Betty Rahmad Bersyukur Khatam Al Quran Di Malam Nisfu Syaaban


Betty Rahmad bersyukur khatam al-Quran di malam Nisfu Syabaan  dan tidak menyangka Allah susun sangat cantik aturan hidupnya. Betty berkongsi perasaan gembiranya dalam hantaran di laman peribadi Instagramnya.
Ibu kepada Ardy Wira ini tidak pernah membayangkan dirinya yang sebelum merangkak membaca al-Quran dapat menyempurnakan bacaan sampai khatam kitab suci tersebut dengan bantuan ustazah yang mengajarnya daripada Iqra 1 hinggalah tamat.
Lebih manis, selebriti ini yang mula berhijrah dan membaca al-Quran pada Awal Muharram  sejak bermula dari Iqra 1  tidak menyangka dapat khatam al-Quran pada malam Nisfu Syabaan.
Bahkan dia turut berterima kasih kepada suaminya Ardy Damis yang sentisa menyokong dan bersama-samanya dalam perjalanan indah tersebut.
Tak dilupakan kakaknya yang juga pelakon terkenal Umie Aida yang mengajaknya menyertai kelas mengaji serta pelakon dan pengacara Nabila Huda yang dianggap sebagai ‘ketua darjah’ kelas mengaji kerana sentiasa memberikan sokongan dan dorongan agar dia tidak berputus asa.
Kini Betty benar-benar bersyukur dengan nikmat yang Allah kurniakan ke atasnya kerana dapat membaca al-Quran. Jika sebelum ini ada perasaan malas, kini dia merasa janggal sekiranya tidak membaca al-Quran dalam sehari.
Segala puji bagi Allah swt
Syukur Alhamdulillah for this beautiful journey. Semua Allah dah susun cantik-cantik. Nikmat dan rasa cinta yang sangat luar biasa. Yang banyak ubah diri dan hidup i. Dari merangkak dengan Iqra ke Al-Quran, berhijab, sampai i diberi rezeki khatam sebelum sampai ajal. Walaupun all the time sibuk dengan kerja & anak. Segala pahala buat arwah bapa i dan semoga Al-Quran ini dapat bantu i dekat akhirat nanti.
Tak pernah imagine. Hidayah yang takkan dapat kalau i tak cari. Dari malas dan tak pandai sampai rasa janggal kalau tak baca Al-Quran dalam sehari. Sedih sebab Allah bagi peluang pada i yg jahil ni untuk rasa nikmat ini. Masuk Al-Quran & berhijrah pada Awal Muharram, dan khatam pada malam Nisfu Syaaban. Semuanya i tak rancang.
I percaya ramai yang macam i. Kalau dah terdetik, cari, start, jangan berhenti dan jadikan rutin. Its never too late. Mukjizat Al-Quran MasyaAllah i cant put into words 🥺
Thank you suamiku @ardydamis yg sentiasa support dan sama- sama dengan saya. Kakakku @umieaida9 ajak ku join kelas mengaji @kelas_mengaji.personal lepas subuh dulu, Ustazah @_puansrizakiah_ yang banyak ajar saya tajwid.
Terima kasih Ustazah @naveesha91 yang tak pernah judge kami. Yang ikhlas dan sabar ajar i dari Iqra 1 hingga khatam Al-Quran. And my ketua darjah @kupu_kupu i doa segala pahala i dapat sepanjang mengaji hingga khatam dapat dekat u jugak. I akan selalu doakan yang terbaik untuk u & kawan mengaji kita yang lain.
Thank you jugak yang selalu doa yg baik-baik untuk i doakan i terus istiqomah
View this post on Instagram
A post shared by Betty Rahmad (@bettyrahmad)

Komen suami paling ‘sweet’
Selain mendapat komen daripada rakan-rakan artis yang memberikan ucapan puji-pujian kepada Allah dan mendoakan agar Betty terus istiqomah dalam penghijrahannya, komen daripada suami Betty paling ‘sweet’ sekali.

Seronok betul bila suami yang juga imam Betty sama-sama menyokong perjalanan indah tersebut dan mendoakan yang baik-baik buat si isteri.
Komen daripada ‘ketua darjah’ kelas mengaji dan kakak yang mengajak adiknya join kelas mengaji turut mendoakan usahawan produk sambal ini terus istiqomah.


Selain daripada itu perkongsian Betty sebelum ini tentang aktiviti mengajinya turut membuka hati pengikutnya untuk sama-sama belajar mengaji.

Nak join kelas penyediaan makanan anak?

Sebagai ibu, sudah tentu kita mahukan yang terbaik buat si manja. Pemakanan yang sihat dan seimbang sangat kita titikberatkan supaya anak dapat membesar dengan baik.
Nak tahu rahsia sediakan hidangan enak yang buat anak berselera makan? Jom, sertai E-Workshop Kelas Penyediaan Makanan Anak: Sedap, Sihat & Selamat di KELAS PENYEDIAAN MAKANAN ANAK SEDAP SIHAT SELAMAT
Hanya RM20, memang berbaloi dengan pelbagai resipi menarik serta info pemakanan anak. Klik sahaja https://toko.ideaktiv.com/product/e-book-resipiselerasimanja/ untuk mendapatkan e-book istimewa ini!

Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti yang dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents) sekarang!
The post Betty Rahmad Bersyukur Khatam Al-Quran Di Malam Nisfu Syaaban appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/betty-rahmad-bersyukur-khatam-al-quran-di-malam-nisfu-syaaban/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
3 Amalan Terbaik Malam Nisfu Syaaban 1 Syaaban 1443 Hijrah

3 Amalan Terbaik Malam Nisfu Syaaban 1 Syaaban 1443 Hijrah

papar berkaitan - pada 17/3/2022 - jumlah : 271 hits
Malam Nisfu Syaaban yang jatuhnya pada tarikh 1 Syaaban 1443 Hijrah tahun ini merupakan sambutan yang istimewa bagi kita semua yang sedang melalui era pandemik dan endemik Covid 19 wabak yang membawa maut di seluruh dunia Dalam keadaan keti...
Menghidupkan Malam Nisfu Syaaban

Menghidupkan Malam Nisfu Syaaban

papar berkaitan - pada 11/3/2022 - jumlah : 120 hits
INTISARI KHUTBAH JUMAAT JDTTARIKH 8 SYAABAN 1443H 11 MAC 2022TAJUK MENGHIDUPKAN MALAM NISFU SYAABAN1 Seruan jemaah agar sama sama bertaqwa kepada Allah SWT 2 Sesungguhnya kedatangan bulan Syaaban ini amat dinanti nantikan oleh orang beriman...
Keangungan Malam Nisfu Syaaban Kelebihan Doa Serta Amalan Yang Digalakkan

Keangungan Malam Nisfu Syaaban Kelebihan Doa Serta Amalan Yang Digalakkan

papar berkaitan - pada 19/3/2022 - jumlah : 323 hits
Salam to all readers Keangungan Malam Nisfu Syaaban Kelebihan Doa Serta Amalan yang Digalakkan Diam tak diam kita dah masuk bulan Nisfu Syaaban tak lama lagi Ramadhan bakal menyusul Kejap sangat rasanya hari berganti hari bulan berganti bul...
Malam Nisfu Sya Aban 17 Mac Dan 18 Mac 2022

Malam Nisfu Sya Aban 17 Mac Dan 18 Mac 2022

papar berkaitan - pada 17/3/2022 - jumlah : 188 hits
MALAM NISFU SYA ABAN 17 MAC DAN 18 MAC 2022 Nisfu bermaksud separuh Nisfu Syaaban pula bermaksud separuh daripada Bulan Sya ban malam Nisfu Sya ban jatuh pada hari Khamis bersamaan 17 3 2022 bermula selepas Maghrib Malam Nisfu Syaaban merup...
Doa Malam Nisfu Sya Ban

Doa Malam Nisfu Sya Ban

papar berkaitan - pada 18/3/2022 - jumlah : 158 hits
Ya Allah kurniakan padaku kejayaan terbesar selamat dari api neraka dan masuk ke Syurga Firdaus Ya Allah masukkan aku dan keluargaku dalam golongan yang beriman yang menerima kitab amal di tangan kanan kami Ya Allah kurniakan padaku kematia...
Hukum Puasa Selepas Nisfu Syaaban

Hukum Puasa Selepas Nisfu Syaaban

papar berkaitan - pada 18/3/2022 - jumlah : 306 hits
Hukum Puasa Selepas Nisfu Syaaban Puasa selepas 15 Syaaban Ada hukumnya Mungkin ada yang tahu dan mungkin ada yang tidak Masih ramai orang Islam yang keliru dengan hukum berpuasa selepas Nisfu Syaaban Ada yang menyangka logiknya makin hampi...
Keutamaan Malam Nisfu Syaban Berdasarkan Hadits Shahih

Keutamaan Malam Nisfu Syaban Berdasarkan Hadits Shahih

papar berkaitan - pada 17/3/2022 - jumlah : 219 hits
Meskipun banyak manusia lalai darinya bulan Sya ban tetaplah istimewa Selain pengangkatan amal puncak keutamannya justru ada pada malam pertengahan atau Nisfu Sya ban Apa keutamaan malam Nisfu Sya ban Mari kita lihat dari hadits shahih yang...
Momen Presiden Menikmati Malam Di Ikn Sarungan Dan Pakai Jaket

Momen Presiden Menikmati Malam Di Ikn Sarungan Dan Pakai Jaket

papar berkaitan - pada 15/3/2022 - jumlah : 110 hits
Mengetahui tenda Ketua MPR RI Bambang Soesatyo tak berada jauh dari tendanya Jokowi menghampiri tenda Ketua MPR RI Keduanya melakukan perbincangan ringan hingga satu persatu menteri yang ikut bermalam di IKN pun keluar dari tendanya masing ...
Hiburan Kongsi Tips Malam Pertama Di Ig Aliff Syukri Cetus Rasa Kurang Senang Netizen

Hiburan Kongsi Tips Malam Pertama Di Ig Aliff Syukri Cetus Rasa Kurang Senang Netizen

papar berkaitan - pada 15/3/2022 - jumlah : 114 hits
Usahawan kosmetik terkenal baru baru ini berkongsikan mengenai sesuatu yang panas di laman Instagram miliknya Namun perkongsian tersebut telah mengundang kritikan daripada netizen dan juga pengikut media sosialnya kerana Aliff Syukri didakw...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Pemilik Kereta Tertekan Hon Kerana Panik Polis

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Inisiatif Tanggungjawab Sosial Korporat Pacific Senior Living Bersinar Semasa Sambutan Hari Raya

M U S M

Data Drives Dollars How Competitive Intelligence Optimizes Sales Marketing Roi

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Cabaran Getir Menanti Ph Di Kkb

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote