Bercuti Ke Pulau Langkawi

Waktu PKP Travel Bubbles, saya berpeluang untuk bercuti ke Langkawi bersama dua rakan baik saya, Wan dan Syahmi. Kami telah merancang percutian ini sejak beberapa bulan yang lalu dan sangat teruja apabila mendapat tiket promo AirAsia yang sangat berpatutan. Kami bertiga tidak sabar untuk menjelajahi keindahan pulau ini dan membuat kenangan yang tidak terlupakan.
Setibanya di Langkawi, kami terus menguruskan sewa kereta AXIA untuk memudahkan perjalanan kami ke tempat-tempat menarik. Destinasi kami adalah SkyCab, yang terkenal dengan kereta kabelnya yang menawarkan pemandangan indah dari atas bukit. Dengan harga tiket yang berpatutan, kami berasa teruja apabila menaiki kereta kabel hingga ke puncak. Pemandangan Laut Andaman yang terbentang luas di depan mata benar-benar menakjubkan.
Setelah itu, kami membuat keputusan untuk singgah di Tugu Helang di Kuah. Tugu yang megah ini adalah simbol Langkawi dan kami tidak melepaskan peluang untuk merakam kenangan dengan bergambar di sana.

Seusai melawat tugu tersebut, kami menjalani aktiviti "island hopping". Kami menaiki bot menuju ke pulau-pulau kecil di sekitar Langkawi. Suasana yang nyaman dan laut yang biru menambah keseronokan kami. Kami berpeluang melihat keindahan alam semula jadi dan melawat pulau-pulau yang menakjubkan. Antara yang paling menarik adalah Tasik Dayang Bunting, yang terkenal dengan tasik yang indah serta kepercayaan masyarakat setempat.

Pada waktu petang, kami juga mengikuti tour mangrove. Aktiviti ini memberikan kami peluang untuk mendalami ekosistem hutan bakau sambil melihat pelbagai jenis burung dan tumbuhan hutan. Ketika berada di dalam hutan bakau, kami terpesona dengan keindahan alam semula jadi yang masih terjaga.

Selain itu, kami tidak melepaskan peluang untuk membeli coklat import di Langkawi. Harga yang ditawarkan di sini jauh lebih murah berbanding di tempat lain, membuatkan kami tidak ketinggalan untuk membawa pulang coklat sebagai ole-ole untuk keluarga dan rakan-rakan.
Sebelum hari terakhir kami di Langkawi, kami sempat melawat kilang minyak gamat. Di sana, kami diberi penerangan tentang proses pembuatan minyak gamat serta khasiatnya untuk kesihatan. Kami juga berpeluang membeli produk-produk tersebut pada harga yang berpatutan.

Menjelang malam, kami pergi ke pasar malam yang meriah. Suasana di sana sungguh hidup dengan pelbagai gerai yang menjual makanan dan barang-barang tempatan. Kami merasa teruja melihat orang ramai yang mengunjungi pasar malam sambil menikmati makanan jalanan yang pelbagai. Rasanya, pasar malam ini merupakan kemuncak percutian kami!

Tidak lengkap rasanya percutian kami ke Langkawi tanpa mengunjungi Pantai Chenang, salah satu destinasi paling popular di pulau ini. Setelah menghabiskan beberapa hari menerokai tempat-tempat menarik lain, kami merancang untuk bersiar-siar di Pantai Chenang pada petang menjelang malam. Dengan suasana yang tenang dan angin sepoi-sepoi bahasa, kami merasa sangat teruja untuk menikmati keindahan pantai ini

Akhir kata, percutian kami ke Langkawi adalah pengalaman yang tidak akan dilupakan. Selain dapat menikmati keindahan alam dan pelbagai aktiviti menarik, kami juga dapat mengeratkan lagi persahabatan antara kami. Kami pulang dengan hati yang penuh dengan kenangan manis dan azam untuk kembali ke Langkawi suatu hari nanti.
Sekian, banyak lagi tempat yang pergi, dah lupa hehe :)

