Biocho Herbal Pomade Pomade Semulajadi Yang Baik Untuk Kesihatan Kulit Kepala Dan Penjagaan Rambut


Haii, assalamualaikum dan selamat tengahari korang. Selamat berhujung minggu dan selamat beristirehat bersama keluarga tersayang. Hari ini tak keluar kemana-mana ke?? Mood raya masih lagi menebal dalam diri setiap orang meskipun syawal telahpun meninggalkan kita tapi amalan kunjung mengunjung dan saling bermaafan itu kenalah kekalkan ye. Bercerita tentang amalan kunjung mengunjung ni ciktie teruja dan suka sangat tengok penampilan setiap orang. Kelihatan anggun berseri-seri je masing-masing. Si jejakanya pula kacak bergaya, dengan gaya rambutnya pacak dekat depan. Berpakaian kasual camtu nampak smart sangat. Suka sangat tengok gaya rambut diorang tu. Macam-macam stail! Kemas, hold dan shine je sepanjang hari

BIOCHO Herbal Pomade | Pomade semulajadi yang baik untuk kesihatan kulit kepala dan penjagaan rambutCerita pasal rambut ni, ciktie nak kenalkan korang dengan satu produk keluaran Renoskin International Sdn Bhd yang menggunakan 100% bahan semulajadi iaitu BIOCHO Herbal Pomade! Pomade dengan lelaki memang tidak boleh dipisahkan. Ia antara barang keperluan wajib bagi setiap lelaki untuk tampil lebih bergaya dan penuh stail. Tak kira besar ataupun kecil budak-budak sekolah pun dah pandai guna Pomade tau.



Secara umumnya, pomade kita lebih kenali sebagai minyak rambut! Ia sebenarnya adalah produk penjagaan dan pengayaan rambut (hair styling product) yang diformulakan dari lilin lebah (Beeswax), minyak / bahan air berbeza dengan gel dan wax yang berada dalam pasaran. Menjadi pilihan ramai kerana ia mampu bertahan lebih lama untuk mengekalkan kekemasan dan menyihatkan rambut. Selamat dan diperbuat dari bahan semulajadi

Dulu Pomade diperbuat daripada lemak beruang! Tapi  sekarang  ia sudah menggunakan Lanolin, Beeswax ataupun Petroleum Jelly. 
Walaupun Pomade menjadi pilihan ramai tetapi bukan kesemua pomade yang berada dalam pasaran elok dan sesuai dipakai untuk satu jangka masa panjang. Ini adalah kerana kandungan yang dimiliki oleh pomade itu sendiri. Ada sesetengah pomade terutamanya jenis gel/ orthodox dan unorthodoc akan menyebabkan kekeringan rambut yang melampau, dermatitis kulit, menyebabkan keguguran rambut. Ada juga Pomade yang diformulasikan dari bahan natural seperti beeswax, lilin petroleum dan minyak tumbuhan semulajadi/ minyak mineral, tidak  mempunyai bahan kimia dan baik untuk kulit tapi susah pula nak cuci!! Perlukan conditioner malahan ia turut menyebabkan kulit kepala berminyak dan liang akar rambut tersumbat

Terdapat 4 jenis pomade dalam pasaran iaitu 1) Pomade Jenis Gel Pomade jenis ini biasanya diperbuat daripada bahan kimia seperti lilin sintetik, hair fixates, polymers, alkohol, carbomers dan sebagainya. Merupakan gel yang keras. Walaupun ia mudah dibasuh dan dapat memberikan gaya yang diingini tetapi ia tetap mempunyai kelemahannya yang tersendiri antaranya adalah:- Penggunaan dalam jangka masa yang panjang akan menyebabkan kekeringan rambut yang melampau dan rambut pecah Ia juga boleh menyebabkan dermatitis kulit kepala dalam beberapa sebab dan boleh mengakibatkan keguguran rambut. Tidak sesuai untuk kulit kepala sensitif dan boleh menyebabkan psoriasis, dermatitis, kelemumur, gatal-gatal dan lain-lain. 
2) Pomade Ortodoks Berasaskan AirPomade jenis ini pula merupakan kombinasi gel dan minyak tradisional yang mudah dicuci dan digayakan. Ia juga mempunyai kelemahan. Antaranya :- Boleh menyebabkan rambut gugur dan kulit kepada menjadi kering  Boleh menyingkirkan minyak semulajadi rambut Menyebabkan kegatalan dan kelemumur 
3)  Pomade Berasaskan Unorthodox Berasaskan AirPomade jenis ini pula adalah pomade campuran lilin dan minyak yang dicampurkan dengan air menggunakan emulsi sintetik. Ia memberi keupayaan gaya yang diingini dan mudah untuk dicuci.  Walaupun ia mampu melembap dan melindungi rambut tetapi ia masih mengandungi bahan kima berbahaya yang boleh menyebabkan :- Kerosakan rambut yang teruk Memberi kesan buruk kepada kulit kepala Jangka hayat simpanan lebih pendek
4) Pomade Berasaskan MinyakBiasaannya dihasilkan daripada beeswax, lilin petroleum dan minyak tumbuhan semulajadi atau minyak mineral. Tidak seperti pomade yang lain, ia tidak mengandungi bahan kimia dan bagus untuk rambut tetapi ia masih lagi mempunyai kelemahannya iaitu sangat sukar dicuci dan boleh menyebabkan kulit kepala berminyak dan liang akar rambut tersumbat



