Budak Tu Masuk Kelas Dengan Mata Merah Lebam Giginya Tercabut Cikgu Tak Sempat Selamatkan Anak Muridnya Mati Didera




Semua pasangan mengimpikan zuriat sendiri. Bagi yang tidak berkemampuan, ada yang mengambil anak angkat dan menjaganya seperti anak sendiri dengan sepenuh hati. Dimanjakan, disayangi dan dibahagiakan agar berasa gembira dengan keluarganya.  Namun, ada juga kanak-kanak yang tidak bernasib baik menjadi mangsa dera. Lebih-lebih lagi apabila mereka menerima kehadiran ibu atau bapa baru yang belum tentu dapat menyayangi mereka sepenuh hati. 
Kes yang melibatkan seorang kanak-kanak di California ini benar-benar membuatkan ramai yang sedih dan tidak menyangka betapa kejamnya si ibu dan ayah tirinya sehingga tergamak mencabut nyawanya sekali. Baca perkongsian dari Sir Kamarul di bawah. 
DULU pernah terjadi, seorang kanak-kanak lelaki berusia lapan tahun masuk lambat ke kelas dengan mata merah, membuatkan cikgu kehairanan. 
Rambut dan giginya ada yang tercabut. Budak itu sempat memberitahu cikgunya apa yang telah berlaku. 
Namun, selang beberapa hari kemudian kanak-kanak itu mati. Cikgu tak sempat nak selamatkan dia. Nak tahu apa yang terjadi? 
Ketika di dalam kelas, budak ini bertanyakan pada cikgunya apakah normal untuk seorang ibu memukul anaknya dengan menggunakan tali pinggang. 
Cikgu mula berasa hairan dan menjawab kadang-kadang perkara seperti itu berlaku. 


Budak itu kemudian bertanya lagi, adakah normal kalau dipukul sehingga berdarah?  Cikgu terus terdiam dan terkejut dengan pengakuan pelajarnya itu. Ada sesuatu yang luar biasa berlaku. Cikgu terus menghubungi seseorang untuk mendapatkan bantuan. 
Setelah aduan dibuat, cikgu berasa sedikit lega kerana nasib pelajarnya itu akan terbela. Namun sebaliknya yang berlaku. Budak itu tidak datang ke sekolah dalam tempoh yang agak lama, menyebabkan cikgu itu mula berasa tidak sedap hati. 
Selang beberapa hari kemudian, budak itu datang ke sekolah tetapi dalam keadaan yang mengejutkan. Kesemua kawan sekelasnya terkejut melihat keadaan fizikal dia yang penuh lebam di muka dan bibir, malah giginya juga tercabut. Rupa-rupanya dia telah didera oleh ibu kandungnya sendiri di rumah. 


Ketika hendak pulang ke rumah, budak itu ketakutan. Kelakuannya itu membuatkan cikgu bertambah hairan kerana ketika itu cikgu tidak tahu apa sebenarnya yang telah berlaku.  Budak itu didera dengan teruk oleh ibu kandungnya bersama dengan ayah tirinya di rumah. Dia dikurung di dalam almari kecil dengan tangannya digari. Di situ jugalah tempat dia tidur. Mulutnya juga ditutup dengan pita pelekat.


Dia kelaparan dan tidak diberikan makanan yang secukupnya. Malah dipaksa untuk makan tahi kucing. Oleh kerana tiada pilihan lain, dia terpaksa menjamah najis tersebut.  Budak itu ditumbuk dan dipukul berulang kali. Banyak kesan lebam di kepalanya.


Kemuncak kekejaman itu selepas lapan bulan didera, budak itu secara tiba-tiba tidak sedarkan diri pada Mei 2013. Dia dipukul sehinga mati kerana tidak kemaskan balik mainan yang telah dimainnya.  Ketika sampai di hospital, doktor cuba menyelamatkan budak itu. Tetapi segala-galanya sudah terlambat. Pasukan perubatan juga terkejut melihat keadaan mangsa dan masing-masing bertanya "Apa yang berlaku??" 


Disebabkan cara penderaan mangsa yang terlalu kejam, ibu kandung budak itu bersama dengan kekasihnya didakwa atas jenayah membunuh. Mahkamah menjatuhkan hukuman mati kepada kekasih ibu mangsa atas kesalahan membunuh.  Ada saksi yang mendakwa ternampak mangsa dicekik oleh kekasih ibunya. Aduan telah dibuat kepada Department of Children and Family Services, tetapi bagaikan tidak dilayan. 
Ini menyebabkan empat kakitangan jabatan itu juga didakwa atas tuduhan berlaku cuai sehingga menyebabkan kematian mangsa. Namun mereka dibebaskan oleh mahkamah pada Januari 2020 kerana tiada bukti kukuh yang mengaitkan mereka dengan kes pembunuhan itu.


