5 Sebab Kenapa Perlu Tukar Duit Raya Anak Anak Kepada Emas


Nak tahu 5 sebab kenapa perlu tukar duit raya anak-anak kepada emas pelaburan? Dah berapa kali anak-anak berhari raya dan dapat duit raya hingga ratusan Ringgit tapi dalam akaun bank anak-anak macam masih tak bertambah sejak buka akaun dulu.
su**********@gm***.com#.ZEsxMDRcLGE.link" target="_blank" rel="noreferrer noopener"> Dah masuk seminggu dah beraya.
Rasa macam pernah cakap kepada anak-anak untuk masuk tabung semua duit raya yang mereka dapat. Tapi apa yang berlaku tak seperti yang diharapkan.
Nak pergi bank masukkan duit raya tapi tak berkesempatan. Kalau dah sampai di bank pun, alamak ramainya orang beratur di mesin Cash Deposit Machine (CDM)!
Kalau nak ke kaunter kena tunggu hari bekerja pula.
Akhirnya, kena tangguhkan masa nak depositkan duit raya anak dalam akaun bank. Lebih menyesal lagi bila duit raya anak-anak tak sempat nak dimasukkan dalam bank atau Tabung Haji sebab anak-anak dah habiskan buat belanja itu dan ini.
Biasalah.. budak-budak macam kita dulu pun begitu kan?
Cari Instrumen Kewangan Yang Betul Untuk Simpan Duit Raya Anak-Anak Inilah salah satu sebab mengapa saya mencari instrumen kewangan yang boleh menyelamatkan duit raya anak-anak daripada cepat dibelanjakan entah ke mana! Alhamdulillah! Saya dah jumpa dan selesaikan masalah kebocoran duit raya anak-anak daripada habis dibelanjakan.
jawapannya… Tukar duit raya anak-anak kepada emas.
Cuma ada yang bertanya saya emas jenis apa yang sesuai untuk disimpan? Adakah duit raya anak-anak sesuai ditukarkan kepada emas hiasan atau barang kemas?
Jawapannya… Tukar duit raya anak-anak kepada emas pelaburan 999.9 sebab kadar selisih harga beli dan jual balik (dipanggil spread dalam bahasa Inggeris) sangat rendah iaitu sekitar 6 hingga 9% sahaja berbanding 25-40% bagi emas hiasan.
5 Sebab Kenapa Perlu Tukar Duit Raya Anak-anak Kepada Emas 1. Emas memiliki nilai yang lebih stabil Emas memiliki nilai yang lebih stabil: Emas memiliki nilai yang lebih stabil dalam jangka panjang berbanding dengan wang kertas. Nilai wang kertas boleh jatuh atau meningkat terlalu cepat dalam tempoh singkat, manakala nilai emas cenderung lebih stabil dalam tempoh yang lebih panjang.
2. Emas menyimpan nilai aset Menyimpan nilai aset: Menukar duit raya kepada emas adalah satu cara untuk menyimpan nilai aset. Emas adalah komoditi yang biasa digunakan sebagai simpanan nilai, kerana ia mempunyai nilai intrinsik dan diiktiraf di seluruh dunia. Oleh itu, ia boleh menjadi alternatif kepada menyimpan wang tunai atau duit raya di dalam akaun bank yang mungkin tidak mempunyai kestabilan nilai.
3. Emas melindungi daripada inflasi Melindungi daripada inflasi: Inflasi adalah keadaan di mana harga barang dan perkhidmatan meningkat dengan cepat. Menukar duit raya kepada emas boleh membantu melindungi nilai aset daripada inflasi. Ini kerana harga emas cenderung naik seiring dengan kenaikan harga barang dan perkhidmatan.
4. Emas berpotensi berikan pulangan yang baik Berpotensi untuk memberikan pulangan yang baik: Emas boleh memberikan pulangan yang baik dalam jangka masa panjang. Walaupun harganya mungkin naik dan turun dalam jangka pendek, namun emas biasanya memberikan pulangan yang stabil dan bertahan dalam jangka masa panjang.
5. Emas boleh diwarisi atau dihadiahkan Boleh diwarisi atau dihadiahkan: Emas boleh diwarisi atau dihadiahkan sebagai hadiah yang berharga kepada orang yang disayangi. Ini adalah cara yang baik untuk menyimpan nilai harta benda dan memberikan hadiah yang bertahan lama kepada orang yang penting dalam hidup kita.
Nak Menabung Emas Di Mana? Perasaan kanak-kanak sekarang dapat duit RM10 berbanding 10 tahun lepas macam dapat RM5 je.
Walaupun inflasi rasmi negara cuma 20% dalam 10% setahun, tapi kenaikan tu “dirasai” macam 50%.
Jadi, kalau duit raya anak-anak tu agak-agak nak simpan untuk jangka masa panjang (tak nak guna dalam tempoh 2 tahun ke atas), elakkan simpan dalam akaun bank atau akaun-akaun paper asset yang lain sekalipun (e.g Tabung Haji & ASB).
Dulu anak-anak ada tabung duit. Tapi risiko bocor tu sangat tinggi. Jadi untuk kurangkan risiko dimakan inflasi dan risiko bocor simpanlah dalam bentuk emas.
Nak menabung emas tu, beli emas yang betul, supaya kita dapat tinggikan peluang keuntungan dan rendahkan risiko kerugian.
Antaranya emas Public Gold. Saya dapati Public Gold merupakan syarikat trading emas terbesar di Malaysia.
Semua peringkat usia anak-anak selepas dapat sijil lahir terus boleh buka akaun tabungan emas untuk anak-anak di GAP Junior di Public Gold.
Pendaftaran percuma, tiada sebarang yuran ahli, modal tabungan emas serendah RM100 dan tiada komitmen bulanan. Boleh keluarkan emas fizikal bila-bila senang.
Nak saya bantu daftarkan? Whatsapp saya terus di sini.
The post 5 Sebab Kenapa Perlu Tukar Duit Raya Anak-anak Kepada Emas first appeared on Pelaburan Emas Tips Mudah Melabur Emas.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.pelaburanemas.org/5-sebab-kenapa-perlu-tukar-duit-raya-anak-anak-kepada-emas/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=5-sebab-kenapa-perlu-tukar-duit-raya-anak-anak-kepada-emas