Jadi, sebagai penyelesaian kepada beberapa kelemahan yang terdapat pada sesetengah pomade yang berada dalam pasaran sekarang ini, Renoskin International Sdn Bhd sebuah syarikat pengeluar produk berasaskan semulajadi telah menghasilkan BioCho Herbal Pomade!! Satu-satunya Pomade yang lain dari yang lain. Dirumus untuk kesihatan kulit kepala dan penjagaan rambut. Buatan tempatan iaitu dari negara kita sendiri -Malaysia dan pengasasnya sendiri memang mempunyai kepakaran dalam bidang kimia dari UMP!


BIOCHO Herbal Pomade | Pomade semulajadi yang baik untuk kesihatan kulit kepala dan penjagaan rambutMerupakan pomade semulajadi (Pomade Natural) yang dirumus khas menggunakan lilin lebah 'Beeswax' dan juga campuran herba berasaskan minyak herba terpilih seperti Argan Oil, Minyak zaitun Extra virgin, Minyak kelapa dara dan Minyak Essential Rosemary yang baik untuk menjaga kesihatan kulit kepala dan penjagaan rambut. Dalam bahasa mudahnya ia bukan sahaja digunakan untuk kekemasan rambut tetapi juga menyihatkan kulit kepala dan rambut dalam masa yang sama ia sangat mudah dibersihkan. Hanya dengan SATU CUCIAN je tanpa menggunakan bahan kimia yang boleh meninggalkan kesan negatif pada pemakainya. Bebas dari bahan kimia, bahan pengawet dan diformulasikan untuk melindungi dan menyuburkan rambut



Kandungan BioCho Herbal PomadeMinyak ArganDikenali juga sebagai 'liquid gold'! Kaya dengan nutrien seperti asid lemak dan vitamin E, mampu  menjadikan rambut lebih sihat, lembut dan bersinar. Selain mudah diurus dan digayakan. Asid lemak yang terkandung didalamnya  juga membantu mengurangkan keradangan kulit dan mencegah kekeringan. Ia juga berfungsi sebagai perapi rambut untuk mengatasi masalah rambut menggerbang dan bercabang

Rosemary Oil Kaya dengan antioksidan, hasil daripada unsur kimia seperti Carnosol, Carnosa Acid, Asid Ursolic, Rosmarinic Acid dan Caffeic Acid. Bertindak menggalakkan pertumbuhan rambut dan ejen semulajadi anti keguguran rambut. 

Minyak  Zaitun Tulen (Virgin Olive Oil) Mengurangkan masalah rambut bercabang, kasar, kering, kerinting serta menguatkan rambut dari akar hingga ke hujung rambut. Ia juga melindungi rambut dari sinar UV, mengawal keguguran rambut serta berfungsi sebagai perapi semulajadi rambut


