Beri Biru Kecil Tapi Berkuasa


Beri biru mungkin bukan buah tempatan tetapi ia sudah menjadi sebahagian daripada budaya pemakanan kita kerana ia merupakan satu buah yang cukup serba boleh.
Serba boleh dari apa, anda tanya? Buah beri biru enak dimakan begitu saja mahupun dijadikan jem ataupun apa saja cara kreatif anda boleh bayangkan buah beri biru ini boleh dihasilkan.
Namun begitu, buah beri biru bukan sekadar buah yang manis dan enak malah mempunyai begitu banyak khasiat yang anda mungkin tidak sedar terkandung di dalamnya.
Kebaikan, Manfaat dan Kelebihan Walaupun kecil, buah beri biru merupakan buah yang cukup kaya dengan nilai khasiat. Antara banyak-banyak kebaikan dan manfaat buah ini, saya merasakan 3 manfaat ini sudah mencukupi untuk meyakinkan anda untuk mengamalkannya dalam pemakanan anda selepas ini!
1, Kurangkan Risiko Serangan Jantung
Biar betul! Buah sekecil beri biru dapat mengurangkan risiko penyakit yang dinamakan sebagai salah satu penyakit paling banyak dihidapi oleh masyarakat Malaysia? Ya, itulah kebenarannya.
Menurut satu kajian yang diterbitkan dalam Circulation: Journal of the American Heart Association, didapati bahawa golongan wanita yang makan 3 saiz hidangan buah beri biru setiap minggu dapat mengurangkan kadar risiko menghidapi penyakit jantung sebanyak satu per tiga. Tak dinyatakan pula apakah kandungan buah beri yang membuatkan risiko serangan jantung dapat dikurangkan tapi begitulah hasil kajian tersebut.

Betul ataupun tidak, itu tak bermakna anda tak patut mencubanya. Beritahu kami jika ada apa-apa perubahan pada diri anda selepas makan buah beri biru seperti yang dicadangkan.
2. Rendahkan Tekanan Darah
Bagi yang ingin mencuba jalan alternatif untuk merawat tekanan darah tinggi yang dihidapi, anda boleh cuba mengamalkannya dan lihat. Buah beri biru mampu meningkatkan kadar nitrik oksida dalam darah agar dapat melebarkan saluran darah untuk meningkatkan kadar aliran darah dan mengurangkan tekanan.
3. Melambatkan Penuaan Otak
Bagi yang pelupa seperti saya, nampaknya kita ada harapan untuk tak menjadi nyanyuk selepas ini kerana antosinin, sejenis flavanoid yang memberikan ciri antioksida dalam buah beri biru boleh melambatkan penuaan otak selama 2.5 tahun!
Jadi, tak perlu lagi anda nak mengambil gambar tempat anda letakkan kereta mahupun meraba-raba beg anda mencari kunci kerana selepas ini, pasti ingatan anda lebih kuat. Hanya perlu pastikan anda mengamalkan buah beri biru saja dalam pemakanan anda.
Jadikan Buah Beri Biru Lebih Menarik! Kalau anda sudah berkira-kira untuk mula mengamalkan buah beri biru dalam pemakanan anda, anda boleh mendapatkan buah beri dari Australia yang berkualiti dan semestinya manis di pasar raya Village Grocer terdekat anda. Anda takkan berasa kecewa dengan buah beri biru anda akan temui di sana.
Selain itu, buah beri biru Australia juga sedap untuk dijadikan sebagai jem mahupun pencuci mulut khususnya dalam kek keju. Kombinasi rasa masam-manisnya akan membuatkan kek keju anda lebih menyelerakan.

Alamak, tak ada resepi kek keju beri birulah! Jangan risau, kami ada satu resepi kek keju beri biru yang betul-betul sedap daripada Justine Lim, penggemar pencuci mulut dan pencinta masakan Baba Nyonya yang sudah banyak mengongsikan resepi kegemarannya bersama kami. Tekan pautan di bawah untuk terus ke resepi kek kejunya!
Kek Keju sedap di sini–>
http://www.butterkicap.com/kitchen-lab/recipes/resepi-kek-keju-beri-biru-untuk-dikongsi-bersama-keluarga
The post Beri Biru: Kecil Tapi Berkuasa! appeared first on Butterkicap.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.butterkicap.com/bisnes-makan/learn-grow/beri-biru-kecil-tapi-berkuasa

