Best Edit Video Guna Wondershare Filmora9


best edit video guna Wondershare Filmora9 (versi 2020) | Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua~! Lately, saya agak sibuk sikit buat video and upload it at my Youtube channel. Mana tak nya, semangat nak meng-edit video makin membuak-buak sejak jumpa video editor yang best; which is Wondershare Filmora9 (versi 2020)! Yeahhoo Alhamdulillahh..! Oh for your information, kebiasannya saya edit video kat laptop. Saya lebih selesa dan suka guna my lappy untuk update blog ke, update facebook ke, youtube ke.. mostly biasanya memang through laptop lenovo hitam saya ni. Jarang jarang kat phone; melainkan jika ada job and upload at instagram. Baru lah guna InShot.

Duluuuu time saya masih study degree at UPM, saya pernah tau install filmora in my laptop. Tapiii filmora lama lah time tu. Tak ingat filmora berapa. Tak lama kemudian saya buang. Tak ingat sebab apa saya uninstall.

Kemungkinan sebab saya dah jumpa video editor yang lain; yang lebih baik ataupun sebab filmora versi tahun ketika itu yang kurenggg bagus.

And now.. I found filmora back but versi yang baru. filmora 2020 version. Lebih aumm!
best edit video guna Wondershare Filmora9 (versi 2020)!best edit video guna wondershare filmora9 2020Actually takdelah mahir lagi pun guna filmora ni. Baru nak berjinak jinak gitu.
So far.. kalau nak dibandingkan dengan video editor duluuu yang saya pernah guna (then buang).. filmora9 lagi best. Ringan pun ringan juga. Takdelah berat sangat nak download and install.
Tak perlu nak tunggu lama berabad untuk open.best edit video guna wondershare filmora9 2020Senang pun senang, mudah nak faham format dia, tak lembab, takde sekat sekat sangat. Bagi beginner bagi saya ni, rasa macam takdelah sesukar mana.
Tapi biasa lah.. Mana mana video editor pun ada juga masa sengalnya kan. Sometimes buat hal sikit. Sometimes menyakitkan hati jiwa raga kalbu paling dalam ku ini hahaha.
Al-kisah.. pernah sekali tu. Tengah tengah saya nak export (save as video), dah 94%.. Sikiiittt je lagi je nak complete, then TIBA TIBA dia terpadam. TIBA TIBA dia shut down. I was like YA ALLAHHHHHH YA TUHANKUUU! haha geram itew tau.
Ada masa lain sekali tu, saya tengah serius edit video ni. Yelah bila dah khusyuk sangat den lupa nak save.. TIBA TIBA ya tuan tuan dan puan puan sekalian.. TIBA TIBA GELAP. TIBA TIBA dia tutup. Then, bila saya buka balik..  part yang last last last saya edit tadi tu kena buat balik. G R R R R! Hmph!
Menguji kesabaran, ketabahan, kecekalan dan kekuatan jiwa betul bila edit video ni sebenarnya.. Fuhh. Lagi lagi dengan saya yang newbie dan noob dalam meng-edit video. Dengan takde guide, panduan dari sesiapa.. Memang agak mencabar.
Kalau tanya dengan siapa saya berguru?
No. I have no one.
Saya belajar sendiri je. I learn how to make a video using filmora sorang sorang je.
Cara nak crop, masukkan effects, transitions, add (import) media - gambar audio lagu video, macam mana nak add ayat (text), elements, add track, setting saiz video, how to cut certain part yang kita nak, macam mana cara nak kembalikan apa yang kita dah delete tadi..
Try and error oh lepas ni nak kena buat apa, apa yang perlu dielakkan, macam mana nak setting, nak save bagi quality video lawa dan sebagainya.
Everything.. Semua saya try and explore sendiri. Syukur Allah bantu.best edit video guna wondershare filmora9 2020best edit video guna wondershare filmora9 2020best edit video guna wondershare filmora9 2020Cuma ada sekali tu je la i really need help because i don't know how to delete the filmora's watermark. Saya search kat youtube pasal tutorial cara nak hilangkan watermark filmora. Sebab apa saya berazam nak buang watermark tu?
Ianya sangat sangat lah menganggu ketenangan, ketenteraman dan kecantikan video ya. Watermark tu kalau kecil kemetot kat tepi bawah takpe juga tau. Tapi masalahnya ni, dia terpampang sebesar alam kat tengah tengah video hahaha memang tak la den nak biarkan!
Alhamdulillah i found one yang memang sangat useful. Tutorial dari seorang youtuber indonesia tu memang 100% menjadi! Serious saya amazed gilos.
No need jalan penyelesaian berjela-jela. Tanpa perlu beli activation code.. Takyah keluarkan duit, just follow je few steps dia tunjuk.
Instruction dia bagi pun tak complicated mana. masukkan email and license code semua and yezz it works! Hilang watermark filmora besau gedabak tu.
Tapi at times, steps tu kena buat again and again. Sebab dia muncul lagi suruh activate.
Its okay. Cara nak hilangkan tu pun mudah je. Asalkan ada save nombor activation code tu.
Conclusionnya! Hargailah editor editor video yang wujud di dunia ini. TIBEEE HAHA.best edit video guna wondershare filmora9 2020Berapa lama nak siapkan satu video?
Depends. Kalau content nya banyak, lama lah sikit. Then, kekadang bukannya boleh fokus straight je. Ada hal lain nak kena buat with some distractions. Lebih lebih lagi untuk permulaan macam saya yang baru nak kenal function setiap satu tu and baru tahu macam mana nak guna.. take time lah.
Pernah sekali tu, start pagi. Petang baru siap 100%.
Alah bisa tegal biasa kan. Lama-lama, bila dah biasa.. rasa nak buat video tu makin senang dan smooth. So, masa nak edit bagai pun jadi lebih singkat. Hee inshaaAllah.
Pada sesiapa yang nak exchange subscribe youtube, boleh subscribe my channel here: Sayidah Napisah. Let me know kalau dah subscribe tau and please drop your channel name at the comment section, i will subs you back! Ehe.
Okay till next time, daa~ wassalam! :)


