Bila Suami Isteri Enggan Lagi Lakukan Seks


Pelbagai keluhan daripada pesakit mengenai pasangan mereka. Antara soalan yang sering diajukan ialah, "adakah normal bagi suami tidak mengadakan hubungan seks dengan pasangan bagi tempoh yang lama sedangkan mereka baru berkahwin?"

Gambar hiasan

Soalan ini sebenarnya agak sukar untuk dijawab bagi pihak suami yang dipertikaikan, kerana hubungan seks adalah satu keseronokan yang tiada bandingannya jika dilakukan dalam ikatan perkahwinan.

Jika begitu, hubungan seks pasangan yang berkahwin sepatutnya benar-benar menyeronokkan dan tentu mereka tidak melepaskan peluang bersanggama tidak kira siang atau malam!

Begitupun, perkara ini tidak berlaku pada sejumlah pasangan, sama ada suami kurang minat atau isteri sengaja mengelak persetubuhan. Lelaki yang pernah menceburi dunia fantasi seksual dan menghayati keseronokan seksual secara bersendirian akan sukar menikmati keseronokan itu bersama pasangan.

Ini kerana keseronokan yang dihayati selama ini datangnya daripada imaginasi mereka saja dan mengikut ragam serta perasaan kendiri, sedangkan kini mereka kena mengikut ragam pasangan masing-masing.

Lagipun, cengkaman tangan yang dilakukan terhadap anggota sulit sebenarnya lebih padat dan mendapat sentuhan, sedangkan cengkaman faraj pasangannya lembut dan tidak memberi tekanan diperlukan kepada anggota kelamin untuk mencapai klimaks.

Pendek kata, lelaki menjadi tidak seronok! Jadi mereka malas untuk melakukan persetubuhan. Perkara sama juga boleh dialami sesetengah isteri yang turut berjinak-jinak dengan amalan onani.

Jadi, suami sukar memberi kepuasan kerana cara dilakukan isteri untuk memuaskan diri tidak dapat diberikan anggota kelamin suami. Kesudahannya, isteri mengelak persetubuhan kecuali dalam keadaan terdesak seperti mahukan anak. Jadi amalan onani serius dan sukar dibendung jika terikat dengannya.

Ada juga suami mengadu bahawa dia tidak berminat bersetubuh dengan isteri kerana faraj berbau atau berair dan tidak mencengkam.

Ada juga suami yang mengatakan bahawa isteri enggan mencuba posisi lain, sedangkan semua posisi yang suami ingin cuba tidak dilarang agama.

Ada juga suami yang hilang minat terhadap isteri kerana perubahan bentuk badannya iaitu gemuk dan tidak menghangatkan perasaan. Dalam keadaan tidak teruja, sukar mengadakan persetubuhan.

Ada isteri pula memberitahu, mereka kurang berminat kerana suami cepat klimaks atau ereksi tidak cukup keras dan keadaan itu menyakitkan.

Ada juga yang menyatakan ereksi suami tidak cukup padat untuk melakukan pelbagai posisi, oleh itu hubungan kelamin menjadi hambar kerana asyik melakukan satu posisi. Ada juga menyatakan suami berperut buncit manakala ereksinya terbenam.

Suami dan isteri perlu membaca catatan ini dan maklum bahawa hubungan seksual sebenarnya tanggungjawab dan tidak boleh diabaikan.

Suami perlu memastikan isteri mendapat nikmat seksual yang secukupnya dan jika ada masalah dalam hal sebegini, rujuk kepada doktor atau pakar untuk rawatan. Isteri pula perlu menjaga tubuh badan dalam usaha memberi kepuasan diidamkan suami.

Menurut pandangan Islam, ini sedekah dan pahalanya sangat besar jadi, lakukan tanggungjawab anda bersama pasangan.

Jika ada yang tidak kena, maklumkan pada pasangan dan cari penyelesaian sebaiknya demi kebahagiaan rumah tangga.

Dr. ISMAIL TAMBI, Pakar Sakit Tuan

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:
Tips Agar Hubungan Intim Suami Isteri Terus Hangat4 Makanan Yang Mengurangkan Nafsu Seks
-Sentiasapanas.com



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.sentiasapanas.com/2014/02/bila-suami-isteri-enggan-lagi-lakukan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tips Suami Isteri Bahagia

Tips Suami Isteri Bahagia

papar berkaitan - pada 14/2/2020 - jumlah : 422 hits
Cewah Bahagia sangat haha tak lah K fiezz saja google ternampak tips suami isteri bahagia ni Jom tengok tips tips dia Boleh improve mana yang kurang Bahagia ni tak semestinya antara suami isteri je Bahagia ni untuk semua Tapi yang k fiezz n...
Jangan Lokek Beri Isteri Gaji Suami Susah Duit Itulah Yang Dihulur

Jangan Lokek Beri Isteri Gaji Suami Susah Duit Itulah Yang Dihulur

papar berkaitan - pada 14/2/2020 - jumlah : 446 hits
Pemberian gaji untuk seorang isteri itu ibarat penghargaan suami untuk kerja keras isterinya menguruskan rumah tangga Penghargaan sebeginilah buatkan hati isteri bahagia Bila isteri bahagia rumah tangga pun sejahtera Ini bukan perumpamaan y...
Bila Isteri Demam Kuasa Penyembuhan Pada Tangan Suami Belailah Dia

Bila Isteri Demam Kuasa Penyembuhan Pada Tangan Suami Belailah Dia

papar berkaitan - pada 14/2/2020 - jumlah : 269 hits
Dalam kesibukan menguruskan hal rumah tangga kadang kadang memberi kesan kepada kesihatan isteri Demam adalah perkara biasa Bila seorang isteri dan ibu ni demam boleh melumpuhkan keseluruhan keluarga Sebab itu isteri tak suka demam lama lam...
Suami Jangan Biarkan Isteri Merajuk Tanpa Dipujuk

Suami Jangan Biarkan Isteri Merajuk Tanpa Dipujuk

papar berkaitan - pada 15/2/2020 - jumlah : 1079 hits
Tadi balik dari penang ke kl jalan jem Ada seorang wanita jumpa di RNR Tapah 3 30 pagi bertanya dalam nada sedih Saya selalu mengamuk di rumah Marah tak tentu pasal pada anak anak Saya tengok muka suami rasa nak marah jer dia menangis 24jam...
Perangai Suami Terhadap Isteri Mengandung Pengaruhi Kelakuan Bayi Hati Hati Bakal Ayah

Perangai Suami Terhadap Isteri Mengandung Pengaruhi Kelakuan Bayi Hati Hati Bakal Ayah

papar berkaitan - pada 15/2/2020 - jumlah : 458 hits
Masa mengandung bukan ibu sahaja yang kena jaga kelakuan tetapi ayah pun sama Perangai ayah terhadap isteri semasa mengandung mempengaruhi kelakuan bayi kelak Pernah tak anda perasan si kecil yang baru menginjak usia setahun sudah semakin b...
Adakah Isteri Dianggap Nusyuz Apabila Memohon Fasakh Kerana Pada Suami Terdapat Aib

Adakah Isteri Dianggap Nusyuz Apabila Memohon Fasakh Kerana Pada Suami Terdapat Aib

papar berkaitan - pada 13/2/2020 - jumlah : 208 hits
SOALAN Adakah isteri dianggap nusyuz jika memohon fasakh dalam keadaan suami yang terdapat aib JAWAPAN Kami akan bahaskan konsep nusyuz seorang isteri serta perkara yang membolehkan fasakh bagi merungkaikan persoalan berkaitan tanggapan nus...
Hilang Ingatan Akibat Kemalangan Isteri Ini Jatuh Cinta Buat Kali Kedua Berkat Kesungguhan Suami

Hilang Ingatan Akibat Kemalangan Isteri Ini Jatuh Cinta Buat Kali Kedua Berkat Kesungguhan Suami

papar berkaitan - pada 13/2/2020 - jumlah : 443 hits
Pernahkah anda menonton sebuah filem Melayu gandingan dua pelakon hebat negara iaitu Nora Danish dan Adi Putra dalam filem bertajuk Aku Terima Nikahnya Filem ini mengisarkan kehidupan sepasang suami isteri yang bergolak setelah si suami t
Nelayan Tikam Bekas Isteri Sampai Mati Kerana Enggan Rujuk Semula

Nelayan Tikam Bekas Isteri Sampai Mati Kerana Enggan Rujuk Semula

papar berkaitan - pada 12/2/2020 - jumlah : 448 hits
Nelayan tikam bekas isteri sampai mati kerana enggan rujuk semulaGeram dan kecewa bekas isteri enggan terima pelawaan untuk rujuk semula nelayan berusia 37 tahun ini tergamak menikam mangsa sehingga mati Dalam kejadian yang berlaku pada jam...
Suami Prank Mahu Kahwin Lagi Isteri Menangis Habis Tudung Basah

Suami Prank Mahu Kahwin Lagi Isteri Menangis Habis Tudung Basah

papar berkaitan - pada 12/2/2020 - jumlah : 817 hits
Seorang lelaki bertindak untuk melakukan prank terhadap isterinya yang menyatakan hasrat ingin menambah satu lagi cawangan dalam rumah tangga mereka Lelaki tersebut Shafiran Azran merakam video secara tersembunyi di dalam kereta sebelum mem...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

The Evolution Of Adult Entertainment

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Lunch Di Restoran Saffani Ipoh Perak

Mentafsir Pilihan Raya Kecil Kkb

Sarapan Apom Manis Bubur Campur Di Padang Speedy Teluk Intan

Apakah Berhijab Harus Dari Hati

Cerita Hari Jumaat

Time Sensitive Recognizing And Reacting To Infantile Spasms