Berakhirlah Teka Teki


Mencemar Maruah
.
Hari ini, pada jam ini berakhir lah sudah semua teka teki apa yang akan terjadi pada posisi pentadbiran Kerajaan Malaysia.
.
Dari berita yang masuk dari sumber yang sangat dipercayai, dikatakan usaha ini menemuinya kegagalan yang sungguh memalukan.
.
AMANAH, yang selama ini berdiam diri dari kemelut mengeluarkan suara garang mengherdik dengan keras DS Azmin Ali, atas usaha jahatnya untuk menumbangkan Kerajaan sedia.
.
Menurut sumber saya, kegagalan yang memalukan ini adalah disebabkan Tun M sendiri yang "menegur" kepimpinan parti BERSATU melalui mesyuarat yang dipengerusikannya hari ini.
.
Sumber saya tidak dapat disahkan kesahihan walaupun dari sumber yang dipercayai, kerana pemimpin BERSATU mengunci mulut selepas keluar mesyuarat. Sampai sekarang.
.
Cuma, apa yang saya boleh laporkan disini, kalau kita melihat apa yang berlaku, perkampungan pertama dibuat oleh Azmin Ali bersama sama penyokong nya di Sheraton Hotel.
.
Dari pagi lagi, mereka kumpulan pertama yang berbuat demikian bersama sama dengan beberapa pemimpin BERSATU. Yang paling menyakitkan hati apabila Hishamuddin Rais, seorang aktivis yang dahulunya membela Anwar Ibrahim, dilihat bersama sama dengan mereka.
.
Sepatutnya, mesyuarat ini dibuat senyap sepi tanpa pengetahuan, tiba tiba terbocor berita mereka ini bermesyuarat maka secara tergesa-gesa semua parti politik pakat habis bermesyuarat.
.
Yang tinggal adalah DAP dan AMANAH sahaja, tidak bermesyuarat, walaupun mereka tahu akan apa yang sedang berlaku, fokus mereka adalah untuk Negara lebih tinggi.
.
Contoh, Lim Guan Eng perlu menyediakan rancangan pakej rangsangan ekonomi dan Dr Dzulkefly Ahmad perlu memberi kan fokus kepada pencegahan penularan wabak COVID-19.
.
Menteri DAP dan AMANAH yang lainnya fokus untuk menguruskan negara.
.
Rakyat yang mangkuk ayon adalah rakyat yang tidak melihat perkara perkara ini, kerana otak mereka tepu dengan isu agama dan bangsa yang dilaungkan oleh pembangkang yang kehabisan modal.
.
Maka ramai diantara mereka mengucapkan "alhamdulillah, muafakat nasional akan menguasai kembali Malaysia" - "melayu dan Islam akan terbela" - bertapa sempit dan berkarat nya otak mereka.
.
Mereka ingat Islam ini hanya membela Melayu semata-mata. Dia tidak tahu Islam mengajar apa yang dikatakan "keadilan untuk semua".
.
Okay, Kita teruskan sikit tulisan ini.
.
Untuk apa Tun M pergi menghadap Yang di-Pertuan Agong?
.
Baik, saya beritahu.
.
Team Azmin Ali memang awal awal lagi, plan untuk "menikam belakang" Tun M. Perkampungan sesudah subuh di hotel adalah susunan strategi untuk mengumpul berapa "orang yang sokong aku"
.
GPS dan PAS memang buat meeting serentak sebab apabila meeting Team Azmin Ali berjaya, mereka akan beritahu GPS dan PAS untuk "on green light"
.
Bukan itu sahaja, mereka melalui Zahid Hamidi memang telah awal awal memohon untuk menghadap Yang di-Pertuan Agong, nak mengkhabarkan yang mereka telah mempunyai sokongan yang cukup untuk membubarkan kerajaan sedia ada.
.
Perkara ini terbocor, siapa yang bocorkan, hanya Allah SWT yang tahu, yang pasti, terbocor ke telinga Tun M dan Anwar Ibrahim.
.
Tun M hanya dikatakan berkata, "let me handle this" kepada Anwar Ibrahim.
.
Sebab itu, baik Anwar Ibrahim, atau DAP, atau AMANAH buat tak tahu tak cakap apa apa di media.
.
Masing masing fokus kepada negara, sebab itu Lim Kit Siang berani mempertaruhkan jawatan Ahli parlimen kalau peralihan kuasa kepada Anwar Ibrahim.
.
Kerana mereka lebih kenal Tun M.
.
Anwar Ibrahim menganjurkan majlis bacaan yasin sahaja dirumahnya, ahli parlimen PKR yang bersamanya dijemput hadir.
.
Tanyalah kepada pemimpin BERSATU, apa yang Tun M kata pada mereka didalam mesyuarat?
.
Sebab itu, apabila Zahid Hamidi diberitakan memohon untuk menghadap Yang di-Pertuan Agong maka Tun M terus memohon untuk sama sama menghadap yang di-Pertuan Agong.
.
Akhirnya cerita, keluar dari istana pukul 7 malam lebih, tiada apa apa berita. Tiada press conference, tiada maklum balas, sunyi krik krik krik.
.
Malu kan kena check mate dengan Tun M? Oh, APA yang Tun M Dan Zahid Hamidi cakap dihadapan YDA?
.
Sebab itu Shafie Ap

dal awal awal cakap, kami bersama Tun M, dia pun tahu kalau di cuba sailang belakang, memang "Kings" akan datang dan dia akan "Checkmate".
.
Bagaimana dia akan Checkmate, Wallahualam.
.
Yang pasti, Team Azmin Ali memang kena Checkmate kaw kaw kaw.
.
Rombakan kabinet akan berlaku dan Azmin Ali bersama Zuraidah akan dibuang.
.
Malah akan ada pemimpin BERSATU juga akan dibuang dari kabinet. Diganti dengan yang lain, mungkin dari Parti Warisan Sabah.
.
Jangan awal sangat mencemar maruah.
.
Kelak tahi terpalit ke muka.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wrlr.blogspot.com/2020/02/berakhirlah-teka-teki.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Teka Teki Ikim Fm

