Biodata Dato Sri Mahadi Bz Jutawan Dan Suami Heliza Helmi


Mungkin ramai sudah yang mengenali siapakahh Mahadi BZ selepas perkahwinannya dengan artis, Heliza Helmi. Mahadi BZ ialah seorang usahawan terkenal, wajah media, personaliti Internet, dan bintang media sosial dari negeri Pulau Pinang, Malaysia. Dia terkenal di negara ini kerana perniagaannya yang berjaya. Dia juga adalah merupakan pemilik Konsortium AUF MBZ
Menurut paparan profil di pelbagai media sosial, Mahadi BZ menyatakan bahawa dia adalah pengasas penasihat Global Islamic Weatlh Advisor. Selain itu, beliau turut membantu masyarakat dalam mengembangkan kekayaan dan perniagaan mereka. Mahadi BZ telah bekerja keras dalam perniagaannya bermula dari 17 tahun.
Dia telah menjadi tumpuan pada Januari 2022 selepas berkahwin dengan artis, Nur Heliza Helmi pada 1 Januari 2022. Dia berkongsi berita itu menerusi akaun Instagram rasmi miliknya.
Berkenaan Mahadi BZ dan Biografinya Biografi Mahadi BZ Nama penuh Mahadi BZ ialah Dato Sri Mahadi Badrul Zaman. Dia dilahirkan pada 17 April 1983 dan berumur 38 tahun pada tahun 2024. Mahadi BZ dilahirkan pada tahun 1983 di Pulau Pinang, Malaysia. Kini beliau menetap di Kuala Lumpur, Malaysia.
Untuk pendidikan, Mahadi berkongsi bahawa beliau pergi ke SMT TARP Pulau Pinang bagi pendidikan sekolah rendah. Kemudian, beliau bersekolah di Sekolah Menengah Munshi Abdullah untuk sekolah menengahnya. Sekitar tahun 2000 hingga 2004 beliau berjaya menamatkan pengajian di Universiti Teknologi MARA (UITM).
Disamping itu, beliau juga memperoleh diploma dalam Sains Aktuari daripada institusi pengajian tinggi terkenal.
BiografiMaklumatNama Mahadi BZNama PenuhDato Sri Mahadi Badrul ZamanTarikh Lahir17 April 1983PendidikanSMT TARP Pulau Pinang
Sekolah Menengah Munshi Abdullah
UITMKerjayaAhli perniagaanStatusBerkahwinIsteriNur Heliza HelmiMedia SosialFacebook : Mahadi BZ
Instagram : @mahadibz Perkahwinan Dengan Nur Heliza Helmi Perkahwinan Mahadi BZ degan artis, Nur Heliza Helmi telah menggemparkan Malaysia kerana ianya adalah berita mengejut. Mereka melansungkan perkahwinan pada 1 Januari 2022 dan mendapat liputan orang ramai ketika itu.
Kerjaya Mahadi BZ Mahadi BZ adalah seorang ahli perniagaan yang berbakat dan sangat rajin. Beliau sentiasa ingin memulakan perniagaan sendiri sejak usia yang sangat muda. Dikhabarkan, pada usia 21 tahun, dia melangkah ke dalam industri kewangan. Sehingga sekarang, beliau adalah merupakan pengasas dan presiden AUF MBZ Consortium. Melalui syarikatnya ini, dia berjaya membantu orang ramai mengembangkan perniagaan dan kekayaan mereka sendiri.
Beliau juga merupakan penasihat Global Islamic Weatlh Advisor. Beliau menyediakan Penyelesaian Kewangan Islam yang dipercayai dan kreatif. Selain itu, Dato Mahadi juga menguruskan FGG di Malaysia iaitu Kumpulan Genius Kewangan. Beliau juga memberi peluang kepada pelajar dan pencari kerja diluar sana untuk mencapai matlamat mereka.
Berdasarkan bionya di profil LinkedInnya, beliau berkongsi bahawa beliau juga membantu pelabur dan pelanggannya untuk mendapatkan lebih banyak pulangan daripada pelaburan mereka dengan menggunakan penyelesaian kewangan yang inovatif. Beliau menubuhkan pejabatnya di Malaysia dalam usaha untuk membantu orang ramai berjaya urus kewangan.
Pencapaian Dato Sri Mahadi BZ Dato Sri Mahadi Badrul Zaman (DSMBZ) sememangnya terkenal dengan janggut panjang dan koleksi keretanya yang unik. Beliau kini seorang jutawan hasil usahanya sendiri. DSMBZ juga telah memberi inspirasi kepada ramai usahawan di luar sana untuk mengubah kehidupan mereka daripada biasa kepada luar biasa.
Pencapaian Mahadi telah diiktiraf dan pencapaiannya ialah beliau berjaya membangunkan sebuah agensi yang cemerlang iaitu Financial Genius Group (FGG). Tidak berhenti disitu, Monalisa Preferred Wealth Advisors Sdn Bhd adalah merupakan sebuah kumpulan di bawah FGG telah ditubuhkan 16 tahun lalu. 
Usaha Dato Sri Mahadi Lahirkan Ramai Jutawan Kini, FGG mempunyai 600 Penasihat Kewangan berdaftar dan aktif, menurutnya pihak FGG datang dari pelbagai latar belakang. Ada yang bekerja profesional, fresh graduate, suri rumah yang ingin menyumbang kepada pendapatan keluarga dan juga OKU yang berusaha untuk hidup. 
Di FGG, semua orang dilatih dengan 7 langkah kemahiran menjual, pengetahuan ‘Mental Warrior’ dan acara motivasi berterusan untuk memastikan mereka diperlengkapkan dengan baik untuk menghadapi sebarang cabaran yang akan datang.
Dengan penambahan produk Takaful dalam kumpulan FGG, Mereka berjaya memperoleh jualan sebanyak RM1.65 juta dalam masa 3 bulan sahaja. Justeru Dato Mahadi secara rasminya diiktiraf sebagai MDRT pertama manakala FGG Wealth AL-Khassah diiktiraf sebagai Agensi Juta Dolar Pertama dalam FWD Takaful Berhad pada tahun 2020.
Secara peribadi telah membantu ribuan pelabur, pelanggan rangkaian tinggi dan syarikat untuk meningkatkan pulangan pelaburan mereka dengan banyak menggunakan penyelesaian kewangan yang inovatif.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.sistemguruonline.my/2024/01/biodata-mahadi-bz.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Unity Minister Dato Sri Aaron Ago Dagang Please Make Mahathir Listen Not Talk

