Buat Pru 15 Semasa Banjir Pkr Akan Sumbat Pemimpin Umno Masuk Penjara


 

ika UMNO membuat keputusan untuk mengadakan pilihan raya umum ke-15 (PRU-15) secara tergesa-gesa semasa rakyat sedang berdepan kesusahan bencana banjir, PKR berjanji akan menyumbat semua pemimpin mereka ke dalam penjara selepas itu.
Timbalan Presiden PKR, Rafizi Ramli berkata tindakan mengadakan PRU-15 semasa rakyat bergelut dengan bencana banjir hanya akan menyusahkan rakyat dan sekiranya diteruskan juga beliau memberi amaran pemimpin UMNO terpalit kes mahkamah akan disumbat ke penjara jika mereka memenangi pilihan raya nanti.
“Kalau kamu berani panggil pilihan raya masa banjir, kamu panggil.

“Insyaallah kita sumbat semua dalam penjara lepas kami menang. Kita ada masalah besar. Masalah banjir ni satu hal. Jangan ambil mudah soal banjir,” katanya semasa ceramah mega di Taman Melawati semalam.
Spekulasi mengatakan Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob mnugkin membubarkan Parlimen pada bulan Oktober ini, malah tarikh pembentangan Bajet 2023 juga sudah diawalkan tidak seperti kebiasaan.
Untuk rekod, Datuk Seri Najib Razak juga sudah dihukum penjara 12 tahun ekoran sabitan kes rasuahnya dalam SRC International Sdn Bhd sebelum ini.
Dalam pada itu, Rafizi membayangkan sekiranya UMNO masih berdegil untuk meneruskan PRU-15 tanpa menghiraukan kesusahan rakyat, berkemungkinan nasib sama menimpa Parti Republikan dalam pilihan raya Amerika Syarikat (AS) pada 2008 akan berulang kepada mereka.
Rafizi berkata, ini menyebabkan Republikan berpuas hati dengan kejayaan mereka menjelang pemilihan presiden AS 2008.
Bagaimanapun, katanya, mereka lupa tahun terakhir presiden Bush itu menyaksikan selatan Amerika dilanda banjir yang tidak pernah berlaku sebelum itu akibat Taufan Katrina.
“Republikan kalah 2008 masa Obama menang adalah kerana rakyat Amerika ni tengok masa orang susah, tenggelam rumah, kamu dengan kuasa kamu sibuk dengan pilihan raya lalu mereka dihukum.
“Saya nak beritahu kepada rakyat Malaysia, kepada PM Ismail Sabri, kepada orang Umno.
“Lagi lama kamu (UMNO) ratib nak masuk pilihan raya, lagi dekat kita nak masuk tengkujuh, lagi besar peluang PKR untuk menang dalam pilihan raya,” katanya lagi.
Menurut Rafizi, jika tidak dapat dihalang PRU-15 terus diadakan oleh UMNO, parti perlu menumpukan kepada usaha membantu rakyat yang terkesan akibat bencana banjir dan bukan masanya untuk berpolitik.
“Banjir tak selesai sampai sekarang. Saya akan bagitau (Presiden PKR) Anwar (Datuk Seri Anwar Ibrahim) kalau dia jadi PM ini masa bukan nak berpolitik, ini masa kita gembeleng semua rakyat kita bersedia untuk hadapi yang paling buruk yang kita akan hadapi,” katanya.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2022/10/buat-pru-15-semasa-banjir-pkr-akan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ku Li Bidas Keputusan Umno Mahu Pru 15 Semasa Banjir Ikut Nafsu Semata Mata

Ku Li Bidas Keputusan Umno Mahu Pru 15 Semasa Banjir Ikut Nafsu Semata Mata

papar berkaitan - pada 1/10/2022 - jumlah : 137 hits
agendaily com1 10 2022Bekas Pengerusi Lembaga Penasihat UMNO Tengku Razaleigh Hamzah Veteran UMNO Tengku Razaleigh Hamzah menyifatkan keputusan UMNO mahu juga mengadakan pilihan raya umum ke 15 semasa musim banjir sebagai mengikut nafsu pol...
Sokongan Melayu Kepada Umno Jatuh Teruk Sejak Najib Masuk Penjara Rafizi

