Buat Pru Sekarang Atau Umno Bn Kalah Zahid Beri Amaran


freemalaysiatoday.com
FMT Reporters
-August 20, 2022 11:15 AM
Ahmad Zahid Hamidi menegaskan pimpinan partinya dan akar umbi sangat yakin bahawa kini adalah waktu terbaik untuk menyegerakan pilihan raya.
PETALING JAYA: Presiden Umno, Ahmad Zahid Hamidi memberi amaran Barisan Nasional (BN) akan tewas jika pilihan raya umum ke-15 (PRU15) tidak diadakan segera.

Katanya, tindakan melengah-lengahkan PRU hanya akan memberi “senjata” kepada pembangkang yang ketika ini menyerang menggunakan pelbagai persepsi untuk menggugat keyakinan akar umbinya.

Katanya, pembangkang cuba menyerang, mengelirukan rakyat dan menggambarkan bahawa mereka adalah yang terbaik walaupun sepanjang 22 bulan Pakatan Harapan (PH) berkuasa, keadaan sebaliknya berlaku apabila perdana menteri ketika itu, Dr Mahathir Mohamad meletak jawatan kerana tahu tidak dapat menunaikan manifestonya.

Sehubungan itu, tegasnya, pimpinan parti dan akar umbi sangat yakin bahawa kini adalah waktu terbaik untuk menyegerakan PRU15.

“Umno sudah membuat pendirian tersebut sudah lama pun. Kini terpulanglah kepada pucuk pimpinan kerajaan untuk menyegerakan tuntutan akar umbi dan parti Umno.

“Segerakanlah atau Umno, BN akan tewas PRU. Sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian tidaklah berguna,” katanya dalam kenyataan.

Beliau yang juga Pengerusi BN berkata, kebimbangan pembangkang yang tidak mahu pilihan raya dibuat segera dapat dilihat menerusi pengakuan Mahathir bahawa Umno mahu pilihan raya awal kerana yakin rakyat masih memandang tinggi terhadap parti itu.

“Berdasarkan temu bual dengan The Associated Press yang disiarkan Astro Awani, Ahli Parlimen Langkawi itu, berkata ketika ini pembangkang sudah berpecah-belah, sekali gus memberi ruang kepada Umno untuk menang besar.

“Beliau terpaksa mengakui bahawa dari sudut kerajaan, pilihan raya awal adalah satu perkara yang baik kerana kerajaan sudah bersedia dan pembangkang pula tidak bersedia,” katanya.

Sebelum ini, Zahid pernah mendesak PRU15 diadakan secepat mungkin bagi mengembalikan mandat kepada rakyat untuk memilih kerajaan baharu.

Zahid dipetik sebagai berkata, gesaan itu dibuat setelah melihat kedudukan kerajaan yang amat rapuh dan negara berada dalam keadaan kerugian apabila tiada pelaburan langsung asing (FDI) yang masuk ke negara ini.

Bagaimanapun, ada juga kalangan pemimpin Umno yang tidak bersetuju dengan pandangan tersebut dan berpendapat kerajaan sedia ada perlu kekal hingga habis penggal PRU14, iaitu pada pertengahan tahun depan.

Antaranya, Ahli Parlimen Padang Rengas Nazri Aziz yang tidak bersetuju jika PRU diadakan awal kerana boleh menimbulkan kucar-kacir


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wak-labu.blogspot.com/2022/08/buat-pru-sekarang-atau-umno-bn-kalah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Skandal Lcs Mat Maslan Kata Tak Rasa Umno Akan Kalah Dalam Pru 15

Skandal Lcs Mat Maslan Kata Tak Rasa Umno Akan Kalah Dalam Pru 15

papar berkaitan - pada 11/8/2022 - jumlah : 255 hits
agendaily com11 08 2022Setiausaha Agung UMNO Datuk Seri Ahmad Maslan Walaupun nama beberapa pemimpin utama UMNO sekali lagi terpalit dalam skandal kapal tempur pesisir Datuk Seri Ahmad Maslan tidak merasakan ia akan dapat menumbangkan UMNO ...
Mengapa Umno Benci Sangat Dengan Laporan Pac Takut Jerung Itu Adalah Najib Atau Zahid Ke

