Berjinak Dengan Yogurt Asli Untuk Atasi Masalah Gatal Di Kawasan V


Semalam sis minta mr hubby belikan yogurt perasa asli dari Panda Mart. Kisahnya nak beli yogurt ni sebab k.fiezz mengalami masalah gatal-gatal kat kawasan *tut* dah beberapa hari. Aihhh geram pula sis..Rasanya mungkin sebab k.fiezz tak pantang makanan/minuman manis sekarang ni. Semua ku bedal, jebat..haha. Gula kan salah satu punca keputihan. K.fiezz pun perasan sekarang banyak masalah keputihan berbanding dulu masa sis control pengambilan gula. Jadi untuk atasi masalah keputihan yang dah menyebabkan kegatalan pula kat kawasan ehem ehem, meh lah cari yogurt perisa asli..
Kenapa nak beli yogurt perisa asli ni pula?Yogurt yang ada macam-macam perasa tak boleh ke?Yogurt perisa asli tak mengandungi sebarang gula atau perasa tambahan yang jadi punca masalah keputihan.
Sebab k.fiezz ingat-ingat lupa macam pernah tertengok atau terbaca yang yogurt ni boleh atasi masalah kegatalan di kawasan ehem ehem kita tu. Tapi kena amalkan yogurt yang perasa asli tau bukan yang ada perasa buah-buahan sebab kita nak elakkan gula/pemanis yang jadi salah satu punca keputihan. 
K.fiezz agak je punca kawasan ehem ehem ni gatal sebab dari pengambilan makanan/minuman manis yang tak control. Lepas failed IVF kali ke-2 pertengahan tahun ni, k.fiezz bedal je semua. Dah berapa bulan k.fiezz main makan/minum je manis-manis so baru lah rasa kesan dia sekarang. 

Kuning tu jenama Fernleaf, beli kat panda mart tapi dapat-dapat dah expired. So beli baru jenama Lactel tu dari Grab. Nasib baik expired date dia lamberttt lagi.

ATASI MASALAH KEPUTIHAN DENGAN YOGURT ASLI
Duk fikir macamana nak hilangkan kegatalan yang sis alami ni. Baru teringat rasa pernah tertengok atau terbaca yang yogurt perasa asli boleh menjadi salah satu alternatif untuk atasi masalah kegatalan pada kawasan ehem ehem ni secara semulajadi. Sebab kandungan dalam yogurt yang mengandungi bakteria baik yang boleh melawan bakteria jahat yang menjadi punca kegatalan pada kawasan ehem ehem kita

So semalam order kat Panda Mart. Sampai-sampai, k.fiezz letak dulu dalam peti ais sebab tengah masak. Dah setel semua, baru teringat nak makan yogurt. 
Habit k.fiezz sebelum buka je apa-apa packaging/seal pada makanan/minuman, sis akan tengok expired dulu bila. Sekali bila tengok atas penutup yogurt, tarikh expired 28 Ogos 2023. Eh..Sekarang bulan September. Udah sis pi tengok pula kat kalendar nak double confirm. Sah panda mart jual yogurt yang dah expired weiiii. Sabor je lah. Terus cakap & bagi yogurt expired kat mr hubby untuk complaint kat Panda Mart. 
Ater yang sis nak atasi masalah kegatalan ehem ehem ni macamana. Buka grab, k.fiezz order yang lain. Nasib baik order yang kat Grab, elok lagi. Tarikh expired pun lambattt lagi. Lepas dah siap makan tengahari, baru makan yogurt. 
Rasa dia, sabor je lah..Masammmm..haha..Tapi untuk kesihatan ehem ehem, sis telan juga tau..Kalau nak sedap, boleh je kita tambah buah-buahan segar. Pernah tertengok kat TT pasal yogurt perasa asli ni elok tau untuk kita kaum wanita..Jom k.fiezz share sikit ilmu yang ternampak kat TT.. 
Kebaikan Yogurt Perasa Asli Untuk WanitaBagus untuk kurangkan keputihanElakkan bauan kurang enak dari miss v (bau ikan masin dan seangkatan..hehe)Mencegah jangkitan pada miss vBoleh jadikan kulit  cantik kalau rajin amalkanMemutihkan gigiHilangkan kelemumur
So ni antara kebaikan yogurt perisa asli. Boleh lah cuba amalkan kalau nak rasa semua kebaikan yogurt macam kat atas ni tapi untuk yang ada masalah keputihan, sangat-sangat digalakkan untuk makan yogurt  ni. Bagi wanita hamil yang ada masalah keputihan, boleh amalkan yogurt perasa asli ni. Rasa dia memang tak sedap tapi macam k.fiezz beritahu kat atas tadi, korang boleh lah letak buah-buahan segar macam epal, strawberry atau apa-apa buah yang korang suka masa makan yogurt ni. 
K.fiezz baru makan sekali semalam,  boleh rasa macam kurang sikit rasa gatal kat kawasan ehem ehem tu. Kalau idak merenyam..opsss..Orang lelaki tak payah baca lah yea entry ni. Scroll laju-laju.

BFF DENGAN YOGURT PERASA ASLI LAH LEPAS NI...