Sokongan Melayu Kepada Umno Jatuh Teruk Sejak Najib Masuk Penjara Rafizi

papar berkaitan - pada 2/10/2022 - jumlah : 172 hits
agendaily com02 10 2022Timbalan Presiden PKR Rafizi Ramli UMNO bakal berdepan satu lagi penolakan rakyat sekiranya mereka masih mahu mendesak untuk mengadakan pilihan raya umum ke 15 dengan segera tahun ini juga kata Rafizi Ramli Timbalan P...
Kenapa Umno Nak Pru Musim Banjir

Kenapa Umno Nak Pru Musim Banjir

papar berkaitan - pada 10/10/2022 - jumlah : 110 hits
PRU BANJIR Tadi sembang2 dengan seorang pengamat politik Best juga info dia Kenapa UMNO nak PRU ketika banjir Pengundi luar tak boleh pulang Harapkan pengundi tegar UMNO yang tinggal di kampung Itu 38 base mereka Itu pada mereka sudah cukup...
Perhimpunan Agung Umno Ditangguh Tidak Diadakan Semasa Banjir Lapor Utusan

Perhimpunan Agung Umno Ditangguh Tidak Diadakan Semasa Banjir Lapor Utusan

papar berkaitan - pada 5/10/2022 - jumlah : 97 hits
agendaily com05 10 2022Semalam satu perjumpaan tertutup UMNO yang dipanggil Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi diadakan di Dewan Tun Hussein Onn Pusat Dagangan Dunia Kuala Lumpur Ketika spekulasi kuat Parlimen bakal dibubarkan pada Jumaat bagi m...
Umno Nak Pru 15 Bukan Nak Bela Rakyat Tapi Nak Tukar Keputusan Mahkamah Anwar

Umno Nak Pru 15 Bukan Nak Bela Rakyat Tapi Nak Tukar Keputusan Mahkamah Anwar

papar berkaitan - pada 4/10/2022 - jumlah : 155 hits
agendaily com04 10 2022Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dan anak muridnya Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi Tindakan tergesa gesa UMNO mahu membubarkan Parlimen dan mengadakan pilihan raya umum ke 15 bukan disebabkan mah...
Pru Banjir Lawan Ahli Politik Gila Kuasa

Pru Banjir Lawan Ahli Politik Gila Kuasa

papar berkaitan - pada 4/10/2022 - jumlah : 110 hits
PRU banjir Lawan ahli politik gila kuasaPosted By on October 03 2022Kegilaan pemimpin Umno untuk meneruskan perlaksanaan Pilihan Raya Umum ke 15 di musim tengkujuh perlu ditentang oleh rakyat Menurut Ketua Penerangan KEADILAN Cabang Shah Al...
Pru 15 Rahim Thamby Chik Ramal Umno Tidak Akan Menang Lebih 50 Kerusi

Pru 15 Rahim Thamby Chik Ramal Umno Tidak Akan Menang Lebih 50 Kerusi

papar berkaitan - pada 3/10/2022 - jumlah : 98 hits
Walaupun UMNO kelihatan bersedia untuk berhadapan Pilihan Raya Umum Ke 15 namun ahli politik veteran Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik meramalkan parti itu tidak akan menang lebih daripada 50 kerusi Bekas Ketua Menteri Melaka itu berkata seba...
Pemimpin Umno Bergelumang Rasuah Ph Pula Tak Tepati Janji Muhyiddin

Pemimpin Umno Bergelumang Rasuah Ph Pula Tak Tepati Janji Muhyiddin

papar berkaitan - pada 10/10/2022 - jumlah : 121 hits
agendaily com10 10 2022Pengerusi Perikatan Nasional yang juga Presiden Bersatu Tan Sri Muhyiddin Yassin Presiden Bersatu Tan Sri Muhyiddin Yassin percaya rakyat akan memilih Perikatan Nasional pada Pilihan Raya Umum Ke 15 akan datang dan me...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look

Patut Tak Boleh Daftar

Doa Agar Amalan Diiterima Allah Sepanjang Bulan Ramadan



5 Masalah Sosial Yang Akan Timbul Akibat Penggunaan Kereta Elektrik

Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru


Data Analytics In Business Decisions

Lirik Lagu Berdamai Ghea Inderawani

Drama Sebiru Hujung Borneo

Iddah Bercerai Panduan Pengiraan Tempoh Iddah Untuk Wanita Bercerai

Tvet Tahfiz Mara Bidang Pengajian Syarat Kemasukan

Den Manjo Feat Eda Ezrin Adik Jando Abe Dudo Raya Chord