Buah Pinggang Kanan Aryan Terpaksa Buang Ibu Muda Ini Kongsi Derita Anak Hidap Kan Ser Tahap 3




Pen-yakit ka-nser merupakan antara pen-yakit berbahaya dan berpotensi menyerang badan manusia secara senyap. Kos perubatan peny-akit kan-ser ini juga dikatakan mencecah puluhan ribu ringgit.

Seperti perkongsian Nur Syafiqah, anaknya kini menghidapi Nephroblastoma tahap 3 dimana bahagian buah pinggangnya mempunyai tumor. Sedihnya melihat anak sekecil ini terpaksa menanggung kesa-kitan sebegini.

Buang tumor yang ada di buah pinggang



Ikuti perkongsian ibu ini…
“MY LITTLE FIGHTER

Bismillahirrahmanirrahim…

Assalamualaikum dan salam Jumaat semua. Hari ni 8March, chemo Aryan yg ke4 (suntikan VCR), bermakna hari terakhir chemo sebelum Aryan operate pada 14March nanti untuk buang tumor yang ada di buah pinggang Aryan, dan mengikut kata doktor, buah pinggang kanan Aryan pun terpaksa remove sekali.. Allahuakhbar sayang Mama.

Mama tak sanggup sangat nak sebut sebenarnya. Mama masih berharap sangat2 buah pinggang Aryan dapat diselamatkan. Masih mengharap pada keajaiban Tuhan. Tiada apa Mama mampu lakukan selain berdoa dan terus berdoa. Kepada Tuhan Mama berserah.”

Mama berat hati nak setuju



“Pada hari yang sama juga doktor nak operate dekat dada Aryan untuk buat “chemo port” supaya senang nak masukkan chemo, tak perlu cucuk2 dekat tangan atau kaki Aryan lagi.

 Tapi Mama berat hati sangat2 nak setuju. Sedih, bingung, takut, bercelaru semua ada. Kesan biopsy dan bone marrow(ambil sumsum tulang belakang) Aryan pun tak hilang lagi, nak ditambah lagi 2 operation.

Beratnya dugaan buatmu sayang. Diusia ni anak2 sebaya Aryan semua tengah seronok bermain, tapi Aryan berulang alik di hospital menerima rawatan yang menyakitkan. Mama sedih sangat2 Aryan, tapi Mama tak tau apa nak buat.

Nak diikutkan Mama tak sanggup nak tengok prosedure atau protocol rawatan chemo ni. Tapi demi Aryan, Mama kuatkan hati dan sentiasa ada dengan Aryan.
Anak manje mama “Maliq Aryan”. Jangan nangis,sabar ye sayang.”

Tak sampai hati Mama tengok Aryan nangis



Mama doakan Aryan cepat sihat dan ceria macam dulu. Tak sampai hati Mama tengok Aryan nangis sepanjang rawatan chemo ni. Tangan, kaki, dah berpuluh-puluh kali kene cucuk. Cuma cara chemo ni je yang Mama dan pihak hospital boleh buat. Tangisan dan jeritan Aryan sentiasa terngiang2 di telinga dan mata mama ni.

Nampak je diluaran Mama ok,masih boleh tersenyum, tapi hakikatnya dalam hati Mama perasaan sedih,menangis dah tak terbendung lagi kalau tengok muka Aryan.

Mungkin ni ujian Allah buat Mama dan Papa supaya lebih rapat dan mengingatiNya. Segala yg berlaku pasti ade hikmah disebaliknya. In sha Allah. Mama redha sayang.

Hidap pen-yakit “Nephroblastoma Stage III”



Jika ada kelapangan saya akan cerita dari awal kronologi Maliq Aryan. Taip yang ni pun rasa sebak sangat2. Doakan agar saya terus tabah melalui semua ini dengan senyuman. Disini saya ada sertakan surat pengesahan pen-yakit “Maliq Aryan Bin Ahmad Rafiq” yang disahkan menghidap pen-yakit “Nephroblastoma Stage III” (Wilms Tumor) daripada doktor dan kini sedang menjalani rawatan Chemotherapy di Wad 4D (Ongkologi dan Hemathology) HUKM.

Tempoh rawatan di jangka memakan masa 6 bulan lagi selepas tarikh operation. Dan anggaran total kos rawatan adalah RM10,000 – RM15,000.

