Biodata Aqil Zulkiflee Youtuber Konten Kanak Kanak Terkenal


Bila sebut tentang Aqil Zulkiflee, pasti ramai kanak-kanak dan remaja cukup kenal dengan pempengaruh media sosial yang satu ini.
Pemuda berumur 28 tahun itu mempunyai aura dan peribadi yang cukup dekat dengan jiwa peminat anak-anak sehingga beliau memiliki jutaan pengikut di media sosial.
Untuk artikel pada kali ini, kami akan membawa anda mengenali dengan lebih rapat dengan sosok individu cukup dikenali ramai, Aqil Zulkiflee.
Baca juga:
Biodata Tyzo Xander Biodata Shikin Maembong Biodata Rina Nose Latar Belakang (Kredit: IG @aqilzulkiflee) NamaAhmad Aqil bin ZulkifleeNama PanggilanAqil, Aqil ZulkifleeTarikh Lahir19 Januari 1996Tempat LahirMelakaPendidikanUniversiti Sains Malaysia (USM)PekerjaanPersonaliti media sosial, Youtuber, UsahawanAkaun Media SosialInstagram @aqilzulkiflee
Facebook @aqilzulkiflee96
X @aqilzulkiflee
TikTok @aqilzulkiflee
YouTube @AqilZulkiflee Kehidupan Peribadi Aqil Zulkiflee merupakan anak kedua dari lima orang adik beradik. Bapanya bernama Zulkiflee Ramli manakala ibunya pula Nurzalilah Abu Bakar.
Beliau berasal bukan dari keluarga yang mewah, namun kerana minatnya dalam mencipta konten menarik di YouTube tela memberi peluang untuk dia menyara kehidupan keluarganya sebagai tanda penghargaan dan rasa terima kasih kepada ibu bapanya.
Melalui kerjaya di YouTube itulah, Aqil berjaya mengumpul pendapatan sendiri seperti memberi rumah, dan kereta yang menjadi idamannya.
Salah seorang adik Aqil juga terlibat sebagai pempengaruh di media sosial iaitu Ahmad Akid atau nama popularnya Akiddos.
Aqil Zulkiflee mendapat pendidikan di peringkat ijazah dari Universiti Sains Malaysia (USM), Kubang Kerian, Kelantan.
(Kredit: IG @aqilzulkiflee) Baru-baru ini, personaliti media sosial dan YouTuber terkenal ini telah selamat mendirikan rumah tangga dengan rakan baiknya sendiri iaitu, Nur Iliyaa Jasmina Roslan.
Menerusi perkongsian dalam TikTok Faridismproduction, Aqil telah menyerahkan mas kahwin sebanyak RM100 kepada pengantin perempuan.
Beliau juga sempat memuat naik video sewaktu dalam perjalanan menuju pernikahan dengan kapsyen ringkas “Bismillah” sebelum bergelar seorang suami.
Sebelum ini berita berkenaan pertunangannya bersama seorang gadis tular di media sosial dan mendapat perhatian ramai. Namun ketika itu, tiada siapa yang tahu siapakah bakal isterinya kerana beliau menutup wajah gadis tersebut untuk menjaga privasi daripada diganggu.
Gambar Kahwin Aqil Zulkiflee dan Isteri @faridismproduction Selamat Pengantin Baru Aqil & Iliyaaa 🥰 #fyp #malaywedding #aqilzulkiflee #aqiliya
♬ suono originale – sophia ★ Video Akad Nikah @faridismproduction Sneak peak from Aqil & Iliya’s Wedding 🤍 @aqilzulkiflee @iliya #aqilzulkiflee #iliya #aqiliya #aqiliyagotmarried
♬ original sound – Faridism Production – Faridism Production Video Teaser Perkahwinan Aqil & Isteri Gambar Pertunangan Aqil & Pasangan (Kredit: IG @Aqiliya79) Gambar Perkahwinan Aqil & Isteri (Kredit: IG @aqilzulkiflee) (Kredit: IG @aqilzulkiflee) (Kredit: IG @aqilzulkiflee) (Kredit: IG @aqilzulkiflee) (Kredit: IG @aqilzulkiflee) (Kredit: IG @aqilzulkiflee) Kerjaya & Profesional Aqil Zulkiflee adalah seorang YouTuber Malaysia yang berjaya. Beliau sangat sinonim dalam menghasilkan konten yang begitu dekat dengan jiwa kanak-kanak sehingga tidak hairanlah ramai pengikut dan peminatnya dari kalangan kanak-kanak dan remaja.
Aqil juga mengusahakan bisnes Corndog Aqilicious dan Aqilicious Cereal. Kedua-dua produk keluarannya ini mendapat ramai permintaan dan mempunyai tarikan yang tersendiri khususnya kepada kanak-kanak.
Pencapaian Aqil Zulkiflee Aqil Zulkiflee pernah mengharumkan nama Malaysia apabila memenangi trofi Fav Asian Creator pada acara berprestij Nickelodeon Kid’s Choice Awards (KCA) 2023.
Kemenangan ini juga membuktikan yang beliau telah mengalahkan YouTuber terkenal lain seperti Gen Halilintar dari Indonesia, Hikakin dari Jepun and Niana Guerrero dari Filipina.
Selain itu, Aqil juga pernah memenangi trofi dalam kategori YouTuber Popular dalam Anugerah Bintang Popular BH (ABPBH) Ke 34, sekaligus menewaskan empat calon Top 5 lain seperti Alieff Irfan, Azfar Heri, Che Nom, dan CikiDot Channel.
Akaun YouTuber beliau juga telah mendapat pengiktirafan Silver Play Button dan Gold Play Button dengan subscriber seramai 2.2 juta pengikut.
(Kredit: IG @aqilzulkiflee) (Kredit: IG @aqilzulkiflee) Fakta Menarik Mengenai Aqil Zulkiflee Aqil Zulkiflee mempunyai pengikut di Intagram sebanyak 1.3 juta pengikut, di TikTok sebanyak 2 juta pengikut, dan di YouTube sebanyak 2.2 juta subscriber. Beliau mula mula aktif di YouTube sejak PKP 1.0 Beliau juga mempunyai dua saluran YouTube iaitu Aqil Zulkiflee Gaming & Aqil Zulkiflee Shorts. Beliau memiliki sebuah kafe di Pasir Gudang, Johor. Tahniah Aqil Zulkiflee! Semoga kejayaan anda terus menjadi inspirasi kepada semua anak muda di luar sana.
Sumber:
Instagram @aqilzulkiflee Local YouTuber Aqil Zulkiflee Wins Nickelodeon’s Kid’s Choice Award For Favourite Asian Creator! World of Buzz

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://ecentral.my/aqil-zulkiflee/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=aqil-zulkiflee

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ejen Produk Kanak Kanak Mommyhana Terima Habuan Hampir Empat Juta

Ejen Produk Kanak Kanak Mommyhana Terima Habuan Hampir Empat Juta

papar berkaitan - pada 15/7/2024 - jumlah : 79 hits
Syarikat pengeluar produk kanak kanak MommyHana telah berkongsi rezeki dengan memberi habuan hampir mencecah RM4 juta kepada ejen ejen sekali gus berbesar hati menghadiahkan outlet bernilai RM1 juta kepada mereka yang bertuah Pengasas dan p...
Pekerja Kontrak Isteri Ditahan Disyaki Dera Dua Kanak Kanak

Pekerja Kontrak Isteri Ditahan Disyaki Dera Dua Kanak Kanak

papar berkaitan - pada 14/7/2024 - jumlah : 101 hits
KEMAMAN Seorang pekerja kontrak dan isterinya ditahan polis selepas disyaki mendera dua kanak kanak di Jalan Jabur Kubur Chukai hari ini Ketua Polis Daerah Kemaman Superintenden Hanyan Ramlan berkata lelaki berusia 30 tahun yang merupakan b...
Dewan Rakyat Lulus Ruu Keterangan Saksi Kanak Kanak

Dewan Rakyat Lulus Ruu Keterangan Saksi Kanak Kanak

papar berkaitan - pada 12/7/2024 - jumlah : 105 hits
Speaker Dewan Rakyat Johari Abdul berkata RUU itu diluluskan dengan lebih suara bersetuju selepas dibahaskan 15 Ahli Parlimen blok kerajaan dan pembangkang KUALA LUMPUR Rang Undang undang Keterangan Saksi Kanak kanak 2024 yang antara lain b...
Kanak Kanak Perempuan 4 Tahun Maut Jatuh Tingkat 16 Apartmen

Kanak Kanak Perempuan 4 Tahun Maut Jatuh Tingkat 16 Apartmen

papar berkaitan - pada 16/7/2024 - jumlah : 133 hits
4 tahun maut jatuh tingkat 16 apartmen Seorang kanak kanak perempuan berusia maut selepas dipercayai terjatuh dari tingkat 16 sebuah kakitangan kerajaan di Putrajaya Kanak kanak Perempuan 4 Tahun Maut Jatuh Tingkat 16 Apartmen Foto Ketua Po...
Buku Bacaan Terbaik Untuk Kanak Kanak Kisah 25 Rasul Pertamaku Dalam Format Ringan

Buku Bacaan Terbaik Untuk Kanak Kanak Kisah 25 Rasul Pertamaku Dalam Format Ringan

papar berkaitan - pada 19/7/2024 - jumlah : 138 hits
Bacaan Hebat untuk Anak Anak Cerita Ringkas 25 Rasul Pertamaku Board Book yang tahan lasak sesuai untuk kanak kanak 0 6 tahun Mengandungi kisah kisah pendek yang menarik tentang 25 Rasul Direka dengan ilustrasi berwarna warni untuk menarik ...
Samsung Galaxy Tab A9 Kids Edition Peranti Pintar Mesra Kanak Kanak

Samsung Galaxy Tab A9 Kids Edition Peranti Pintar Mesra Kanak Kanak

papar berkaitan - pada 20/7/2024 - jumlah : 167 hits
Samsung Galaxy Tab A9 Kids Edition nbsp Peranti Pintar Mesra Kanak kanak Dengan Aplikasi Pendidikan InteraktifZaman sekarang ni zaman teknologi Dari orang dewasa sampai lah kanak kanak tak lari dengan penggunaan peranti digital seperti smar...
Pukul Dan Tendang Kanak Kanak Autisme Berusia 6 Tahun Seorang Guru Ditahan

Pukul Dan Tendang Kanak Kanak Autisme Berusia 6 Tahun Seorang Guru Ditahan

papar berkaitan - pada 19/7/2024 - jumlah : 103 hits
Hafidzul Hilmi Mohd Noorhafidzul hmetro com myPetaling Jaya Polis menahan guru sebuah pusat jagaan kanak kanak kerana menendang dan memukul kanak kanak autisme berusia 6 tahun Ketua Polis Daerah Petaling Jaya Asisten Komisioner Shahrulnizam...
Hiburan Kanak Kanak 3 Tahun Makan Keropok Beracun Dilaporkan Meninggal Dunia Hari Ini

Hiburan Kanak Kanak 3 Tahun Makan Keropok Beracun Dilaporkan Meninggal Dunia Hari Ini

papar berkaitan - pada 10/7/2024 - jumlah : 153 hits
Seorang daripada yang tidak sengaja memakan keropok mengandungi racun tikus dilaporkan meninggal dunia hari ini Adik Muhammad Akil Syauqi 3 disahkan meninggal dunia ketika menerima rawatan setelah kritikal bersama sama adiknya Muhammad Luth...
Nak Racun Monyet Kanak Kanak Kritikal Selepasambil Makan

Nak Racun Monyet Kanak Kanak Kritikal Selepasambil Makan

papar berkaitan - pada 10/7/2024 - jumlah : 167 hits
Pagar yang diletakkan jajan beracun tikusNak racun monyet akibatnya kanak kanak kritikal selepas ambil makan Seluruh negara tergempar dengan berita tentang dua orang kanak kanak berumur 2 dan 3 tahun yang telah makan keropok jajan yang tela...
Filem Reeza Gtr

Ringgit Opens Slightly Lower Against Us Rises Vs Other Major Currencies

Optimizing Gold Trading With The Moving Average Convergence Divergence Indicator

Kl Bird Park

Expert Malaysians Deeply Involved In Online Scams Human Trafficking

Zus Coffee With Ceo Latte

Absolute Thai Port Lepak Makan Sedap One Utama Damansara

Generate Unique Brand Names


echo '';
Biodata 30 Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna

Biodata Ojen Aiwah Usahawan Kunafa Terkenal Personaliti TikTok Dan Penyanyi Lagu Hubb

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Slot Akasia TV3

10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online

Biodata Acap S Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Yang Juga Personaliti Tiktok Live Viral


Other Coffee Approved

Doa Perbaiki Akhlak Diri Dan Urusan

Issam Alnajjar Hadal Ahbek Chord

Koi Tiwikarma Chord

Youtuber Ishowspeed Sumbang Rm235 000 Hadiah Kemenangannya Dari Mrbeast Kepada Tabung Kemanusiaan Palestin

Resipi Rojak Petis Sedap Begini Cara Buat Kuahnya Secara Homemade