Bila Terserempak Kami Saling Berpandangan Teringat Kenangan Hitam Awek Tercirit Ketika Blind Date



Geli hati baca perkongsian Hasrul Rizwan mengenai pengalamannya menjadi 'nyamuk' kepada rakan yang mahu bertemu dengan gadis pilihan buat pertama kali. 
Pada awalnya dia enggan, namun setelah dipaksa oleh rakannya, akhirnya dia akur dan menemani rakannya itu sehingga berlaku insiden yang tidak diingini. 
SIANG tadi terjumpa member lama dengan isterinya di pasar raya. Tak ingat berapa belas tahun dan perjumpaan itu sungguh luar biasa. Rasa kekok bila mengenangkan kisah lama antara kami bertiga yang naharam punya funny, janggal dan memalukan. 
Kisahnya masa remaja dulu, member aku ada blind date dengan seorang awek ni (isteri dia sekarang). Entah maam mana berkenalan, guna surat kot? Dia ajak aku temankan dia berjumpa dengan awek itu. Aku berat hati sebenarnya sebab tak ada fungsi pun nak ikut. Jadi tunggul ja selalunya. Hahaha! 
Siang tadi terjumpa member lama dengan isterinya di pasaraya. Tak ingat berapa belas tahun dan perjumpaan tu sungguh luarbiasa. Rasa kekok bila mengenangkan kisah lama antara kami bertiga yang naharam punya funny, janggal dan memalukan
— Hasrul Rizwan (@HasrulRizwan) October 27, 2019
Tetapi dia berkeras ajak sebab dia jenis segan, tak pernah blind date dengan sesiapa sebelum ini. Muka pun stok pecah balai raya punya. Tak ada la awek nak terpikat sangat dan ini yang pertama kali. Kalau aku ada, rasa tak gugup sangat. Aku pun ikutlah dan kami jumpa awek itu. 
Memang okey awek tu, biasa je orangnya. Nampak pemalu secocok dengan member aku tu. Aku biarkan mereka berjalan, bercerita dan berkenalan. Aku follow belakang buat-buat macam halimunan. Sampai satu masa aku nampak awek tu berjalan laju pergi menonong meninggalkan member aku tu seorang diri. 
Aku deactivate mode halimunan dan berjalan tanya member kenapa. Member kerut dahi tengok awek dia berjalan masuk ke satu lorong