Mahkamah memutuskan ibu kandung mangsa dikenakan hukuman penjara 'without possibility of parole'. Bermaksud, dia akan kekal di penjara sepanjang hidupnya tanpa diberi peluang untuk bebas.  Ketika pertuduhan dibacakan, si ibu mengaku bersalah di atas perbuatannya. 


Kronologi kes ini juga diceritakan semula dengan penuh terperinci dalam dokumentari 'The Trial of Gabriel Fernandez' di Netflix.  Gambar di bawah merupakan bentuk kabinet di mana budak malang itu dikurung dan didera dengan kejam. 
Yang lebih mengejutkan, dua minggu selepas kes ini selesai di mahkamah, kes yang seakan sama berlaku di kawasan yang sama pada budak kecil bernama Anthony. 
Anthony ditemui mati dalam keadaan yang sama seperti mana yang berlaku pada Gabriel Fernandez. Pengakhiran yang tidak pasti. 
Dua minggu sebelum ditemui mati, mangsa sempat menyambut Hari Ibu di sekolah. Dia sempat bergambar pada kad bersaiz besar yang tertulis, 'Mom'. 
Dia memang sayangkan ibunya dan sempat memberitahu pada cikgu:
"My mom is beautiful like flower and heart"
Namun, segalanya hanya tinggal kenangan. 
Penghakiman penuh kes ini boleh dirujuk dalam kes People of the State of California v Issauro Aguirre and Pearl Fernandez (case number BA425180)-Superior Court of State of California, County of Los Angeles. 


Ketika perbicaraan kes, suspek iaitu ayah tiri mangsa, Issauro Aguirre, langsung tidak menunjukkan reaksi sedih, bersalah atau menyesal dengan perbuatannya. Dia hanya berdiam diri sambil wajahnya memandang ke hadapan.  Kes yang sama baru saja berlaku di Petaling Jaya di mana budak berusia dua tahun mati didera kekasih ibunya. (BACA DI SINI)
Sumber: Sir Kamarul


Sumber : thereporter.my

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.terengganu11.com/2020/08/budak-tu-masuk-kelas-dengan-mata-merah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mata Papa Masuk Habuk Isteri Sakit Fizz Fairuz Syukur Anak Sulung Bantu Jaga Adik2

Mata Papa Masuk Habuk Isteri Sakit Fizz Fairuz Syukur Anak Sulung Bantu Jaga Adik2

papar berkaitan - pada 27/8/2020 - jumlah : 342 hits
Terdahulu kita mendapat khabar bahawa isteri kepada pelakon Datuk Fizz Fairuz yang juga merupakan seorang pelakon Datin Almy Nadia dimasukkan ke hospital kerana mempunyai batu karang dalam hempedu Difahamkan Almy yang kini dirawat di Hospit...
Tak Jatuh Ego Suami Rajin Masuk Dapur Urus Anak Isteri Makin Sayang

Tak Jatuh Ego Suami Rajin Masuk Dapur Urus Anak Isteri Makin Sayang

papar berkaitan - pada 15/8/2020 - jumlah : 401 hits
Suami yang sanggup bersusah payah tolong isteri selesaikan kerja rumah anda memang terbaik Jangan fikir jika anda tolong buat kerja rumah maknanya anda takut bini Tanggapan ini salah Sepatutnya anda mesti bangga kerana dapat bahagiakan iste...
Tahniah Buat Anda Yang Ada Anak Lelaki Bila Kita Mati Dia Yang Imamkan Solat Jenazah Nanti

Tahniah Buat Anda Yang Ada Anak Lelaki Bila Kita Mati Dia Yang Imamkan Solat Jenazah Nanti

papar berkaitan - pada 22/8/2020 - jumlah : 505 hits
Asyik beranak anak lelaki je boleh lah lepas ni beranak baby girl kan Biasanya ibu ibu yang memiliki anak lelaki kesemuanya pasti mendapat sindiran seperti ini Seolah kita boleh memilih jantina ketika dalam kandungan Buat ibu ayah yang memp...
Cermin Mata Anti Blue Light Saferoptics Lindungi Mata Anak Anda

Cermin Mata Anti Blue Light Saferoptics Lindungi Mata Anak Anda

papar berkaitan - pada 30/8/2020 - jumlah : 451 hits
Sejak PKP anak anak CN memang tidak lekang dengan handphone masing masing Kalau si abang dengan alasan kelas online adiknya pulak sibuk nak tengok youtube sebab jeles abang asyik tengok handphone je Walaupun CN bagi sorang satu handphone te...
Saya Tidak Gila Untuk Aibkan Orang Macam Tu Sekali Cikgu Nafi Tularkan Video Anak Murid

