Bicara Guru Labur Emas Atau Tanah Yang Mana Lagi Baik



EMAS VS HARTANAH MANAKAH LEBIH BAIK? GURU INI KONGSIKAN PANDANGANNYA. Ramai yang mungkin tertanya-tanya antara emas dan tanah manakah yang paling sesuai untuk dijadikan sebagai aset pelaburan?
Kerana kedua-duanya mempunyai nilai yang baik dan ianya merupakan pelaburan yang relevan tak lapuk dek berlalunya zaman. Bahkan semakin lama semakin tinggi pula harganya. Jadi harini cikgu nak kongsikan kepada anda semua antara emas dan tanah manakah yang paling baik.
Bicara Guru: Labur Emas Atau Tanah Yang Mana Lagi BAIK?? Antara kedua jenis instrumen pelaburan ini, masing-masing memounyai kelebihan yang tersendiri. Tidak banyak perbezaan dan tidak melampau sekiranya dikatakan ianya memerlukan diantara satu sama lain.
Dan sudah tentu pemilihan untuk membuat pelaburan diantara dua aset ini juga adalah dipengaruhi oleh beberapa faktor antaranya, faktor kemampuan dari segi kewangan, faktor penerimaan kebolehcairan dll.
Sebagai contoh, harga emas jauh lebih murah daripada tanah yang mana bukan semua orang mampu memilikinya. Dan emas juga mudah dicairkan berbanding tanah yang mengambil masa untuk dicairkan kerana faktor kurangnya permintaan.
PERBANDINGAN PELABURAN EMAS DAN PELABURAN TANAH 1. Emas
Pelaburan dalam instrumen emas adalah pilihan terbaik kerana mempunyai sifat “kebal” inflasi walaupun bukan sepenuhnya. Nilainya juga boleh berubah-rubah, naik dan turun sepanjang tahun. Namun nilai emas jauh lebih baik berbanding nilai pada wang fiat (wang kertas) dan ianya juga boleh digunakan di semua negara.
Sudah semestinya modal untuk pelaburan emas juga jauh lebih murah, tapi boleh mendatangkan keuntungan yang berlipat kali ganda. Harga emas pula bergantung kepada situasi ekonomi semasa, akan tetapi setakat ini trend harga emas sentiasa meningkat saban tahun. Emas boleh dipajak pada bila-bila masa sahaja untuk ditukarkan kepada tunai, tanpa bimbang akan risiko kehilangannya. Cadangan yang terbaik untuk setiap individu untukmembuat pajakan emas di institusi-institusi yang bertauliah seperti Ar-Rahnu supaya aset emas anda dijaga rapi.
Terdapat banyak kaedah yang terdapat dalam pelaburan emas. Anda dinasihatkan untuk membuat pelaburan emas fizikal kerana ianya lebih baik. Ianya boleh dilakukan samaada akaun pelaburan emas atau melalui sijil, dan lebih baik anda menyimpan sendiri emas dirumah bagi mengelakkan kejadian yang tidak diingini dari berlaku seperti kebakaran atau kecurian.
2. Hartanah
Pelaburan didalam bidang hartanah adalah pelaburan untuk jangka masa panjang, dan ia bergantung samaada daripada segi kenaikan sewa mahupun kenaikan nilai hartanah itu sendiri saban tahun. Sudah tentu pelaburan hartanah memerlukan modal yang agak besar. Oleh itu, pelabur hartanah diberikan kemudahan untuk membuat pinjaman daripihak bank berdasarkan syarat-syarat tertentu.
Disebabkan hartanah tersebut boleh dibuat sewa, maka pemilik akan menperoleh aliran tunai atau disebut sebagi cash flow setiap bulan daripada pihak penyewa. Seolah-olah penyewa yang tolong bayarkan bayaran bulanan kepada pihak bank.
Nilai hartanah sangat susah untuk jatuh harganya. Lagi lama ianya dimiki ianya lagi memberi keuntungan yang berlipat kali ganda kepada pelabur.
Walaubagaimanapun, bagi yang ingin melabur kedalam instrumen ini hendaklah mempunyai ilmu dalam bidang hartanah agar dapat mengurangkan risiko pelaburan. Maklumlah, beli rumah ada yang sampai 40-45 tahun. Kalau tersalah langkah, menyesal jugalah untuk tempoh yang lama.
Pilihlah yang mana bersesuaian dengan anda Berdasarkan info yang disajikan diatas, bolehlah anda membuat pilihan samaada untuk membuat pelaburan hartanah atau pelaburan emas. Masing-masing akan memberikan keuntungan kepada para pelabur atau pemiliknya. Masing-masing mempunyai risiko yang tersendiri. Jadi tidak timbul soal yang mana lebih baik atau yang mana tidak baik. Anda sendiri yang perlu membuat pilihan.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.sistemguruonline.my/2022/09/labur-emas-atau-tanah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bicara Guru Emas Palsu Atau Tulen Jom Kenal Pasti Dengan 5 Cara Mudah Ini