"Dia pergi tandas jap, sakit perut katanya" 
Kami pun menunggulah di situ. Tetapi semakin lama, tak nampak batang hidung dia muncul. Aku pun tak tahu perempuan ambil masa berapa lama sebenarnya kalau berak. Mungkin lama, tapi tak mungkin lama macam ni. 
Masuk 20 minit, kami jadi tak sedap hati. Aku rasa dia dah cabut lari. Tetapi member aku ambil keputusan untuk pergi jenguk di depan pintu tandas untuk kepastian. Dia panggil nama awek dia dari luar. Dah beberapa lama baru awek itu menyahut dengan suara seperti mahu menangis. Dia beritahu yang dia dah terberak dalam seluar. 
Kami berdua senyap, aku nak tergelak tapi aku tahan sampai menggigil tulang selangka aku. Kahkahkah! Awek tu menangis betul. Dia tak boleh keluar sebab malu seluar dia basah kuyup. Member aku kata, jangan risau dia akan pergi beli seluar baru. Kami terus masuk pasaraya Fajar denga duit yang cukup untuk tambang balik. Member belikan dia skirt sebab tak cukup duit beli seluar. 
Kami bergegas ke tandas, member aku hulur dari luar skirt dengan seluar dalam pada aweknya. Aku tak nak cerita macam mana caranya kami beli seluar dalam tu sebab memang tak ada dalam plan. Kahkahkah! Sebab tiba-tiba je ada dalam poket member aku tu. Aku tak sedar bila dia tibai. 
Mungkin ya, bila terlalu takut dan dalam masa sama keberanian atas nama cinta yang membakar jiwa jantanmu, kita akan mampu membuat perkara yang tak mampu terbayangkan. Itulah saatnya hang perlu mencuri seluar dalam dan meneka saiz pinggang awek hang dalam masa yang genting. 
Kami biarkan awek member aku tu selesai berpakaian. Kami kembali ke tempat tadi dan terdiam. Dalam keadaan yang tergamam tanpa mampu kata apa-apa bahkan untuk bertanya sesama sendiri bagaimana kami nak balik sebab duit tambang bas pun dah tak ada. 
Selain kenapa spender corak harimau? 
Akhirnya awek itu keluar dengan muka merah padam. Malu, terkedu dan sedih dengan apa yang telah berlaku. Dia beritahu yang dia terkentut dan tak perasan yang kentut itu adalah cirit sehingga meleleh dan bila dia sedar, ia dah pun terlambat. Dia menekup wajahnya dan sambung menangis semula. 
Kami terus balik dan aku tak dengar apa khabar berita selepas itu. Aku pun tak pernah cerita kat sesiapa. Member aku pun tak pernah beritahu dan dia pun tak pernah minta benda itu berlaku. Aku tahu benda yang sulit dan sepatutnya dirahsiakan walaupun ia kisah yang bangang dan lucu. 
Aku tak ambil tahu selepas tu. Benda tu terus hilang dan aku terlupa terus. Selepas beberapa tahun, aku dapat tahu diorang berkahwin. Aku tak jangka diorang kahwin sebenarnya. Hahaha! Tetapi diorang bahagia, anak yang comel dan berpindah dan bekerja di kota. 
Sampailah tadi aku tak jangka boleh jumpa balik. Terserempak macam satu reunion yang awkward dan kami saling berpandangan dan terdiam sejenak. Tanpa terucap, kami mengetahui kenangan hitam kentut cirit di blind date kembali bergentayangan di benak kami bertiga. 
Sumber: Hasrul Rizwan

Sumber : thereporter.my

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.terengganu11.com/2019/10/bila-terserempak-kami-saling.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ketika Prabowo Menjadi Menteri Tentu Jokowi Lebih Tahu Konsekuensinya

Ketika Prabowo Menjadi Menteri Tentu Jokowi Lebih Tahu Konsekuensinya

papar berkaitan - pada 25/10/2019 - jumlah : 191 hits
Bukan Tempe apalagi TEMPO Jadi biarkan Jokowi menggunakan hak prerogatifnya dengan leluasa Biarkan Jokowi fokus meracik kabinet sesuai konstelasi terkini Yakinlah bahwa beliau tidak akan menyesatkan negeri ini ke jurang kehancuran Karena Jo...
Handphone Yang Dicas Meletup Ketika Sedang Tidur Rumah Hampir Terbakar

Handphone Yang Dicas Meletup Ketika Sedang Tidur Rumah Hampir Terbakar

papar berkaitan - pada 25/10/2019 - jumlah : 396 hits
Keselamatan merupakan salah satu aspek terpenting dalam menjalani kehidupan lebih lebih lagi apabila ia melibatkan benda benda yang tajam senjata mahupun peralatan yang dijana daripada elektrik Baru baru ini seorang pengguna Jessie Oi telah...
Haruskah Melepas Cincin Ketika Berwudhu

Haruskah Melepas Cincin Ketika Berwudhu

papar berkaitan - pada 26/10/2019 - jumlah : 434 hits
Kalau kita memakai cincin haruskah kita lepas saat berwudhu Posting ditampilkan lebih awal di
Didakwa Meninggal Dunia Ketika Berbasikal Lelaki Tak Dikenali Ditemui Tersandar Depan Kilang

Didakwa Meninggal Dunia Ketika Berbasikal Lelaki Tak Dikenali Ditemui Tersandar Depan Kilang

papar berkaitan - pada 26/10/2019 - jumlah : 425 hits
Sekeping gambar yang tular di media sosial hari ini menunjukkan mangsa yang dikatakan telah meninggal dunia dipercayai seorang lelaki dan berbangsa cina tersandar berdekatan sebuah basikal yang didakwa miliknya Kejadian dipercayai berlaku d...
Beruang Sarkas Serang Pelatih Ketika Persembahan

Beruang Sarkas Serang Pelatih Ketika Persembahan

papar berkaitan - pada 27/10/2019 - jumlah : 187 hits
Seekor beruang sarkas menyerang dan mencederakan jurulatihnya dalam satu persembahan di Olonets Utara St Petersburg Berhubung dengan perkara ini pihak berkuasa Rusia akan membuka satu kertas siasatan untuk kejadian tersebut Kejadian tersebu...
Anak Pelakon Veteran Fauziah Nawi Dikhuatiri Lemas Bot Didakwa Terbelah Dua Ketika Memancing

Anak Pelakon Veteran Fauziah Nawi Dikhuatiri Lemas Bot Didakwa Terbelah Dua Ketika Memancing

papar berkaitan - pada 27/10/2019 - jumlah : 898 hits
Pitt Haniff yang terkenal dalam dibelakang takbir dalam industri filem hari ini dikhuatiri lemas semasa keluar memancing bersama rakannya di Sungai Mela Kuala Lipis Pahang Menurut laman Instagram isterinya Farah Ahmad memberitahu bot yang d...
Penuntut Upsi Maut Ketika Kerja Sebagai Penghantar Foodpanda

Penuntut Upsi Maut Ketika Kerja Sebagai Penghantar Foodpanda

papar berkaitan - pada 24/10/2019 - jumlah : 322 hits
Kota Bharu Penuntut UPSI maut ketika kerja penghantar Food Panda Seorang Penuntut Ijazah Sarjana Muda Pendidikan Muzik Tanjung Malim di Universiti Pendidikan Sultan Idris meninggal dunia di HRPZ ll kerana terlibat dengan kemalangan di Jalan...
Berbual Ketika Khutbah Jumaat

Berbual Ketika Khutbah Jumaat

papar berkaitan - pada 24/10/2019 - jumlah : 482 hits
SOALAN Ada sesetengah orang yang datang ke masjid pada hari Jumaat masih berbual seperti biasa sekalipun khatib sudah membaca akan khutbah Apakah hukumnya perbuatan orang tersebut JAWAPAN Antara perkara yang disuruh ketika khatib membaca kh...
Doktor Kata Jari Mungkin Mati Jari Budak Hampir Putus Terhiris Ketika Main Gril Besi Kat Rumah

Doktor Kata Jari Mungkin Mati Jari Budak Hampir Putus Terhiris Ketika Main Gril Besi Kat Rumah

papar berkaitan - pada 22/10/2019 - jumlah : 429 hits
Kanak kanak adalah golongan yang cenderung untuk mendapat kecederaan sekiranya pergerakan mereka tidak diawasi oleh penjaga Ini kerana disebabkan sifat ingin tahu serta aktif bermain membuatkan mereka ini berisiko dalam mendapat kecederaan ...
Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

The Hardest Singing Show

Beyond Pregnancy And Weight Loss Maryland Breast Augmentation Solutions

Anwar Mahu Saman Individu Sebar Fitnah Isu Kasino

Jkn Pahang Rampas Produk Ubat Tidak Berdaftar Kosmetik Tiada Notifikasi Bernilai Rm1 Juta

Cerita Foto Sepanjang Minggu

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Perlis Tak Ada Airport Tapi Ada Flight

Selamat Hari Raya Aidilfitri Kepada Sahabat Ksdd Yang Tercinta

Barangan Wanita Rosak Selepas Tiga Jam Mencari Di Lapangan Terbang

Malaysian Tigers Senaraikan Dua Pemain Muda

Sekarang Umno Pula Bawa Masuk Dap Ke Selangor Noh Omar

Kerana Terima Isteri Mesej Dari Sayang Suami Nekad Cangkul Isteri Sampai Mati