Minyak kelapa daraSeperti yang kita ketahui, minyak kelapa dara mempunyai banyak manfaatnya. Antara manfaatnya pada rambut, adalah ia menjadikan rambut kelihatan lebih tebal dan bersinar. Melindungi rambut dari kehilangan protein serta bertindak sebagai anti-kelemumur semulajadi menjaga kesihatan kulit kepala, melawan jangkitan kulat serta menyokong pertumbuhan rambut
Kenapa BioCho Herbal Pomede menjadi pilihan?Dihasilkan dari bahan semulajadi dan ianya bebas dari sebarang bahan kimia berbahaya seperti paraben, pewangi sintetik dll.Senang dicuci hanya ONE-WASH cucian pomade tanggal sepenuhnya. Tidak seperti kebanyakan pomade yang mengambil masa berkali-kali untuk menanggalkannya. Teksturnya tidak melekit, mudah digunakan dan gaya stail rambut boleh dipelbagaikan tanpa perlu membasuh rambut terlebih dahulu.Mudah digunakan dan kekemasan rambut tahan lebih lama walaupun seharian berada di luar rumah.Jimat dan harganya mampu milik. Boleh bertahan sehingga 3 atau 4 bulan.Dan yang paling penting, ia sesuai untuk semua orang terutamanya pada mereka yang mempunyai masalah kulit sensitif, kelumumur ataupun kegatalan kulit kepala.


CARA PENGGUNAAN (Sesuai untuk digunakan dalam rambut lembap)Ambil sedikit pomade (ikut keperluan) Gosok di antara telapak tangan; dansapu perlahan di rambut.HARGA: RM 45 (SS - RM 49)
Sebenarnya penggunaan BioCho Pomade ini tidak terhad kepada kaum lelaki je, kaum Hawa seperti ciktie pun boleh guna. Jangan kerana namanya p.o.m.a.d.e terus hint untuk lelaki, perempuan tak boleh guna



Untuk pembelian atau pendaftaran menjadi  agen/ pengedar korang boleh Whatssap terus ke 60164907155 atau boleh juga terus beli online di RenoSkin_Malaysia
WEBSITE : BioCho
FACEBOOK : BioCho HQ 
TELEFON : 016-490 7155










Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.ciktie.com/2019/07/biocho-herbal-pomade-pomade-semulajadi.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Biocho Pomade Pomade Herba Semulajadi Untuk Rambut Sihat Dan Bersinar

Biocho Pomade Pomade Herba Semulajadi Untuk Rambut Sihat Dan Bersinar

papar berkaitan - pada 29/6/2019 - jumlah : 181 hits
BIOCHO Pomade Pomade Herba Semulajadi Untuk Rambut Sihat dan Bersinar l Assalamualaikum Siapa kata orang lelaki tak suka bergaya Kadang dorang ni lebih cerewet dari orang perempuan Hehe Bila cakap tentang bab kecantikan kaum lelaki ni salah...
Biocho Pomade Pomade Semulajadi Dan Bebas Bahan Kimia

Biocho Pomade Pomade Semulajadi Dan Bebas Bahan Kimia

papar berkaitan - pada 9/7/2019 - jumlah : 157 hits
Assalamualaikum dan salam sejahteraHari ini aku nak kongsikan dengan pembaca semua tentang satu produk yang aku berpendapat sangat bagus dan berkualiti Kebiasaannya produk yang bagus dan berkualiti pastinya aku akan guna buat jangka masa ya...
Produk Penjagaan Kesihatan Dan Kulit Neutrax Theraphy Oil Neutrax Original

Produk Penjagaan Kesihatan Dan Kulit Neutrax Theraphy Oil Neutrax Original

papar berkaitan - pada 1/7/2019 - jumlah : 192 hits
Assalamualaikum dan salam sejahteraBaru baru ini aku ada dapat beberapa produk iaitu produk berjenama Neutrax Produk produk ini adalah berasaskan minyak kelapa Jadi setelah meneliti dan membelek produk itu ke kiri kanan depan dan belakang a...
Safi Balqis Oxywhite Hydrating Lotion Gabungan Penyegar Dan Pelembap Untuk Penjagaan Kulit Muka Sepanjang Hari

Safi Balqis Oxywhite Hydrating Lotion Gabungan Penyegar Dan Pelembap Untuk Penjagaan Kulit Muka Sepanjang Hari

papar berkaitan - pada 3/7/2019 - jumlah : 164 hits
Safi Balqis OxyWhite Hydrating Lotion Gabungan Penyegar Dan Pelembap Untuk Penjagaan Kulit Muka Sepanjang Hari Salam semua cuaca panas hujan tak menentu sekarang ini soal menjaga kulit muka jangan diabaikan Kulit muka kita ni antara bahagia...
Syarikat Korporat Individu Disaran Sokong Usaha Penjagaan Kesihatan