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Menkominfo Johnny Tak Ada Pembatasan Internet Tapi Jangan Bikin Kacau

Menkominfo Johnny Tak Ada Pembatasan Internet Tapi Jangan Bikin Kacau

papar berkaitan - pada 29/10/2019 - jumlah : 175 hits
Menurut Menkominfo Johnny dia pribadi tak ingin ada pembatasan akses internet seperti dulu Namun jika kejadian itu membahayakan masyarakat maka dia pun akan melakukan hal yang sama dengan pendahulunya
Cakap Boleh Tapi Nak Apa Apa Anak Tunjuk Je Apa Nak Buat Pakar Kongsi Tipnya

Cakap Boleh Tapi Nak Apa Apa Anak Tunjuk Je Apa Nak Buat Pakar Kongsi Tipnya

papar berkaitan - pada 28/10/2019 - jumlah : 321 hits
Anak pandai sebut nama objek tetapi tak pandai minta tak pandai tanya dan jawab soalan tak pandai ikut arahan dan macam macam lagi Kenapa ini terjadi Ini adalah kerana bertanya dan menjawab soalan meminta berbual dan mengikut arahan semua i...
Dah Puas Beritahu Tapi Masih Tak Faham Bahasa

Dah Puas Beritahu Tapi Masih Tak Faham Bahasa

papar berkaitan - pada 29/10/2019 - jumlah : 384 hits
Baru baru ini tular sebuah kain rentang poster dengan Jata Negara tidak menggunakan bahasa Kebangsaan Adakah ini percubaan untuk provokasi Apakah maknanya menggunakan simbol Jata Negara dan berlatar belakangkan bendera Malaysia namun tiada ...
Nak Didik Anak Perempuan Memang Mencabar Tapi Kalau Tahu Rahsianya Semua Jadi Mudah

Nak Didik Anak Perempuan Memang Mencabar Tapi Kalau Tahu Rahsianya Semua Jadi Mudah

papar berkaitan - pada 29/10/2019 - jumlah : 381 hits
Menjaga anak anak memang tak mudah anak lelaki atau anak perempuan keduanya mempunyai cabaran tersendiri yang perlu ayah dan ibu tempuhi Malah setiap ibu bapa pastinya mempunyai pendekatan dan cara yang berbeza dalam mendidik anak anak untu...
8 Caption Pernikahan Yang Kocak Dan Menyentil Ala Ferry Salim Singkat Padat Tapi Banyak Benarnya

8 Caption Pernikahan Yang Kocak Dan Menyentil Ala Ferry Salim Singkat Padat Tapi Banyak Benarnya

papar berkaitan - pada 30/10/2019 - jumlah : 1059 hits
Ferry Salim ternyata diam diam punya segudang caption nyeleneh yang bisa bikin kamu senyum senyum teringat pasangan Dari jodoh sampai perselingkuhan ada
Dia Ahli Pkr Tapi Anwar Tak Bersuara Pun Isteri Okt

Dia Ahli Pkr Tapi Anwar Tak Bersuara Pun Isteri Okt

papar berkaitan - pada 30/10/2019 - jumlah : 278 hits
Isteri A Kalaimughilan tidak dapat menahan sebak selepas suaminya diheret ke mahkamah atas dakwaan memiliki video yang berkait dengan kumpulan Harimau Pembebasan Tamil Eelam M Tamilmalar juga mempersoalkan kenapa PKR parti yang disertai sua...
Baru Bertunang Tapi Dah Bersama Banyak Kali Pelajar Pintar Kesal Dijadikan Badut Di Majlis Sendiri

Baru Bertunang Tapi Dah Bersama Banyak Kali Pelajar Pintar Kesal Dijadikan Badut Di Majlis Sendiri

papar berkaitan - pada 29/10/2019 - jumlah : 255 hits
Terlajak perahu boleh diundur terlajak perbuatan Jarang sekali kita mendengar jalan penyelesaian untuk wanita yang terlanjur mengandungkan anak luar nikah Baru Bertunang Tapi Dah Bersama Banyak Kali Pelajar Pintar Kesal Dijadikan Badut Di M...
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Honor X7b Telefon Pintar 5g Kini Di Kedai Seluruh Negara Pada Rm899

Masdo Perih Jerih Chord

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Saat Jenazah Berada Di Liang Lahad