Bicara Guru Emas Palsu Atau Tulen Jom Kenal Pasti Dengan 5 Cara Mudah Ini

papar berkaitan - pada 25/9/2022 - jumlah : 319 hits
Bicara guru Emas Palsu Atau Tulen Jom Kenal Pasti dengan 5 Cara Mudah ini Tidak dinafikan bahawa permintaan emas semakin hari adalah semakin tinggi namun anda haruslah mengenal pasti ketulenan emas sebelum memilikinya Sebenarnya terdapat pe...
Bicara Guru Dua Jenis Insuran Rumah Mrtt Dan Mltt Apakah Perbezaannya Yang Manakah Lebih Baik

Bicara Guru Dua Jenis Insuran Rumah Mrtt Dan Mltt Apakah Perbezaannya Yang Manakah Lebih Baik

papar berkaitan - pada 27/9/2022 - jumlah : 172 hits
Bicara Guru Dua Jenis Insuran Rumah MRTT Dan MLTT Apakah Perbezaannya Yang Manakah Lebih Baik Tahukah anda bahawa terdapat 2 jenis insuran rumah iaitu perlindungan aset yang patut anda ambil tahu Malangnya ramai yang masih lagi tak tahu men...
Macam Mana Banduan Boleh Ada Akses Facebook Di Penjara Atau Hospital Soal Rafizi

Macam Mana Banduan Boleh Ada Akses Facebook Di Penjara Atau Hospital Soal Rafizi

papar berkaitan - pada 21/9/2022 - jumlah : 197 hits
Timbalan Presiden PKR Rafizi Ramli musykil dengan layanan diberikan kepada banduan Datuk Seri Najib Razak Rafizi Ramli membangkitkan kemusykilannya berhubung status keadaan Datuk Seri Najib Razak yang seakan dilihat tidak berada dalam penja...
Terkini Cuti Rehat Khas Guru 15 Hari Berkuat Kuasa 1 September 2022 L Berita Baik Buat Guru

Terkini Cuti Rehat Khas Guru 15 Hari Berkuat Kuasa 1 September 2022 L Berita Baik Buat Guru

papar berkaitan - pada 20/9/2022 - jumlah : 528 hits
Terkini Cuti Rehat Khas Guru 15 Hari Berkuat Kuasa 1 September 2022 l Berita Baik Buat Guru Makluman baru daripada pihak Kerajaan kepada guru guru Malaysia cuti rehat khas kini ditambah baik penambahan cuti kepada guru guru sebanyak 15 hari...
Mana Dia Bekas Menteri Dan Timbalan Menteri Ph Dahulu Masih Dalam Gua Atau Putus Asa

