Biarkan Anjing Menyalak Hadi Petik Pepatah Arab Beri Pesanan Kepada Kabinet


agendadaily.com30/8/2021
Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang.
Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang berpesan kepada Jemaah Menteri baharu supaya tidak mempedulikan tuduhan dan dakwaan dilemparkan Pakatan Harapan (PH) dan sekutunya setelah mereka gagal menebuk atap dan memecahkan dinding gabungan Perikatan Nasional (PN).

Menurutnya walaupun Kabinet baharu dikatakan ‘Kabinet kitar semula’, sebenarnya ia adalah ibarat mata rantai yang bersambung daripada gabungan parti sama yang gagal dipecahkan oleh pembangkang, termasuk cubaan mencuri Ahli Parlimen.

Secara simbolik, beliau berkata mata rantai boleh ditukar mengikut keperluan dan atap yang retak boleh diganti, bukannya dengan merobohkan bangunan atau membina binaan baharu.

“Adapun tuduhan PH bahawa kerajaan PN telah gagal merupakan suatu pembohongan kerana tugas yang dipikul belum lagi selesai dan kerjanya masih dalam perjalanan. Sepatutnya mereka tunggu sehingga masa penamatnya.

“Khusus kepada barisan Kabinet kerajaan yang akan menyambung tugas, ingatlah satu pepatah Arab pernah menyebutkan ‘biarkan anjing dan serigala menyalak, namun perjalanan musafir hendaklah diteruskan’,” katanya dalam Minda Presiden, hari ini.

Ahli Parlimen Marang itu tidak meragui Kabinet baharu pimpinan Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob, yang akan mengangkat sumpah jawatan di hadapan Yang di-Pertuan Agong di Istana Negara hari ini adalah kesinambungan daripada tugas yang telah dilaksanakan oleh barisan Kabinet kerajaan PN pimpinan Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Kerajaan PN gagal dijatuhkan melalui cara tebuk atap oleh PH dan gerombolannya yang terus-menerus berpolitiking ketika rakyat berada dalam kecemasan bagi menghadapi pandemik Covid-19 dan kesannya terhadap kehidupan mereka, katanya.

Abdul Hadi juga mengingatkan Kabinet dan kerajaan baharu supaya tidak mempedulikan tuduhan terhadap PN kononnya gagal mengatasi wabak dan bencana yang menjadi ketentuan Allah SWT kepada seluruh dunia ini.

“Hal ini demikian kerana, kemampuan kita sekadar berikhtiar untuk mengatasi masalah rakyat yang sudah menunjukkan tanda-tanda positif yang memberangsangkan.

“Apa yang telah dilakukan oleh kerajaan PN sama sekali berbeza daripada kerajaan PH yang tidak menunaikan janji yang mampu ditunaikan oleh mereka. Lebih-lebih lagi, ketika belum berlaku penularan pandemik Covid-19,” katanya.

Menurutnya pandemik yang dialami PH ialah wabak politiking berebut kerusi Perdana Menteri sehinggakan jawatan tersebut terpaksa ditinggalkan oleh pemimpinnya, bukan sahaja oleh ahli biasa.

“Di samping itu, kemenangan yang dicapai oleh PH adalah sangat rapuh bersama janji mereka yang tidak boleh ditunaikan. Janji bohong yang bertujuan menggula-gulakan rakyat semata-mata bagi mencapai kemenangan yang mentah, sehingga ia menyesakkan fikiran para pendukungnya,” katanya.

Artikel penuh di ruangan Rencana Agenda Daily

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wak-labu.blogspot.com/2021/08/biarkan-anjing-menyalak-hadi-petik.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Biarkan Anjing Dan Serigala Menyalak Namun Perjalanan Musafir Hendaklah Diteruskan

Biarkan Anjing Dan Serigala Menyalak Namun Perjalanan Musafir Hendaklah Diteruskan

papar berkaitan - pada 31/8/2021 - jumlah : 103 hits
Abdul Hadi Awang Agenda Daily Tanpa diragukan lagi bahawa kabinet baharu pimpinan YAB Dato Sri Ismail Sabri Yaakob adalah kesinambungan daripada tugas yang telah dilaksanakan oleh barisan kabinet kerajaan Perikatan Nasional pimpinan Tan Sri...
Ismail Sabri Umum Senarai Penuh Kabinet Baru