Syarikat Korporat Individu Disaran Sokong Usaha Penjagaan Kesihatan

papar berkaitan - pada 24/6/2019 - jumlah : 83 hits
JohorTimes Penjagaan Kesihatan ini perlu diamalkan oleh semua manusia supaya tidak menyusahkan ahli keluarga untuk melayani semasa tidak sihat Ajal dan Jodoh adalah rahsia Allah swt Akal dan fikiran kita tidak tercapai kerahsiaan Allah ini ...
Malaysia Ungguli Penjagaan Kesihatan Terbaik Di Seluruh Dunia

Malaysia Ungguli Penjagaan Kesihatan Terbaik Di Seluruh Dunia

papar berkaitan - pada 7/7/2019 - jumlah : 155 hits
Malaysia sekali lagi mengukir nama dipersada dunia setelah menduduki tempat pertama dalam penjagaan kesihatan terbaik di dunia dengan perkhidmatan penjagaan kesihatan bertaraf dunia dan juga mempunyai infrastruktur canggih Rekod ini dapat d...
Keadaan Kesihatan Tun Abdullah Baik Pegawai Khas

Keadaan Kesihatan Tun Abdullah Baik Pegawai Khas

papar berkaitan - pada 30/6/2019 - jumlah : 134 hits
PUTRAJAYA 29 Jun Bekas Perdana Menteri Kelima Tun Abdullah Ahmad Badawi berada dalam keadaan sihat dan masih aktif memenuhi jemputan daripada pelbagai pihak Pegawai Khasnya Datuk Jefridin Atan berkata meskipun Tun Abdullah sudah berusia 80 ...
Ulam Kaya Khasiat Baik Untuk Kesihatan

Ulam Kaya Khasiat Baik Untuk Kesihatan

papar berkaitan - pada 23/6/2019 - jumlah : 253 hits
Ulam adalah sayuran atau tumbuhan yang dimakan mentah atau sekadar dicelur iaitu direndam sekejap di dalam air panas Ada juga sesetengah ulam perlu direbus terlebih dahulu baru sedap dimakan seperti ulam pucuk ubi Biasanya ulam dijamu bersa...
Fakta Menarik Tentang Anak Yang Mempunyai 2 Pusar Di Rambut Kepala

Fakta Menarik Tentang Anak Yang Mempunyai 2 Pusar Di Rambut Kepala

papar berkaitan - pada 4/7/2019 - jumlah : 364 hits
Seperti yang kita tahu ada antara kita yang mempunya satu pusar di rambut dan ada juga yang mempunyai dua atau lebih pusar di rambut Menurut Dato Fadzilah Kamsah lagi sifat Individu yang mempunyai dua pusar sebenarnya sangat banyak akal ban...
Longgokan Emas Ditemukan Bila Sungai Dikeringkan Di China

Bangkit Lagi Isu Bon Samurai Siasat Melalui Sprm Atau Rci

Hans Isaac Kena Buang Dari Finas

Tanyalah Pada Lelaki Paling Gagah Pun Mereka Tak Mampu Menanggung Rasa Penatnya Mengandung

Datuk Lee Chong Wei Alangkah Harmoni Malaysia Jika Non Malay Semua Sepertimu

5 Anggota Keluarga Meninggal Karena Corona Wanita Ini Curhat Suasana Idul Fitri Di Rumah

Duit Raya Anak Hak Anak Jika Terguna Ibu Ayah Wajib Bayar Semula

Bookxcess Is Committed In Rebuilding The Communities And Nation With The Power Of Imagination Through Books



3 Falsafah Perang China The Art of War Zaman Moden

Info Dan Sinopsis Drama Nasi Kerabu Untuk Che Abe Slot Akasia

Info Dan Sinopsis Drama Alergi Mamat Romantik TV Okey

Apa Yang Sedang Berlaku di Hong Kong Ketika Ini

7 Jenis Coronavirus Daripada Haiwan Yang Mampu Menjangkiti Manusia


Selangor Negeri Sembilan Paling Tinggi Cuba Rentas Negeri Ketika Hari Raya Ismail Sabri

Help One Company Refused To Refund Travelers More Than 100 000

Doktor Muda Ini Dedah Kerja 16 Jam Lindungi Orang Tersayang

Sony Xperia 1 Ii Mula Dijual Di Eropah Dan A S Pada Harga Mencecah Rm5200

Setan Bisu

Teresa Kok Selar Projek Rm100 Juta Lembaga Getah