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.sayidahnapisah.com/2020/05/best-edit-video-guna-wondershare-filmora9-versi.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cikgootube Webinar Hasilkan Video Pdpc Guna Smartphone

Cikgootube Webinar Hasilkan Video Pdpc Guna Smartphone

papar berkaitan - pada 23/5/2020 - jumlah : 306 hits
Perkongsian santai bersama Cikgu Hailmi CikgooTUBE membawakan satu lagi webinar perkongsian sembang santai bersama CIP Master II iaitu Cikgu Hailmi dengan tajuk Langkah Mudah Hasilkan Video Guna Telefon Pintar Perkongsian adalah mengenai am...
Video Sharing Cara Mudah Guna Minyak Urut Moden Mmg Untuk Selsema Dan Pening Kepala

Video Sharing Cara Mudah Guna Minyak Urut Moden Mmg Untuk Selsema Dan Pening Kepala

papar berkaitan - pada 15/5/2020 - jumlah : 404 hits
VIDEO SHARING CARA MUDAH GUNA MINYAK URUT MODEN MMG UNTUK SELSEMA DAN PENING KEPALA Hai korang Mudah je sebenarnya nak guna minyak urut moden MMG ni untuk selsema dan pening kepala Teknik sama je Cuma untuk selsema sapu jugak pada leher dan...
Bayar Guna Maybank Qrpay Dapat Cashback Apabila Anda Membeli Belah Di Pg Mall

Bayar Guna Maybank Qrpay Dapat Cashback Apabila Anda Membeli Belah Di Pg Mall

papar berkaitan - pada 20/5/2020 - jumlah : 452 hits
Bayar Guna Maybank QRPay Dapat 20 Cashback Apabila Anda Membeli Belah Di PG MallKe sana ke sini kebanyakannya menggunakan pembelian melalui dalam talian Sudah semestinya kalau nak membeli nak cari satu kedai atau tempat dalam talian menyedi...
Resepi Biskut Choco Ball Biskut Raya Sedap Tanpa Guna Oven