Mana Dia Bekas Menteri Dan Timbalan Menteri Ph Dahulu Masih Dalam Gua Atau Putus Asa

papar berkaitan - pada 12/9/2022 - jumlah : 154 hits
Dr Mujahid ni salah seorang pemimpin PH yang rajin juga buat kerja menyerang UMNO Cuma dia kurang konsistensi Tapi masih ok sebab dia masih berlegar dalam Kementerian yang jadi portfolionya ketika PH mentadbir sebelum ini Boleh baca berita ...
Mana Nak Cari Duit Untuk Beli Emas

Mana Nak Cari Duit Untuk Beli Emas

papar berkaitan - pada 26/9/2022 - jumlah : 302 hits
mana nak cari duit beli emas Perkara biasa kalau anda bosan di ajak bisnes Lebih baik di ajak cerita politik percuma tak perlu modal sangat
Bicara Guru Kelebihan Cashback Kad Kredit Dan Inilah Cara Kumpul Cashback Yang Ramai Tak Tahui

Bicara Guru Kelebihan Cashback Kad Kredit Dan Inilah Cara Kumpul Cashback Yang Ramai Tak Tahui

papar berkaitan - pada 23/9/2022 - jumlah : 204 hits
Bicara guru Kelebihan Cashback Kad Kredit Dan Inilah Cara Kumpul Cashback yang Ramai Tak Tahui Sambung tulis Pendahuluan Ramai yang mengatakan bahawa kad kredit sentiasa membawa beban tetapi tanpa kita sedari sebenarnya ia mempunyai manfaat...
Gold Bar Atau Barang Kemas Manakah Lebih Baik

Gold Bar Atau Barang Kemas Manakah Lebih Baik

papar berkaitan - pada 25/9/2022 - jumlah : 205 hits
Gold Bar Atau Barang Kemas manakah lebih baik Kami yakin ramai orang yang minat dengan emas Ada yang beli emas untuk simpanan ada yang beli emas untuk perhiasan ada yang menjadikan emas sebagai instrumen pelaburan ada juga yang beli emas se...
Punya Banyak Akun Github Pilih Commit Pakai Akun Yang Mana

Punya Banyak Akun Github Pilih Commit Pakai Akun Yang Mana

papar berkaitan - pada 27/9/2022 - jumlah : 195 hits
Tulisan ini sebagai dokumentasi teknis bagaimana memilih akun mana yang akan kita pakai sebagai akun yang akan muncul didalam commit github Setiap kita melakukan commit dan push ke Github nanti pada halaman Github akan muncul siapa yang tel...
Transforming Malaysia S Healthcare Financing System

Twinboss The Story Of Irwann Cheng S Twin Engine Yamaha Rxz

Bulan Malaysia Sihat Sejahtera 2024 Tarikh Senarai Aktiviti

Legoland Nagoya Travel Guide

Happy168 Happy168 Asia 29 2567 Happy168 168 Top 35 By Princess

Hyatt Alila Bangsar Kuala Lumpur Best Hotel Ever

Linkin Park The Emptiness Machine Chord

Autism Walkathon Melaka 2024


echo '';
Hamba Laut Masalah Perhambaan Asia Tenggara Yang Meruncing

Biodata Bella Khan Bella Khann Personaliti TikTok Founder Produk Vigorous Hair Tonic

Bagaimana Perkongsian Ilmiah Media Sosial Buatkan Kita Semakin Kurang Cerdik

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Pinjaman Syurga Slot Akasia TV3

Kini Kembali Ini Butiran Info Gegar Vaganza 2024 Musim 11


Mengapa Hadi Tidak Bekerjasama Dengan Anwar

Lunch Spicy Buttermilk Chicken Rice Di Bite N Sip Alor Setar

Sedapnya Makan Pizza Wagyu By Chef Jofliam

Budoxe The Dark Knight

Kedah Air Melimpah Di Kedah Empat Kampung Dilanda Banjir Kilat

Budak Didakwa Bawa Ipad Pada 1941