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

Menjelajahi Wisata Pulau Alor Menyibak Keindahan Di Ujung Timur Ntt

papar berkaitan - pada 24/10/2024 - jumlah : 90 hits
Apa saja objek wisata Pulau Alor yang bisa kamu jelajahi Alor menawarkan pesona alam yang bikin kamu lupa sama tugas dan masalah kehidupan Mulai dari pantai berpasir putih laut sebening kristal mata air panas hingga kekayaan bawah laut yang...
Karnival Bakat Kebangsaan 2024 Pulau Pinang

papar berkaitan - pada 22/10/2024 - jumlah : 80 hits
KARNIVAL BAKAT KEBANGSAAN PULAU PINANG SIRI 3 2024 Karnival Bakat Kebangsaan kini kembali Kali ini negeri Pulau Pinang menjadi destinasi 799 atlet remaja dari seluruh negara untuk berentap dalam 4 jenis sukan Karnival edisi ketiga tahun ini...
Syed Saddiq Crashes Into Fallen Tree Branch In Langkawi

papar berkaitan - pada 13/10/2024 - jumlah : 104 hits
Muar MP Syed Saddiq Syed Abdul Rahman has sustained injuries after his bicycle crashed into a fallen tree branch during the Ironman Malaysia Championship on Saturday According to Sinar Harian the incident occurred while Syed Saddiq 31 was p...
Tak Sedar Sedang Hamil Ketika Bercuti Tya Arifin Dedah Pernah Alami Keguguran Januari Lalu

papar berkaitan - pada 16/10/2024 - jumlah : 64 hits
Usahawan muda Tya Ariffin yang kini sedang hamil anak ketiganya mendedahkan dia pernah mengalami keguguran ketika bercuti ke Dubai tahun lalu Rezeki untuknya dan suami untuk menimang cahaya mata ketiga mereka ketika itu tidak kesampaian dek...
Bercuti Di Betong Thailand

papar berkaitan - pada 18/10/2024 - jumlah : 396 hits
Perjalanan saya dan seorang teman kali ini bertujuan menjelajah Selatan Thailand bermula dari Betong dan berakhir di Narathiwat secara santai Kami memulakan perjalanan dari Penang menuju ke Pengkalan Hulu sekitar jam 9 00 pagi pada akhir Se...
Baru Lepas Bercuti Askar Meninggal Dunia Ketika Latihan Tinggalkan Isteri Dan Bayi

papar berkaitan - pada 23/10/2024 - jumlah : 59 hits
Tular di media sosial kisah askar meninggal dunia ketika latihan yang membuatkan orang ramai sebak kerana pemergiannya turut meninggalkan seorang isteri dan anak yang masih kecil Menerusi satu hantaran di TikTok hakakloreng telah memuat nai...
Khairul Aming Tak Kisah Belanja Hampir Rm1 Juta Bawa Staf Pergi Bercuti

papar berkaitan - pada 20/10/2024 - jumlah : 68 hits
Usahawan dan personaliti media sosial Khairul Aming tak kisah berbelanja dan menanggung kerugian apabila kilangnya ditutup selama beberapa hari bagi membawa pekerjanya bercuti bersama Khairul Aming berkata demikian sebaik menerima soalan me...
Akui Dah 2 Tahun Tak Berehat Park Shinhye Dah Minta Izin Suami Untuk Pergi Bercuti Ke Us

papar berkaitan - pada 25/10/2024 - jumlah : 32 hits
Dah sibuk bekerja untuk pelbagai projek Park Shin hye juga pastinya memerlukan masa untuk berehat Artikel Berkaitan Baru baru ini Park Shin hye telah muncul sebagai tetamu dalam program Whenever Possible yang diacarakan oleh Yoo Jae suk dan...
Eka Heights Gaya Hidup Baru Dalam Komuniti Yang Pesat Membangun

Aduan Pagi Hantar Padi Ke Kilang Petang Jual Beras Import

Salam Jumaat

echo '';
Biodata Tengku Natasha Natasya Puteri Tengku Adnan Isteri Tengku Muhammad Iskandar Ri ayatuddin Shah Perkahwinan Diraja

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Luruhnya Bunga Cinta Musim 2 Versi Malaysia Autumn In My Heart Slot Akasia TV3

5 Kelemahan Utama Pakai Kereta EV Yang Rakyat Malaysia Perlu Tahu

Biodata Tengku Muhammad Iskandar Ri ayatuddin Shah Bakal Suami Tengku Natasha Natasya Puteri Tengku Adnan Perkahwinan Diraja