Biodata Alif Syukri Usahawan Berjaya Dan Terkenal Di Malaysia


Alif Syukri atau lebih dikenali dengan panggilan “Datuk Terlajak Laris” adalah seorang usahawan Malaysia yang sering viral di media sosial dengan idea “marketing” yang menarik banyak mata warganet untuk memberi tumpuan kepada dirinya.
Untuk artikel pada kali ini, kami akan membawa anda mengenali dengan lebih rapat dengan sosok individu cukup dikenali ramai, Alif Syukri.
Baca juga:
Biodata Ashraf Muslim Biodata Alif Satar Biodata Syafiq Kyle Latar Belakang Kredit FB @DatoAliffSyukriKamarzaman NamaDato’ Sri Aliff Syukri Bin KamarzamanNama GelaranAliff SyukriTarikh Lahir3 April 1987Tempat LahirFelda Kechau, Kuala Lipis, PahangPekerjaanUsahawan, penyanyi, pelakonNama JenamaD’Herbs, Sugeh Resort Janda Baik, As Hijab, Anthons LeatherAkaun Media SosialInstagram @aliffsyukriterlajaklaris
Facebook @DatoAliffSyukriKamarzaman
TikTok @aliffsyukriterlajaklari Kehidupan Peribadi Aliff Syukri adalah anak kepada Rozita Binti Ibrahim yang merupakan pengasas produk kosmetik popular, Sendayu Tinggi.
Beliau merupakan anak ketiga daripada dua belas adik beradik. Beliau juga telah mendirikan rumah tangga di usia 20 tahun dengan rakan sekerjanya, Datin Nur Shahida Binti Mohd Rashid yang dua tahun lebih tua darinya.
Pasangan ini kini telah dikurniakan enam orang cahaya mata iaitu Ammar Ahyan, Qadejah El Zahra, Ibraheem Adham, Yusoff Al Qardawi, Raudah Arshiyah, dan Luqman Al-Hakim, selain turut menjaga seorang anak angkat.
Kredit IG @aliffsyukriterlajaklaris Kerjaya & Profesional Alif Syukri sudah menceburi bidang perniagaan sejak kecil lagi. Bermula dengan berniaga secara kecil-kecilan, akhirnya berjaya membina perniagaan yang dikenali ramai. 
Walaupun hanya berasal dari keluarga yang sederhana dan berkelulusan SPM, beliau tetap bersemangat untuk memajukan diri dan berjaya dalam kehidupan.
Pada umur 7 tahun, beliau sudah berniaga jeruk mempelam dan jambu disekolah sebagai duit saku. Kesungguhan beliau jelas dilihat apabila beliau sendiri memanjat pokok mempelam dan pokok jambu bagi mendapatkan buah untuk dijadikan jeruk. 
Perniagaan kecil-kecilan itu berkesan lantas memberi keyakinan kepada beliau untuk melakukannya hingga ke peringkat sekolah menengah dengan menjual pelbagai jenis kerongsang, tudung dan barangan kosmetik.
Setelah tamat zaman persekolahan, Alif Syukri mula menjalankan perniagaan kecil-kecilan dari rumah ke rumah menjual jamu dan pelbagai jenis produk kecantikan jenama terkenal.
Beliau akan mengetuk setiap pintu pejabat dan menjual produk yang dibawanya. Walaupun malu namun tekad dan kesungguhan dirinya melebihi segalanya. Prinsipnya mudah, ‘bukan kerana modal kita berjaya, tetapi usaha dan kesungguhan paling penting’.
Kini, Alif Syukri telah berjaya menjadi usahawan yang dikenali ramai dengan gelaran “Datuk Terlajak Laris”.
Beliau terlibat dalam pelbagai jenama sendiri seperti D’Herbs, Sugeh Resort Janda Baik, As Hijab, Anthons Leather, dan sebagainya.
Selain itu dalam penglibatannya di dunia seni hiburan, beliau turut terlibat dalam berlakon filem, drama, dan menyanyi.
Filem:
TahunTajukWatak2018BadangBadrul Hisham / Badang2021Mat Bond MalaysiaEjen 2 Telefilem:
TahunTajukWatakSaluran TV2017Ooops! Terlajak NikahZahidAstro Citra Lagu:
TahunTajukPenyanyi Undangan2017Abang Nak TegurNur Sajat2017Abang Nak Tegur 2.0Nur Shahida2018Abang Nak Tegur 3.0Nur Sajat & Nur Shahida2018Biar Kata Orang Kata2018Bobo Di ManaNur Sajat & Lulucinta Luna2019Cowok BaruUpiak2019Jom RayaBella Astillah & Zizi Kirana2019Haruman SyurgaNur Shahida2020Cuba Bahagia2021Lala Raya2022Kelepuk Raya2022Baby SayangBaby Shima2023Chu Ku Chuk Raya Drama:
TahunTajukWatakSaluran TV2016Biar Aku Jadi PenungguSyafiq SukemTV32017Tuyul Ke LondonToyol AliffAstro Warna2017My Coffee PrincePelangganAstro Ria2017Upin & Ipin (Musim 11)Dirinya sendiri (suara)TV92018Misteri JenazahDatoAstro Prima Televisyen:
TahunTajukWatakSaluran TV2021Sepahtu Reunion LiveKameoAstro Warna Pencapaian Alif Syukri Sepanjang terlibat dalam dunia perniagaan dan seni hiburan, beliau berjaya mendapat anugerah dan penghargaan.
Anugerah:
Darjah Indera Mahkota Pahang (D.I.M.P) – Dato’ (2012) Darjah Sri Sultan Ahmad Shah Pahang (S.S.A.P) – Dato’ Sri (2017) Fakta Menarik Mengenai Alif Syukri Anak kepada Rozita Binti Ibrahim yang merupakan pengasas produk kosmetik popular, Sendayu Tinggi. Memiliki sebuah rumah mewah seperti istana dengan berkonsepkan “Royal modern classic”. Pengasas syarikat D’Herbs Healthy Sdn. Bhd pada tahun 2010. Membawa tagline popular “Terlajak Laris” sebagai salah satu strategi pemasaran. Mempunyai 4.2 juta pengikut di Instagram dan 1.2 juta pengikut di TikTok. Tahniah Alif Syukri! Semoga kejayaan dalam bidang keusahawanan dapat menjadi inspirasi kepada anak muda di luar sana untuk terus maju dalam kehidupan.
Sumber:
Instagram @aliffsyukriterlajaklaris Shahida, Aliff Syukri Beri Nama Anak Keenam Luqman Al-Hakim. mStar

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://ecentral.my/alif-syukri/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=alif-syukri

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Khairul Aming Bukan Usahawan Berjaya Pun Pendapat Lelaki Ini Mengejutkan

Khairul Aming Bukan Usahawan Berjaya Pun Pendapat Lelaki Ini Mengejutkan

papar berkaitan - pada 2/6/2024 - jumlah : 59 hits
Ada yang menganggap Khairul Aming atau KA bukan usahawan berjaya walaupun produk terbaharu pempengaruh media sosial itu Dendeng Nyet Berapi terjual sebanyak RM1 2 juta hanya dalam tiga minit Produk Khairul Aming atau nama sebenarnya Khairul...
Alif Satar Duta Gb Gold Malaysia

Alif Satar Duta Gb Gold Malaysia

papar berkaitan - pada 26/5/2024 - jumlah : 85 hits
Grand Bulion Gold atau nama komersial nya GB Gold Malaysia telah menandatangani Memorandum Persefahaman dengan selebriti Subuh macam Jumaat artis dan pelakon terkenal Alif Satar Minggu lepas abam dapat jemputan ke majlis berbuka puasa sempe...
Malaysia Welcomes Icj Ruling To Halt Rafah Offensive Ministry

Malaysia Welcomes Icj Ruling To Halt Rafah Offensive Ministry

papar berkaitan - pada 26/5/2024 - jumlah : 89 hits
Malaysia welcomes the additional provisional measures accorded by the International Court of Justice including the order for Israel to immediately halt its military offensive in Rafah In a statement the Foreign Ministry said the ICJ also or...
Envoy Us Ready To Provide Assistance To Malaysia In Combating Terrorism

Envoy Us Ready To Provide Assistance To Malaysia In Combating Terrorism

papar berkaitan - pada 26/5/2024 - jumlah : 91 hits
The United States is willing to assist Malaysian authorities concerning the attack on a police station in Ulu Tiram Johor says its ambassador to Malaysia Edgard D Kagan Kagan who expressed his condolences to the families of the two police o...
Malaysia4palestine Channel Shows Malaysia S Consistent Support For Palestinians Fahmi

Malaysia4palestine Channel Shows Malaysia S Consistent Support For Palestinians Fahmi

papar berkaitan - pada 26/5/2024 - jumlah : 112 hits
The establishment of the temporary Malaysia4Palestine 24 hour channel demonstrates Malaysia s consistent and clear stance in supporting the Palestinian people oppressed by Israel said Communications Minister Fahmi Fadzil He said it is hoped...
The Political Assault On Intellectualism In Malaysia

The Political Assault On Intellectualism In Malaysia

papar berkaitan - pada 26/5/2024 - jumlah : 192 hits
From Syerleena Abdul RashidIn recent years a disturbing trend of anti intellectualism has taken root in Malaysia driven by certain political opportunists Education is fundamental to propelling any country to greater heights and this trend p...
Pengambilan Jawatan Jpn Mei 2024 188 Kekosongan Seluruh Malaysia

Pengambilan Jawatan Jpn Mei 2024 188 Kekosongan Seluruh Malaysia

papar berkaitan - pada 26/5/2024 - jumlah : 129 hits
Makluman jawatan JPN Mei 2024 Pengumuman dari JPN yang kini membuka peluang jawatan kosong di Jabatan Pendaftaran Negara mengikut keperluan semasa dan memerlukan pengambilan pekerja seramai 188 kekosongan seluruh negara Melalui makluman ter...
Gas Malaysia Mengatasi Harga Rendah Dengan Kuantiti Lebih Tinggi

Gas Malaysia Mengatasi Harga Rendah Dengan Kuantiti Lebih Tinggi

papar berkaitan - pada 26/5/2024 - jumlah : 108 hits
Pendapatan Gas Malaysia untuk suku pertama yang berakhir pada 31 Mac 2024 adalah RM1 872 6 juta berbanding dengan RM2 439 8 juta pada suku yang bersesuaian pada tahun 2023 menunjukkan penurunan 23 2 Walau bagaimanapun keuntungan selepas cuk...
Rukun Negara Paksi Agenda Perubahan Iklim Malaysia

Rukun Negara Paksi Agenda Perubahan Iklim Malaysia

papar berkaitan - pada 26/5/2024 - jumlah : 110 hits
MASALAH alam sekitar dan perubahan iklim merupakan sudah menjadi masalah global yang perlu ditangani umat manusia secara bersama Laporan World Economic Forum bertajuk Quantifying the Impact of Climate Change on Human Health menyatakan perub...
Jenama Qsr Menyumbang Lebih Rm150 000 Manfaat Kepada Lebih 2 500 Umat Islam Merentas Dua Negara

Wanita Cedera Terseret Ketika Diragut Tepi Lebuhraya

Waspada Akaun Palsu Yang Menyamar Sebagai Menteri Miti

Cendawan Mekah Cendawan Mud Mud

Makluman Jawatan Kosong Cidb Jun 2024 Untuk Permohonan

Kemenpora Dan Bkkbn Edukasi Program Keluarga Muda Berdaya Ini Pesan Untuk Calon Pengantin

Kisah Seram Pengawal Keselamatan Diganggu Lembaga

Jun 27 2024



8 Fakta Biodata Jazmy Juma Khan Hero Remaja Pelakon Drama Berepisod Nuh Dan Nayla TV3 Gandingan Scha Elinnea

10 Fakta Biodata Harissa Adlynn Halim Pelakon Drama Berepisod Dedaun Hijau Di Angin Lalu Astro Ria Gandingan Redza Rosli

6 Makhluk Mitos Yang Digeruni dan Disanjung Masyarakat Asia Tenggara

10 Filem Komedi Lawak Terbaru Yang Best Juga Tersedia Online Netflix Prime Video HBO GO Dengan Sarikata Bahasa Melayu

Info Dan Sinopsis Filem Ipar Adalah Maut 2024 Kini Di Pawagam Malaysia


Quarters Academy Partners With Spectrum International University College For Professional Development

Bapa Animasi Malaysia Hassan Muthalib

Tingkatkan Kesemua 15 Ceramide Penting Dengan Inovasi Pembersih Buih Cetaphil Baharu Cetaphil Daily Facial Cleanser

Conquista House By David Guerra Arquitetura E Interiores In Rolandia Brazil

Reedzwann Dalam Diam Aku Mencintaimu Chord

Gaji Hanya Rm2 000 Tetapi Teman Wanita Minta Belikan Honda Iphone 15 Pro Terpaksa Buat Loan