, buat secara online di website maybank2u.
1. Layari www.maybank2u.com.my
2. Klik menu bahagian ‘Apply’
3. Cari menu bahagian ‘Services’
4. Skrol sampai jumpa ‘Link Tabung Haji Account’ dan klik ‘apply now’
5. Isi semua maklumat (Nombor akaun Tabung Haji dan IC). Klik ‘confirm’. Siap!
6. Boleh ulang untuk semua akaun anak-anak.
Untuk bank lain, ummi tak berapa pasti. Tapi mungkin lebih kurang sama je cara dia. Cuba check dulu okay! Bank yang boleh link : Maybank, CIMB, Bank Islam, Bank Rakyat, Ambank
Senang kan sekarang ni? Takda alasan lagi tak boleh menyimpan untuk anak-anak. Selamat menabung!
Menarik: Kena Marah Dengan Daddy Conteng Pintu Bilik Air, Ramai Terhibur Dengan Jawapan Fatima!

Untuk lebih banyak info terkini jom sertai Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents) atau channel Telegram Pa&Ma (https://t.me/majalahpama) sekarang!

Biasa dah kita dengar orang memburu malam Lailatulqadar bila akhir bulan Ramadan ini kan? Tetapi kali ini nak kena dengar juga cerita keindahan malam Lailatulqadar yang di kongsikan oleh Mama Irma Hasmie dan adik-adik Bintang Kecil ni.
Apa sebenarnya malam Lailatulqadar dan apa perlu kita buat untuk 10 malam terakhir? Kenalah saksikan sampai habis 1001 Malam Istimewa diserikan oleh KARIHOME.

Nak menang cash bernilai RM4000? Jom, hantarkan foto OOTD Sedondon Raya bersama anak anda di SINI
The post Buka Akaun Tabung Haji Online Simpan Duit Raya Anak, Mudahnya Ikut Langkah Ibu Ni Kongsi! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/buka-akaun-tabung-haji-online-simpan-duit-raya-anak-mudahnya-ikut-langkah-ibu-ni-kongsi/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cara Paling Berbaloi Nak Simpan Duit Raya Anak Anak Senang Besar Nanti

Cara Paling Berbaloi Nak Simpan Duit Raya Anak Anak Senang Besar Nanti

papar berkaitan - pada 26/4/2023 - jumlah : 350 hits
Duit raya dikumpul anak anak usahlah dibiarkan berbelanja dengan senang hati Ada baiknya mak ayah bantu untuk membiakkan duit ini agar lebih banyak dan menyenangkan mereka bila besar nanti Apa mak ayah nak buat Simpanan bagaimana yang begit...
Simpan Duit Raya Anak Cara Ni Lebih Selamat Tak Ada Susut Nilai Lagi Untung

Simpan Duit Raya Anak Cara Ni Lebih Selamat Tak Ada Susut Nilai Lagi Untung

papar berkaitan - pada 27/4/2023 - jumlah : 153 hits
Duit raya anak jangan dibiarkan sahaja membazir tanpa disimpan sebaiknya Namun cara bagaimana mak ayah perlu menyimpannya agar memberi pulangan lebih baik pada anak kelak Menyimpan dengan emas fizikal antara kaedah simpanan yang cukup popul...
Duit Raya Anak Rm800 Tak Balik Modal Ubah Mentaliti Mak Ayah Kumpul Duit Raya Anak Niatlah Sedekah

Duit Raya Anak Rm800 Tak Balik Modal Ubah Mentaliti Mak Ayah Kumpul Duit Raya Anak Niatlah Sedekah

papar berkaitan - pada 29/4/2023 - jumlah : 204 hits
Kita niat untuk bersedekah sepanjang bulan Syawal namun ada pula rupanya yang menjadikan Syawal sebagai medan menyumpul duit raya anak Banyak namun berapa pula yang dikeluarkan oleh mak ayah Persoalan itu sepatutnya tidak perlu dikeluarkan ...
5 Sebab Kenapa Perlu Tukar Duit Raya Anak Anak Kepada Emas

