Berkenaan Zayn Rayyan Dibunuh Kronologi Dan Fakta Kes


Malaysia digemparkan mengenai Zayn Rayyan dibunuh selepas dilaporkan hilang di Apartmen Idaman, Damansara Damai pada selasa lalu. Walaubagaimanapun, kanak-kanak itu ditemui telah tidak bernyawa oleh penduduk yang menjalankan operasi mencari Zayn Rayyan. Kanak-kanak itu ditemui terbaring di sungai yang jaraknya sekitar 200 meter dari blok kediamannya.
Pihak polis telah menutup laluan belukar dari kawasan kediaman menuju ke lokasi mayat yang telah ditemui. Menurut ketua polis daerah Petaling Jaya, Assistant Commissioner, Mohamad Fakhruddin Abdul Hamid yang berada di sekitar lokasi kejadian telah mengesahkan penemuan mangsa.
Kanak-kanak tersebut telah dilaporkan hilang pada selasa dan menerima laporan polis pada selasa sekitar jam 6:36 petang. Selepas 2 hari kehilangan pihak polis telah mengesahkan bahawa Zayn Rayyan dibunuh.
Sertai Telegram Info SGO Berkenaan Zayn Rayyan Budak Autisme Hilang Siapakah Zayn Rayyan? Biodata Zayn Rayyan. Nama penuh Zayn Rayyan Abdul Matiin Bin Zaim Ikhwan merupakan seorang kanak-kanak autisme yang tidak boleh bercakap dan berumur 6 tahun. Beliau adalah merupakan anak kepada seorang ibu Ismanira Abdul Manaf,28 tahun dan seorang bapa Zaim Ikhwan,28 tahun. Beliau tinggal di Apartment Idaman, Damansara Damai, Selangor.
Zayn telah bersekolah di Sekolah Kebangsaan Damansara Damai 2 (SKDD2). Dilaporkan bahawa Zayn Rayyan baru sahaja memasuki alam persekolahan pada tahun ini, hal ini mendapat perhatian oleh netizen sebelum ini kerana ibunya Ismanira selalu berkongsi berkenaan Zayn Rayyan di Facebook group autisme malaysia.
Makusud nama Zayn Rayyan dalam islam adalah ‘Perhiasan Syurga Rayyan’.
Kehilangan Zayn Rayyan Berkenaan Zayn Rayyan Dibunuh, Kronologi dan Fakta Kes 16 Zayn Rayyan telah dilaporkan hilang pada hari selasa yang ketika itu masih mengenakan seragam sekolah rendah berjalan bersama ibunya sebelum tiba-tiba lenyap daripada pandangan mata. Ibunya berjalan dengan tangan penuh memegang barangan yang baru dibeli manakala Zayn telah berjalan di belakang ibu.
Selepas ibunya menoleh ke belakang, Zayn sudah tiada dan tiada kedengaran apa bunyi tapak kaki anaknya berlari. Selepas pada itu pihak Zayn telah melaporkan kepada pihak polis pada pukul 6:36 petang selasa pada hari kejadian.
Berkenaan Zayn Rayyan Dibunuh, Kronologi dan Fakta Kes 17 Selepas 24 jam dilaporkan hilang kanak-kanak lelaki autism berusia 6 tahun ini belum ditemui dan usaha pencarian telah dibuat dengan keadaan ketika itu amat sukar kerana hujan terlalu lebat dan keadaan air lembab hingga menjejaskan keberkesanan deria bau anjing pengesan. Pencarian diteruskan berpusat 700 meter dari lokasi Zayn hilang masih di sekitar apartment tersebut.
Gerakan mencari Zayn Rayyan di sekitar kawasan apartmen diketuai oleh PDRM, Jabatan Bomba Penyelamat Malaysia (JBPM) serta penduduk setempat yang telah diadakan dengan menggunakan pelbagai alternatif yang ada termasuk juga bantuan 4 hingga 5 pengamal perubatan islam diminta oleh bapa Zayn.
Zayn Rayyan Ditemui Meninggal Dunia Berkenaan Zayn Rayyan Dibunuh, Kronologi dan Fakta Kes 18 Selepas 24 jam Zayn dilaporkan hilang dan usaha membuat pencarian giat dijalankan oleh PDRM, Bomba serta penduduk setempat. Pada hari dilaksanakan usaha pencarian, penduduk setempat telah menjumpai mangsa terbaring di sungai dari jaraknya kira-kira 200 meter kediamannya.
Pihak polis telah mengambil maklum hal berikut dan telah menutup laluan belukar tersebut. Hasil penyiasatan pihak polis mengesahkan bahawa ada kesan jerut pada leher Zayn yang mana dia mungkin mati di tempat lain.
Mangsa juga mungkin tidak mati ditempat mayatnya ditemui dan dipercayai sudah meninggal dalam tempoh 48 jam. Pihak polis segera melakukan usaha mengesan suspek yang dipercayai terlibat pihak polis juga mendakwa bahawa suspek dipercayai mengetahui selok-belok kawasan penemuan mayat.
Kematian Zayn Akan Ditempatkan Di Syurga Dengan khabaran kematian kanak-kanak autisme ini membuatkan ramai hati rakyat Malaysia berasa pilu dan sedih. Namun kita dapat pastikan bahawa kematian Zayn adalah ditempatkan di syurga bagi orang islam kerana beliau adalah merupakan anak istimewa anak syurga.
Kronologi Kes Kehilangan dan Kematian Zayn Rayyan Untuk memahami berkenaan kes kehilangan Zayn yang telah berakhir dengan penemuan mayatnya terbaring di sungai dan didapati telah dibunuh dan terdapat unsur jenayah pada tubuh mangsa.
Berikut adalah kronologi kes kehilangan Zayn Rayyan yang boleh diketahui di sebalik kejadian berlaku:
5 Disember (Hari Selasa) Pada Pukul 12.30 Tengahari – Telah dilaporkan hilang selepas selesai bermain di taman berdekatan rumahnya. Ibunya telah mendakwa ketika dalam perjalanan pulang ke rumah mereka di tingkat dua yang itu tiba-tiba hilang selepas mengekorinya dari belakang. Kali terakhir dikesan ketika memasuki kawasan belukar berhampiran.
Keluarga mangsa telah membuat naik status kehilangan Zayn di media sosial sebelum melaporkan kehilangan itu kepada pihak polis. Penduduk setempat juga mencari mangsa di kawasan sekitar dan menganjurkan solat hajat.
Pada pukul 6.36 – Pihak polis telah mengesahkan menerima laporan kehilangan kanak-kanak autisme tersebut. Menurut pihak polis tidak menemukan sebarang petunjuk berkaitan kehilangan mangsa. Pihak polis menjelaskan lagi mangsa difahamkan lari arah lain dan keluarganya mencari di kawasan lain. Walaubagaimanapun, misi pencarian kemudian diteruskan di lokasi kanak-kanak tersebut hilang dengan bantuan pihak berkuasa serta orang ramai.
6 Disember (Hari Rabu) Pukul 10 Malam – Tubuh Zayn Rayyan telah ditemui di sebatang anak sungai kira-kira dari 200 meter kediamannya. Pihak polis telah berkata lokasi penemuan mayat itu adalah merupakan kawasan pencarian yang sudah dilakukan oleh unit anjing pengesan K9 pada selasa.
Mayat mangsa terus dibawa ke Hospital Sungai Buloh bagi melakukan proses bedah siasat.
7 Disember (Hari Khamis) Pada pukul 4.30 petang – Hasil bedah siasat, Ketua Polis Selangor, Datuk Pengerusi Omar Khan mengesahkan mangsa telah dibunuh. Pihak polis terus melakukan usaha mengesan suspek dan akan memaklumkan segera jika terdapat penemuan baharu. Pihak polis juga mengatakan bahawa suspek mengenali selok-belok kawasan kediaman tersebut.
Pada pukul 7 Malam – Jenazah Zayn Rayyan telah selamat dikebumikan di tanah perkuburan islam seksyen 9 kota damansara.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.sistemguruonline.my/2023/12/berkenaan-zayn-rayyan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kronologi Kes Zayn Rayyan

