Berbuka Dengan Lebih Nilai Di Don S Warong


Kredit: Facebook Don’s Warong Berbuka puasa sememangnya satu pengalaman yang cukup bermakna dan unik, khususnya apabila dilakukan bersama-sama ahli keluarga dan sahabat-handai. Namun begitu, apabila anda ingin memilih lokasi atau tempat berbuka, berbagai-bagai perkara dan aspek anda perlu titikberatkan khususnya variasi dan harga.

Mana Satu Pilihan Hati? Semenjak sebulan yang lalu, pasti anda melihat banyak promosi hebat dan besar-besaran yang dilakukan oleh pihak hotel, pengusaha makanan mahupun ‘influencer’ di sosial media tentang bufet atau tawaran berbuka puasa. Begitu banyak pilihan, bukan?
Selepas melihat segala yang ditawarkan, anda perlu mengambil kira bajet anda juga. Anda nak kenyang dan pada masa yang sama, poket anda tidak terasa ‘sakit’ apabila hendak membayar nanti. Tidak mengapalah nak bermewah-mewah jika setakat makan seorang atau berdua. Bayangkan kalau anda perlu belanja 6, 10 orang. Bukankah tidak berbaloi keluar berbuka kalau begitu? Lebih baik duduk dan masak di rumah.

Penjimatan Lebih Di Don’s Warong Sebelum anda patah hati dan batalkan sahaja niat untuk berbuka di luar, kami ada satu lokasi yang bukan sahaja menyediakan makanan yang sedap malah cukup murah, cukup berbaloi hinggakan anda tidak dapat percaya dengan promosi yang ditawarkan. Lokasinya, semestinya ialah Don’s Warong Hartamas.
Don’s Warong memang cukup terkenal sebagai salah satu restoran yang menyediakan makanan popular Johor seperti Beriani Gam, Laksa Johor, Mee Rebus, Kuzi Ayam dan macam-macam lagi. Lebih menarik lagi, anda boleh menikmati semua ini pada harga RM 39 (dewasa) dan RM 18 (kanak-kanak 6-12 tahun).

Pilihan Butterkicap Meskipun terdapat banyak sajian yang enak disediakan tetapi terdapat beberapa hidangan yang begitu sempurna sehinggakan tersemat kuat dalam ingatan kami.

Berminat untuk tahu apakah sajian pilihan kami? Bacalah di bawah!

a) Sotong Masak Hitam
Hidangan sotong hitam yang disediakan ini memang cukup membuka selera kami dengan satu suapan sahaja. Rasa sotong yang manis cukup terserlah dengan gabungan rempah nasi beriani Johor dan yang paling penting, masakan ini tidak terlalu pedas hinggakan membuatkan anda berasa tidak selesa selepas menikmatinya. Memang ideal untuk berbuka puasa!

b) Kuzi Daging
Tekstur daging yang lembut dan empuk memang menjadi igauan ramai setelah mencubanya. Sukatan kicap dan rempah yang digunakan cukup sempurna kerana begitu terserlah dalam setiap gigitan. Berbanding hidangan kuzi ayam yang sedikit liat, hidangan kuzi daging ini tidak begitu kering sehinggakan anda tidak begitu kisah dengan ketiadaan kuah untuk anda banjiri nasi anda.

c) Karipap dan Cucur Udang
Rangup & Padat – Memang Terbaik! Lembutnya Sebagai pencuci mulut, anda patut cuba karipap kentang dan cucur udang Don’s Warong. Memang cukup padat dengan isi, tambah-tambah lagi karipapnya. Kulit karipap yang rangup dan nipis memang sudah cukup untuk membuatkan anda mencapai satu lagi sebelum habis.
Sajian cucur udang pula tidak begitu berminyak dan berdoh seperti di kebanyakan bufet. Komposisi kucai, udang dan bawang diserak dengan seimbang agar anda dapat menikmati gabungan ketiga-tiga bahan ini dalam setiap gigitan.

Berbukalah di Don’s Hari Ini! Citarasa Johor Buffet Ramadhan di Don’s Waong bermula dari 9 Mei hingga 3 Jun, 7pm-9pm. Makan sepuas hati hanya dari RM39 nett seorang! RM18 nett untuk kanak-kanak berumur 6-12 tahun, dan percuma untuk umur 6 tahun ke bawah!
MesejDon’s Warong melalui laman FB mereka untuk tempahan dan dapatkan 10% diskaun! Untuk tempahan 4 orang ke atas, anda akan mendapat 15% diskaun untuk kanak-kanak berumur 6 tahun ke atas.
The post Berbuka Dengan Lebih Nilai di Don’s Warong appeared first on Butterkicap.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.butterkicap.com/bisnes-makan/berbuka-dengan-lebih-nilai-di-dons-warong

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
3 Perkataan Yang Lebih Berat Daripada Nilai Emas

3 Perkataan Yang Lebih Berat Daripada Nilai Emas

papar berkaitan - pada 15/5/2019 - jumlah : 322 hits
Para salaf berpesan dengan 3 perkataan sekiranya ditimbang dengan emas sekalipun nescaya ia lebih berat PERTAMA Siapa yang memperelokkan hubungan antara dia dengan Allah nescaya Allah akan memperelokkan hubungannya dengan sesama manusia KED...
Tkn Nilai Demokrat Lebih Cocok Berada Di Kubu Jokowi

Tkn Nilai Demokrat Lebih Cocok Berada Di Kubu Jokowi

papar berkaitan - pada 2/5/2019 - jumlah : 218 hits
Menurut Karding sejak awal Ketua Umum Partai Demokrat Susilo Bambang Yudhoyono telah menunjukkan komitmen dan semangat yang sama dengan TKN Kata dia Demokrat selalu mengedepankan semangat inklusif dan tidak berpikir sempit
Lebih Kenyang Berbanding Nasi Ini Resepi Rolled Oats Sihat Untuk Sahur

Lebih Kenyang Berbanding Nasi Ini Resepi Rolled Oats Sihat Untuk Sahur

papar berkaitan - pada 6/5/2019 - jumlah : 415 hits
Lebih Kenyang Berbanding Nasi Ini Resepi Rolled Oats Sihat Untuk Sahur Makanan yang sihat dan berkhasiat adalah sangat penting untuk mengekalkan tenaga sepanjang tempoh berpuasa Oleh itu pemilihan makanan semasa bersahur perlu dititik berat...
Kenapa Nak Lebih Ganggu Pm

Kenapa Nak Lebih Ganggu Pm

papar berkaitan - pada 6/5/2019 - jumlah : 280 hits
Setakat nak cakap kerajaan Tak Bantu Melayu Setakat nak cakap DAP hina Islam Setakat nak cakap kos Sara hidup tinggi Memang boleh pun cakap Tapi Perlu ke tanam permusuhan benci Boleh ke sampai tahap berbohong Dan menipu kononnya kerajaan ab...
Gambar Oneplus 7 Tertiris Seakan Oneplus 6t Dengan Rekaan Bingkai Lebih Nipis

Gambar Oneplus 7 Tertiris Seakan Oneplus 6t Dengan Rekaan Bingkai Lebih Nipis

papar berkaitan - pada 7/5/2019 - jumlah : 220 hits
Minggu lepas gambar penuh OnePlus 7 Pro telah tertiris Ia hadir dengan rekaan nirbingkai yang seksi tri kamera belakang dan juga sistem kamera swafoto pop naik Hari ini gambar OnePlus 7 pula telah tertiris Mengejutkan ia kelihatan sangat mi...
Bps Masyarakat Rasakan Perbaikan Ekonomi Namun Optimismenya Lebih Rendah

Bps Masyarakat Rasakan Perbaikan Ekonomi Namun Optimismenya Lebih Rendah

papar berkaitan - pada 6/5/2019 - jumlah : 198 hits
Kepala BPS Suhariyanto mengatakan posisi penurunan ini disebabkan oleh tiga faktor komponen pembentuk Di mana ketiga komponen tersebut masing masing telah mengalami penurunan dibandingkan pada kuartal sebelumnya
Youtube Kini Mempunyai Lebih 2 Bilion Pengguna Aktif Bulanan

Youtube Kini Mempunyai Lebih 2 Bilion Pengguna Aktif Bulanan

papar berkaitan - pada 6/5/2019 - jumlah : 243 hits
YouTube merupakan salah satu platform dibawah Google yang sangat berjaya Ia menawarkan kemudahan untuk sesiapa sahaja menerbitkan video selain turut menjadi tempat yang dituju ramai sekiranya ingin menonton kandungan video Bercakap mengenai...
10 Sebab Kenapa Lelaki Lebih Suka Janda

10 Sebab Kenapa Lelaki Lebih Suka Janda

papar berkaitan - pada 6/5/2019 - jumlah : 427 hits
Gadis gadis yang belum berkahwin eloklah mengambil tahu 10 sebab sebab kenapa lelaki lebih suka janda untuk dijadikan isteri mereka Kadang kadang penampilan seorang janda lebih menarik daripada gadis muda Ini kerana janda sedar bahawa alam ...
Oneplus 7 Bakal Hadir Dengan Storan Berasaskan Ufs 3 0 Untuk Prestasi Lebih Pantas

Oneplus 7 Bakal Hadir Dengan Storan Berasaskan Ufs 3 0 Untuk Prestasi Lebih Pantas

papar berkaitan - pada 6/5/2019 - jumlah : 265 hits
OnePlus bakal memperkenalkan telefon pintar dibawah siri OnePlus 7 pada pertengahan bulan ini Selari dengannya pihak OnePlus telah mula berkongsi sedikit demi sedikit perkara yang akan hadir pada telefon pintar mereka dan kini turut berkong...
Irma Hasmie Enggan Komen Status Perkahwinan Apa Yang Penting Allah Jaga Hati Fikiran Kami

Salah Besar Kalau Kembali Kepada Quran Dan Sunnah Saja Tambah Ulil Amri

Panduan Dan Cara Atasi Sembelit Bagi Dewasa Kanak Kanak Dan Selepas Bersalin

Tahukah Anda Fasal Bas Dari London Ke Calcutta

Cheah Liek Hou

The Colours Of Life Perkongsian 1 Hari 1 Hadis Allah Membuka Aib Kepada Pembuka Aib

Mcmc S Police Report Against Writer Murray Hunter Is High Handed And Has A Chilling Effect On Freedom Of Speech

Keluarga Berang Terima Kiriman Jenazah Individu Lain



5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Racun Rihanna Slot Samarinda TV3


Papagomo Ditahan Aibkan Agong

Tergamak Petik Al Quran Kaki Fitnah Dipanggil Pejuang Rakyat

Normani S Legs And Feet In Tights 5

Jadwal Puasa Sunnah Mei 2024

Wanita Maut Ditikam 30 Kali Di Sepanyol

Tawas Hilangkan Masalah Air Telaga Berbau