Dengan ini saya dengan rendah diri ingin memohon bantuan kewangan dari orang ramai yang sudi membantu little fighter saya Maliq Aryan. Dan saya juga memohon kalian semua mendoakan agar segala urusan Maliq Aryan dipermudahkan dan sihat seperti sediakala.

Saya akan update latest sumbangan dari masa ke semasa dan berapa lagi jumlah yang perlu dikumpulkan. Disini saya sertakan no account dan no telefon saya.

NUR SYAFIQAH HASPULAH

Maybank – 1642 5852 4679
CIMB – 70 5021309 7
H/p – 016-9511545

“Ya Allah, Tuhan sekalian manusia! Hilangkanlah kesa-kitan Maliq Aryan Bin Ahmad Rafiq. Sembuhkan dia, sesungguhnya engkaulah yang Maha Penyembuh. Tiada penyembuhan selain penyembuhan Mu. Penyembuhan yang tidak meninggalkan kesa-kitan ”

Saya dahulukan dengan ucapkan terima kasih banyak pada yang sudi menolong dan mendoakan Maliq Aryan. Semoga Allah swt balas kebaikkan yang lebih kepada kalian. Aamiin…

Sumber : ohbulan.com © copyright 2018 – All rights reserved
BLOGMAZEER.COM

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.blogmazeer.com/2019/03/buah-pinggang-kanan-aryan-terpaksa.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tangan Kaki Dah Berpuluh Kali Dicucuk Untuk Chemo Ibu Rayu Sumbangan Anak Hidap Tumor Terpaksa Buang Buah Pinggang

Tangan Kaki Dah Berpuluh Kali Dicucuk Untuk Chemo Ibu Rayu Sumbangan Anak Hidap Tumor Terpaksa Buang Buah Pinggang

papar berkaitan - pada 8/3/2019 - jumlah : 435 hits
The ReporterBerat hati memandang lagi berat hati pasangan suami isteri yang melihat keadaan anak mereka yang terpaksa menanggung penderitaan yang tidak dipinta ini Maliq Aryan bin Ahmad Rafiq disahkan menghidap penyakit Nephroblastoma Stage...
Disahkan Wilms Tumor Buah Pinggang Kanan Terpaksa Dibuang Aryan Terpilih Terima Ujian Ini

Disahkan Wilms Tumor Buah Pinggang Kanan Terpaksa Dibuang Aryan Terpilih Terima Ujian Ini

papar berkaitan - pada 9/3/2019 - jumlah : 251 hits
Siapa sangka anak yang dilahirkan sihat tanpa sebarang masalah tiba tiba terus tak bermaya kerana masalah kesihatan Disahkan menghidap penyakit Nephroblastoma Stage III pada 15 Februari lalu dan penyakit ini juga hanya berlaku pada 1 10 000...
Ibu Hamil Perlu Cukup Vitamin D Kekurangan Vitamin D Tingkatkan Risiko Anak Hidap Skizofrenia

Ibu Hamil Perlu Cukup Vitamin D Kekurangan Vitamin D Tingkatkan Risiko Anak Hidap Skizofrenia

papar berkaitan - pada 2/3/2019 - jumlah : 271 hits
Bayi baru lahir dengan kekurangan vitamin D mempunyai risiko menghidap skizofrenia yang lebih tinggi di kemudian hari pasukan penyelidik Australia dan Denmark melaporkan Penemuan ini boleh membantu mencegah beberapa kes penyakit dengan mera...
Mudah Je Tak Adalah Teruk Sangat Potty Training Ibu Kongsi Tip Latih Anak 2 Tahun Ke Tandas

Mudah Je Tak Adalah Teruk Sangat Potty Training Ibu Kongsi Tip Latih Anak 2 Tahun Ke Tandas

papar berkaitan - pada 23/2/2019 - jumlah : 514 hits
Seiring pertambahan usia ibu perlu melatih si kecil untuk menggunakan tandas Ia boleh dilakukan apabila anak bersedia Tip yang dikongsikan ibu ini boleh membantu Ibu Puan berkongsi apa yang dilakukan kepada anaknya Imani yang berusia 2 tahu...
Ibu Hampir Kehilangan Nyawa Selepas Melahirkan Adik Rahim Hancur Terpaksa Dibuang Anak Sebak Baca Luahan Ibunya