Teka Teki Ikim Fm

papar berkaitan - pada 2/3/2020 - jumlah : 415 hits
Sudah lama tak berteka teki niTadi Tedi dengar radio IKIM FM dia bagi teka teki Tedi nak log apa yang Tedi ingat Sumber Surah apa tiada huruf MIM al KautsarSiapa Rasul Ulul Azmi Nuh alahissalamIbrahim alaihissalamMusa alaihissalamIsa ibnu M...
Pau2017 Bermulanya Teka Teki Tarikh Pru14

Pau2017 Bermulanya Teka Teki Tarikh Pru14

papar berkaitan - pada 26/2/2020 - jumlah : 196 hits
Perhimpunan Agung UMNO adalah satu acara yang sangat sinonim bagi penyokong UMNO itu sendiri bila mana pada PAU inilah merupakan peluang terbaik bagi mereka untuk bersua muka dengan sahabat sahabat mereka yang hanya berbual di media sosial ...
15 Koleksi Teka Teki Ah Teka Teki Uh Dengan Dengan Jawapan Masuk Air

15 Koleksi Teka Teki Ah Teka Teki Uh Dengan Dengan Jawapan Masuk Air

papar berkaitan - pada 22/2/2020 - jumlah : 1619 hits
Teka teki ah teka teki uh Kerana teka teki boleh tergadai kerajaan tau macam dalam filem Nujum Pak Belalang jangan main main Jadi jom kita selongkar koleksi Teka teka ah teka teki uh 1 Sotong kalau belah dua jadi apa Jawapan Sotong masak ku...
30 Teka Teki Zaman Sekolah Rendah Dengan Jawapan Still Releven

30 Teka Teki Zaman Sekolah Rendah Dengan Jawapan Still Releven

papar berkaitan - pada 27/2/2020 - jumlah : 718 hits
1 Polis Malaysia dan polis Indonesia mana yang lebih tua Berikan jawapan dengan sebab sekali Jawapan Polis Malaysia yang lebih tua kerana polis Malaysia dipanggil Tok manakala polis Indonesia pula dipanggil bapak 2 Sebab apa siput babi jala...
Teka Teki Tebak Siapakah Aku Dan Jawabannya

Teka Teki Tebak Siapakah Aku Dan Jawabannya

papar berkaitan - pada 27/2/2020 - jumlah : 350 hits
Pada kesempatan sebelumnya saya pernah memposting artikel tentang teka teki logika dan teka teki bergambar Nah kali ini Saya akan menambahkan satu lagi teka teki baru yaitu Teka Teki Tebak Siapakah Aku Bagi Sobat yang ingin mengasah otaknya...
Akhirnya Terjawab Tekai Teki Warganet Tentang Emma Maembong Kahwin Kini Emma Sah Jadi Isteri Orang

Akhirnya Terjawab Tekai Teki Warganet Tentang Emma Maembong Kahwin Kini Emma Sah Jadi Isteri Orang

papar berkaitan - pada 20/2/2020 - jumlah : 598 hits
Pemilik nama penuh Fatimah Rohani binti Ismail Dikenali sebagai Emma Maembong Nama panggilannya Timah dan Emma Lahir pada 27 Mac 1992 di Kuala Terengganu Terengganu Malaysia Kini berusia 27 tahun Kediamannya terletak di Kuala Lumpur Akhirny...
Sumareh Berteka Teki Soal Masa Depan

Sumareh Berteka Teki Soal Masa Depan

papar berkaitan - pada 23/2/2020 - jumlah : 161 hits
Pemain penyerang sayap pasukan Pahang Mohamadou Sumareh masih berteka teki tentang masa depannya Beliau menyatakan buat masa ini beliau mahu berahsia dahulu tentang perkara itu Spekulasi bertiup kencang mengaitkan penyerang Harimau Malaya i...
Senda Politik Cuba Teka Band Apa Ini

Senda Politik Cuba Teka Band Apa Ini

papar berkaitan - pada 17/2/2020 - jumlah : 268 hits
SUKAR juga untuk melontarkan soalan secara terbuka pada zaman media sosial ini Bukan apa jika tersalah tanya soalan yang akan menjawabnya kebanyakkan mungkin terdiri daripada mereka yang tidak sukakan anda Dan jika anda ahli politik sudah t...
Dosen Ums Temukan Spesies Baru Bakteri Dari Rumput Teki Di Cemoro Sewu

Dosen Ums Temukan Spesies Baru Bakteri Dari Rumput Teki Di Cemoro Sewu

papar berkaitan - pada 25/2/2020 - jumlah : 149 hits
bakteri tersebut kemudian diajukan namanya sebagai stretomyces cemorosewuensis sp Nov Bakteri itu mempunyai senyawa yang dapat mengatasi resistensi bakteri patogenik terhadap antibiotik
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges

Tukar Kanta Mata Untuk Melihat Seni Politik Anwar

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Terkahwin Adik Beradik Sendiri Tanpa Sengaja Apa Status Anak Sumbang Mahram

6 Ciri Harimau Jadian

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Ukraine Approaching Total Collapse

Police Probe Chaos Incident Outside Mosque In Penang

Budaya Pot Luck Jimat Kos Makanan Lebih Banyak Pilihan