Biasanya Anak Kedua Ni Lebih Comel Betul Ke


Biasanya Anak Kedua Ni Lebih Comel. Betul Ke? Begitulah, hampir sebagian besar anak kedua atau anak tengah tidak pernah di sebut-sebut dan bahkan kerap dilupakan begitu saja. Bukan hanya saat anak kedua masih anak-anak atau bahkan saat masih balita. Tetapi ketika anak kedua menjadi tumbuh menjadi dewasa, hal ini kerap terjadi. Ketika ada acara keluarga, anak kedua akan sangat jarang ditanyakan.
1. Anak Kedua Paling Berbeza
Fakta anak kedua yang pertama adalah paling berbeda. Pada kenyataannya, diakui atau tidak setiap anak pasti akan selalu berjuang untuk mendapatkan atensi serta afeksi dari kedua orangtuanya.
Dengan adanya perhatian yang diberikan orangtua ini, sering menjadikan anak kedua berfikir untuk melakukan suatu hal yang lain dari saudara-saudaranya, bahkan secara penampilan. Inilah yang menjadikan anak kedua paling berbeda dari anak kesatu maupun lainnya.
2. Anak Kedua Merasa Terasingkan
Fakta anak kedua yang selanjutnya adalah mereka akan merasa tersaing di dalam keluarganya sendiri. Hal tersebut disebabkan biasanya anak pertama akan memperoleh rasa antusias dan perhatian jauh lebih besar yang diberikan dari kedua orangtua.
Oleh kerana ini pertama kalinya mereka mempunyai seorang anak. Dari rasa cinta juga antusias yang dalam, maka timbul tuntutan dari kedua orangtua bahwa anak pertama harus lebih sukses, harus bisa menjadi panutan untuk adik-adiknya, harus ini dan harus itu.
Oleh sebab itu, segala sesuatu yang berhubungan dengan anak pertama selalu menjadi perhatian orangtua. Bahkan anak terakhir atau si bungsu juga sering menjadi bahan perhatian yang lebih, karena dianggap paling kecil dan harus mendapatkan bantuan dari kakak-kakaknya.
3. Anak Kedua Sangat Peramah

Anak kedua sangat tahu rasanya bersaing dan tidak berkawan. Oleh sebab itu, anak kedua suka bekerja dengan orang lain dan sangat cinta akan persahabatan. Anak kedua akan terus selalu berusaha untuk menyenangkan orang lain, bahkan akan terus berusaha untuk terus menjadi perekat atau penjaga persahabatan.
Namun, hal ini juga yang menjadikan anak kedua tidak pandai bahkan tidak berani dalam mengambil satu keputusan dalam segala hal, terutama dalam hal yang berhubungan dengan dirinya sendiri.
4. Kreatif
Karena anak kedua sering sendiri dan juga selalu bersemangat untuk melakukan suatu hal, maka hal ini dapat membuat imajinasinya berkembang dengan sangat baik. Bahkan anak kedua sangat menyukai fleksibilitas, pekerjaan yang memang dapat membuat lebih bebas untuk mengekspresikan dirinya dan tidak mengikat dari segi waktu ataupun peraturan yang ada.
5. Anak Kedua Bermasalah dalam Hubungan
Fakta anak kedua yang terakhir adalah bermasalah dalam hubungan. Oleh karena kebutuhannya akan perhatian yang besar, ketakutan untuk menjadi terasing dan juga hubungan dalam keluarga yang tidak bagus. Anak kedua cenderung sulit untuk membentuk keluarga dan menjadi masalah dalam hubungan serius dengan pasangannya.
Anak kedua akan menuntut perhatian dan selalu berprasangka bahwa mereka tidak diinginkan. Bahkan parahnya, mereka akan cenderung menyalahkan diri sendiri dalam segala hal.
MESTI BACA NI!
Kerenah Anak Bongsu Ni Lain Macam Sikit, Betul Ke?