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Duit Raya Anak Rm800 Tak Balik Modal Ubah Mentaliti Mak Ayah Kumpul Duit Raya Anak Niatlah Sedekah

Duit Raya Anak Rm800 Tak Balik Modal Ubah Mentaliti Mak Ayah Kumpul Duit Raya Anak Niatlah Sedekah

papar berkaitan - pada 29/4/2023 - jumlah : 204 hits
Kita niat untuk bersedekah sepanjang bulan Syawal namun ada pula rupanya yang menjadikan Syawal sebagai medan menyumpul duit raya anak Banyak namun berapa pula yang dikeluarkan oleh mak ayah Persoalan itu sepatutnya tidak perlu dikeluarkan ...
Tiada Duit Bayar Tambang Pasangan Warga Emas Sanggup Berjalan Kaki Redah Lebuh Raya Untuk Jumpa Cucu

Tiada Duit Bayar Tambang Pasangan Warga Emas Sanggup Berjalan Kaki Redah Lebuh Raya Untuk Jumpa Cucu

papar berkaitan - pada 29/4/2023 - jumlah : 262 hits
Baru baru ini telah tular sebuah video pasangan warga emas sedang berjalan kaki di tepi lebuh raya di Indonesia Pasangan itu dikatakan mahu berjumpa dengan cucu mereka tetapi tidak mempunyai wang untuk membayar tambang ke rumah cucu Jadi me...
Sekali Sekala Belanja Guna Duit Sendiri Eyra Hazali Ajar Anak Bertanggungjawab Beli Toys Guna Duit Raya Sendiri

Sekali Sekala Belanja Guna Duit Sendiri Eyra Hazali Ajar Anak Bertanggungjawab Beli Toys Guna Duit Raya Sendiri

papar berkaitan - pada 27/4/2023 - jumlah : 209 hits
Menerusi perkongsian di akaun Tiktok miliknya Eyra atau nama sebenarnya Hazirah Qasdina Hazali 24 telah memuat naik satu video dia bersama anak sulungya iaitu Muhammad Hayder Qhalish di satu kedai permainan Di dalam video itu dia meminta un...
Cara Paling Berbaloi Nak Simpan Duit Raya Anak Anak Senang Besar Nanti