Ibu Hampir Kehilangan Nyawa Selepas Melahirkan Adik Rahim Hancur Terpaksa Dibuang Anak Sebak Baca Luahan Ibunya

papar berkaitan - pada 26/2/2019 - jumlah : 527 hits
The ReporterRasa sebak di hati netizen tidak setanding dengan rasa sebak si anak yang lebih mengenali dan dekat dengan ibunya Di hari genapnya si anak bongsu berusia 21 tahun si ibu mendedahkan bahawa dia nyaris kehilangan nyawa ketika mela...
Siti Aafiyah Anak Ibu Tidak Sama Kan Dengan Sherry Giliran Tok Ti Bahankan Sherry Al Hadad Peminat Terhibur

Siti Aafiyah Anak Ibu Tidak Sama Kan Dengan Sherry Giliran Tok Ti Bahankan Sherry Al Hadad Peminat Terhibur

papar berkaitan - pada 6/3/2019 - jumlah : 394 hits
Terdahulu gaya penyanyi Datuk Seri Siti Nurhaliza memanggil nama anaknya Siti Aafiyah menjadi perhatian netizen Tambahan pula gaya tersebut telah menjadi bahan gurauan pengacara Sherry Al Hadad semasa mengacarakan Anugerah Juara Lagu Ke 33 ...
Anak Suka Makan Buah Tapi Gigi Tetap Rosak Doktor Kongsi Kenapa Pentingnya Berus Gigi Anak Setiap Kali Lepas Makan

Anak Suka Makan Buah Tapi Gigi Tetap Rosak Doktor Kongsi Kenapa Pentingnya Berus Gigi Anak Setiap Kali Lepas Makan

papar berkaitan - pada 4/3/2019 - jumlah : 389 hits
Penjagaan gigi diperingkat awal amat penting kerana gigi susu memberi ruang sebelum pertumbuhan gigi kekal Memberus gigi dengan betul amat penting supaya kesihatan gigi anak anda sentiasa bersih dan rapi Gigi yang rosak mempunyai banyak seb...
Masa Dia Kecil Saya Sibuk Sangat Kerja 12 Tahun Saya Terlepas Moment Tu Ibu Ini Kongsi Hargai Masa Bersama Anak

Masa Dia Kecil Saya Sibuk Sangat Kerja 12 Tahun Saya Terlepas Moment Tu Ibu Ini Kongsi Hargai Masa Bersama Anak

papar berkaitan - pada 14/3/2019 - jumlah : 671 hits
Bermula seawal 5 pagi ibu ibu yang bekerjaya akan sibuk menguruskan anak anak untuk dihantar ke pusat asuhan dan sekolah Waktu pulang anak anak kecil ini pula terkadang sehingga 8 malam jika si ibu mempunyai tugasa yang banyak di pejabat Ha...
Anak Sampai Reput Dalam Rahim Sebab Terikut Sangat Dengan Kira Kira Yang Dibuat Doula Rahim Ibu Juga Terpaksa Dibuang

Anak Sampai Reput Dalam Rahim Sebab Terikut Sangat Dengan Kira Kira Yang Dibuat Doula Rahim Ibu Juga Terpaksa Dibuang

papar berkaitan - pada 25/2/2019 - jumlah : 734 hits
Masih lagi panas dengan isu doula selepas program analisis yang diadakan pihak tv alhijrah antara pakar perubatan Imelda Balchin dan doula freelance makin ramai yang tampil mendedahkan pengalaman sendiri Artikel kali ini dipetik dari laman ...
Can Forest City Be Country S Economic Lifeboat

How Did Afif Know Of Alleged Rm100m Payment For Pjd Link Asks Pj Mp

Memikirkan The Unknown

Najib Razak Mangsa Atau Pemangsa

Hotel Royal Signature Permata Baru Kuala Lumpur Setiap Bilik Menggemakan Intipati Kediaman

Dah Viral Baru Nak Terhegeh Hegeh Tak Tahu Buat Kerja Ke

Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Pengalaman Menginap Di Grand Court Hotel Teluk Intan Dekat Dengan Menara Condong Teluk Intan

Kerana Rasuah Rm100 Pekebun Kena Denda Rm10 000

Effective Market Research On A Budget

Lirik Lagu Sulit Betrand Putra Onsu

Buah Tin 10 Khasiat Kepada Kesihatan Lelaki Wanita

Waktu Solat Aidil Adha Bila Waktu Sesuai Untuk Bertakbir