Best Lah Bersalin Caesar Tak Sakit Tapi Allah Maha Adil Dr Say Minta Jangan Buat Perbandingan Dua Dua Sakit


Isu bersalin melalui kaedah pembedahan atau secara normal selalu menjadi perbandingan kita hari ini. Walhal baik secara normal atau czer, sama-sama melalui kepayahan yang sama. Ada pro dan kontranya dan inilah yang cuba dikongsikan oleh doktor selebriti, Dr Say Shazril.
Menerusi Instagramnya, Dr Say yang baru menimang cahaya mata keduanya berkongsi pendapat mengenai hal ini.

Baginya, melalui pengalaman melihat isteri melahirkan dua cahaya mata mereka melalui pembedahan merasakan ia adalah satu perjuangan yang bukan sedikit.
” Triggered dengan makcik bawang yang komen kepada post @aydajebat yang memandang jelek bersalin melalui pembedahan atau caesar, maka jom bukak topik “bersalin ikut tingkap”.
” Kepada yang tak tahu, isteri saya bersalin kali pertama through emergency caesar & kali kedua through elective caesar.

” Kalau tanya saya, semestinya saya suka isteri bersalin cara biasa sebab kurang komplikasi & kurang hospital stay.
” Namun kali pertama bersalin kami terpaksa caesar sebab tali pusat menjerut kuat leher baby maka takkan saya nak cakap dengan bini “ehhh jangan, caesar mahal, cuba you try teran kuat sikit, berak, berak”.
” Kali kedua pakar kami cerita ada 20% risiko kegagalan untuk bini bersalin biasa maka saya decide saya tak nak amik risiko tu & nasihatkan bini to go for elective caesar,” kongsinya.

Dulukan keselamatan anak dan ibu
Namun kata bapa penyayang kepada dua orang cahaya mata ini lagi, usahlah dibuat perbandingan melalui dua proses kelahiran itu. Kedua-duanya melalui proses kelahiran dan penjagaan yang perit. Walaupun pembedahan tidak menyakitkan namun kesannya boleh dirasai sebaik melahirkan anak.
“Best la bersalin caesar tak sakit”. Masa tengah bersalin memang tak sakit langsung sebab dapat bius, boleh sembang-sembang sambil perut & rahim dibelah, tapi Allah Maha Adil.

” Lepas habis pembedahan tanyalah mak-mak yang dah pernah caesar macam mana peritnya. Ada yang sebulan terlantar akibat kesakitan. Yang bersalin normal hari yang sama atau keesokan hari boleh balik rumah tapi yang bersalin caesar minimum kena tahan wad 2 hari.
” Kalau tak kentut tak berak haa kena tahan lagi lama. Cakap pasal komplikasi bersalin caesar pulak boleh kena jangkitan pada luka pembedahan, pendarahan melampau, risiko darah beku yang boleh pergi ke paru-paru yang boleh menyebabkan kematian, risiko rahim pecah on next pregnancy & banyak lagi.

” Dah tu celah mananya wanita yang bersalin caesar ni tak layak bergelar ibu kalau bersalin caesar lagi banyak risiko & komplikasinya? Tolonglah ubah pemikiran kebelakang ni.
” Yang penting keselamatan & kesejahteraan anak dan ibu itu. Belum masuk topik breast milk vs formula milk & pantang VS tak pantang. They do them and you do okay? Mak mak bersalin caesar kongsi sikit pengalaman bawah ni tengok depa berani tak panggil korang “bukan ibu sejati”. Makcik bawang beban,” tulisnya lagi.
 
 
View this post on Instagram  
A post shared by Dr Shazril Shaharuddin (@say_shazril)

Menarik: Persiapan Untuk Susukan Anak Tu Dah Ada, Ayda Jebat Banyak Terima Nasihat Tentang Penyusuan

Tinggal lagi 2 hari sahaja webinar Mama Tak Penat Susukan Anak akan berlangsung. Tahniah & terima kasih admin ucapkan kepada 1000 orang yang sudah mendaftar sebagai peserta webinar terbesar ini.
Mohon semua peserta untuk join Telegram Group Mama Tak Penat Susukan Anak di https://t.me/joinchat/a_u8xHQS-09mZDA1 kerana kita akan update segala info, itinerary webinar, pemenang cabutan bertuah, cara nak menang hadiah kuiz semasa webinar. Jadi penting ya untuk semua peserta join Telegram webinar.
Bagi yang belum daftar sebagai peserta webinar, anda boleh daftar di https://toko.ideaktiv.com/product/webinar-mama-tak-penat-susukan-anak/ kemudian terus join grup Telegram webinar ya.

Mama jom rileks jap, klik link NI!
Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti atau event yang dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents)
The post “Best Lah Bersalin Caesar Tak Sakit, Tapi Allah Maha Adil” Dr Say Minta Jangan Buat Perbandingan, Dua-Dua Sakit! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/best-lah-bersalin-caesar-tak-sakit-tapi-allah-maha-adil-dr-say-minta-jangan-buat-perbandingan-dua-dua-sakit/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tok Mat Desak Pas Buat Pendirian Segera Mahu Bersama Mn Atau Pn Jangan Main Dua Kolam

Tok Mat Desak Pas Buat Pendirian Segera Mahu Bersama Mn Atau Pn Jangan Main Dua Kolam

papar berkaitan - pada 9/9/2021 - jumlah : 454 hits
perakinsights com UMNO tidak akan mengadakan sebarang perbincangan dengan BERSATU berhubung pembahagian kerusi bagi menghadapi Pilihan Raya Umum ke 15 akan datang Timbalan Presiden UMNO Datuk Seri Mohamad Hasan berkata perkara itu jelas ker...
Latih Anak Makan Yogurt Tapi Jangan Berlebih Berat Makin Naik Nak Membuang Pun Senang