Ismail Sabri Umum Senarai Penuh Kabinet Baru

papar berkaitan - pada 27/8/2021 - jumlah : 332 hits
Berikut merupakan senarai penuh Kabinet baru yang diumumkan Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob hari ini Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakub Menteri Kanan Industri dan Perdagangan Antarabangsa Azmin Ali Timbalan Lim Ban Hong Menteri Kanan P...
Kabinet Baharu Kekal Kuota Lapan Ahli Parlimen Pas

Kabinet Baharu Kekal Kuota Lapan Ahli Parlimen Pas

papar berkaitan - pada 27/8/2021 - jumlah : 102 hits
HARAKAH DAILY KUALA LUMPUR Perdana Menteri Dato Seri Ismail Sabri mengetengahkan jemaah menteri yang menggandingkan menteri sebelum ini yang diberi peluang semula bagi memantapkan jemaah Kabinet baru Dalam pada itu Kabinet yang diumumkan se...
Barisan Kabinet Baru Menyaksikan Kj Dan Adham Bertukar Menteri

Barisan Kabinet Baru Menyaksikan Kj Dan Adham Bertukar Menteri

papar berkaitan - pada 27/8/2021 - jumlah : 158 hits
Khairy Jamaluddin dan Dr Adham Baba masing masing bertukar portfolio disaksikan barisan kabinet baru yang diumumkan oleh Perdana Menteri Ismail Yaakob Khairy yang sebelum ini merupakan menteri sains teknologi dan inovatif mengambil alih jaw...
Veteran Umno Kembali Semula Ke Saf Kabinet

Veteran Umno Kembali Semula Ke Saf Kabinet

papar berkaitan - pada 27/8/2021 - jumlah : 94 hits
HARAKAH DAILY KUALA LUMPUR Perdana Menteri Dato Seri Ismail Sabri mengetengahkan jemaah menteri dengan mengandingkan muka lama yang diberi peluang semula berkhidmat bagi memantapkan jemaah kabinet baru Antara muka lama dibawa masuk Tan Sri ...
Ismail Umum Kabinet Baru Tiada Tpm

Ismail Umum Kabinet Baru Tiada Tpm

papar berkaitan - pada 27/8/2021 - jumlah : 106 hits
MALAYSIAKINIPerdana Menteri Ismail Sabri Yaakob mengumumkan pembentukan barisan kabinet baru hari ini selepas mendapat perkenan Yang di Pertuan Agong Barisan Kabinet baru ini dijadual akan mengangkat sumpah jawatan pada Isnin depan Ismail k...
Sembilan Pemimpin Wanita Ini Barisi Kabinet Baharu Dua Bertukar Portfolio

Sembilan Pemimpin Wanita Ini Barisi Kabinet Baharu Dua Bertukar Portfolio

papar berkaitan - pada 27/8/2021 - jumlah : 136 hits
KUALA LUMPUR 27 Ogos Jumlah pelantikan pemimpin wanita bagi menganggotai Kabinet di bawah pentadbiran Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob menyamai bilangan Kabinet sebelum ini iaitu sembilan Ahli Parlimen
Ini Senarai Penuh Jemaah Kabinet Baharu Yang Diumumkan Pm Angkat Sumpah Pada Isnin

Ini Senarai Penuh Jemaah Kabinet Baharu Yang Diumumkan Pm Angkat Sumpah Pada Isnin

papar berkaitan - pada 27/8/2021 - jumlah : 162 hits
Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob secara rasminya mengumumkan barisan jemaah Kabinet baharunya pada hari ini
Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Tanding Pakaian Janda Kerja Gila 1 Mei Tuntut Naik Gaji



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Kuih Lopes

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

Panduan Menjalankan Sujud Sahwi Dalam Solat Dan Sebab Sebab Perlu Sujud Sahwi

April 18 2024 Pesan Orang Alim

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven