Biodata Teme Abdullah Penulis Buku Influencer Dan Seorang Pelukis


Biodata Teme Abdullah - Penulis Buku, Influencer dan Seorang Pelukis 7 Penulis misteri dan kegilaan ramai Teme Abdullah tidak dapat disangsi lagi adalah antara penulis buku terbaik di Malaysia. Dengan gaya penulisan yang santai dan bermacam gaya, beliau berjaya menarik perhatian ramai dan menerima banyak pengiktirafan.
Teme juga adalah merupakan seorang yang mempunyai pendidikan tinggi sehingga beliau berjaya melanjutkan pengajian ke luar negara. Minatnya yang mendalam dunia seni tidak menghalang beliau untuk terus berkarya. Jom ikuti rapat maklumat dan biografi Teme Abdullah!
Siapa Teme Abdullah? Teme Abdullah adalah merupakan seorang penulis, arkitek dan pelukis berbakat. Beliau dilahirkan pada 16 Mei 1993 di Selangor. Teme adalah merupakan penulis negara yang sensasi dengan penampilannya menyembunyikan wajah dirinya.
Melihat gaya yang beliau bawa, walaupun bersifat misteri namun rata-rata peminat tertawan dengan penampilannya yang kacak dan lemah lembut. Sehingga kini nama sebenar Teme masih belum didedahkan dan ia menimbulkan keunikan tersendiri selaku influencer di media sosial.
Biografi Teme Abdullah Bagi anda yang ingin mengenali siapakah Teme, anda boleh rujuk biografi yang kami sediakan dibawah:
BiografiMaklumatNamaTeme AbdullahUmur31 Tahun (2024)Tarikh Lahir6 Mei 2024AsalSelangorPendidikanIjazah Sarjana Muda Seni Bina di United Kingdom (UK)KerjayaPenulis, Pelukis dan ArkitekLaman SosialInstagram : @Itsteme
Tiktok : @temeabdullah Latar Belakang Teme Abdullah Teme Abdullah dilahirkan dan dibesarkan di negeri Selangor. Untuk pengetahuan, “Teme” adalah bukan nama sebenar dirinya sebaliknya nama samaran yang diberikan oleh rakan-rakannya di Sekolah Menengah. Manakala “Abdullah” adalah nama tambahannya sendiri semasa beliau mula menulis buku pada tahun 2016. Teme disini adalah loghat kelantan yang bermaksud “Teman”. Gabungan nama “Teme Abdullah” adalah maksud “Saya hanyalah hamba Allah”.
Diketahui bahawa Teme seorang pelajar Malaysia yang belajar di luar negara iaitu di United Kingdom. Disana beliau aktif dalam bidang lukisan, penulisan dan bahkan arkitek. Beliau terkenal dengan lukisan beliau yang menarik dan unik sehinggalah pada tahun 2019, beliau dipanggil untuk menghadap YDP Agong iaitu Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah dan Permaisuri Tungku Hajah Azizah Aminah Maimunah Iskandariah bagi mempersembahkan karya-karyanya termasuk dua naskhah T Planner dan potret lukisan baginda mereka berdua hasil Teme Abdullah.
Kerjaya Teme Abdullah Kerjaya Teme Abdullah diketahui setakat ini adalah seorang Penulis, Pelukis dan seorang Arkitek. Beliau bermastautin di UK sebagai Arkitek dan telah melalui pelbagai pengalaman yang menarik.
Minat yang mendalam Teme dalam seni lukis telah menyebabkan beliau dikenali ramai dikalangan guru-guru serta rakan-rakan. Mereka merasakan Teme mempunyai bakat dan potensi untuk menjadi seorang arkitek.
Kerjaya beliau kini hangat sebagai seorang penulis. Rezeki untuk Teme apabila bukunya ” Arkitek Jalanan” adalah merupakan sebuah buku yang banyak terjual dipasaran bahkan berjaya menerima pelbagai anugerah. Dek kerana kejayaan beliau, ia menyebabkan namanya makin meningkat dengan personaliti tersendiri dan kekal misteri pun masih berjaya mendapat liputan orang ramai kerana bakatnya memikat.
Pencapaian Teme Abdullah Teme selaku influencer berjaya mendapat pelbagai pengiktirafan. Sememangnta beliau layak mendapat penghargaan orang ramai dan anugerah kerana usaha beliau yang luar biasa.

Berikut adalah merupakan senarai anugerah yang berjaya dirangkul oleh Teme Abdullah:
(Pertama) Anugerah Pilihan Pembaca POPULAR-BH 2017- Pelukis Jalanan Pemenang MPH Best of 2017- Arkitek Jalanan Anugerah Buku Negara 2018- Arkitek Jalanan Anugerah Emas Kulit Buku Cantik 2018- Pelukis Jalanan Pemenang MPH Best of 2018- Impian Jalanan Pemenang MPH Best of 2019- Signature Jalanan Anugerah Buku Popular 2019- Arkitek Jalanan Anugerah Buku Malaysia 2020-Arkitek Jalanan 50 Best Malaysian Titles 2020/2021-Selamat Tinggal Purnama Pemenang MPH Best of 2021- Kapal Terakhir Di Dunia Pemenang MPH Best of 2022- Empayar 3 (Pertama) Anugerah Pilihan Pembaca POPULAR-BH 2023- Empayar 3 No 1 Highest Rated Book In Asia & Oceania 2023- Arkitek Jalanan (Pertama) Anugerah Pilihan Pembaca POPULAR-BH 2024-Penulis Jalanan Senarai Buku Teme Abdullah Biodata Teme Abdullah - Penulis Buku, Influencer dan Seorang Pelukis 8 Teme juga mempunyai bakat yang hebat dalam penulisan. Beliau berjaya mengeluarkan banyak buku yang ditulis oleh dirinya sendiri. Berikut adalah merupakan senarai buku oleh Teme Abdullah:
Empayar Hikayat Putera Tanpa Nama Empayar 2 Hikayat Mukjizat Daripada Iblis Kapal Terakhir Di Dunia Episod 1 Kapal Terakhir Di Dunia Episod 2 Kapal Terakhir Di Dunia Episod 3 Arkitek Jalanan Pelukis Jalanan Impian Jalanan Signature Jalanan Selamat Tinggal Purnama Strain Pertama Selamat Tinggal Purnama Strain Kedua Sekian beberapa informasi berkenaan Teme Abdullah yang wajar dijadikan contoh oleh anak muda. Dengan usaha yang gigih, Teme menjadi contoh untuk anak muda terus maju kehadapan mengejar cita-cita. Murninya Teme pula apabila beliau mempunyai hasrat untuk menubuhkan Badan Biasiswa yang dapat membantu pelajar Malaysia yang menghadapi masalah kewangan belajar di luar negara.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.sistemguruonline.my/2024/06/teme-abdullah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Biodata Teme Abdullah Pemenang Anugerah Pilihan Pembaca Popular Bh 2024

Biodata Teme Abdullah Pemenang Anugerah Pilihan Pembaca Popular Bh 2024

papar berkaitan - pada 13/6/2024 - jumlah : 161 hits
Nama Teme Abdullah sudah tidak asing lagi kepada pengemar buku di Malaysia Walaupun karya karyanya menjadi bualan ramai namun sehingga kini tidak siapa yang tahu akan wajah disebalik nama Teme Abdullah Untuk artikel pada kali ini kami akan ...
Siapa Teme Abdullah Sebenarnya

Siapa Teme Abdullah Sebenarnya

papar berkaitan - pada 7/6/2024 - jumlah : 443 hits
Assalamualaikum Teme Abdullah FYP di tiktok selepas Minggu Pesta Buku Antarabangsa KL Den ni ha yang umur mak mak anak lima orang rasa tak puas hati betul bila kita scroll tik tok asyiklah FYP nama seketoi Teme Abdullah ni Korang kenal ke s...
Jenderal Bintang 2 Ini Raih Rekor Muri Jadi Pati Polri Sebagai Penulis Buku Terbanyak

Jenderal Bintang 2 Ini Raih Rekor Muri Jadi Pati Polri Sebagai Penulis Buku Terbanyak

papar berkaitan - pada 29/5/2024 - jumlah : 175 hits
Jenderal Bintang Dua Polri tersebut total telah menulis dan menerbitkan sebanyak 27 judul buku
Biodata Alif Teega Influencer Ikon Anak Muda

Biodata Alif Teega Influencer Ikon Anak Muda

papar berkaitan - pada 14/6/2024 - jumlah : 118 hits
Nama Alif Teega semakin kembali diperkatakan ramai selepas gosip perkahwinan keduanya di Thailand reda Baru baru ini tular dikongsikan di Facebook Pseudoscience Watch atau PW Community mendakwa pasangan pempengaruh yang terkenal dengan memb...
Sindiket Penjualan Tanah Felda Seorang Lagi Pegawai Bank Ditahan Sprm

Sindiket Penjualan Tanah Felda Seorang Lagi Pegawai Bank Ditahan Sprm

papar berkaitan - pada 14/6/2024 - jumlah : 162 hits
Juwan Riduanam hmetro com myKota Kinabalu Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia menahan seorang lagi pegawai bank di Sabah selepas dipercayai terbabit dalam sindiket penjualan tanah Lelaki berusia 40 an terbabit dikatakan bersekongkol deng...
Seorang Anggota Polis Ditemui Mati Di Tandas Hentian Rehat Dan Rawat Lebuh Raya

Seorang Anggota Polis Ditemui Mati Di Tandas Hentian Rehat Dan Rawat Lebuh Raya

papar berkaitan - pada 14/6/2024 - jumlah : 130 hits
Mohd Amin Jalilam hmetro com myNilai Seorang anggota polis ditemui mati di tandas hentian rehat dan rawat lebuh raya di sini semalam Ketua Polis Daerah Nilai Superintendan Abdul Malik Hasim berkata pihaknya menerima panggilan telefon daripa...
Seorang Wali Nikah Menumbuk Pengantin Lelaki Selepas Majlis Akad Nikah

Seorang Wali Nikah Menumbuk Pengantin Lelaki Selepas Majlis Akad Nikah

papar berkaitan - pada 17/6/2024 - jumlah : 231 hits
KOSMO SEORANG wali nikah menumbuk pengantin lelaki selepas majlis akad nikah di Kota Ternate Foto TribunTernate com Tangkap LayarJAKARTA Satu rakaman video tular memaparkan seorang pengantin lelaki di Kota Ternate wilayah Maluku Utara ditum...
Fadhilatun Nikmah Seorang Polis Wanita Bakar Suami Suka Berjudi

Fadhilatun Nikmah Seorang Polis Wanita Bakar Suami Suka Berjudi

papar berkaitan - pada 11/6/2024 - jumlah : 147 hits
KOSMOFadhilatun Nikmah kini ditahan dan sedang mendapatkan rawatan psikiatri Enggran Eko BudiantoJAKARTA Seorang anggota polis wanita Indonesia nekad membakar suaminya hidup hidup kerana lelaki berkenaan suka berjudi lapor portal berita Kil...
Is Dap Mis Painted Or Deserving Of Its Image

Sang Saka Penipu

Syarikat Berkaitan Gisbh Berisiko Di Batalkan

Sarawak Now Affin Bank S Largest Shareholder Promises No Interference

Kaitan Al Arqam Rufaqa Dan Gisbh Dengan Pas

Obesiti Atau Kegemukan Di Malaysia

Nasi Ayam Penyet Waroeng Penyet Memenuhi Piawaian

Menjaga Ortu


echo '';
Muzikal Lawak Superstar 2024 Keputusan Markah Mingguan Peserta Musim 4 Kemaskini Setiap Minggu Selepas Live

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Salju Rindu Di Bumi Auckland Tonton

5 Kelebihan Utama Bergelar Penjawat Awam di Malaysia

8 Fakta Biodata Anna Jobling Pelakon Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Bintang Filem Lembayung Dan Juri Muzikal Lawak Superstar 2024

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kelas Tahanan Cikgu Hiragi Adaptasi Siri Mr Hiiragi s Homeroom Slot DramaVaganza Astro Ria


Sayur Lemak Fucuk Suhun Masakan Kampung

Sedap Betul Miang Pla Di Dusun Riffaa Changlun

Rahsia Kembali Cantik Selepas Bersalin Misi Mak Mak Supermodel

Membagikan Konten Dakwah Apakah Tetap Mendapat Pahala Meski Tidak Ada Yang Membaca Atau Menontonnya

Bn Cruises To Thumping Win In Mahkota

Warga Emas Skim Pelaburan Emas Palsu Elak Jadi Mangsa