Saya Tidak Gila Untuk Aibkan Orang Macam Tu Sekali Cikgu Nafi Tularkan Video Anak Murid

papar berkaitan - pada 19/8/2020 - jumlah : 426 hits
Saya tidak gila untuk aibkan orang macam tu sekali Cikgu nafi tularkan video anak muridGuru yang merakam video muridnya dalam video viral bapa pandai masak air ketum Cikgu S 40 tampil memberi penjelasan penuh sekali gus menafikan dirinya me...
Patutnya Harini Due Date Nanti Tarik Daddy Masuk Syurga Tau Lelaki Redha Pemergian Isteri Anak Selang Sehari

Patutnya Harini Due Date Nanti Tarik Daddy Masuk Syurga Tau Lelaki Redha Pemergian Isteri Anak Selang Sehari

papar berkaitan - pada 28/8/2020 - jumlah : 386 hits
Setiap orang pasti pernah merasai betapa peritnya kehil4ngan orang tercinta Lebih lebih lagi jika kehil4ngan beberapa insan tersayang sekali gus dalam masa yang amat singkat Begitulah kepahitan yang terp4ksa diterima oleh lelaki ini hampir ...
Jadi Kurir Ganja Demi Biaya Kelahiran Anak Dan Ayah Yang Sakit Kini Pria Ini Dituntut Hukuman Mati

Jadi Kurir Ganja Demi Biaya Kelahiran Anak Dan Ayah Yang Sakit Kini Pria Ini Dituntut Hukuman Mati

papar berkaitan - pada 1/9/2020 - jumlah : 404 hits
Ruang sempit itu menjadi saksi haru pertemuan perdana bagi Pandapotan Rangkuti dengan bayi perempuan yang belum diberinya bernama Sejak lahir empat bulan lalu Dapot tidak pernah menatap wajah putrinya tersebut Kerinduan mendalam itulah yang...
Anak Mua Bella Di Kecam Kerana Bermata Hazel Jom Ketahui Punca Warna Anak Mata Jadi Berbeza

Anak Mua Bella Di Kecam Kerana Bermata Hazel Jom Ketahui Punca Warna Anak Mata Jadi Berbeza

papar berkaitan - pada 24/8/2020 - jumlah : 1690 hits
Rasanya ramai yang kenal dengan makeup artist Bella ni Selalu buat live tutorial makeup dengan loghat utara dia yang pekat Selain pandai bercoleteh dapat bercakap berjam jam tanpa henti kering idea Makeup makeup dari bella ni tak di nafikan...
Emak Emak Bonceng 2 Anak Naik Motor Terobos Lampu Merah Anaknya Tewas Tergilas Truk Emak Selamat

Emak Emak Bonceng 2 Anak Naik Motor Terobos Lampu Merah Anaknya Tewas Tergilas Truk Emak Selamat

papar berkaitan - pada 17/8/2020 - jumlah : 253 hits
Tak mematuhi aturan lalu lintas membuat seorang ibu di Lumajang harus kehilangan dua putrinya Sang ibu yang memboncengkan dua putrinya itu menerobos lampu lalu lintas yang sedang menyala merah Akibatnya motor yang dikendarai disenggol truk ...
Aku Ceraikan Isteri Ikut Kehendak Dia Sebab Dia Tak Pandai Buat Air Ikut Tekak Keturunan Kami

Nak Rasa Cromboloni Sedap Boleh Ke Flour Crown Jitra

Harga Kesihatan Memastikan Suplemen Makanan Dilindungi Di Malaysia

Stop The Drip Stay Warm A Guide To Oil Tank Replacement Services

Kempen Pn Dijangka Menggila Selepas Usaha Serang Kerajaan Tak Berhasil

Don T Wait For A Leak Proactive Planning For Oil Tank Replacement

Kelantan Kereta Rumah Ditembak Suspek Diburu Polis

Pm Perlu Terus Tekan Untuk Menaikkan Gaji Minima Ke Rm2000



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


Kempen Mari Beli Lokal Ramadan Raya 2024 Kembali Lagi

Antara Pilihan

Hantam Terus Frans Kritik Dr Haji Murariau Dosen Akademi Dakwah Di Riau

Bahagia Ibu Meninggal

Makan Nasi Kandar Di Pelita Gateaway Seremban

Si Tomy Sesekali Selalu Akhirnya Menetap