Resepi Biskut Choco Ball Biskut Raya Sedap Tanpa Guna Oven

papar berkaitan - pada 20/5/2020 - jumlah : 1004 hits
Bukan semua orang ada oven atau pembakar jadi kali ini saya nak kongsikan satu resepi mudah untuk hasilkan biskut raya sedap tanpa perlu menggunakan oven Resepi yang saya maksudkan ialah resepi untuk membuat Choco Ball atau Bebola Coklat Re...
Ramai Yang Takut Nak Guna Wanita Kongsi Tips Jika Anda Ingin Memiliki Kad Kredit

Ramai Yang Takut Nak Guna Wanita Kongsi Tips Jika Anda Ingin Memiliki Kad Kredit

papar berkaitan - pada 20/5/2020 - jumlah : 495 hits
Seringkali kita mendengar tentang keburukan memiliki kad kredit Ramai yang terjebak dengan hutang yang banyak apabila berbelanja menggunakan kad kredit melebihi limit dan kemampuan masing masing Namun sebenarnya kebaikan dan keburukan memil...
Resepi Kuih Keria Dan Cek Mek Molek Guna 1 Adunan Dapat 2 Jenis Kuih

Resepi Kuih Keria Dan Cek Mek Molek Guna 1 Adunan Dapat 2 Jenis Kuih

papar berkaitan - pada 20/5/2020 - jumlah : 592 hits
Resepi Kuih Keria dan Cek Mek Molek guna 1 adunan dapat 2 jenis kuih Masa awal puasa aritu anak mama request nak makan kuih favourite dia iaitu kuih keria Masa tu kan PKP so mama buat je la kuih keria untuk dia Kebetulan ada keledek di ruma...
Jangan Lepaskan Marah Guna Tangan Jika Berterusan Anak Tak Lagi Percaya Ibu Ayah

Jangan Lepaskan Marah Guna Tangan Jika Berterusan Anak Tak Lagi Percaya Ibu Ayah

papar berkaitan - pada 20/5/2020 - jumlah : 343 hits
Pukul anak dengan niat untuk ajar bukan sesuatu yang boleh membantu Sebaliknya jika keadaan ini berterusan ia boleh membuatkan akan pendam perasaan dan tak mustahil bila besar akan menjadi anak yang semakin degil Menurut Terapis Cara Kerja ...
Tips Cuci Contengan Anak Guna 3 Bahan Mudah Ini Dinding Terus Berkilat

Tips Cuci Contengan Anak Guna 3 Bahan Mudah Ini Dinding Terus Berkilat

papar berkaitan - pada 21/5/2020 - jumlah : 298 hits
Raya dah dekat macam mana persiapan anda Menjelang hari raya tak sah kalau tak buat persiapan membersih dan menghias rumah Kekemasan dan kecantikan rumah seakan sudah menjadi rukun kelengkapan menyambut perayaan Tapi bagi anda yang mempunya...
Kek Marble Moist Paling Senang Sedap Gebu Guna Sukatan Cawan

Kek Marble Moist Paling Senang Sedap Gebu Guna Sukatan Cawan

papar berkaitan - pada 21/5/2020 - jumlah : 1146 hits
Kek marble antara kek yang cukup popular menjelang musim perayaan kerana ia paling mudah disediakan malah rasanya yang cukup enak Namun mencari resipi yang mudah malah menggunakan sukatan cawan yang sedap anda perlu bijak mencuba pelbagai r...
Can Forest City Be Country S Economic Lifeboat

Diabetes Bayi Pun Boleh Kena Jenis Penyakit Yang Tak Kenal Usia

How Did Afif Know Of Alleged Rm100m Payment For Pjd Link Asks Pj Mp

Memikirkan The Unknown

Produk Nestle Naik Harga Harga Milo Dan Nescafe Akan Meningkat Ikuti Senarai Produk Nestle Malaysia

Najib Razak Mangsa Atau Pemangsa

Dah Viral Baru Nak Terhegeh Hegeh Tak Tahu Buat Kerja Ke

Hotel Royal Signature Permata Baru Kuala Lumpur Setiap Bilik Menggemakan Intipati Kediaman



Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik

Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan


How To Be Happy

Pre Season Perlawanan Ud Castellonense Vs Jdt

Melaksanakan Perintah Allah Itu Bagaikan Obat Pahit Tetapi

Warrant Woes In El Paso An Attorney Can Help You Get Back On The Road

Media Orang Ramai Diingatkan Tidak Sebar Video Nahas Helikopter Tldm

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds