Berat Hati Nak Lepaskan Pembantu Balik Kampung Warganet Sebak Tengok Anak Anak Fad Bocey Menangis


Berat bagi kita sebagai orang dewasa, namun berat lagi bagi anak kecil yang baru merasai erti perpisahan sebenar bersama orang yang menjaga mereka sejak kecil.
Perkongsian sebuah video yang dikongsikan pelawak, Fad Bocey dan isterinya mengenai perpisahan pengasuh dan anak-anaknya meruntun jiwa seluruh pengikutnya di Instagram.
Sayu hati melihat anak-anak Fad dan Syaheera yang menangis sebelum berpisah dengan pembantunya yang kembali ke Indonesia, selepas dua tahun bersama mereka.

Dalam pada itu, video perkongsian isteri tersayang Fad Bocey itu sudah semestinya meruntun jiwa semua. Mana tidaknya, anak ketiga pasangan ini, Aminah yang pada mulanya tersenyum manis bertukar mengalirkan air mata tanpa henti sebaik melepaskan pembantu mereka pergi. Begitu juga dengan anak keempat Fad dan Syaheera, Ibrahim Jibriel yang turut sama menangis tidak mahu berpisah.

“Hari yang paling tak sanggup nak hadap. Berat sangat. Semalam Alhamdulillah selesai urusan imegresen dengan mudahnya. Allah tu sebaik baik perancang.
“Hari ni 30hb bibik fly. Beratnya hati tu nak lepaskan tapi dia pun ada keluarga,” kongsi Syaheera di Instagramnya.

Menurut kata Syahera lagi, terlalu banyak pengorbanan yang dilalui pembantunya itu sepanjang PKP ini malah menjadi orang paling rapat dengannya dalam menguruskan kerja-kerja di rumah.

“Dia la teman gaduh, dia la teman nak borak, dia la teman kalau daddy ada kerja malam. Dua tahun lebih panjang bagi kami sekeluarga, banyak yang bibik bantu.
“Kalau dengar kisah dia sangat sedih cuma doa Allah kirimkan bibik kekuatan dan sentiasa dalam lindungan Allah SWT. Tanya la dia macam mana garangnya seorang nur syahirah tapi sayangnya kami ke bibik tu macam keluarga sendiri.

 
“Dugaan besar bibik masa first PKP, mak dia meninggal. Kami hanya dapat video call sepanjang pengebumian, dia menangis sebab dia cakap saya tak sempat nak bagi mak saya rasa wang gaji saya. Pedih hilang ibu.

“Terima kasih bibik untuk 2 tahun setengah dengan kami. Banyak kenangan kita sama-sama. Moga ada rezeki kamu balik ke Malaysia. Doakan perjalanan bibik selamat sampai,” ceritanya lagi.

Rata-rata pengikut kedua pasangan ini menyifatkan layanan yang baik diberikan Fad dan Syaheera buat pembantunya malah turut mendoakan pembantu warga Indonesia itu diberikan kesihatan dan rezeki berpanjangan.
 
 
View this post on Instagram  
A post shared by syaheera♥️fadzlie (@syaheeraarahman)

Menarik: Dia Kesian Ayah Tidur Seorang, Siti Nurhaliza Kongsi Gelagat Comel Aafiyah, Sweetnya

Memang betul-betul seram ke sampai Faiz Dickie boleh panik tengok adik-adik Bintang Kecil kita menangis dalam Scream Park Sunway Lagoon ni? Kalau tak percaya korang kena layan sampai habis episod pertama Scream Park Challenge ni.
Follow dan subscribe Youtube Channel Bintang Kecil

Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti yang dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents) atau channel Telegram Pa&Ma (https://t.me/majalahpama) sekarang!
The post “Berat Hati Nak Lepaskan” Pembantu Balik Kampung, Warganet Sebak Tengok Anak-Anak Fad Bocey Menangis! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/berat-hati-nak-lepaskan-pembantu-balik-kampung-warganet-sebak-tengok-anak-anak-fad-bocey-menangis/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Diorang Janji Nak Pergi Mekah Sama Sama Anak Anak Rahsiakan Ibu Sebak Hanya Tahu Pemergian Bapa Lepas Balik Umrah

Diorang Janji Nak Pergi Mekah Sama Sama Anak Anak Rahsiakan Ibu Sebak Hanya Tahu Pemergian Bapa Lepas Balik Umrah

papar berkaitan - pada 6/1/2022 - jumlah : 221 hits
Seorang pengguna TikTok yang dikenali dengan nama Umiaisy ada memuat naik momen ibunya yang baru sahaja menerima perkhabaran duka itu selepas pulang dari menunaikan umrah Tak dapat digambarkan betapa luluhnya hati wanita ini apabila mengeta...
Tengok Ardell Menangis Anak Cium Lap Air Mata Nak Pujuk So Sweet Urwa

