Broayietech Mengatasi Masalah Hard Disk Badsector Dengan Hdd Regenerator


Apa itu HDD Regenerator? HDD Regenerator merupakan aplikasi yang digunakan untuk memperbaiki atau meregenerasi kerosakan pada sebuah hard disk (bad sector hard disk). Harddisk memiliki peranan yang sangat penting pada sebuah laptop/komputer iaitu untuk menyimpan data yang ada di komputer, seperti file foto, musik, audio, video serta sistem operasi dari PC.
 
Seperti peranti lainnya, harddisk juga mengalami kerosakan yang akan menyebabkan proses aplikasi menjadi lambat, data sulit digunakan/diakses, dapat mengganggu kestabilan dari sistem operasi komputer, ianya lebih parahnya data Anda akan hilang dan terjadi hardisk failure. Singkatnya, kerosakan ini akan mengakibatkan harddisk berfungsi.
Penyebabnya utama HDD bad sector adalah sebagai berikut : Hardisk yang terlalu panas / overheat. Komputer anda terpadam tiba-tiba. Anda tutup komputer tanpa shutdown. Terdapat virus atau malware pada komputer/laptop. Dibawah adalah panduan menggunakan perisian HDD regenerator.
Pertama :- Anda perlulah memuat turun perisian HDD Regenerator disini
Ke-dua :- Setelah anda memuat turun perisian apa lagi exract file rar dan install perisian HDD Regenerator.
Ke-tiga :- Selesai install>Buka Progaram File>Klik HDD Regenerator>Klik Menu Full Version>Klik Keygen>Masukkan Nama dan Serial seperti yang tertera gambarajah dibawah.

Ke-empat :- jalankan program HDD-Reg lalu akan muncul seperti gambar dibawah.

Ke-lima :- klik pada area yang menunjukkan bagian No 1 diatas, kemudian anda akan di bawah ke halaman berikut seperti gambar di bawah ini.

ke-enam :- klik pada hard drive lihat pada gambar  bagian No 2 diatas, lalu lihat gambar bagian No 3 klik start Start Process untuk melanjutkan kehalaman berikut lihat gambar dibawah.

Ke-tujuh :- klik 1 pada keyboard untuk untuk melakukan Scan and Repair lihat angka yang menunjukkan pada bagian No 4, berikutnya pada bahagian No 5 akan muncul angka 1 Scan and Repair lalu tekan Enter. Lanjut ke halaman berikut lihat gambar dibawah.

Ke-Lapan :- pada proses ini ketik huruf ‘M’ tanpa tanda petik, lihat bagian No 6 dan pada bagian No 7 akan terlihat huruf ‘M’ yang anda ketik, sekali lagi pada gambar No 6 sering terjadi kesalahan memakai tanda petik, saya tegaskan untuk tidak menggunakan tanda petik, lalu tekan Enter. Lanjut lagi kehalamnan berikut berikut, lihat gambar dibawah ini.

Terakhir pada bahagian 8 seperti gambar diatas dalam erti kata lain ianya dalam proses Mode Repair, pada bahagian ini proses scan dan ianya memakan masa bergantung kepada keadaan hard disk anda dan kapasiti hard disk, perisian ini akan melakukan pemulihan pada hard disk yang mempunyai bad sector.
Tetapi setelah dibaik pulih broayietech syorkan anda backup data pada hard disk anda yang mempunyai bad sector ke hard disk baru, berkemungkinan hard disk yang anda repair akan rosak kembali.
Penggunaan HDD  Regenator tidak menjamin 100% harddiks anda kembali normal, jika harddik anda masih belum bekerja dengan normal lakukan scan berulang kali secara teratur.
Semuga perkongsian ini sedikit sebanyak membantu anda pengguna diluar sana. Jika anda rasa artikel ini memberi manafaat buat orang lain jangan lupa klik butto dibawah untuk berkongsi.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.broayietech.com/repair-hard-disk-dengan-hdd-regenerator.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Broayietech Panduan Membuat Multi Iso Dalam Flash Disk

Broayietech Panduan Membuat Multi Iso Dalam Flash Disk

papar berkaitan - pada 3/10/2019 - jumlah : 213 hits
Artikel kali ini broayietech akan kongsi dengan anda satu tools iaitu WinUSB Dimana tool ini dapat membantu anda memasukan beberapa installer OS pada satu flash disk atau hard disk bukan itu sahaja ianya dapat setup driver tools seperti SDI...
Pks Tak Masalah Pelantikan Jokowi Ma Ruf Dipercepat Sehari

Pks Tak Masalah Pelantikan Jokowi Ma Ruf Dipercepat Sehari

papar berkaitan - pada 29/9/2019 - jumlah : 159 hits
Mardani juga tak mau mempersoalkan percepatan dilakukan hanya karena waktu pelantikan jatuh pada hari Minggu Dia menyerahkan sepenuhnya kepada pemenang Pilpres 2019 itu asalkan tak ada aturan yang dilanggar
Masalah Blogger Comment Thread Selesai

Masalah Blogger Comment Thread Selesai

papar berkaitan - pada 30/9/2019 - jumlah : 387 hits
Sebelum ini saya ada menulis berkenaan Bagi menyelesaikan permasalahan tersebut saya telah menggunakan Disquss buat sementara waktu Namun ianya agak sukar untuk diakses oleh netizen yang menjadi pembaca pembaca tegar sahaja Tambahan lagi ko...
Pencemaran Bau 204 Kawasan Di Selangor Bakal Hadapi Masalah Bekalan Air

Pencemaran Bau 204 Kawasan Di Selangor Bakal Hadapi Masalah Bekalan Air

papar berkaitan - pada 29/9/2019 - jumlah : 341 hits
AHMAD SHAHERMAN SHAMSURI 28 September 2019 8 37 PM SHAH ALAM Seramai 372 031 akaun pelanggan berdaftar di empat buah daerah di Selangor mengalami gangguan air tidak
Masalah Mental Berpunca Dari Rumah Pakar

Masalah Mental Berpunca Dari Rumah Pakar

papar berkaitan - pada 1/10/2019 - jumlah : 199 hits
KUALA LUMPUR 1 Oktober Peningkatan masalah kesihatan mental terutama dalam kalangan kanak kanak dan remaja di negara ini dilihat berada pada tahap membimbangkan apabila banyak kes berkaitan penyakit itu dilaporkan kebelakangan ini Menurut T...
Sejumlah Masalah Kesehatan Yang Bisa Muncul Dari Konsumsi Minyak Sayur

Sejumlah Masalah Kesehatan Yang Bisa Muncul Dari Konsumsi Minyak Sayur

papar berkaitan - pada 27/9/2019 - jumlah : 194 hits
Walau memiliki sejumlah manfaat terdapat dampak buruk yang dapat muncul dari konsumsi minyak sayur jenis tertentu Produk ini biasanya mengalami proses sehingga terpapar sejumlah bahan kimia
Masalah Skrin Yang Tidak Mengesan Sentuhan Masih Wujud Selepas Kemaskini Ios 13 1

Masalah Skrin Yang Tidak Mengesan Sentuhan Masih Wujud Selepas Kemaskini Ios 13 1

papar berkaitan - pada 26/9/2019 - jumlah : 162 hits
Kemas kini iOS 13 1 yang diberikan semalam menampal beberapa pepijat yang dilaporkan oleh pengguna iPhone Tetapi kami sendiri menyedari satu pepijat yang kami sendiri alami sejak iOS 13 diberikan masih lagi wujud selepas kemas kini The scro...
Amalkan Pemakanan Ini Untuk Atasi Masalah Sukar Tidur

Amalkan Pemakanan Ini Untuk Atasi Masalah Sukar Tidur

papar berkaitan - pada 26/9/2019 - jumlah : 214 hits
Pengambilan makanan atau minuman yang kaya dengan karbohidrat merupakan jawapan paling tepat untuk mengatasi insomnia sejenis penyakit yang tidak boleh tidur Jus epal lemon dan limau gedang adalah di antara minuman yang kaya dengan karbohid...
Sederet Masalah Kesehatan Yang Bisa Dialami Ketika Keseringan Makan Tengah Malam

Sederet Masalah Kesehatan Yang Bisa Dialami Ketika Keseringan Makan Tengah Malam

papar berkaitan - pada 2/10/2019 - jumlah : 218 hits
Penelitian mengungkap bahwa bahwa seseorang bisa mencerna makanan lebih baik ketika di siang hari Sedangkan pada malam hari proses pencernaan bakal melambat Ketika seseorang tertidur sistem pencernaan juga bakal ikut tertidur
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Tukar Kanta Mata Untuk Melihat Seni Politik Anwar



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Ukraine Approaching Total Collapse

Police Probe Chaos Incident Outside Mosque In Penang

Budaya Pot Luck Jimat Kos Makanan Lebih Banyak Pilihan

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Meet Studio Your New Favorite Way To Develop Wordpress Locally