Unity Minister Dato Sri Aaron Ago Dagang Please Make Mahathir Listen Not Talk

papar berkaitan - pada 19/1/2024 - jumlah : 76 hits
Mahathir by the way is the only constitutional Malay in Malaysia There is no other person in Malaysia or the entire world who will describe themselves as a constitutional Malay except for Mahathir Nehru Sathiamoorthy Mahathir is now with th...
Lirik Lagu Senyawa Dato Sri Siti Nurhaliza

Lirik Lagu Senyawa Dato Sri Siti Nurhaliza

papar berkaitan - pada 11/1/2024 - jumlah : 158 hits
Kisah yang semakin tak menentuSepenuh mati meraguMungkinkahMasih tersisa bahagiaUntukkuHadirmu laksana embun pagiMenyegarkan sanubariMenyentuhRuangan di sudut hatiKamu terindahAku dan dirimuYang tidak sempurnaBila bersamaBagai senyawaLengka...
Masak Lauk Pauk Favorite Suami

Masak Lauk Pauk Favorite Suami

papar berkaitan - pada 20/1/2024 - jumlah : 135 hits
Assalamualaikum Suami nak balik so si isteri awal pergi pasar tadi cari lauk special skit sebenarnya lauk special untuk suami blom masak lagi tunggu dia balik baru masak dah siap bahan dah sebenarnya tapi lauk yang SA masak kat bawah ni pun...
Suami Wajib Cuba Resepi Lempeng Pisang Kurma Madu Ini Sesuai Untuk Ibu Berpantang

