Biodata Khairul Aming Influencer Usahawan Sambal Nyet


Dari golongan muda sehinggalah tua, siapa sahaja yang tidak mengenali Khairul Aming, seorang pempengaruh media sosial yang sangat memberi inspirasi kepada rakyat Malaysia.
Siapa sangka individu yang terkenal dengan kandungan video “30 Hari 30 Resipi” ini turut mengharungi pelbagai cabaran dan kegagalan sebelum meraih kejayaan sekarang.
Untuk artikel pada kali ini, kami akan membawa anda mengenali dengan lebih rapat dengan sosok individu cukup dikenali ramai, Khairul Aming.
Baca juga:
Biodata Aqil Zulkiflee Biodata Hana Ismail Biodata Dai’e Syed Latar Belakang NamaKhairul Amin bin KamarulzamanNama PanggilanKhairul Aming, AmingTarikh Lahir25 September 1992Tempat LahirKota Bharu, KelantanPendidikanIjazah Sarjana Muda Kejuruteraan (Kejuruteraan Mekanikal), Universiti Vanderbilt, Amerika SyarikatPekerjaanInfluencer, Youtuber, UsahawanAkaun Media SosialInstagram @khairulaming
TikTok @khairulaming
X @khairulaming Kehidupan Peribadi Khairul Aming merupakan anak ketiga daripada empat orang adik-beradik.
Beliau merupakan lepasan Vanderbilt University, US dalam bidang kejuruteraan. Pengkhususan major Kejuruteraan Mekanikal dan minor dalam Material and Science Enginering.
Setiap semester, beliau merangkul Anugerah Dekan. Bahkan turut menjadi Presiden Persatuan Pelajar Malaysia.
Berkenaan dengan jodoh dan status diri, Aming mendedahkan yang beliau masih menjalani kehidupan bujang dan belum merancang untuk mengakhiri zaman solo kerana kesibukan kerjaya sebagai ahli perniagaan.
Kerjaya & Profesional  Beliau memulakan kerjaya sebagai jurutera dalam bidang minyak dan gas (oil and gas) dan kemudian beralih ke bidang logistik.
Pada usia 25 tahun, Khairul Aming mula berniaga. Pada awalnya beliau menjual menu makanan sihat (healthy meal), namun bisnes tersebut gagal. Kemudian, beliau menjual baju dan template, namun turut gagal.
Pada usia 28 tahun, iaitu pada 2020, Khairul Aming berhenti daripada bidang minyak dan gas, sekaligus mula memfokuskan kepada penghasilan kandungan secara sepenuh masa. 
Sehinggalah suatu hari mengambil keputusan untuk memuat naik video memasak di Youtube channel “Rasapop”. Dalam masa setahun sahaja, channel Youtube tersebut telah berjaya mencapai lebih 500 ribu pengikut.
Beliau kemudian menjenamakan diri sendiri sebagai “Khairul Aming” dan mula tampil dengan pelbagai video masakan. Pada tahun 2021, beliau mula menjual Sambal Nyet, dan akhirnya perniagaan tersebut berjaya dengan cemerlang.
Jualan Sambal Nyet beliau laris dan beliau meraih RM1juta dalam tempoh 4 bulan dan pada sale tahun pertama ialah sebanyak RM8.6 juta!
Produk kedua iaitu Dendeng Nyet Berapi juga mendapat tempat di hati masyarakat apabila beliau mencatatkan sejarah apabila berjaya mencatat angka jualan RM1 juta dalam tempoh 3 minit 39 saat dalam TikTok Shop.
Beliau kini memiliki dua buah kilang bagi menampung permintaan yang tinggi.
BELI PRODUK KHAIRUL AMING DI SINI DENGAN HARGA MURAH : SAMBAL NYET & DENDENG NYET BERAPI
Pencapaian Khairul Aming Sebagai seorang pempengaruh media sosial dan usahawan, Khairul Aming berjaya mendapat pelbagai anugerah seperti berikut:
Anugerah
Anugerah TikTok Malaysia 2023, Creator of The Year Anugerah Penjual Baharu Shopee Terbaik 2022 Anugerah Khidmat Pelanggan Terbaik 2022 Anugerah Ikon Inspirasi, Tiktok Shop 2023 Anugerah Malaysia Book of Records, pencapaian terpantas di TikTok Shop Malaysia dengan mendapat jualan RM 1 juta terpantas dengan masa 3 minit 28 saat @khairulaming Alhamdulillah kita dapat Malaysia Book of Records untuk jualan satu juta ringgit terpantas di TikTokShop semasa launching Dendeng Nyet bulan lepas. This is a new milestone for me and my team. Kita takkan boleh buat semua ni tanpa sokongan daripada anda semua. Thanks guys 🙏🏻 #KongsiSelera #KongsiBersama #IftarwithKhairulaming #TikTokShopBazarRaya2024
♬ original sound – Khairulaming – Khairulaming Khairul Aming jumpa PM New Zealand Khairul Aming diundang bertemu dengan Perdana Menteri New Zealand, Christopher Luxon yang kini berada di tanah air sempena rangka lawatan rasmi.
Sebetulnya, undangan istimewa daripada pemimpin nombor satu New Zealand itu bertitik tolak pada usaha Khairul Aming menerbitkan video masakan menerusi travelog ke negara kiwi itu.
Video travelog berkenaan mendapat perhatian Perdana Menteri Luxon yang secara peribadi mahu berjumpa dengan Khairul Aming untuk menyampaikan penghargaan di atas penerbitan video tersebut.
@khairulaming Hari ni Khairulaming dan Perdana Menteri New Zealand berjumpa sebagai tanda penghargaan dari pihak New Zealand untuk video masak yang kita buat dekat sana 🥹
♬ original sound – Khairulaming – Khairulaming Fakta Menarik Mengenai Khairul Aming Khairul Aming adalah satu-satunya individu yang diikuti oleh akaun TikTok rasmi Dr Mahathir Mohamad atau @chedetofficial. Beliau memiliki pengikut di akaun Instagram seramai 4.1 juta, TikTok 5.2 juta, dan X 1.5 juta. Dalam dunia masakan, beliau sangat mengidolakan Jamie Oliver serta menjadi sumber inspirasinya. Biarpun di kaca skrin banyak resepinya yang menjadi ikutan dan rujukan penonton, namun disebalik kejayaan tersebut banyak juga resepinya yang tidak menjadi. Ilham untuk menghasilkan video masakan tersebut adalah sebab mengantuk. Beliau seorang yang ceria dan suka membuat rakan-rakannya terhibur dengan keletahnya biarpun nampak pemalu. Beliau mula meminati dunia masakan ketika bersekolah rendah apabila beliau menonton pelbagai rancangan masakan yang ditayangkan di televisyen. Terkenal dengan dua tagine iaitu “Dapur Lonely” dan “Hey What’s Up Guys”. Mungkin ramai yang hanya nampak kejayaan beliau sekarang, sedangkan sebelum ini beliau berkali-kali gagal sebelum berjaya.
Tahniah Khairul Aming! Semoga kejayaan dan pencapaian cemerlang anda menjadi inspirasi buat anak-anak muda diluar sana yang minat untuk menjadi seorang pempengaruh media sosial yang berjaya dan menginspirasikan.
Sumber:
Instagram @khairulaming Bersama Khairulaming – Perjalanan Setakat Ini, Produk Ke-3, Sasaran 5 Tahun. Amanz TikTok @khairulaming