Tengok Ardell Menangis Anak Cium Lap Air Mata Nak Pujuk So Sweet Urwa

papar berkaitan - pada 27/12/2021 - jumlah : 351 hits
Sedangkan kita nak ke pejabat pun dah sedih nak tinggalkan anak apatah lagi kalau terpaksa pergi jauh dan tak boleh bawa anak sekali Memang mudah sangat nak jatuh air mata kan Kalau tak jadi pada diri kita pun sebagai mak mak tentulah boleh...
Lahir Australia Tapi Nak Makan Kuah Lemak Gelagat Anak Zahirah Tarik Perhatian Warganet

Lahir Australia Tapi Nak Makan Kuah Lemak Gelagat Anak Zahirah Tarik Perhatian Warganet

papar berkaitan - pada 7/1/2022 - jumlah : 317 hits
Anak kesayangan pasangan selebriti Zahirah Macwilson dan Aiman Hakim Ridza sentiasa menjadi tumpuan ramai Baru sahaja menyambut ulang tahun kelahiran pertamanya dua hari lepas ternyata gelagat comel Isaac amat menghiburkan malah sentiasa me...
Buat Apa Duit Banyak Dalam Bank Tapi Kedekut Dengan Anak Anak Tak Ada Memori Nak Di Kenang

Buat Apa Duit Banyak Dalam Bank Tapi Kedekut Dengan Anak Anak Tak Ada Memori Nak Di Kenang

papar berkaitan - pada 29/12/2021 - jumlah : 159 hits
Dalam rezeki kita ada rezeki anak anak Percaya tak bila kita berbelanja untuk bahagiakan keluarga kita rezeki akan lebih banyak datang Tapi tak bermakna anda perlu berboros tanpa menyimpan langsung Ada banyak cara boleh bahagiakan anak anak...
T19e17 Nak Balik Kelantan Dah

T19e17 Nak Balik Kelantan Dah

papar berkaitan - pada 28/12/2021 - jumlah : 144 hits
Bismillahirrahmanirrahim Assolatuwassalamu ala Rasulullah saiyidina Muhammad sollallahu alaihi wassalam wa ala alihi wa sohbihi ajama in Singgah Cleanpro Express dahulu Sekarang Tedi sedang menemani Master mengeringkan baju yang baru dibasu...
Suami Nak Tegur Isteri Jangan Depan Anak Risau Mereka Tak Hormat Ibunya

Suami Nak Tegur Isteri Jangan Depan Anak Risau Mereka Tak Hormat Ibunya

papar berkaitan - pada 27/12/2021 - jumlah : 388 hits
Bila dah berkahwin suami atau isteri ada hak untuk menegur satu sama lain Cuma bagaimana teguran itu ada caranya Tambah lagi bila ada anak anak tunjuklah yang elok depan mereka Sebab itu ramai yang berpendapat jika suami atau isteri nak teg...
Anak Lapar Tak Ingat Nak Main Tolak Gajet Mia Ahmad Kongsi Tip Bawa Anak Keluar Makan

Anak Lapar Tak Ingat Nak Main Tolak Gajet Mia Ahmad Kongsi Tip Bawa Anak Keluar Makan

papar berkaitan - pada 27/12/2021 - jumlah : 293 hits
Setiap kali bawa anak keluar makan cabaran bermula bila mana anak tidak mahu duduk diam Ada nak bergerak ke sana sini ada juga yang melompat lompat Sudahnya gajet juga jadi pilihan Namun bagi Mia Ahmad dia selesa melakukan pelbagai aktiviti...
Allah Sedih Tengok Dekta Anak Arwah Sarah Anzalna Menangis Masa Shooting

Allah Sedih Tengok Dekta Anak Arwah Sarah Anzalna Menangis Masa Shooting

papar berkaitan - pada 1/1/2022 - jumlah : 202 hits
Sehebat mana seorang wanita saat berdepan dengan anak kecil yang kehilangan ibu pasti gugur air mata dan itulah yang berlaku pada selebriti Anzalna Nasir Ketika sesi penggambaraan jenama tudung milik Sarah Loveta Anzalna gagal menahan air m...
Buat Kerja Rumah Ajak Anak Sekali Bukan Nak Sempurna Tapi Boleh Berdikari

Buat Kerja Rumah Ajak Anak Sekali Bukan Nak Sempurna Tapi Boleh Berdikari

papar berkaitan - pada 5/1/2022 - jumlah : 217 hits
Penting untuk anak tahu berdikari urus diri Supaya tidaklah anak kita ni panggil ibu dan ayahnya sahaja bila nak buat sesuatu Sedangkan kalau diajar mereka boleh buat Dan sebenarnya kanak kanak ni suka sangat buat sendiri tau Seperti yang d...
Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Tiga Lelaki Bakar Anak Kucing Diburu Polis

Banjir Besar Dubai 2024 Ustaz Azhar Idrus

Lirik Lagu Cinta Setandan Pisang Eda Ezrin Den Manjo

Home Detention Najib Keputusan Lembaga Pengampunan Atau Bukan

Too Soon To Tell Analyst Says On Mipp S Prospects In Pn

Puasa Tarwiyah 2024 Maksud Hari Tarwiyah Hukum Berpuasa



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


The Friendly S Music Pub By Kvadrat Architects In Astana Kazakhstan

Kunjung Marhaban Aidilfitri 2024

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal