Bercuti Di Universal Studio Singapore Bahagian 3


Akhirnya tibalah bab dimana saya kongsikan pengalaman saya bercuti di Universal Studio Singapore (USS), destinasi wajib yang anda perlu kunjungi jika ke Singapura. Ini adalah bahagian terakhir rangkuman 3 bahagian percutian saya ke Singapura.
Pada hari ketiga ini, kami akan habiskan masa sehari suntuk di dalam USS. Jadi bersediakan nak dengar cerita saya.
Persediaan ke Universal Studio Singapore Sejak kami memasang niat nak ke USS lagi, kami mahu pastikan percutian kami ke USS ini adalah percutian yang berbaloi. Kami ingin pastikan semua permainan dapat dinaiki oleh kami. Memandangkan ini trip bujang, jadi itu bukanlah satu masalah untuk buat tetapan masa.
Sehabis baik kami cuba elakkan untuk beratur panjang, jadi strategi kami adalah untuk datang awal sebelum USS dibuka iaitu sebelum pukul 11 pagi. Gerak dari hotel pula adalah dalam 9 pagi. Sarapan pagi kami makan sarapan murtabak singapore yang dibeli di restoran Zam Zam pada malam tadi. Jimat masa, jimat duit. Hehehe
Harga tiket ke USS Tiket untuk masuk ke USS adalah RM235.78 yang dibeli menerusi platform Klook. Harganya sedikit mahal disebabkan oleh kadar tukaran wang asing diantara SGD dan RM (Ringgit yang melemah), tapi bagi saya itu hal kecil je la. Saya pun beli awal sebulan sebelum tarikhnya. Beli awai tak kalut.
Mulakan trip ke USS Berhenti di Resort World Station Bagi memulakan hari ke USS, seperti biasa kami menaiki bas ke HarbourFront station untuk ke Vivocity dan ambil Sentosa Express terus ke USS dengan berhenti di Resorts World Station. Kebetulan pula hari ini hari ahad, jadi saya dah buat persediaan mental dah untuk hadap pengunjung yang ramai.
Tip saya paling penting buat anda yang ingin mengunjungi USS, jangan lupa bawa botol air ye. Saya pun tahu hari ini bakal menjadi hari yang memenatkan, jadi sudah semestinya saya memerlukan banyak air. Jangan risau, kat sini banyak water cooler, bila ada botol senang la nak refill. Air free.
Tiba di USS Pintu hadapan Universal Studios Singapore Sembang punya sembang, kami pun tiba di hadapan USS kira-kira jam 9.40 pagi. Orang tak ramai lagi masa tu. Maklumlah USS pun buka jam 11 pagi. Jadi boleh la ambil kesempatan ini untuk tangkap gambar dahulu di Globe ikonik Universal Studio.
Spot wajib untuk mengambil gambar Sambil-sambil tu merayap la kejap di kedai sekitar kawasan tersebut sambil curi-curi merasa dinginnya aircond. Maklumlah matahari sedang mula naik, jadi ada la panas sikit.
Singgah beli gula-gula di Candylicious Tepat jam 11.00pagi, pengunjung mula beratur dan memenuhi pintu masuk USS. Biasalah, nak bagi kami leka sementara mereka membuat persediaan kemasukan pengunjung, disajikan persembahan pembukaan geng-geng badut di pintu pagar.
Tapi itulah, ralid saya sampai terlupa nak rakam gambar. Maklumlah saya inikan mudah leka (baca dengan nada Jep Sepahtu). Hehe.
Kami berjaya mendapatkan saf hadapan Semasa beratur ini, adalah sedikit penyesalan tidak membawa kipas cina yang selalu auntie-auntie pakai tu. Bahang memang sudah mula terasa. Tapi kita chill-chill la dahulu sambil berbincang permainan apa yang ingin dimainkan dahulu.
Tip buat anda yang kali pertama datang ke USS, jika anda tidak mahu beratur panjang, sila pastikan sebelum anda masuk lagi anda sudah memilih permainan pertama apa yang anda ingin cuba.
Serius cakap kalau tidak kena masa, kemungkinan besar untuk anda beratur panjang itu sangat tinggi. Masa terbuang dekat beratur sahaja (inilah benda yang kita nak elak). Mau terencat mood kita bercuti di Universal Studio Singapore.
Orang tidak ramai lagi diwaktu pagi Pilihan pertama kami Ambil gambar sebelum ride Akhirnya kami memilik untuk mencuba permainan Transformers: The Ride 3D sebagai destinasi pertama kami. Bila first time naik, memang kagum dengan paparan 3D, macam mana mereka memanipulasi motion dan vision untuk wujudkan illussion.
Bergambar dengan Optimus Prime Selepas ride, saya ternampak pula Optimus Prime tengah sorang-sorang melepak dekat tepi. Ambil la gambar sat sekeping dua. Cuma itulah niat nak jumpa Megatron sebab dengar-dengar mamat tu mulut lancang. Tapi hajat tak kesampaian. Tak apalah.
Kami teruskan dengan permainan-permainan lagi.
Battlestar Galactica Human Pintu Masuk Revenge of the mummy Diperkarangan Far Far Away Permainan budak-budak pun mereka naik Persembahan di siang hari Selepas mencuba pelbagai permainan yang disediakan disini, perut pula sudah mula mendendangkan lagu keroncong. Jadi kami ingat mahu berhenti dulu mengisi perut yang kosong.
Buat pengetahuan anda, ketika kunjungan saya ke sini, saya hanya tahu terdapat 3 restoran yang menyediakan makanan halal. Ianya ialah:
Mel’s Drive-In yang terletak di Hollywood (Makanan Amerika) Goldilocks Friend Chicken di Far Far Away (Makanan barat) Oasis Spice Cafe di Ancient Egypt (Makanan timur tengah – India) Ingat nak makanan berat, jadi saya fikir nak makan di Oasis Spice Cafe je untuk makan tengah hari. Bilangan pengunjung juga agak ramai. Dipenuhi orang Malaysia gamaknya. Haha.
Oasis Spice Cafe USS Hidangan di Oasis Spice Cafe Makanannya tak adalah wow sangat, setakat boleh makan je la. Zam Zam semalam lagi sedap rasanya. Harganya pula boleh tahan, beriani kambing dalam SGD16(RM52.75) dan Coke dalam SGD4 (RM13.18). Tapi tempat selesa la.
Oh ya, kalau korang mencari surau, surau berdekatan je dengan kawasan kafe ni. Dia letak bersebelahan dengan Ancient Eygpt dan Battlestar Galactica. Dekat je dengan kawasan locker tu.
Selepas selesai segala urusan, kami sambung lagi permainan. Senang kata terokai semua jenis permainan. Untuk budak-budak pun kitaorang sapu. Asal boleh naik. Hahah.
Korang tak tau, kitaorang ni mencari permainan apa yang paling best dan main puas-puas. Semua jenis permainan (termasuk untuk budak-budak) kitaorang main sekali. Tapi yang paling banyak kitaorang main adalah:
Ancient Eygpt: Revenge of the mummy x 2 kali Transformers The Ride x 2 kali Battlestar Galactica: Human x 3 kali Battlestar Galactica: Cylon x 3 kali Yang ini betul-betul lepas geram sebab kebanyakan permainan yang ada tak berapa mencabar sangat. Permainan yang saya paling tak suka pula adalah Jurassic Park Rapids Adventure sebab melibatkan air. Mujur la ada beli baju hujan. Itu pun kena pau SGD5 (RM16.47).
Tapi senang cerita kitaorang main sampai kitaorang rasa it worth of money la. Keputusan itu memang tepat.
Seterusnya kitaorang lepak kejap makan lagi di Goldilocks Friend Chicken sementara menunggu masa persembahan jam 7.00 malam nanti. Kira persembahan penutup sebelum USS pun tutup.
Persembahan penutup sempena Krismas Saya tidak pasti persembahan ini ada pada setiap minggu atau pada hari perayaan sahaja. Tapi persembahan ini adalah persembahan yang paling ditunggu-tunggu sebagai penutup hari. Kebetulan pula pada waktu saya pergi itu adalah perayaan Krismas, siapa lagi yang mungkin kalau bukan Santa Claus.
Sementara menunggu persembahan Persembahan bermula Aksi Minion yang mengelikan hati Persembahan pentas menunggu Santa Penutup persembahan Begitulah ceritanya aktiviti kami yang menghabiskan masa sehari suntuk dalam USS. Dari buka USS sampailah tutup USS. Mujur tak kena halau je. Haha.
Keseluruhannya pengalaman yang menyeronokkan dan mesra keluarga. Patutlah orang kata apabila anda datang ke Singapura, USS adalah destinasi wajib yang harus anda kunjungi. Sebab memang best.
Baiklah saya berhenti setakat di sini dahulu. Terima kasih kepada anda kerana sudi membaca siri melancong saya ke Singapura ini. Jika anda terlepas, saya sediakan pautan dibawah untuk rujukan anda.
Siri Singapura
Pengalaman melancong ke Singapura – Bahagian 1
Hadir acara penting di Singapura – Bahagian 2
Bercuti di Universal Studio Singapore (USS) – Bahagian 3
Jika anda ada sebarang persoalan atau perkongsian pengalaman bercuti di Universal Studio Singapore, jangan lupa kongsikan diruangan komen dibawah. Insyaallah saya akan membalasnya.
The post Bercuti di Universal Studio Singapore (USS) – Bahagian 3 appeared first on Azmir Shah.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://azmirshah.com/pengalaman-bercuti-di-universal-studio-singapore-uss/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Fakhruddin Secara Rasmi Kekal Ketua Umno Bahagian Pekan Sesi 2023 2026