5 Sebab Kenapa Perlu Tukar Duit Raya Anak Anak Kepada Emas

papar berkaitan - pada 29/4/2023 - jumlah : 234 hits
Nak tahu 5 sebab kenapa perlu tukar duit raya anak anak kepada emas pelaburan Dah berapa kali anak anak berhari raya dan dapat duit raya hingga ratusan Ringgit tapi dalam akaun bank anak anak macam masih tak bertambah sejak buka akaun dulu ...
Minta Tolong Mandikan Anak Dulu Asam Garam Rumahtangga Betul Sangat Ibu Ni Kongsi

Minta Tolong Mandikan Anak Dulu Asam Garam Rumahtangga Betul Sangat Ibu Ni Kongsi

papar berkaitan - pada 4/5/2023 - jumlah : 199 hits
Memanjakan pasangan baik suami atau isteri memang perlu namun memanjakanlah dengan cara yang sewajarnya Utamakan tolak ansur dan saling bantu membantu dalam rumahtangga barulah lebih harmoni rumahtangga yang dibina Tugas menguruskan rumahta...
Cara Daftar Haji Dengan Deposit Dalam Akaun Tabung Haji

Cara Daftar Haji Dengan Deposit Dalam Akaun Tabung Haji

papar berkaitan - pada 30/4/2023 - jumlah : 163 hits
Cara Daftar Haji Dengan Deposit Berapakah jumlah deposit yang diperlukan untuk daftar pergi haji jika seseorang itu tidak memiliki simpanan KWSP Anda boleh mendaftar haji dengan deposit sedia ada dalam akaun tabung haji di mana baki dalam a...
Sekali Sekala Belanja Guna Duit Sendiri Eyra Hazali Ajar Anak Bertanggungjawab Beli Toys Guna Duit Raya Sendiri

Sekali Sekala Belanja Guna Duit Sendiri Eyra Hazali Ajar Anak Bertanggungjawab Beli Toys Guna Duit Raya Sendiri

papar berkaitan - pada 27/4/2023 - jumlah : 206 hits
Menerusi perkongsian di akaun Tiktok miliknya Eyra atau nama sebenarnya Hazirah Qasdina Hazali 24 telah memuat naik satu video dia bersama anak sulungya iaitu Muhammad Hayder Qhalish di satu kedai permainan Di dalam video itu dia meminta un...
Ramai Sebak Tengok Wawa Kongsi Rezeki Dengan Anak Yatim Belanja Raya Murah Rezeki

Ramai Sebak Tengok Wawa Kongsi Rezeki Dengan Anak Yatim Belanja Raya Murah Rezeki

papar berkaitan - pada 21/4/2023 - jumlah : 119 hits
Pasangan pelakon Wawa Zainal dan Aeril Zafrel berbesar hati berkongsi rezeki raya buat anak anak yatim terpilih Wawa dan Aeril membawa mereka semua ke kedai untuk membeli persiapan raya di sekitar ibu kota Kuala Lumpur Anak anak yatim ini k...
Main Suap Anak Orang Makan Waktu Raya Ibu Tak Perlu Stress Amalkan Doa Ni

Main Suap Anak Orang Makan Waktu Raya Ibu Tak Perlu Stress Amalkan Doa Ni

papar berkaitan - pada 25/4/2023 - jumlah : 160 hits
Adat dalam masyarakat kita memuliakan tetamu namun ada yang terlepas panjang turut menyuapkan anak kecil yang dikawal pemakanannya sejak kecil Jangan stres down dan emosi bila anak disuap makan tanpa mendapat keizinan kita sebagai ibu Doaka...
5 Sekawan Dipenjara 36 Tahun 12 Sebatan Kerana Bunuh

Kanak Kanak Usia 3 Tahun Sudah Boleh Diajar Berdikari Tahu Urus Diri Sudah Cukup Baik

Ringgit Has Been Unfortunate Unfairly Assessed Vs Us Dollar Bnm

Ringgit Closes Almost Unchanged As Opr Remains At 3

Asal Usul Coca Cola

Lumira Eka Heights Epitome Of Contemporary Living

Spiritual Leader Indians May Vote For Bersatu Candidate Because Of Pas

Staycation Di Flemington Hotel Taiping



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Websitepgslot 4 May 67 Pgslot Top 36 By Joy Temmax69 Temmax69 Me

Pgslot Pgslotth Games 24 24 Pg Top 32 By Shona

Crisis Management 101

Elok Kita Saja Yang Tanam Bawang Harian Metro 09 05 2024

Tarikh Bayaran Gaji Ogos 2024

Sophia Liana Mahal Chord