Bosan Makan Perisa Sama Ini Menu Mi Memang Padu Wajib Korang Cuba


Siapa kat sini tak pernah makan mi segera? Rata-rata mesti pernah rasa mi segera selama lebih kurang 20, 30 tahun hidup, kan?
Mi segera inilah makanan ‘penyelamat’ jika sengkek tengah bulan masa zaman belajar serta bila penat dan tak sempat nak masak ketika bekerja. Dan makanan nilah yang jadi stok paling mudah disimpan sepanjang tempoh Perintah Kawalan Pergerakan ni sebab tahan lama dan senang dicari.
Tapi sayangnya, selama hidup ni kita asyik jumpa perisa mi segera yang sama je. Kalau tak tom yam, kari atau sup ayam. Mi Korea? Tak semua orang dapat terima dengan tekak masing-masing.
Jadi, apa kata kita cuba resipi padu mi segera daripada Indomie yang baru, semestinya kaw dan kenalah dengan tekak rakyat Malaysia ni. Orang cakap tu, sekali makan, gerenti jatuh cinta.
Gambar: Indomie Australia Tempat pertama mi ramen paling power Bukan calang-calang, mi segera ni mendapat tempat pertama dalam senarai mi ramen instant yang paling power oleh LA Times tau. Nak tahu mi apa? Ianya adalah Indomie Barbeque Chicken.
Kredit: Titiw.com Apa yang istimewa dengan perisa Barbeque Chicken ini sampai diiktiraf akhbar Amerika? Sebabnya, mi ni betul-betul rasa ayam barbeku.
Kata wartawan yang menilai, sepatutnya mi ini tak termasuk dalam kategori ramen pun, tapi disebabkan rasanya yang betul-betul sedap, dia masukkan juga Indomie Barbeque Chicken dalam ranking tu, bahkan, letak di tempat pertama. Bukan kaleng-kaleng.
“Adakah mi tersebut rasa seperti yang sepatutnya? Adakah udang rasa seperti udang? Adakah ayam rasa seperti ayam?”
Kata wartawan tu, dia pastikan mi yang tersenarai tu betul-betul rasa seperti yang sepatutnya, dan sama macam yang diiklankan. Bukan indah khabar dari rupa.
“Lima perasa dan rempah dalam mi tersebut sangat menarik dan unik. Campuran minyak bawang, kicap manis dan sedikit cili dicampur dengan serbuk perasa dan bawang goreng, sangat ‘heaven’.
Rasa ayam BBQ imbangkan rasa manis mi manakala sos cili beri rasa pedas. Ditambah pula dengan tekstur rangup bawang goreng.. Rasa nak makan setiap hari.”
Kalau dah mat saleh pun puji, memang terjamin sedap mi ni. Rugi kalau tak cuba sebab kita lebih mudah dapatkan mi ni di Malaysia.
Olah resipi baru, ringkas tapi sedap Dengan perisa Barbeque Chicken ni, korang tak perlu lagi menghadap resipi yang sama setiap hari. Sekurangnya masa terperap di rumah, korang boleh olah dan cuba resipi baru dengan ahli keluarga.
Macam mana?
Senang je, korang cuma perlu gaulkan potongan ayam dengan sedikit kicap manis, sos lada hitam, sedikit sos cili, bawang putih cincang, gula dan sedikit garam.
Masak gunakan sedikit minyak dan sedia untuk digaulkan dengan Indomie Barbeque Chicken yang telah dilembutkan dan dicampur perencah. Korang juga boleh tambahkan sayur seperti daun bawang, lobak merah atau daun sup untuk hidangan lebih berkhasiat.
Mudah, kan?
Gambaran tekstur ayam yang ‘caramelized’ dan likat. (Kredit: Recipetineats.com) Walaupun sibuk bekerja dari rumah, korang tetap boleh sediakan masakan yang sedap, mudah, ringkas dan yang paling penting tak membosankan untuk keluarga tersayang.
Mana nak beli? Korang boleh dapatkan Indomie Barbeque Chicken baru ini di mana-mana gedung atas talian. Selain tu, korang juga boleh cari di kedai-kedai dan Hypermarket berdekatan.
Tawaran perisa kali ni terhad atau selagi stok masih ada sahaja tau. Jadi korang kena cepat-cepat dapatkan sebelum terlepas. Tapi, pastikan jaga jarak dan patuh semua peraturan PKP ya.
Untuk maklumat lanjut, korang boleh follow Facebook dan Instagram rasmi Indomie Malaysia.
Siapa kata tak boleh makan sedap kalau berjimat?
Akhir kata, jangan lupa jaga diri sepanjang tempoh kawalan pergerakan ni. Moga keadaan negara kita dan seluruh dunia cepat pulih seperti sediakala.
The post Bosan Makan Perisa Sama, Ini Menu Mi Memang Padu Wajib Korang Cuba appeared first on Siakap Keli.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://siakapkeli.my/2020/05/08/bosan-makan-perisa-sama-ini-menu-mi-memang-padu-wajib-korang-cuba/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Resipi Wantan Mee Kicap Viral Makan Pula Dengan Sup Dumpling Panas Panas Memang Terangkat Sedap

Resipi Wantan Mee Kicap Viral Makan Pula Dengan Sup Dumpling Panas Panas Memang Terangkat Sedap

papar berkaitan - pada 5/5/2020 - jumlah : 550 hits
Kalau dah bosan asyik menu nasi dan lauk pauk apakata anda cuba pula makanan ala ala chinese ini wantan mee kicap tak lengkap rasanya tanpa sup dumpling Dalam resipi ini disertakan juga resipi sup dumpling Selamat mencuba Wantan Mee Kicap B...
Damba Cintamu Alif Satar Raihan Versi 2020 Memang Padu

Damba Cintamu Alif Satar Raihan Versi 2020 Memang Padu

papar berkaitan - pada 29/4/2020 - jumlah : 362 hits
Damba CintaMu Alif Satar Raihan Versi 2020 Memang Padu l Assalamualaikum Siapa suka lagu lagu kumpulan Raihan mesti pernah dengar Damba CintaMu ni kan Terbaru lagu ni diberi nafas yang lebih segar sekali lagi hasil kolaborasi Alif Satar dan...
Puas Hati Dengan Menu Ala Carte Rentastic Bazar Makan Makan Di Hotel Renaissance Johor Bahru

Puas Hati Dengan Menu Ala Carte Rentastic Bazar Makan Makan Di Hotel Renaissance Johor Bahru

papar berkaitan - pada 8/5/2020 - jumlah : 352 hits
Puas Hati dengan Menu Ala Carte RENtastic Bazar Makan Makan di Hotel Renaissance Baru baru ni aku teruja untuk menikmati juadah berbuka puasa di Hotel Renaissance Johor Bahru Ye memang musim PKP namun mereka mengamalkan budaya mengikut SOP ...
5 Tempat Makan Untuk Menu Burger Yang Best Di Most Kuala Lumpur

5 Tempat Makan Untuk Menu Burger Yang Best Di Most Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 4/5/2020 - jumlah : 316 hits
5 Tempat Makan Untuk Menu Burger Yang Best Di Most Kuala LumpurBulan puasa ada hari kita teringin nak makan burger yang best Saya ada beberapa tempat makan untuk menu burger yang best di most Kuala Lumpur Ini pun perkongsian dari sahabat sa...
Dah Boleh Buat Sendiri Resipi Ikea Meatball Cream Sauce Sama Macam Makan Di Ikea

Dah Boleh Buat Sendiri Resipi Ikea Meatball Cream Sauce Sama Macam Makan Di Ikea

papar berkaitan - pada 1/5/2020 - jumlah : 441 hits
Meatball IKEA merupakan makanan favourite di restoren IKEA Sehingga ada yang pergi nak pergi ke IKEA semata makan meatball di restorennya dan bukan untuk membeli perabot rumah Bagi mereka yang pernah mencuba dan merasa pasti merindukan meat...
Senangnya Buat Mexican Bun Ala Roti Boy Ni Topping Rangup Padu Sama Macam Kedai

Senangnya Buat Mexican Bun Ala Roti Boy Ni Topping Rangup Padu Sama Macam Kedai

papar berkaitan - pada 4/5/2020 - jumlah : 512 hits
Bagi yang merindui roti boy yang dijual di kedai apa kata anda cuba hasilkan sendiri Mexican Bun ini Aromanya terlebih wangi malah toppingnya rangup sama seperti yang dijual di kedai Paling menarik kerana nak menyediakannya tidaklah sesukar...
Penting Ajar Anak Makan Sama Sama Dari Kecil Biar Anak Tahu Besar Manfaatnya

Penting Ajar Anak Makan Sama Sama Dari Kecil Biar Anak Tahu Besar Manfaatnya

papar berkaitan - pada 2/5/2020 - jumlah : 356 hits
Ada dikalangan kita yang makan secara sendiri di rumah anak pun makan sendiri tanpa berjemaah makan bersama sama keluarga Memang memudahkan tetapi banyak kesannya kepada perkembangannya dalam tumbesaran anak anak Kesannya akan bakal di liha...
Bosan Makan Nasi Jom Buat Mee Sup

Bosan Makan Nasi Jom Buat Mee Sup

papar berkaitan - pada 4/5/2020 - jumlah : 281 hits
Dah bosan makan nasi masa berbuka Jom saya cadangkan makan mee sup Kami baru makan masa berbuka semalam Buat sendiri di rumah Nampak jer simple tapi remeh juga penyediaannya Jangan bimbang berbaloi sediakan mee sup ni sebab sedap dan habis ...
Mee Rebus Kelantan Menu Berbuka Dan Sahur Mudah Je Nak Buat Makan Pun Sedap

Mee Rebus Kelantan Menu Berbuka Dan Sahur Mudah Je Nak Buat Makan Pun Sedap

papar berkaitan - pada 28/4/2020 - jumlah : 990 hits
Selalu kalau masak untuk berbuka mesti menunya meriah lain macam tapi bila waktu sahur nak yang ringkas dan mudah sahaja janji mengenyangkan dan berkhasiat untuk seisi keluarga Resipi mee rebus kelantan yang sangat mudah dan ringkas ini bol...
Can Forest City Be Country S Economic Lifeboat

Memikirkan The Unknown

Hotel Royal Signature Permata Baru Kuala Lumpur Setiap Bilik Menggemakan Intipati Kediaman

Najib Razak Mangsa Atau Pemangsa

Dah Viral Baru Nak Terhegeh Hegeh Tak Tahu Buat Kerja Ke

Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara

Datin Thalia Terkilan Dengan Sikap Buruk Pembantu Rumahnya



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Is Now A Good Time To Buy Property In 2024

Dilaporkan 10 Orang Terkorban 2 Helikopter Atm Bertembung Di Udara

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Dap Leader Unsurprised By Mca S Decision To Not Campaign For Its Candidate

Lateefa Koya Negara Sudah Jadi Banana Republic Ketika Kamu Dedah Bualan Pemimpin Negara