Fakhruddin Secara Rasmi Kekal Ketua Umno Bahagian Pekan Sesi 2023 2026

papar berkaitan - pada 12/4/2023 - jumlah : 174 hits
KUANTAN Majlis Kerja Tertinggi UMNO yang bersidang pada 7 April 2023 memutuskan bahawa tiada sebarang unsur ketidakaturan yang berlaku dalam mesyuarat dan pemilihan tersebut Ini bermakna keputusan pemilihan bagi jawatan Ketua UMNO Bahagian ...
Saya Orang Malaysia Juga Tak Boleh Ke Isi Petrol Ron95 Pada Kereta Singapore

Saya Orang Malaysia Juga Tak Boleh Ke Isi Petrol Ron95 Pada Kereta Singapore

papar berkaitan - pada 27/3/2023 - jumlah : 133 hits
Seorang lelaki dikesan mengisi petrol pada keretanya yang didaftarkan di Singapura dengan petrol RON95 di Johor Bharu tanpa rasa bersalah dan mengakui dirinya adalah rakyat Malaysia Menurut sumber insiden itu dilaporkan berlaku di Stesen Mi...
Bank Negara Mas Launch Cross Border Qr Code Payments Connectivity Between Malaysia And Singapore

Bank Negara Mas Launch Cross Border Qr Code Payments Connectivity Between Malaysia And Singapore

papar berkaitan - pada 31/3/2023 - jumlah : 149 hits
KUALA LUMPUR Bank Negara Malaysia and the Monetary Authority of Singapore have launched a cross border QR code payment linkage between Malaysia and Singapore The payment linkage would allow customers of participating financial institutions ...
Jb Singapore Rts Link 32 Complete

Jb Singapore Rts Link 32 Complete

papar berkaitan - pada 5/4/2023 - jumlah : 126 hits
The 4km RTS Link between Johor Bahru and Woodlands in Singapore will be able to serve up to 10 000 passengers per hour in each direction JOHOR BAHRU Work on the Johor Bahru Singapore Rapid Transit System Link has reached 32 42 works transpo...
Pilih Baby Car Seat Untuk Anak Kena Ikut Usia Tak Boleh Letak Di Tempat Duduk Bahagian Depan

Pilih Baby Car Seat Untuk Anak Kena Ikut Usia Tak Boleh Letak Di Tempat Duduk Bahagian Depan

papar berkaitan - pada 10/4/2023 - jumlah : 155 hits
Pemilihan baby car seat mesti disesuaikan dengan badan bayi dan kanak kanak supaya mereka selesa dan paling penting posisi car seat mestilah selamat untuk si manja Tips Pemilihan Car Seat Posisi Car Seat yang Selamat Untuk Si Manja Baca Jug...
Hadiri Acara Penting Di Singapura Bahagian 2

Hadiri Acara Penting Di Singapura Bahagian 2

papar berkaitan - pada 6/4/2023 - jumlah : 109 hits
Di hari kedua ini saya perlu beri tumpuan kepada acara penting perkahwinan sahabat saya bersama pasangannya Jadi cerita trip percutian kami di Singapura akan bersambung selepas tamat majlisnya disebelah petang Hehehe Kalau korang nak baca b...
Bagusnya Ardell Cium Urwa Penuh Kasih Sayang Tapi Ajarkan Anak Tidak Sentuh Bahagian Bibir

Bagusnya Ardell Cium Urwa Penuh Kasih Sayang Tapi Ajarkan Anak Tidak Sentuh Bahagian Bibir

papar berkaitan - pada 2/4/2023 - jumlah : 140 hits
Kalau nak didik anak dari kecillah sepatutnya kita mulakan Ajarkan pada anak perkara perkara penting supaya kelak pandai dia membawa diri Salah satunya ajarkanlah cara untuk menjaga kehormatan diri Tak kiralah berapa pun umur anak dan sama ...
Pelajar Berperang Lawan Makhluk Aneh Bahagian Pertama Duty After School Dibanjiri Pujian Penonton

Pelajar Berperang Lawan Makhluk Aneh Bahagian Pertama Duty After School Dibanjiri Pujian Penonton

papar berkaitan - pada 3/4/2023 - jumlah : 400 hits
Kadang kadang cerita yang sukar mendapat akses dan hanya boleh didapati di platform penstriman Korea merupakan drama yang sepatutnya dapat ditonton dengan mudah oleh penonton luar negara ARTIKEL BERKAITAN Salah satu daripadanya ialah Duty A...
Pengalaman Melancong Ke Singapura Bahagian 1

Pengalaman Melancong Ke Singapura Bahagian 1

papar berkaitan - pada 5/4/2023 - jumlah : 139 hits
Sebagai rakyat Malaysia melancong ke Singapura adalah aktiviti percutian yang anda perlu lakukan sekurangnya sekali seumur hidup Manakan tidaknya negara ini cuma terletak bersebelahan sahaja dengan Malaysia Walaupun kita berkongsi demografi...
Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Two In Five Malaysians Might Quit If Required To Work More In Office Randstad

Lumira Di Eka Heights Kehidupan Bermakna Yang Dinantikan

Lumira Eka Heights Seremban Perumahan Gaya Hidup Moden

Dap S Dilemma Red Lines And Kuala Kubu Baharu

Plaza Premium Group Expands Flight Club Dining Brand At Kuala Lumpur International Airport Terminal 1

Ustadz Yang Membodoh Bodohi Jemaahnya Kata Frans Donal Di Bali By Dr H

Catat Nekad Berhaji Tanpa Visa Haji Bisa Dideportasi Dari Arab Saudi



10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria


Top Instagram Influencers In Malaysia In 2024

Oh Yeah Banana Leaf Brickfields Outlet Ke3 Wajib Korang Singgah

Cyber Eco Hunt 2023 Aktiviti Tahunan Yang Wajar Diadakan Setiap Tahun Oleh Alam Flora Sdn Bhd

5 Tempat Makan Best Di Baling Wajib Singgah Qtt X Kembarojak Fam Trip

Pengalaman Menaiki Ktm Ets Pertama Kali

Embracing Diversity And Empowerment Guardian Malaysia S Celebration Of International Women S Day