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://ecentral.my/khairul-aming/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=khairul-aming

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Lepas Jumpa Pm New Zealand Khairul Aming Berlari Kejar Flight Bawa 100 Staf Bercuti

Lepas Jumpa Pm New Zealand Khairul Aming Berlari Kejar Flight Bawa 100 Staf Bercuti

papar berkaitan - pada 4/9/2024 - jumlah : 60 hits
Pempengaruh tersohor Khairul Aming berlari kejar flight bagi membawa 100 staf dari kilang Sambal Nyet untuk pergi bercuti selepas berjumpa Perdana Menteri New Zealand Menerusi perkongsian Khairul Aming di Insta Story dia memaklumkan akan me...
Tutup Kilang 5 Hari Khairul Aming Bawa 100 Staf Percutian Mewah

Tutup Kilang 5 Hari Khairul Aming Bawa 100 Staf Percutian Mewah

papar berkaitan - pada 12/9/2024 - jumlah : 72 hits
Syarikat Khairulaming telah mengumumkan penutupan operasi kilang selama 5 hari bagi memberi penghargaan kepada 100 orang stafnya dengan percutian mewah di Pulau Pinang Dalam percutian ini kesemua staf akan menginap di hotel bertaraf lima bi...
Khairul Aming Dipuji Elak Shoot Staf Wanita Ketika Buat Aktiviti Di Air

