Betulkah Kj Ambil Berat Tentang Tok Mat




 Aku ada tengok sedutan podcast Keluar Sekejap KJ dan Shahir. Dalam podcast tu nampaknya KJ macam ambil berat betul dengan Tok Mat. Dia risaukan masa depan politik Tok Mat terancam bila dipindahkan ke Kementerian Luar.


Ye ke KJ risaukan Tok Mat? Bukan Tok Mat ke yang ambil kerusi KJ hingga KJ bertanding di parlimen lain dan kalah? Dah kena macam tu pun KJ masih ambil berat tentang Tok Mat ye?


Sebenarnya tak. Apa yang KJ buat bukan dia kisahkan karier Tok Mat. Tapi dia cuma nak ciptakan tanggapan buruk pada Zahid. Dia mahu tunjuk kononnya Zahid diktator dan sedang mencengkam UMNO dengan kuku besi. Itu saja niatnya.


Dendam KJ pada Zahid bukan baru. Dendam tu dah lama. Dari sejak KJ kalah kepada Zahid untuk jawatan Presiden dalam pemilihan selepas PRU14. Masa tu KJ dakwa berlakunya politik wang dalam pemilihan yang menyebabkan dia kalah.


Kemudian KJ tukar strategi. Dia tak nak rebut jawatan Presiden tapi team up dengan Ismail Sabri. Malangnya jawatan Presiden tak dipertandingkan pula. Sekali lagi KJ kempunan. Akhirnya dia dipecat dari UMNO. Dan itu adalah kemuncaknya.


Tapi katakanlah kalau KJ jadi presiden UMNO kan, apa kelainan yang dia akan bawa? Aku fikirkan, sebenarnya tak ada apa pun. KJ kalau jadi presiden UMNO, dia akan buat apa yang Zahid telah, sedang dan akan buat sebab tak ada pilihan lain.


Adakah KJ akan bawa UMNO sebagai pembangkang? Tak mungkin. KJ nak bekerjasama dengan PN? Juga agak sukar. KJ bukannya selari dengan PAS. Kalau PN sebagai kerajaan mungkin juga. Tapi kalau sebagai pembangkang, memang tak la.


Jadi kalau KJ presiden, dia pun akan bekerjasama dengan PH. Sebab dia pun tahu, satu-satunya cara untuk UMNO kekal relevan adalah menjadi kerajaan yang memerintah. Kalau UMNO jadi pembangkang, lebih susah nak bangkit.


Cuma bezanya, kalau dia jadi presiden, jawatan TPM tu dia yang punya. Atau kalau jadi Timbalan Presiden pun, setidaknya dapat dia jadi menteri. Tapi sekarang dapat jadi DJ je. Itu yang dia marah sangat ke Zahid tu. Incomenya terjejas.


Sebenarnya podcast Keluar Sekejap tu bukan tak elok. Bagus ada podcast begitu yang bercerita soal politik semasa. Cuma kalau podcast itu bercerita tentang UMNO, maka ia akan jadi tak valid. Sebab kedua-dua 'bintang" dalam podcast itu akan ada bias bila bicara tentang UMNO. KJ dan Syahir sama-sama pemimpin UMNO yang disingkirkan.


Aku rasa KJ kalau nak aktif balik politik, dia kena join sama ada PAS atau Bersatu. Tak boleh tunggu UMNO lagi. Bersatu pun ketandusan pemimpin. Begitu juga PAS. Sampai terpaksa letak MB jadi calon parlimen sebab tak ada pemimpin berfikiran korporat.


Kalau KJ join Bersatu, boleh la dia cuba ambil tempat Mahiaddin. Itu lebih mudah dari nak jatuhkan Zahid dan lebih berfaedah dari sibuk bercakap soal UMNO. Lagi pun walaun percaya cakap dia. Kalau dia join PN tentu walaun suka. Guane boh?


 
Raja Gelap II 


.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2023/12/betulkah-kj-ambil-berat-tentang-tok-mat.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tok Mat Turun Pangkat

Tok Mat Turun Pangkat

papar berkaitan - pada 13/12/2023 - jumlah : 103 hits
Pastinya ketika ini semua orang sudah mengetahui tentang rombakan kabinet sebagaimana telah diumumkan oleh Anwar Ibrahim pagi tadi Secara kasarnya tiada apa apa terlalu mengejutkan dalam rombakan yang diumumkan itu kecuali dua perkara Perta...
Tok Mat Akan Ikut Pmx Keluar Setiap Kali Ada Lawatan Itu Akan Memberi Kelebihan Beliau Dikenali

Tok Mat Akan Ikut Pmx Keluar Setiap Kali Ada Lawatan Itu Akan Memberi Kelebihan Beliau Dikenali

papar berkaitan - pada 13/12/2023 - jumlah : 88 hits
Aku diberitahu dah ada hasutan syaitan berkenaan rombakan kabinet Kononnya Timb Presiden UMNO Mohamad Hasan sedang dilemahkan oleh DS Anwar dan Zahid Hamidi dengan meletakkannya sebagai Menteri Luar Tapi bagi aku ia sebenarnya memperkuatkan...
Persoalannya Kenapa Tok Mat Ditukar

Persoalannya Kenapa Tok Mat Ditukar

papar berkaitan - pada 12/12/2023 - jumlah : 124 hits
Ada ura ura mengatakan Tok Mat bakal bertukar portfolio ke Kementerian Luar kalau betul maka persoalannya ialah kenapa nak tukar beliau Semua orang tahu Tok Mat sedang buat kerja yang cemerlang di Mindef Banyak masalah masalah di Kementeria...
No Peacekeepers To Palestine Without Un Mandate Says Tok Mat

No Peacekeepers To Palestine Without Un Mandate Says Tok Mat

papar berkaitan - pada 8/12/2023 - jumlah : 164 hits
Defence minister Mohamad Hasan said decisions to send a peacekeeping force are not determined by the defence ministry but guided by foreign ministry policy KUALA LUMPUR The government cannot send a peacekeeping force to Palestine without ge...
Of Zahid S Self Denial Vs Tok Mat S Gracious Acceptance Of Umno S Kemaman By Election Defeat

Of Zahid S Self Denial Vs Tok Mat S Gracious Acceptance Of Umno S Kemaman By Election Defeat

papar berkaitan - pada 6/12/2023 - jumlah : 141 hits
WHETHER this is merely a display of leadership style or a matter of personal opinion there is somehow a contrast in how the two top UMNO leaders perceive the party s defeat in the Kemaman parliamentary by election over the last weekend Part...
Malaysia Bakal Terima Dron Bot Pemintas Dari Jepun Kata Tok Mat

Malaysia Bakal Terima Dron Bot Pemintas Dari Jepun Kata Tok Mat

papar berkaitan - pada 19/12/2023 - jumlah : 148 hits
Menteri Luar Mohamad Hasan berkata sempadan maritim negara adalah luas dan teknologi dron berkesan untuk membuat pemantauan dan bot pemintas yang laju untuk mengejar penceroboh TOKYO Peralatan yang bakal diterima Malaysia menerusi geran ban...
Tok Mat Port Ban Won T Affect Ties With Other Countries

Tok Mat Port Ban Won T Affect Ties With Other Countries

papar berkaitan - pada 22/12/2023 - jumlah : 150 hits
The government s decision to disallow ships flying the Israeli flag to enter the country would not affect Malaysia s relations with other countries said Foreign Minister Mohamad Hasan He said the decision clearly shows the country s firm st...
Amanah Must Also Rise Up When Non Muslims Threatened Says Mat Sabu

Amanah Must Also Rise Up When Non Muslims Threatened Says Mat Sabu

papar berkaitan - pada 24/12/2023 - jumlah : 150 hits
Amanah president Mohamad Sabu says the party must not adopt PAS s methods and instead uphold the approach of extending mercy to all KLANG Amanah president Mohamad Sabu says the party must make it a point to defend all oppressed groups regar...
Mat Sabu Retains Amanah Presidency Mujahid Made Deputy

Mat Sabu Retains Amanah Presidency Mujahid Made Deputy

papar berkaitan - pada 24/12/2023 - jumlah : 119 hits
Mohamad Sabu retained the Amanah president s post by first securing 613 votes to become part of the 27 member central committee KLANG Mohamad Sabu has retained his position as Amanah president following today s party elections The agricultu...
5 Sekawan Dipenjara 36 Tahun 12 Sebatan Kerana Bunuh

Kanak Kanak Usia 3 Tahun Sudah Boleh Diajar Berdikari Tahu Urus Diri Sudah Cukup Baik

Asal Usul Coca Cola

Lumira Eka Heights Epitome Of Contemporary Living

The Houston Hemp Flower Community Connecting With Like Minded Users

Sanggup Bawa Asid Dari Johor Ke Kelantan Simbah Rakan

Ikan Buntal Risiko Dan Gejala Keracunan

Unleashing The Miracle Of Retinol For Your Skin



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Nga Asks Saifuddin To Halt Probe On Teoh Beng Hock S Family

Sudah Bersedia Terima Surat Bersatu Apapun Terjadi Tetap Sokong Kepimpinan Pm

Umno Pas Bersatu Amanah Mengail Dalam Kolam Yang Sama

Fella Aufiyya Pengalaman Kedua Bersalin Secara Normal

Retrograde Datang Lagi

Lirik Lagu Mati Matian Mahalini