Kronologi Kes Zayn Rayyan

papar berkaitan - pada 8/12/2023 - jumlah : 223 hits
KISAH PILU ANAK SYURGA ZAYN RAYYAN5 DISEMBER 12 30 TENGAH HARIIbu kepada kanak kanak lelaki Autisme berusia enam tahun Zayn Rayyan Abdul Matiin berkongsi di Facebook mengenai kehilangan anaknya 6 DISEMBER 11 16 PAGIPencarian ibu mangsa gaga...
Kes Zayn Rayyan Polis Ambil Dna Penduduk Rumah Ibu Bapa Diperiksa

Kes Zayn Rayyan Polis Ambil Dna Penduduk Rumah Ibu Bapa Diperiksa

papar berkaitan - pada 11/12/2023 - jumlah : 189 hits
Kanak kanak autisme berusia enam tahun adik Zayn Rayyan yang sebelum ini dilaporkan hilang ditemui meninggal dunia berdekatan anak sungai berdekatan kawasan kediamannya di Apartment Idaman Damansara Damai Selangor dipercayai dibunuh Memetik...
Kes Zayn Rayyan Petunjuk Menjurus Kepada Seorang Individu Mayat Dibuang Waktu Hujan Lebat

Kes Zayn Rayyan Petunjuk Menjurus Kepada Seorang Individu Mayat Dibuang Waktu Hujan Lebat

papar berkaitan - pada 12/12/2023 - jumlah : 157 hits
Ruwaida Md Zainam hmetro com my nbsp Klang Petunjuk yang diperoleh pihak polis setakat ini menjurus kepada seorang individu yang mungkin disyaki terbabit dalam kes kematian kanak kanak autisme Zayn Rayyan Abdul Matiin 6 pada 6 Disember lalu...
Zayn Rayyan Dibunuh Di Tempat Lain Ditinggalkan Di Anak Sungai

Zayn Rayyan Dibunuh Di Tempat Lain Ditinggalkan Di Anak Sungai

papar berkaitan - pada 8/12/2023 - jumlah : 165 hits
nbsp Dalam satu sidang media Ketua Pengarah Siasatan Jenayah Bukit Aman Datuk Suhaily Mohd Zain beliau menyatakan bahawa kanak kanak autisme yang ditemui mati telah dibunuh di tempat lain sebelum mayatnya ditinggalkan di aliran sungai di ma...
Zayn Rayyan Dipercayai Mati Dibunuh Polis

Zayn Rayyan Dipercayai Mati Dibunuh Polis

papar berkaitan - pada 8/12/2023 - jumlah : 137 hits
SHAH ALAM DIKEMAS KINI Kanak kanak autisme Zayn Rayyan Abdul Matiin yang ditemui meninggal dunia berdekatan anak sungai berhampiran kawasan Apartment Idaman Damansara Damai pada Rabu dipercayai dibunuh Ketua Polis Selangor Datuk Hussein Oma...
Ada Kecederaan Di Leher Kematian Zayn Rayyan Diklasifikasikan Sebagai Kes Bunuh

Ada Kecederaan Di Leher Kematian Zayn Rayyan Diklasifikasikan Sebagai Kes Bunuh

papar berkaitan - pada 8/12/2023 - jumlah : 192 hits
KUALA LUMPUR 7 Dis Polis mengklasifikasikan kematian kanak kanak autisme Zayn Rayyan Abdul Matiin sebagai kes bunuh selepas proses bedah siasat dilakukan di Hospital Sungai Buloh hari ini Ketua Polis Selangor Datuk Hussein Omar Khan ketika ...
Kes Adik Zayn Rayyan Polis Kesan Ada Pergerakan Di Dashcam Sama Ada Individu Atau Objek

Kes Adik Zayn Rayyan Polis Kesan Ada Pergerakan Di Dashcam Sama Ada Individu Atau Objek

papar berkaitan - pada 13/12/2023 - jumlah : 197 hits
Polis mengesahkan terdapat pergerakan dikesan semasa melakukan analisis beberapa rakaman video kamera papan pemuka pemilik kenderaan di Apartmen Idaman Damansara di Petaling Jaya lapor Sinar Harian Menurut Ketua Polis Selangor Datuk Hussein...
Henti Komen Kes Kematian Zayn Rayyan Kata Polis

Henti Komen Kes Kematian Zayn Rayyan Kata Polis

papar berkaitan - pada 9/12/2023 - jumlah : 166 hits
POLIS menasihatkan orang orang ramai supaya tidak mengeluarkan sebarang komen berkaitan kes kematian kanak kanak autisme Zayn Rayyan Abdul Matiin yang ditemukan meninggal dunia di Damansara Damai Petaling Jaya Selasa lepas Ketua Polis Selan...
Kes Zayn Rayyan Lakonan Semula Di Lokasi Berdasar Keterangan Dua Saksi Kanak Kanak

Kes Zayn Rayyan Lakonan Semula Di Lokasi Berdasar Keterangan Dua Saksi Kanak Kanak

papar berkaitan - pada 15/12/2023 - jumlah : 164 hits
Suharmin Yusuf dan Suhanna Iskandaram hmetro com myPetaling Jaya Pasukan Forensik dari Ibu Pejabat Polis Kontinjen Selangor dan Bukit Aman selesai melakukan lakonan semula berdasarkan keterangan dua saksi kanak kanak yang baru dikesan di se...
10 Vacuum Cordless Terbaik Untuk Bersihkan Rumah 2024

Drama Terjerat Kisah Cinta Terlarang Hingga Terjerat Dan Menjerat Hidup Hakiki

Penjelasan Isu Blackrock Oleh Pm Diterima Baik

Jangan Bersangka Sudah Beriman

For Winning Games Slot Gacor123 Apply Strategies

Plan Nak Pergi Holiday

Aku Menyesal Kahwin Dengan Warga Asing Enggan Tunaikan Nafkah Sebab Tak Tahu

Laporan Dosm Inflasi Malaysia Naik 2 Mei 2024



6 Makhluk Mitos Yang Digeruni dan Disanjung Masyarakat Asia Tenggara

10 Filem Komedi Lawak Terbaru Yang Best Juga Tersedia Online Netflix Prime Video HBO GO Dengan Sarikata Bahasa Melayu

Info Dan Sinopsis Filem Ipar Adalah Maut 2024 Kini Di Pawagam Malaysia

Kahwin Beristerikan Bella Hanna Bella Luna Ini 10 Fakta Biodata Pelakon Redza Rosli Yang Ramai Tak Tahu

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Terjerat iQIYI Malaysia Gandingan Aliff Aziz Dan Ruhainies


Leadership 5 0 Navigating The Future Of Leadership In A Rapidly Changing World

Confidence Starts Here Invest In Yourself At Your Orlando Med Spa

Isu Projek Rm1 2 Bilion Pegawai Felcra Ditangkap

Rafizi Govt Studying The Need For Ron95 Subsidy Rationalisation

Pac Sahkan Penangkapan Pegawai Felcra Isu Projek Rm1 2 Bilion

Tinjauan L 96 Peratus Mahu Pencen Mp Ditukar Ke Caruman Kwsp