Betullah Orang Kata Berjangkit Bff Sama Sama Mengandung Baby Keluar April Jun


Pernah tak terlintas di fikiran anda untuk mengandung sekali dengan kawan baik? Kebanyakan kita mungkin berfikir semua itu kebetulan je, namun mengikut kajian sebenarnya aura kehamilan ini boleh ‘berjangkit’.

SEJAUH MANA AURA KEHAMILAN BOLEH BERJANGKIT
Menurut satu kajian penyelidikan dari sebuah jurnal pada tahun 2014 menerusi American Sociological Association, seseorang yang mengandung ataupun mempunyai aura kehamilan juga boleh mempengaruhi kawan-kawan terdekat untuk sama-sama hamil.

Satu lagi dari hasil penyelidikan dan juga mendapati jika seseorang itu mengandung, ia akan membuat lebih ramai lagi rakan yang lain.

Bagaimanapun, kajian ini turut menegaskan bahawa aura kehamilan ini bukan sahaja berjangkit atau merebak melalui psikologi dan juga bulan dengan cara biologi.
Kehamilan yang mempengaruhi kawan-kawan yang terdekat dengan kita akan mendapat keinginan yang sama iaitu untuk memiliki cahaya mata sendiri. Walau pada masa yang sama mereka langsung tidak merancang untuk ada anak pada masa yang terdekat.

Beza dua bulan
Sama juga situasi yang dilalui oleh Puan Natrah apabila dia tak sangka sama sekali fasa kehamilan kali ini bersama dengan kawan baik sendiri. Bila diingat kembali rasa lucu pula tapi dah rezeki kami. Sebelum ini pernah juga terbaca, bila BFF mengandung aura tu boleh berjangkit, rupanya memang betul!

Menurut Natrah, ini adalah kehamilan yang ketiga baginya manakala untuk BFF yang mesra dipanggil Ila adalah kandungan kedua. Sebenarnya kami dah berkawan lama sejak zaman sekolah lagi sehinggalah masing-masing dah ada keluarga sendiri.
“Apa saja cerita kami selalu juga berkongsi dan saling bertukar pendapat. Jadi keluarga kami pun dah saling mengenali. Kebetulan bila tinggal berdekatan, senang untuk kami berhubung dan berjumpa.
“Masa dapat tahu yang Ila mengandung, tak tahu nak gambarkan kegembiraan itu. Kami sama-sama lalui fasa alahan dan mengidam sama-sama. Lucu memang lucu tapi alhamdulillah bila dah masuk trimester terakhir ni sama-sama buat persediaan untuk sambut orang baru,” katanya.

Akan dapat baby girl dan boy
Kongsi Natrah lagi, untuk anak ketiganya ini, selepas scan beberapa kali, insyaallah akan dapat bayi perempuan selepas dah ada dua anak lelaki sebelum ini. Sementara itu, untuk Ila pula, dia akan melahirkan bayi lelaki. Jadi bila keluar nanti, dapatlah seorang lelaki dan seorang perempuan.
“Saya tak sangka pula, gambar photoshoot kami sebelum masing-masing nak bersalin viral. Ni semua kenangan kerana saya akan bersalin 5 April depan manakala Ila pula dijangka bersalin Jun nanti.

“Doakan urusan bersalin kami nanti dipermudahkan dan selamat untuk ibu dan bayi nanti. Rasa gementar tetap ada walaupun dah ada pengalaman sebelum ini,” ujarnya.
Harapan Natrah juga, hubungan dengan Ila sebagai kawan baik akan diteruskan oleh anak-anak mereka. Sepanjang lebih 13 tahun berkawan, kami saling menghormati, tak ambil kesempatan dan masing-masing jujur.
Kredit: Che Ras Ds

(Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti or event dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents)
The post Betullah Orang Kata ‘Berjangkit’. BFF Sama-Sama Mengandung, Baby Keluar April & Jun appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://majalahpama.my/betullah-orang-kata-berjangkit-bff-sama-sama-mengandung-baby-keluar-april-jun/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Jiran Nampak Suami Mangsa Bawa Keluar Tong Air Hari Sama Isterinya Dilaporkan Hilang

Jiran Nampak Suami Mangsa Bawa Keluar Tong Air Hari Sama Isterinya Dilaporkan Hilang

papar berkaitan - pada 6/3/2021 - jumlah : 656 hits
Sehari sebelumnya saya nampak dia keluar be kerja separuh hari Pada malamnya terdengar pasangan itu bertengkar dan mereka bergaduh Esok paginya saya mendapat tahu dia hilang tidak balik ke rumah Atas rasa curiga ada jiran membuat laporan ke...
Ini Video Sajat Kata Panas Sajat Kata Dia Nak Keluar Islam