Siapa pasangan dia anak bongsu? Korang boleh ready la untuk segala kemungkinan yang ada ni. Orang kata anak bongsu ni kerenah dia lain macam sikit. Bukan la kata mereka tak baik, cuma terlebih manja sikit je (betul ke?).
So, untuk korang yang nak mengakhiri zaman bujang dengan si anak bongsu ni, apa kata hadamkan dulu antara sikap-sikap comel mereka ni.
1. Agak susah nak faham dia
Kadang-kadang happy, tapi sekejap lagi korang boleh tengok dia tiba-tiba muram pulak. Mesti ada yang tak kena tu..
2. Cepat merajuk tapi cepat sejuk
Bab merajuk memang bagi dia. Tapi, dia pandai pujuk hati sendiri. So, tak payah risau la. Berikan mereka masa untuk bertenang sendiri.
3. Manja
Dah biasa dimanjakan oleh mak dan ayah, tak mustahil dengan korang pun dia kan terlebih manja dan selalu inginkan perhatian.
4. Suka buat andaian sendiri
Kalau tak jawab soalan yang dorang tanya, ada saja la yang bukan-bukan dia fikirkan. Jadi baik berterus terang dan jangan sembunyi apa-apa daripada mereka.
5. Happy go lucky
Ceria dan suka ketawa. Tak kisah la waktu ada masalah ke apa, mereka pandai menyembunyikan perasaan dan sentiasa nampak happy.
6. Mudah sedih
Kebanyakan anak bongsu ni berhati tisu. Hiks!
7. Kurang matang tapi pandai berdikari
Nampak macam budak-budak, tapi kalau dah terpaksa duduk seorang diri dekat rumah tu, tahulah dorang nak buat kerja sendiri, seperti masak atau mengemas rumah.
8. Tak suka kena compare
Jangan pernah membandingkan mereka dengan orang lain. Memang dia boleh naik ‘hangin’.
9. Lemah bab pengurusan duit
Nak kata boros sangat tu tak juga, tapi kadang-kadang mereka sendiri pun tak tahu ke mana habisnya duit mereka tu..
10. Degil
Kalau dia cakap A, jangan berani-berani nak kata B atau C. Anak bongsu ni sejenis yang tetap pendirian dan sedikit keras kepala. Tapi jangan risau, walaupun mereka macam tu tapi dalam hati tetap ada bunga. Hehe.. Bukan nak menakutkan, tapi ini antara sikap-sikap anak bongsu yang korang kena faham. Tak kenal maka tak cinta kan?
The post Biasanya Anak Kedua Ni Lebih Comel. Betul Ke? appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/biasanya-anak-kedua-ni-lebih-comel-betul-ke/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Lelaki Anak Mak Lebih Menghormati Bakal Mertua Betul Ke

Lelaki Anak Mak Lebih Menghormati Bakal Mertua Betul Ke

papar berkaitan - pada 26/11/2018 - jumlah : 371 hits
Lelaki Anak Mak Lebih Menghormati Bakal Mertua Betul Ke Pasti ramai wanita di luar sana seram apabila sebut mommy s boy Acap kali kita melihat dan mendengar kisah rumah tangga yang bergolak gara gara berpunca daripada pasangan anda adalah a...
Bancuh Susu Anak Jangan Sampai Khasiatnya Hilang 5 Langkah Ini Baru Betul

Bancuh Susu Anak Jangan Sampai Khasiatnya Hilang 5 Langkah Ini Baru Betul

papar berkaitan - pada 19/11/2018 - jumlah : 352 hits
Semua tahu memberi anak minum susu ibu adalah makanan yang terbaik kepada mereka Bagaimanapun tidak semua ibu berpeluang melakukannya atas sebab sebab tertentu Tak mengapa kerana anda tetap dapat memberikan si manja minum susu iaitu menggan...
Zarina Zainuddin Terkilan Anak Autism Dihina Tidak Betul

Zarina Zainuddin Terkilan Anak Autism Dihina Tidak Betul

papar berkaitan - pada 6/12/2018 - jumlah : 308 hits
Memiliki dua orang anak menghidap Autism pelakon Zarian Zainuddin tidak mengganggap kekurangan anak anaknya itu perkara memalukan malah ianya adalah nikmat dan ujian The post appeared first on
Jika Betul Ko Anak Kandung Aku Minum Susu Dari Badan Aku Aku Sumpah Akan Keluar Balik Susu Dari Mulut Engkau

Jika Betul Ko Anak Kandung Aku Minum Susu Dari Badan Aku Aku Sumpah Akan Keluar Balik Susu Dari Mulut Engkau

papar berkaitan - pada 21/11/2018 - jumlah : 645 hits
Jika betul ko anak kandung aku minum susu dari badan aku aku sumpah akan keluar balik susu dari mulut engkau Jika betul ko anak kandung aku minum susu dari badan aku aku sumpah akan keluar balik susu dari mulut engkau
Makan Kurma Boleh Bantu Bukaan Servik Lebih Besar Mudah Untuk Bersalin Doktor Kongsi Cara Betul Makan Kurma

Makan Kurma Boleh Bantu Bukaan Servik Lebih Besar Mudah Untuk Bersalin Doktor Kongsi Cara Betul Makan Kurma

papar berkaitan - pada 26/11/2018 - jumlah : 632 hits
Makanan sunah seperti kurma sangat digalakkan untuk diamalkan oleh ibu hamil termasuklah ketika dalam proses bersalin Dr Zubaidi Hj Ahmad Ahli Jawatankuasa Pusat Pertubuhan Doktor doktor Islam Malaysia berkongsi fakta berkenaan kenyataan in...
Roti Yang Lebih Jangan Dibuang Buatkan Anak Anda Roti Goreng Coklat Yang Mudah

Roti Yang Lebih Jangan Dibuang Buatkan Anak Anda Roti Goreng Coklat Yang Mudah

papar berkaitan - pada 30/11/2018 - jumlah : 370 hits
Lebihan roti jangan dibuang Kadang kadang kita jemu dan buntu dengan hidangan roti Jadi apakata anda buatkan roti coklat untuk anak anda dengan menggunakan bahan bahan yang mudah yang boleh didapati di dapur rumah Daripada dibiarkan berkula...
Pasangan Kerap Bergaduh Selalunya Punyai Anak Lebih Ramai

Pasangan Kerap Bergaduh Selalunya Punyai Anak Lebih Ramai

papar berkaitan - pada 8/12/2018 - jumlah : 279 hits
Mengapa situasi pertengkaran dikatakan perlakuan yang merapatkan hubungan hidup pasangan Selidiki tahap hubungan anda Bila kali terakhir anda bergaduh atau berselisih pendapat Tidak pernah Erm ada sesuatu yang pelik terjadi di sini Jika and...
Ustaz Betul Ke Nama Qistina Tu Nama Anak Jin

Ustaz Betul Ke Nama Qistina Tu Nama Anak Jin

papar berkaitan - pada 23/11/2018 - jumlah : 1399 hits
Qistina nama anak jin Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua Mana mana mak ayah yang baru mendapat cahaya mata mesti excited nak letak nama anak yang sedap sedap maksud yang bagus dan baik Ada yang sebelum anak dilahirkan pun dah menca...
Kuasa Doa Ya Latif Pada Anak Anak Kesannya Lebih Hebat Daripada Guna Rotan

Kuasa Doa Ya Latif Pada Anak Anak Kesannya Lebih Hebat Daripada Guna Rotan

papar berkaitan - pada 6/12/2018 - jumlah : 630 hits
boleh denda tetapi itu tidak mencukupi dan anda patut doakan manis manis Segala kata kata keyakinan doa harapan dan impian ibu bapa adalah sebenarnya doa dan akan terkesan ke dalam jiwa anak Doa mestilah disusuli dengan tindakan yang hikmah...
Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Ultimate Guide To Ghibli Park

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Afidavit Zahid Mungkin Jejas Hubungan Dengan Anwar

Pengasas Pbrs Joseph Kurup Meninggal Dunia

Gugurnya Dosa Waktu Solat



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Top Commentators March 2024 Tahniah Blogger Na

Wanita Ditangkap Sedang Kencing Dan Membuang Sampah Di Tempat Letak Kereta

Pertempuran Pemberontak Myanmar Dan Junta Lambat Usaha Hantar Pulang Pelarian

K Jaan Setuju Salur Peruntukan Kepada Pembangkang

Lana Nodin Masuk Hospital Dah 4 Hari Tak Boleh Bangun Akibat Bengkak Usus

Peluang Menang Lebih Cerah Di Kkb Jika Calon Melayu Kata Perikatan