Bn Tak Boleh Menang Tipis Pada Pru 15 Serang Ph Dan Pn Mat Hasan


agendaily.com01/06/2022
Timbalan Presiden UMNO Datuk Seri Mohamad Hasan. - Gambar fail Bernama
Sasaran Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum ke-15 (PRU-15) adalah kemenangan besar dan bergaya bagi memastikan dapat menjadi parti dominan seperti sebelum ini, kata Datuk Seri Mohamad Hasan.

Timbalan Pengerusi BN itu berkata mereka tidak boleh berasa selesa walaupun sudah menjadi kerajaan semula dan menggesa supaya persediaan rapi dilakukan bagi memastikan kemenangan mutlak kepada gabungan itu untuk menjadi kerajaan utama di Putrajaya.

“Tiada lagi ruang, untuk kita berpeluk tubuh. Tiada lagi ruang untuk berasa selasa. Apatah lagi ruang bermimpi untuk menang dengan mudah.

“Untuk pilihan raya akan datang, pada saya, menang tipis atau sipi-sipi bukan pilihan sama sekali,” katanya semasa merasmikan Konvensyen BN sempena ulang tahun ke-48 gabungan parti politik itu hari ini.

Mohamad juga mahu parti komponen BN agar lebih agresif “menyerang” musuh, khususnya daripada Pakatan Harapan (PH) dan Perikatan Nasional (PN) yang mahu melihat gabungan itu “karam”.

Mohamad, yang lebih popular dengan jolokan Tok Mat membuat gesaan itu susulan kecewa dengan jentera parti komponen BN – Umno, MCA, MIC dan Parti Bersatu Rakyat Sabah (PBRS) – yang gagal membidas serangan bertalu-talu parti pembangkang.

“Saya perhatikan dalam banyak keadaan, kita gagal memberikan jawapan dan bidasan. Saya kadang-kadang berasa sangat kesal atas sikap berdiam diri kita. Jentera parti komponen nampak tidak berupaya menangkis tohmahan keji lawan kita dengan radikal dan berkesan.

“Jangan biar bossku (Najib Razak) seorang sahaja lawan, kita semua dalam dewan ini mesti agresif lawan. Jangan berpeluk tubuh sahaja dan biarkan BN karam dalam limpahan serangan bertalu-talu dari pelbagai sudut oleh PH dan PN,” katanya lagi.

Ujarnya, BN perlu menggunakan segala sumber dan kekuatan yang dimiliki untuk meneruskan serangan terhadap musuhnya.

“Bukannya kita ini parti yang tidak ada sumber dan kekuatan. Kita ada pelbagai sumber dan kelebihan. Jadi gunakanlah! Hentam cukup-cukup, pastikan kita raih kemenangan dalam PRU15,” katanya.

Mohamad juga mahu pendekatan “tunggu dan lihat” serta menjawab hanya apabila diserang mesti ditamatkan segera, sebaliknya BN perlu giat membongkar kegagalan PH dan PN selama ini.

“Saya harap kepimpinan dan ahli semua parti komponen BN akan memberi perhatian serius kepada apa yang saya tegaskan ini,” katanya.

Beliau yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Rantau itu turut memberi peringatan kepada semua parti komponen agar berpegang teguh kepada politik bermoral agar gabungan itu kekal bertahan.

“Perkara yang tidak bermoral tidak akan menang. Apa jua yang bermoral, pasti akan bertahan dan dikenang. Kita mesti menolak sang oportunis politik. Jangan beri ruang kepada pedagang politik,” kataya.

Beliau turut mengimbau “kejatuhan” BN apabila satu persatu parti komponen meninggalkan gabungan itu selepas kerajaan Datuk Seri Najib Razak tumbang pada PRU-14 lalu.

“Dahulu kita dalam BN berbelas-belas komponen. Bila kita kalah, kita cuma tinggal berempat. Semua meninggalkan kita. Kerana moral, perjuangan dan kesetiaan mereka telah ditafsir dan diubah-ubah mengikut selera dan perut yang tidak pernah kenyang.

“Walaupun kita hanya tinggal berempat, jika kita berpegang pada prinsip, pada politik bermoral, pada landasan dan falsafah yang berpandukan nilai, kita pasti akan menang,” katanya


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wak-labu.blogspot.com/2022/06/bn-tak-boleh-menang-tipis-pada-pru-15.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pm Saya Tak Boleh Umum Tarikh Pru Kerana Itu Kuasa Agong

Pm Saya Tak Boleh Umum Tarikh Pru Kerana Itu Kuasa Agong

papar berkaitan - pada 6/6/2022 - jumlah : 138 hits
malaysiakini comDiterbitkan Jun 5 2022 6 36 PMKuasa untuk membubarkan Parlimen dan mengumumkan tarikh baru bagi pilihan raya umum akan datang terletak pada Yang di Pertuan Agong bukan perdana menteri kata Ismail Sabri Yaakob Katanya walaupu...
Debating Anwar A Waste Of Time Says Mat Hasan

Debating Anwar A Waste Of Time Says Mat Hasan

papar berkaitan - pada 1/6/2022 - jumlah : 112 hits
BN deputy chairperson Mohamad Hasan has described opposition leader Anwar Ibrahim as lacking ideas when he pushed for a forensic audit in an effort to save Sapura Energy Berhad Mohamad cynically advised former prime minister Najib Abdul Raz...
Rakyat Tak Desak Tapi Kluster Mahkamah Desak Macam La Umno Boleh Menang Tak Adanya Macam Zaman Dulu Dulu

Rakyat Tak Desak Tapi Kluster Mahkamah Desak Macam La Umno Boleh Menang Tak Adanya Macam Zaman Dulu Dulu

papar berkaitan - pada 6/6/2022 - jumlah : 140 hits
Rakyat tak desak PRU15 diadakan lebih awal ia hanya desakan politik kata KJ June 5 2022 Menteri Kesihatan Khairy Jamaluddin bercakap kepada pemberita selepas Majlis Pelancaran Jelajah Agenda Nasional Malaysia Sihat Peringkat Negeri Melaka S...
Setiap Kali Kalah Pru Kita Bangkit Menang Bergaya

Setiap Kali Kalah Pru Kita Bangkit Menang Bergaya

papar berkaitan - pada 19/5/2022 - jumlah : 121 hits
Setiap kali kalah PRU kita bangkit menang bergayaPosted By on May 18 2022Anggota KEADILAN tidak boleh memiliki perasaan tidak yakin akan kemenangan menuju Pilihan Raya Umum ke 15 Calon Timbalan Presiden KEADILAN Datuk Seri Saifuddin Nasutio...
Najib Yakin Bn Menang Besar Pru15

Najib Yakin Bn Menang Besar Pru15

papar berkaitan - pada 1/6/2022 - jumlah : 140 hits
Najib Yakin BN Menang Besar PRU15 Najib Razak hari ini mengingatkan agar BN tidak mengulangi kesilapan sebelum ini apabila melewatkan pelaksanaan pilihan raya umum sehingga menyaksikan parti itu tewas buat pertama kali dalam sejarah Merujuk...
Rangkul Kekuatan Seluruh Pimpinan Yang Menang Kalah Digembleng Bersama Mustaffa

Rangkul Kekuatan Seluruh Pimpinan Yang Menang Kalah Digembleng Bersama Mustaffa

papar berkaitan - pada 1/6/2022 - jumlah : 127 hits
Keputusan tidak rasmi Pemilihan KEADILAN 2022 telah pun diumumkan Diharapkan seusai pemilihan KEADILAN akan bertaut semula untuk perjuangan yang lebih besar menggempur BN PN dalam Pilihan Raya Umum ke 15 Namun dalam perjalanan untuk menguas...
Formula Utk Bn Menang Besar Sangat Jelas

Formula Utk Bn Menang Besar Sangat Jelas

papar berkaitan - pada 6/6/2022 - jumlah : 161 hits
Di pihak BN untuk menang besar di PRU15 sangat JELAS NO NAJIB NO ZAHID Ismail akan ketuai dan sokongan moral Tun akan memudahkan Kemenangan PH ada harapan jika NO ANWAR NO MUHYIDDIN dan syarat utama diketuai Rafizi Sokongan moral Lim kit SI...
Amber Heard Penipu Johnny Depp Menang Saman Fitnah

Amber Heard Penipu Johnny Depp Menang Saman Fitnah

papar berkaitan - pada 2/6/2022 - jumlah : 326 hits
Selepas enam minggu perbicaraan kes saman fitnah Johnny Depp 58 terhadap bekas isteri Amber Heard 36 juri yang bersidang di Mahkamah Circuit Fairfax Country Virginia memutuskan bahawa pelakon Pirates of the Caribbean itu dibayar ganti rugi ...
Mana Tahu Ada Peluang Nak Lepas Perbicaraan Kalau Ph Menang Memang Tak Lepas Lepas Lah

Mana Tahu Ada Peluang Nak Lepas Perbicaraan Kalau Ph Menang Memang Tak Lepas Lepas Lah

papar berkaitan - pada 2/6/2022 - jumlah : 106 hits
BN berisiko jika tangguh pembubaran Parlimen NajibBernamaJun 2 2022 Pengerusi Lembaga Penasihat Barisan Nasional Datuk Seri Najib Tun Razak berpandangan bahawa parti itu akan berdepan risiko jika masih menangguhkan pembubaran Parlimen Foto ...
Nicol David Wanita Asia Pertama Digelar Ratu Skuasy Dunia

More Than Genetics How Life Experiences Shape Our Health

E Jamin Judiciary Bar Agree On Proposal To Reinstate Similar E Bail System

Video Suspek Serang Balai Polis Ulu Tiram Maut Ditembak

Is Anwar Ever Going To Release Najib

Adakah Batuk Membatalkan Solat Ust Azhar Idrus

Kelebihan Berpuasa Hari Putih

Ppim Sedia Bantu Cari Penyelesaian Harian Metro 17 05 2024



Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia


Govt To Continue Using E Jamin Bail System

Kdn Fc Berputih Mata Di Laman Sendiri

Gulai Udang Nenas

T18c24 Bayi Aina Muntah Susu Beku Macam Keju

Harris Alif Dari Idola Kecil Ke Selebriti Serba Boleh

Kerajaan Pahang Sumbang Rm8 000 Kepada Keluarga Allahyarham Konstabel Muhamad Syafiq