Ini Video Sajat Kata Panas Sajat Kata Dia Nak Keluar Islam

papar berkaitan - pada 2/3/2021 - jumlah : 345 hits
March 2 2021 Ketika masih dalam buruan pihak berkuasa video kontroversi Muhammad Sajjad Kamaruzzaman atau popular disapa Nur Sajat sekali lagi tular di media sosial Tidak dapat dipastikan bila video itu dimuatnaik namun kali ini ia memapark...
Keberanian Ibu Czer Kena Belah Berlapis Lapis Di Perut Bukan Sekadar Baring Keluar Baby

Keberanian Ibu Czer Kena Belah Berlapis Lapis Di Perut Bukan Sekadar Baring Keluar Baby

papar berkaitan - pada 5/3/2021 - jumlah : 342 hits
Bersalin bukan mudah Baik secara normal mahupun pembedahan kedua duanya sama sakit dan tetap menguji ketahanan mental fizikal si ibu Mungkin disebabkan sakit kontraksi yang amat sangat ada kes di mana ibu minta dibedah untuk mengeluarkan ba...
Kongres Kebangsaan Dap Diadakan Sebelum 30 Jun Kata Dap

Kongres Kebangsaan Dap Diadakan Sebelum 30 Jun Kata Dap

papar berkaitan - pada 9/3/2021 - jumlah : 161 hits
Kongres Kebangsaan DAP diadakan sebelum 30 Jun kata DAP Dikemas kini 23 minit yang lalu Diterbitkan pada 9 Mar 2021 7 07PM
Mp Sarawak Keluar Pkr Mesej Kepada Anwar Kata Penganalisis

Mp Sarawak Keluar Pkr Mesej Kepada Anwar Kata Penganalisis

papar berkaitan - pada 4/3/2021 - jumlah : 266 hits
Seorang penganalisis politik berkata peletakan jawatan seorang ahli Parlimen Sarawak daripada PKR dan mengisytiharkan dirinya sebagai mesra kerajaan adalah satu perkara yang tidak mengejutkan setelah pengumuman Istana Negara bahawa Parlimen...
Sama Seperti Buat Tatu Sulam Bedak Tak Sah Bawa Solat Safiey Ilias Minta Wanita Muslimah Berhati Hati

Sama Seperti Buat Tatu Sulam Bedak Tak Sah Bawa Solat Safiey Ilias Minta Wanita Muslimah Berhati Hati

papar berkaitan - pada 3/3/2021 - jumlah : 250 hits
Usahawan kosmetik penuh kontroversi Safiey Ilias membuat satu pendedahan di mana dia menjelaskan bahawa sulam bedak sebenarnya tidak mesra wuduk untuk wanita muslimah mengerjakan solat Sumber Instagram Safiey Ilias nbsp Menurutnya lagi p
Gadis Bangga Satu Keluarga Kerja Syarikat Sama Netizen Samakan Dengan Megah Holding

Gadis Bangga Satu Keluarga Kerja Syarikat Sama Netizen Samakan Dengan Megah Holding

papar berkaitan - pada 4/3/2021 - jumlah : 483 hits
Baru baru ini seorang gadis memuat naik satu video memaparkan tempat kerjanya menerusi akaun airahrosly di aplikasi TikTok Namun apa yang mencuri perhatian netizen adalah apabila dia mendedahkan bahawa dia bekerja dengan semua ahli keluarga...
Lifebouy Dan Pssi Jalin Kerja Sama Ditandai Dengan Gerakan Bersatusegarkanindonesia

Lifebouy Dan Pssi Jalin Kerja Sama Ditandai Dengan Gerakan Bersatusegarkanindonesia

papar berkaitan - pada 3/3/2021 - jumlah : 124 hits
Selain untuk mendukung Timnas kolaborasi Lifebouy dan PSSI bertujuan mengajak masyarakat tetap berolahraga meski di tengah pandemi
Catatan Hujung Minggu

Economists Tout Entrepreneurship As Panacea For Poverty

Teroka Pemikiran Baharu Bina Ekosistem Teknologi Ai

Maksud All Eyes On Rafah

Savour Malaysia Tour Packages Provided By Malaysian Aviation Group

Majlis Rumah Terbuka Koperasi Norras Berhad

Jengah Kebun Melihat Tanaman

3 Top Rated Things To Do In Jakarta



Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra


Beware Misplaced Trust In Pseudo Intellectuals

Menu Tengahari Sup Ayam Ala Thai Kobis Goreng

Undang Luak Rembau Selamat Dikebumikan

Siri Oppo Reno12 Akan Dilancarkan Di China Pada 23 Mei

Arab Saudi Mahu Gencatan Senjata Kekal

Kembali Bersama Engku Emran Ini Jawapan Erra Fazira Jika Allah Aturkan Itu Takdirnya