Mengapa Umno Benci Sangat Dengan Laporan Pac Takut Jerung Itu Adalah Najib Atau Zahid Ke

papar berkaitan - pada 21/8/2022 - jumlah : 151 hits
BORHAN AHMADOrang awam di Malaysia kini keliru mengapa Umno kini benci terhadap laporan Jawatankuasa Kira kira Wang Negara mengenai skandal kapal tempur pesisir yang melibatkan RM9 billion Adakah mereka bimbang jerung yang dimaksudkan oleh ...
Ismail Sabri Denies Rift Within Umno Says He S Close Friends With Zahid

Ismail Sabri Denies Rift Within Umno Says He S Close Friends With Zahid

papar berkaitan - pada 21/8/2022 - jumlah : 134 hits
Prime Minister Ismail Sabri Yaakob has debunked rumours that he no longer sees eye to eye with Umno president Ahmad Zahid Hamidi assuring instead that they are close friends Asked to address speculations of an internal rift between the two ...
Zahid Summons Umno Leaders For Special Briefing

Zahid Summons Umno Leaders For Special Briefing

papar berkaitan - pada 24/8/2022 - jumlah : 179 hits
Umno president Ahmad Zahid Hamidi has called on party leaders to attend a special briefing on Saturday Party secretary general Ahmad Maslan tweeted that official invites would be issued to divisional leaders to attend the briefing which is ...
Gerakan Dalam Umno Akan Nyahkan Pengaruh Najib Zahid

Gerakan Dalam Umno Akan Nyahkan Pengaruh Najib Zahid

papar berkaitan - pada 21/8/2022 - jumlah : 180 hits
LOKMAN Adam Isham jalil akan mati kutu Lokman yang kalah bertanding majoriti 5 ribu cuba nak ajar PM tentang bubar Parlimen dan pilihanraya no brain
Najib Mahu Umno Bn Menang Kerusi Parlimen Pekan Dengan Majoriti Lebih Besar Pru 15 Ini

Najib Mahu Umno Bn Menang Kerusi Parlimen Pekan Dengan Majoriti Lebih Besar Pru 15 Ini

papar berkaitan - pada 14/8/2022 - jumlah : 148 hits
PEKAN Bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mahu UMNO dan BN memenangi Pekan dan keempat empat kerusi DUN dalam parlimen itu dengan majoriti undi yang jauh lebih besar pada pilihan raya umum akan datang Kedudukan kita hari ini kuat d...
Bn Berdepan Laluan Sukar Jika Pru 15 Tahun Depan Ahmad Zahid

Bn Berdepan Laluan Sukar Jika Pru 15 Tahun Depan Ahmad Zahid

papar berkaitan - pada 15/8/2022 - jumlah : 145 hits
hmetro com myAHMAD Zahid berucap pada Konvensyen Wanita BN FOTO Aswadi AliasKuala Lumpur Pengerusi Barisan Nasional Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berpandangan jika Pilihan Raya Umum Ke 15 diadakan tahun depan gabungan BN bakal berdepan l...
Umno Won T Be Swayed By Calls To Delay Ge15 Says Zahid

Umno Won T Be Swayed By Calls To Delay Ge15 Says Zahid

papar berkaitan - pada 26/8/2022 - jumlah : 152 hits
Ahmad Zahid Hamidi says Umno members should close ranks and remain loyal to any decision the party leadership makes PETALING JAYA Umno will not be swayed by the opposition s calls for the next general election to be delayed says party presi...
Pesanan Buat Sang Suami

Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Pks Sebut Nama Wali Kota Depok Mohammad Idris Masuk Kandidat Pilkada Jabar

Masih Beraya

Drama Khilaf Yang Tertulis



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Kopi Surat Cinta Kota Damansara

8 Aneka Resepi Kuih Tradisional Berasaskan Pisang

Beyond Pregnancy And Weight Loss Maryland Breast Augmentation Solutions

Anwar Mahu Saman Individu Sebar Fitnah Isu Kasino

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Lawatan Ke Arab Saudi Buka Peluang Syarikat Malaysia Sertai Projek Mega