Latih Anak Makan Yogurt Tapi Jangan Berlebih Berat Makin Naik Nak Membuang Pun Senang

papar berkaitan - pada 3/9/2021 - jumlah : 423 hits
Bosan dengan rutin makanan hariannya ada waktunya anak juga kurang berselera untuk makan Sesekali ubah selera anak dengan menu simple Yogurt antara yang disarankan Tak perlu dioleh hebat sebaliknya sejukkan sahaja atau tambahkan bersama bua...
Kondisi Sedang Sakit Tapi Warganet Malah Minta Modal Nikah Arief Muhammad Nggak Ada Simpatinya

Kondisi Sedang Sakit Tapi Warganet Malah Minta Modal Nikah Arief Muhammad Nggak Ada Simpatinya

papar berkaitan - pada 21/8/2021 - jumlah : 253 hits
Meski memang terkenal suka berbagi namun komentar warganet tersebut dianggap nggak sesuai situasi dan kondisi
Apa Kata Bagi Hadi Jadi Tpm Tapi Jangan Bagi Dia Buat Pc Takut Tanya Lain Dia Jawab Lain Kah Kah

Apa Kata Bagi Hadi Jadi Tpm Tapi Jangan Bagi Dia Buat Pc Takut Tanya Lain Dia Jawab Lain Kah Kah

papar berkaitan - pada 24/8/2021 - jumlah : 193 hits
Jangan hidupkan semula kerajaan PN ia sudah jatuh bersama MahiaddinOleh NASUHA RAHMAN August 23 2021Kerajaan Perikatan Nasional atau kerajaan BN itulah yang menjadi polemik di dalam kerajaan baru pimpinan Datuk Seri Ismail Sabri hari ini se...
Allah Tak Perlukan Kita Tapi Kita Yang Perlukan Allah Ustaz Kazim Elias

Allah Tak Perlukan Kita Tapi Kita Yang Perlukan Allah Ustaz Kazim Elias

papar berkaitan - pada 27/8/2021 - jumlah : 243 hits
Allah Tak Perlukan Kita Tapi Kita Yang Perlukan Allah Ustaz Kazim Elias Daripada Abdullah bin Amr r a bahawa Nabi Muhammad SAW bersabda Maksudnya SAMPAIKANLAH DARIKU WALAU HANYA SATU AYAT
Dua Perkara Hampir Sama Tapi Tujuan Berbeza

Dua Perkara Hampir Sama Tapi Tujuan Berbeza

papar berkaitan - pada 24/8/2021 - jumlah : 190 hits
WAN AZIZAH DAN KELUARGA DIJEMPUT YDPA KE ISTANA KELANTANPAK LONG MAIL BAWA KAWANHAMDAN TAHA Gambar ini ada dua keadaan dan dua masa yang berbeza dan dua kerajaan yang berbeza Satu semasa zaman PH dan Satu lagi zaman Malaysia satu keluarga B...
Hiburan Bersalin Di Hospital Kerajaan Atau Swasta Ini Jawapan Dr Say

Hiburan Bersalin Di Hospital Kerajaan Atau Swasta Ini Jawapan Dr Say

papar berkaitan - pada 27/8/2021 - jumlah : 168 hits
Doktor dan juga personaliti TV Dr Say Shazril menerusi laman Instagram ada memberi sedikit pendapat dan juga perkongsian mengenai pilihan ibu hamil untuk melahirkan cahaya mata mereka sama ada di hospital swasta ataupun kerajaan ARTIKEL BER...
Boleh Tido Dalam Kuliah Saya Tapi Mintak Tolong Jangan Berdengkur Sobab Orang Sebelah Pun Nak Tido

Boleh Tido Dalam Kuliah Saya Tapi Mintak Tolong Jangan Berdengkur Sobab Orang Sebelah Pun Nak Tido

papar berkaitan - pada 30/8/2021 - jumlah : 184 hits
Boleh Tido Dalam Kuliah Saya Tapi Mintak Tolong Jangan BERDENGKUR Sobab Orang Sebelah Pun Nak Tido Ustaz Syamsul Debat Lawak Daripada Abdullah bin Amr r a bahawa Nabi Muhammad SAW bersabda Maksudnya SAMPAIKANLAH DARIKU WALAU HANYA SATU AYAT
Jangan Biarkan Ianya Diambil Demi Kepentingan Golongan Maha Kaya

Jangan Biarkan Ianya Diambil Demi Kepentingan Golongan Maha Kaya

papar berkaitan - pada 6/9/2021 - jumlah : 201 hits
Selamatkan Hutan Simpan Kuala Langat Utara Mari kita bersama sama berganding bahu dalam menyelamatkan Hutan Simpan Kuala Langat Utara daripada dimansuhkan Logo gabungan Pertahankan Hutan Simpan Kuala Langat Utara Berikutan dari sesi pendeng...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Senarai Cerita Filem Terbaru 2024 Di Pawagam

Habiskan Duit Bayar Kepada Pakar Yang Pandai Beri Penjelasan Cara Dia Hilangkan Masalah

Restoran Rebung 2 Di Putrajaya

Effective Email Marketing Strategies

Konsert Melly Friends Kuala Lumpur 2024