Suami Wajib Cuba Resepi Lempeng Pisang Kurma Madu Ini Sesuai Untuk Ibu Berpantang

papar berkaitan - pada 22/1/2024 - jumlah : 101 hits
Seorang pengguna Facebook telah berjaya mencuri tumpuan setelah berkongsi satu resepi iaitu Lempeng Pisang Kurma Madu di akaun miliknya Mana tidaknya resepi yang diperbuat daripada buah itu sangat sesuai dinikmati oleh wanita berpantang ker...
Ini Punca Isteri Berjaya Pujuk Suami Bermadu Pinang Sahabat Baik Sendiri Jadi Isteri Kedua

Ini Punca Isteri Berjaya Pujuk Suami Bermadu Pinang Sahabat Baik Sendiri Jadi Isteri Kedua

papar berkaitan - pada 20/1/2024 - jumlah : 113 hits
Siapa sangka seorang wanita mempunyai hasrat untuk bermadu selepas 12 tahun melayari bahtera rumah tangga dengan penuh kebahagiaan Bukan sahaja ikhlas berkongsi kasih wanita berkenaan turut meminang sahabatnya sendiri Dan menghadiri majlis ...
Hiburan Atikah Suhaime Off Market Pilih Ceo Produk Zaitun Sebagai Suami

Hiburan Atikah Suhaime Off Market Pilih Ceo Produk Zaitun Sebagai Suami

papar berkaitan - pada 22/1/2024 - jumlah : 130 hits
Pelakon jelita menamatkan zaman solo apabila dia sah bergelar isteri kepada Ketua Pegawai Eksekutif Zaitun Datuk Lokman Teh dengan sekali lafaz pada jam 8 55 malam Ahad Berwalikan bapa Suhaime Jamali pernikahan Atikah dan Lokman disaksikan ...
Masa Muda Aktif Tukar Pasangan Bila Kahwin Cari Suami Kaki Masjid

Masa Muda Aktif Tukar Pasangan Bila Kahwin Cari Suami Kaki Masjid

papar berkaitan - pada 19/1/2024 - jumlah : 199 hits
Your secrets are safe with us I found out that my soon to be ex wife was part of Twitter s dark side pernah melacur online for a period of time pernah jadi sugar baby and prior to that was allegedly extremely promiscuous and doing God knows...
Tugas Cari Nafkah Adalah Tugas Suami

Tugas Cari Nafkah Adalah Tugas Suami

papar berkaitan - pada 22/1/2024 - jumlah : 167 hits
terus terang aku cakap aku kerja ni memang sebab nak tolong suami Tak cukup weh kalau harap gaji dia sorang Rupanya walaupun niat aku tu baik tapi aku salah Saya terdiam Lama juga berfikir Eh apa yang salahnya kak aku dengar ceramah sorang ...
Hiburan Gagal Bayar Tunggakan Rm4 96 Juta Untuk Pesanan Pelitup Muka Jovian Apparel Disaman Pembekal

T18c24 Bayi Aina Muntah Susu Beku Macam Keju

Gulai Udang Nenas

Govt To Continue Using E Jamin Bail System

Harris Alif Dari Idola Kecil Ke Selebriti Serba Boleh

Road And Track A Lithe Bmw R80 Restomod By 46works

Kerajaan Pahang Sumbang Rm8 000 Kepada Keluarga Allahyarham Konstabel Muhamad Syafiq

Article 153 Of The Federal Constitution Does Not Bar Opening Uitm To Non Bumiputera



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Diet Suku Suku Separuh Jom Amalkan

Majlis Perkahwinan Anak Saudara

From Smoke To Pet Dander Bnx Filter Traps Microscopic Airborne Contaminants

Pas Dikecam Balun Polis Bukan Fahaman Ekstremis

Kelahi Selepas Kemalangan Lelaki Bawa Kereta Lawan Arus

Lirik Luqman Faiz Bahagiamu Tujuanku