Khairul Aming Dipuji Elak Shoot Staf Wanita Ketika Buat Aktiviti Di Air

papar berkaitan - pada 14/9/2024 - jumlah : 60 hits
Pempengaruh dan juga usahawan terkenal Khairul Aming dipuji kerana mengelak dari mengambil gambar ataupun video staf staf wanita ketika melakukan aktiviti di air sewaktu percutian mereka selama lima hari di Penang Tindakan yang bagus Perkar...
Bukan Senang Nak Masak Sambal Sotong Yang Sedap

Bukan Senang Nak Masak Sambal Sotong Yang Sedap

papar berkaitan - pada 6/9/2024 - jumlah : 87 hits
BUKAN SENANG NAK MASAK SAMBAL SOTONG YANG SEDAP Assalamualaikum Cerita makanan lagi Sambal Nampak simple senang Tapi tak semua orang boleh masak Walau resepinya sama tapi kejadian sambalnya lain kan Warna dan rasa pasti berbeza Cik Rose sen...
Cara Buat Sambal Kering Ikan Selar Kuning Pilih Ikan Kecil Lagi Sedap

Cara Buat Sambal Kering Ikan Selar Kuning Pilih Ikan Kecil Lagi Sedap

papar berkaitan - pada 6/9/2024 - jumlah : 115 hits
Selalunya sambal kering ini kita gunakan ikan bilis tapi nak buat ikan segar pun boleh saja Paling sedap guna ikan selar kecil Bila makan sambil gaul sambal kering ini dengan nasi panas memang syahdu Gabung pula dengan masak lemak putih lag...
Buat Sambal Tomato Untuk Lunch

Buat Sambal Tomato Untuk Lunch

papar berkaitan - pada 8/9/2024 - jumlah : 106 hits
Buat Sambal Tomato Untuk Lunch Lama benar dah tak buat sambal tomato sebab dah lama tak masak ayam penyet kat rumah Biasanya sambal tomato dimakan bersama nasi ayam penyet Tapi kali ini saya cuma teringin sambal tomato dimakan bersama denga...
Sambal Udang Petai

Sambal Udang Petai

papar berkaitan - pada 6/9/2024 - jumlah : 107 hits
Maaflah ada gambar dalam kuali aje Lepas dah masuk mangkuk terus serbu makan Lupa dah nak ambil gambar Manalah tak sakai blog Mama Yan ni Ye ada orang kata blog Mama Yan ni blog sakai tuan blog ni memang macam sakai pun hahahaSakai pun saka...
Ulam Dan Sambal Belacan

Ulam Dan Sambal Belacan

papar berkaitan - pada 30/8/2024 - jumlah : 116 hits
Assalamualaikum Harini terasa macam tak sihat Malam tadi kami naik motor sebab incek suami nak bawa LM buat rawatan chiropractic Dia booking slot pukul 8 malam Jika kami naik kereta sudah tentu tak sampai ke sana tepat masa waktunya sebab j...
Sambal Tempe Ikan Bilis

Sambal Tempe Ikan Bilis

papar berkaitan - pada 2/9/2024 - jumlah : 95 hits
nbsp Sambal Tempe Ikan Bilis Isteri ini dia boleh masak macam macam makanan tetapi bila hari dia buntu nak masak apa dia akan jadi lebih kreatif menggunakan apa yang sahaja bahan yang ada untuk dijadikan makanan paling sedap ketika itu haha...
Pengerusi Dap Pahang Dakwa Tutup Kasino Genting Jejaskan Ekonomi Mata Pencarian Umat Islam

5 Best Electric Pickup Trucks That Will Break The Market In 2025

Gsk Lancar Shingrix Vaksin Kayap Untuk Rakyat Malaysia

Saifuddin Lepas Jawatan Setiausaha Agung Pkr Fuziah Ambil Alih

Ceramah Maulid Nabi Rindu Yang Menyentuh Hati

Kereta Bergoyang Di Kawasan Parkir Rupanya Janda Dan Suami Orang Sedang Bercucuk Tanam Didalamnya

Tolak Mou Pn Sengaja Mahu Seksakan Rakyat

Zulries D Pojok


echo '';
10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online

Biodata Acap S Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Yang Juga Personaliti Tiktok Live Viral

Senarai Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna

Info Dan Sinopsis Filem How To Make Millions Before Grandma Dies 2024 Kini Di Platform Online Netflix Malaysia

10 Fakta Biodata Reedzwann Penyanyi Lagu Tercipta Satu Senyuman Cinta Pandang Pertama Yang Terpalit Kemalangan


Man Cendol Outing

Generating Boutique Names

Album Lagu Selawat Qasidah Qalbu Inteam

Sulaman Cinta Khat

Hal Bagaimana Bisa Seseorang Chord

Ssm Vs Sspa Perbezaan Kelebihan Soalan Lazim