Cara Paling Berbaloi Nak Simpan Duit Raya Anak Anak Senang Besar Nanti

papar berkaitan - pada 26/4/2023 - jumlah : 355 hits
Duit raya dikumpul anak anak usahlah dibiarkan berbelanja dengan senang hati Ada baiknya mak ayah bantu untuk membiakkan duit ini agar lebih banyak dan menyenangkan mereka bila besar nanti Apa mak ayah nak buat Simpanan bagaimana yang begit...
Buka Akaun Tabung Haji Online Simpan Duit Raya Anak Mudahnya Ikut Langkah Ibu Ni Kongsi

Buka Akaun Tabung Haji Online Simpan Duit Raya Anak Mudahnya Ikut Langkah Ibu Ni Kongsi

papar berkaitan - pada 1/5/2023 - jumlah : 203 hits
Dekat mana nak simpan duit raya anak anak Ada yang memilih untuk menyimpan di ASB namun ada pula yang memilih untuk ke Tabung Haji dan sebagainya Tak perlu ke bank tip langkah demi langkah secara atas talian yang dikongsikan oleh ibu ini me...
Simpan Duit Raya Anak Cara Ni Lebih Selamat Tak Ada Susut Nilai Lagi Untung

Simpan Duit Raya Anak Cara Ni Lebih Selamat Tak Ada Susut Nilai Lagi Untung

papar berkaitan - pada 27/4/2023 - jumlah : 158 hits
Duit raya anak jangan dibiarkan sahaja membazir tanpa disimpan sebaiknya Namun cara bagaimana mak ayah perlu menyimpannya agar memberi pulangan lebih baik pada anak kelak Menyimpan dengan emas fizikal antara kaedah simpanan yang cukup popul...
Syamsul Dakwa Sarah Tukar Perjanjian Minta Duit Lebih Banyak Harta Tak Masuk Akal

Syamsul Dakwa Sarah Tukar Perjanjian Minta Duit Lebih Banyak Harta Tak Masuk Akal

papar berkaitan - pada 19/4/2023 - jumlah : 198 hits
Pengarah sensasi Syamsul Yusof mendakwa isteri pertamanya Puteri Sarah Liyana mengubah perjanjian asal yang dipersetujui mereka sebelum ini berhubung proses penceraian Syamsul atau nama sebenarnya Mohd Syamsul Mohd Yusof berkata isterinya t...
Pro Bono Pun Minta Duit Raya Juga

Pro Bono Pun Minta Duit Raya Juga

papar berkaitan - pada 19/4/2023 - jumlah : 113 hits
Gino Marvela Kepada ramai doktor kontrak yg sudah dapat jawatan tetap kami ucapkan tahniah Inisiatif doktor kontrak ini mmg agenda pertama setelah lantikan menteri kesihatan Cuma bila pihak pembangkang mati akal tiada isu maka di capainya i...
Panduan Lengkap Tentang Brand Perlindungan Pendaftaran Dan Penegakan

Cabinet To Address Najib S House Arrest Bid With Transparency Urges Zaid

Zaid Urges Cabinet Transparency On Najib House Arrest Bid

Polis Cari Waris Lelaki Maut Kemalangan

Celebrating Mother S Day With Legumes Dining With The Queens

Ceo Badan Berkanun Ditahan Sprm Disyaki Seleweng Dana Projek Rm1 2 Bilion

Lirik Lagu Dari Jauh Alyph

Kerajaan Lulus Pemanjangan Landasan Ltsip



Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix


Apa Itu Berkat

Mesothelioma Attorney Assistance A Beacon Of Hope For Victims Of Asbestos Exposure

Cara Tambah Akaun Admin Page Facebook 2024

Apa Nasib Veteran Tentera Malaysia

Mudahnya Jadi Cikgu Sekolah

Coklat Ketupat Matcha