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.fiezasani.xyz/2023/09/Berjinak-Dengan-Yogurt-Asli-Untuk-Atasi-Masalah-Gatal-Di-Kawasan-V.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Didakwa Sekadar Wayang Nak Tutup Masalah Rumah Tangga Ahmad Dhani Kongsi Foto Cumbu Isteri Di Instagram

Hiburan Didakwa Sekadar Wayang Nak Tutup Masalah Rumah Tangga Ahmad Dhani Kongsi Foto Cumbu Isteri Di Instagram

papar berkaitan - pada 6/9/2023 - jumlah : 188 hits
Baru baru ini penyanyi dan komposer terkenal Indonesia iaitu Ahmad Dhani ada berkongsi foto aksi mesra bercumbu bersama isteri iaitu Mulan Jamela di Instagram Dalam hantaran tersebut Ahmad Dhani juga ada menulis kata kata romantis buat iste...
Masalah Pada Saraf Trigeminal

Masalah Pada Saraf Trigeminal

papar berkaitan - pada 6/9/2023 - jumlah : 77 hits
Masalah pada saraf trigeminalJika saraf trigimenal bermasalah kebas boleh berlaku dan selalunya membabitkan gejala lain seperti sakit mencucuk di kawasan muka Kebas atau yang dialami boleh membabitkan kawasan dahi mata rahang bawah atau rah...
Gara Gara Masalah Jantung Anggota Rela Rebah Ketika Perbarisan Dan Meninggal Dunia

Gara Gara Masalah Jantung Anggota Rela Rebah Ketika Perbarisan Dan Meninggal Dunia

papar berkaitan - pada 1/9/2023 - jumlah : 128 hits
Seorang anggota Jabatan Sukarelawan Malaysia terjatuh sebelum disahkan meninggal dunia ketika menyertai perbarisan lintas hormat sempena Sambutan Hari Kebangsaan 2023 Peringkat Negeri Sembilan di Padang Majlis Bandaraya Seremban di sini pag...
Hiburan Kalau Hang Ada Telo Jumpa Cap Isteri Didakwa Jadi Sasaran Sihir Caprice Minta Pelaku Bersemuka Selesai Masalah

Hiburan Kalau Hang Ada Telo Jumpa Cap Isteri Didakwa Jadi Sasaran Sihir Caprice Minta Pelaku Bersemuka Selesai Masalah

papar berkaitan - pada 30/8/2023 - jumlah : 160 hits
Penyanyi menerusi satu hantaran di Instagram menggesa sesiapa yang telah meletakkan barang seperti ritual sihir di kereta isteri Farra Inalis untuk bersemuka dengannya bagi menyelesaikan masalah Ujar Caprice dia tidak pernah mendedahkan lok...
Jom Pulihkan Balik Negara Masalah Air Pp S Gor

Jom Pulihkan Balik Negara Masalah Air Pp S Gor

papar berkaitan - pada 8/9/2023 - jumlah : 185 hits
Masalah air Pulau Pinang PBAPP gagal selesaikan NAK tanya macam mana ya nak minta PBAPP hantar air esok untuk mandi mayat Katanya esok sampai pukul 2 tak ada air Salah seorang waris keluarga si mati yang baru kehilangan ahli keluarga bertan...
Masalah Utang Seorang Ibu Dibunuh Di Hadapan Anaknya

Masalah Utang Seorang Ibu Dibunuh Di Hadapan Anaknya

papar berkaitan - pada 8/9/2023 - jumlah : 151 hits
Meski belum dapat dipastikan penyebab jelasnya korban dan pelaku dipastikan memiliki hubungan piutang
Video Kapolri Bakal Berangkatkan Polwan Ke Rempang Untuk Selesaikan Masalah

Video Kapolri Bakal Berangkatkan Polwan Ke Rempang Untuk Selesaikan Masalah

papar berkaitan - pada 14/9/2023 - jumlah : 80 hits
Kapolri Listyo sempat memuji cara humanis Polwan saat berhadapan dengan massa
Video Jokowi Terkagum Kagum Mantan Panglima Tni Senyum Beres Masalah Tanah

Video Jokowi Terkagum Kagum Mantan Panglima Tni Senyum Beres Masalah Tanah

papar berkaitan - pada 14/9/2023 - jumlah : 115 hits
okowi mengaku beruntung memiliki menteri mantan panglima TNI yakni Hadi Tjahjanto
Pentingnya Muhasabah Diri

Forest City Casino Misreporting Pas Leader Wants Brave Pmx To Teach Bloomberg A Lesson At Qatar Economic Forum

Eugene Levy S Toronto

Anwar Ibrahim Terima Mandat Rakyat

Ptptn Invites Stakeholders To Collaborate In New Scheme

Record 13 Pay Hike For Civil Servants Get Ready For Subsidy Cuts Skyrocketing Inflation And Even Recession

2 Direman Kemuka Butiran Palsu Pelaburan Rm38 Juta

Ge14 S Impact On State Federal Relations



Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal


Kemunculan As Sufyani Sebelum Keluarnya Imam Mahdi

User Generated Content

10 Penyanyi Berentap Dalam The Hardest Singing Show 2024 Kreativiti Luar Limitasi

Seni Membaca Surat Attin Dari Ustadz Manis Dan Seni Membaca Solawat By

Doa Agar Hati Tenang

Bermulalah Perjalanan Dengan Pendakap Gigi