Berhenti Merunggut Berhenti Membawang Dah Tahu Susah Carilah Kerja Extra Chef Wan Sekolahkan Anak Felda Kaw Kaw


Sudah-sudahlah tu buat perkara tak mendatangkan hasil, itulah kenyataan Chef Wan bagi mempertahankan pentadbiran Tun Mahathir dan Pakatan Harapan.

Menyifatkan Tun Mahathir sebagai hero Malaysia, Chef Wan berkata sungguhpun kerajaan Pakatan Harapan tidak sempurna namun ianya tetap lebih baik dari kerajaan korup UMNO yang memerintah negara selama ini.

Kritikan ini hadir selepas Lokman Nor Adam dan pembangkang meraikan hari ulangtahun pertama Pakatan Harapan sebagai kerajaan dengan Sambutan Hari Hitam 905. 

Sambutan itu bagaimanapun dilihat agak hambar dan tidak mendapat perhatian ramai pihak.



"Hee hee nak cakap apa sekali pun he is indeed our Malaysian Hero! Saving this country from bankruptcy!😂

Yes we might not have a perfect government to turn around so quickly our economy after what UMNO rule has done previously but indeed we are always better than having a corrupted government that steal everything from its rakyat that bring shame to orang-orang Melayu, Agama dan Negara! Enough is enough!

Now its time for all of us still be united as one new Malaysia, rebuilt our nation dan tebus maruah diri kita!
Depa nak pakai baju hitam ke nak telanjang bogel pun kita peduli apa?

We just walk away and don't even have a second look at them behind us as di akhirat nanti Allah sendiri akan hukum semua manusia yang menzalimi manusia yang lain pun.

One thing for sure for this term we have make them loose their power and now they all must bark like a dog behind all those benches siang dan malam. Biap pi lah.

Kita yang sayang kan negara as i do with all my heart would stand up against them and go work very hard ourselves and rebuilt this country economy semula!

Paling tidak De.Wan 1958 yang mereka sibuk nak boycott hari ini mengaji kan hampir 45 rakyat malaysia dan some inmigrants to bring rezeki back to their family!

Yes we don't waste time to bitch like them but kerja siang dan malam to proof to all Malaysian yes we can get up again and be a Tiger once more insyallah!

Jangan la kita buang masa kita menyalak macam anjing di tepi jalan itu naik motor ke hulu ke hilir mau pun membawang di kedai kopi mengata hal orang lain tetapi satu sen pun tak masuk pocket worst masuk duit haram di gajikan oleh Umno untuk buat kerja-kerja yang buruk ini menzalimi orang lain.

Even my Go shop make a huge profit to pay and keep so many staff on Astro every month dari dibuang kerja!
So don't come and tell me i didnt have the right to speak out for this country!

Allah itu tak pendekkan rezeki kepada manusia-manusia yang mahu buat kebaikan di atas dunia ini.

Those people need to know that in the end i am the one who has the last laugh mau pun our beloved Tun M and his Pakatan cabinet trying so hard with little money left to run this country! Tak payah la susah sikit merungut!," katanya.


Chef Wan juga bertindak membahasakan pengkritik sebagai manusia tiada tak ada sifat timbang rasa, kesabaran dan cepat nak senang sedangkan tak menyumbang apa-apa pun pada negara.

Malahan mempertikaikan anak-anak Felda yang merunggut mengenai kesusahan mak bapa namun tak berusaha untuk membetulkan keadaan dengan mencari rezeki bagi membolehkan menyara kehidupan mak bapa sendiri.

Chef Wan juga menyifatkan mereka sebagai bodoh dan pentingkan diri sendiri.

"Hee hee dok gelak pagi ni dapat macam-macam whatsapp entah siapa la yang creative mind ni kan.
 
Yes manusia yang tak ada sifat timbang rasa, kesabaran dan tamak nak cepat senang padahal depa ini contribute nothing to this nation malahan kehidupan mereka ini kais pagi makan pagi dan kais petang makan petang pun ramai.
Let the government explained to them they real truth pun mereka tak akan peduli!

Yang penting biar pun Negara berhutang janji hidup mereka-mereka tak susah!

They are so stupid and selfish malahan dont care how the government is run janji hidup mereka macam dahulu!

Bila susah sekarang macam di Felda dah tu mula lah marah balik pada kerajaan padahal orang yang mereka terus letak itu juga la yang menjahanam kan nasib mereka.

Itu pun tak serik, makan hasutan boleh dipaksa lagi macam Cik Ani yang lurus bendul to pangkah mereka kononnya kita terhutang budi ada 13 ekar kelapa sawit!

Macam la kita dapat free tanah tu melainkan kita berusaha and paid for it almost 35 years to finally mendapat grant tanah dan lepas dari hutang kerajaan dan Felda.

Manusia yang jenis tamak dan selfish ini memang ramai tidak boleh melalui kesusahan sedikit mula lah bersuara.
Its like the government owe that to them to be spoon fed all the time.

Masa ada boleh la. Masa tak ada tak kan la nak pi hutang duit bagi depa senang!

Pi la kerja... minta la duit saraan dari anak-anak mereka untuk membantu mak bapak mereka as i have done so for my own parent berpuluh tahun 

Hi! Kita tak tadah tangan minta sedekah pun malahan berusaha cari rezeki yang halal untuk menyenang kan mak bapak kita di Felda tu.

Yang anak-anak Felda pulak buta ke biji mata tu jika mak bapak susah pi la berusaha cari kerja extra nak bantu emak bapak tu!

I have gone through that experienced when i was young sampai cabut tinggal Felda waktu cuti Form 5 result by working in a Provision shop nama Ah Seng di Damansara Utama tu kukur kelapa dan cleaned up the kedai everyday staying at my uncle home disana.

3 bulan before result keluar dapat gaji rm250.00
rm200.00 tiap-tiap bulan saya sent back home to Sg Koyan dan rm50.00 buat duit makan tengah hari dan malam.

Sometime tak cukup duit nak lunch makan biskut Ah Seng tu aja cicah kopi janji malam ada duit makan," katanya mengakhiri hantaran itu.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://laiyeker.blogspot.com/2019/05/berhenti-merunggut-berhenti-membawang.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Letih Macam Mana Pun Kerja Suami Takkan Sama Penatnya Isteri Urus Anak Rumahtangga

Letih Macam Mana Pun Kerja Suami Takkan Sama Penatnya Isteri Urus Anak Rumahtangga

papar berkaitan - pada 8/5/2019 - jumlah : 627 hits
Letihnya tidak dapat digambarkan dengan kata kata Saat anak masih kecil memerlukan perhatian rumah tangga dan suami perlu diuruskan Maafkanlah sikap isteri yang mungkin bersikap kasar tanpa sengaja Tidak kira isteri suri rumah atau isteri y...
Video Anak Ayah Ke Ni Gelagat Siti Aafiyah Bila Datuk K Pulang Dari Kerja

Video Anak Ayah Ke Ni Gelagat Siti Aafiyah Bila Datuk K Pulang Dari Kerja

papar berkaitan - pada 1/5/2019 - jumlah : 350 hits
Siti Aafiyah nama yang tidak asing lagi bagi netizen dan seluruh rakyat Malaysia kerana beliau ialah anak kepada pasangan Dato Siti Nurhaliza dan juga Datuk K Beliau ialah puteri sulung kepada Tokti yang dinanti selama ini Siti Aafiyah juga...
Beringat Mak Ayah Si Pedo Minat Anak Pakai Legging Bulan Puasa Pun Sibuk Buat Kerja

Beringat Mak Ayah Si Pedo Minat Anak Pakai Legging Bulan Puasa Pun Sibuk Buat Kerja

papar berkaitan - pada 10/5/2019 - jumlah : 810 hits
Pada zaman media sosial mak ayah kena beringat Ada yang ambil kesempatan apabila kita berkongsi gambar gambar anak untuk memuaskan nafsu songsang Pedofilia ialah sejenis gangguan psikologi di mana individu dewasa atau atau remaja yang lebih...
Tidak Mahu Lagi Anak Muda Berhijrah Demi Kerja Mukhriz

Tidak Mahu Lagi Anak Muda Berhijrah Demi Kerja Mukhriz

papar berkaitan - pada 11/5/2019 - jumlah : 243 hits
ALOR SETAR 9 Mei Tidak mahu lagi anak anak muda Kedah berhijrah ke negeri negeri lain demi mencari kerja merupakan antara harapan utama Menteri Besar Kedah Datuk Seri Mukhriz Tun Mahathir sepanjang beliau menerajui kepimpinan kerajaan Pakat...
Kerja Kontrak Susah Betul Nak Beli Rumah Betul Ke Ikuti Tip Yang Dikongsi Oleh Lelaki Ini

Kerja Kontrak Susah Betul Nak Beli Rumah Betul Ke Ikuti Tip Yang Dikongsi Oleh Lelaki Ini

papar berkaitan - pada 27/4/2019 - jumlah : 307 hits
Rumah merupakan suatu keperluan yang perlu ada bagi memberi perlindungan serta tempat untuk berehat selepas seharian berkerja demi mencari sesuap nasi Setiap orang pastinya mengimpikan untuk memiliki rumah sendiri yang selesa dan boleh didi...
Mak Kerja Babah Tidur Tak Sedar Anak Keluar Nyaris Dilanggar Lori

Mak Kerja Babah Tidur Tak Sedar Anak Keluar Nyaris Dilanggar Lori

papar berkaitan - pada 16/5/2019 - jumlah : 521 hits
Mak kerja babah tidur Itu jawpan yang diberikan anak kecil ini semasa ditemui merayau tidak jauh dari rumahnya Apa yang merisaukan netizen anak kecil ini nyaris dilanggar lori Semalam tular di media sosial seorang kanak kanak perempuan dite...
Chef Arnold Emosi Anak Perempuan Ini Penyebabnya

Chef Arnold Emosi Anak Perempuan Ini Penyebabnya

papar berkaitan - pada 14/5/2019 - jumlah : 269 hits
Chef Arnold Poernomo emosi besar Seorang anak perempuan menjadi penyulutnya Penyebabnya seorang anak perempuan memberi komentar negatif di instagramnya
Beliau Sebenarnya Adiwira Rakyat Malaysia Chef Wan Bela Tun Mahathir

Beliau Sebenarnya Adiwira Rakyat Malaysia Chef Wan Bela Tun Mahathir

papar berkaitan - pada 9/5/2019 - jumlah : 468 hits
Chef Selebriti terkenal Chef Wan tidak peduli dengan cakap cakap sesetengah pihak yang jelas tidak senang dengan pemerintahan perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad malah sebaliknya berkata tokoh itu sebenarnya wajar disanjung kerana usaha...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Drama Anggun Mikayla

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Arul Rasheed Feat Shana Abella Gemersik Aidilfitri Chord

Hukum Berbuka Puasa Di Bulan Ramadhan Dan Cara Bayar Fidyah

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

Di Ambang Inflasi Bagaimana Dow Jones Dan S P Bertindak Untuk Sesi Ketiga Berturut Turut



Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo

Biodata Abdul Qawiy Aro Qawiyaro Personaliti TikTok Islamik

10 Fakta Biodata Siti Khadijah Halim Pelakon Drama Berepisod Wanita Syurga TV3 Gandingan Redza Rosli


Ceo Flutter 2023

Hari Ini 3 Lucu Di M Sia K Jaan Gagal Sayur Kisah Cinta

Boikot Kk Mart Bukan Speedmart

Bersahur Dengan Sup Ayam Simple Tapi Sedap

The Ultimate Home Cycling Adventure Beaches Mountains And Music

Potong Ikan Keluar Api