Benan Island Resort Lingga Kepulauan Riau Indonesia Destinasi Percutian Yang Indah Perlu Anda Dilawati






Terpegun melihat keindahan sebuah pulau yang terbentang indah dengan kebiruan air laut, dihiasi dengan Butiran pasir yang memutih dan hamparan kebiruan langit yang bagai kan lukisan di canvas.  Haaaa.... gitu..!!! 
Okaylah Seri Wangi nak bercerita destinasi kami yang terakhir iaitu Benan Island Resort,  yang terletak di Kabupaten Lingga, Kepulauan Riau


Pengalaman Seri Wangi sepanjang perjalanan kami untuk ke Pulau Benan ini memanglah sangat mencabar dan meletihkan juga yang tidak biasa dan tidak pernah bercuti di sini,  namun apabila anda telah menjejak kaki di Pulau Benan ini pastinya anda akan tersenyum lebar,  penat pun akan hilang tiba-tiba bila melihat keindahan pantai nya.  

Untuk makluman anda perjalanan untuk ke Pulau Benan mengambil masa sekitar 45 minit dari Jeti Jambatan Enam Barelang,  Batam dengan menaiki bot laju ke Jeti Labun kemudian anda akan menaiki kenderaan Tuk Tuk,  ramai-ramai duduk di belakang,  satu pengalaman yang menarik dan mengambil masa dalam 5 minit perjalanan dari Jeti Labun ke Benan Island Resort. 







Haaa... best jugak sekali sekali kena duduk kat belakang ramai-ramai dengan Jalan yang tidak rata dan dapat melihat suasana kampung yang banyak tanaman pokok-pokok kelapa. Bila sampai sahaja di depan pintu masuk Benan Island Resort,  kami turun ambil gambar dulu sebelum masuk ke dalam untuk melihat pamandangan sekelilingnya..memang cantik,  nyaman dan tenang. Bila dah puas hati barulah boleh masuk. 



Bila dah ramai-berkumpul di pindok comel,  kami dijamu dengan minuman air kelapa muda,  memang sedap sangat,  hilang dahaga dan makan tengahari yang menyelerakan lagi pun semua dah kelaparan.. haaa!! 





Bila semua dan kenyang,  tiba masanya untuk check-in bilik masing-masing. Di Benan Island Resort anda akan diberi 2 pilihan,  sama ada hendak bermalam di Villa Rumah Kayu ataupun di Glamping site.  Sememangnya kedua-duanya sangat menarik tapi kami yang perempuannya diberi bermalam di villa rumah kayu,  macam duk rumah kampung gitu...dan yang lelaki ya bermalam di khemah Glamping yang mana bilik airnya di luar. 
Villa Rumah Kayu









Seri Wangi memang suka dengan bilik rumah kayu traditional macam ni,  sama seperti rumah  kampung yang mempunyai tingkap dan pintu berselak,  memang kuat bunyinya masa hendak tutup pintu.  Biliknya kemas,  bersih dan selesa serta biliknya luas dan disediakan juga tuala mandi,  sabun dan ubat gigi.  Setiap villa kayu ini diberi nama,  macam rumah yang Seri Wangi duduk namanya Kapur. Kemudahan sangat memuaskan siap ada minuman seperti air mineral dan mi cup,  plug,  kipas dan dll kecuali WiFi,  kat sini memang susah nak dapat line internet. 


Glamping Site


Bagi yang sukakan adventure dan ingin merasakan suasana nyaman dengan mendengar desiran ombak malam,  bolehlah anda bermalam di Glamping,  siap dengan kemudahan disediakan kecuali bilik airnya di luar.  Seri Wangi ingin juga rasakan suasana begitu bila berada dalam khemah ni,  luas dan selesa sekali. 




Jom ikut Seri Wangi melihat di sekeliling Benan Island Resort yang indah ini,  memang tidak puas rasanya hanya bermalam 1 malam sahaja sebab banyak lagi tempat-tempat yang menarik kami tidak sempat jelajahi. 










Memang luas kawasan Pulau Benan ini, kalau anda nak tau di sini pelbagai aktiviti yang anda boleh lakukan semasa bercuti dengan family,  kawan-kawan dan juga untuk yang nak berhoneymoon.  Rasanya anda tidak akan rasa boring bila berada di sini.  Beriadah dengan menaiki basikal,  keliling kampung,  berkayak,  berenang, snorkeling melakukan aktiviti permainan hari keluarga dan mandi manda serta juga aktiviti pantai dan Sukan air. Bagi yang kaki karaoke mesti happy sebab anda boleh bersantai di waktu petang pekena kopi pekat sambil melihat kebiruan air laut dan malamnnya boleh berkaraoke di teratak kayu tepi pantai. 















Dah puas jalan-jalan sekitar Resort,  ada satu lagi tempat menarik iaiti hutan bakau yang cantik pemandangannya. Anda akan dapat melihat sunset di Pelantar yang ada jaring,  melalui lalu jambatan kayu sambil melihat keindahan pandan dan hutan bakau. Memang serius cantik view di sekeling laut yang membiru. Kalau korang berani bolehlah mencuba berbaring di jaring tapi kena berani... don't worry jaring tu kuat jugak.. haaaa!! Kalau jatuh pun masuk kat laut jer!! 













Bab makan memang Seri Wangi tak sabar hendak tunggu sebab akan dijamu dengan makan seafood  Wah... memang sedap bila tengok menu-menu yang dihidangkan iaitu kekapis dan siput gonggong serta lain-lain lagi. Sesekali dapat makan siput gonggong tu memang sedap padahal sebelum tak reti makan,  kalau anda nak tau ianya bagus untuk orang lelaki. 






Happening sangat and enjoy dijamu dengan hidangan makanan laut yang sedap,  esok dah nak balik,  next time ada umur panjang mybe dapat datang lagi ke Benan Island Resort (BIR). Seri Wangi nak ucapankan terima kasih kepada owner Benan Island Resort di atas layanan mesra mereka



Untuk maklumat lanjut tentang Benan Island Resort (BIR) layari
FACEBOOKhttps://www.facebook.com/benanislandresort

INSTAGRAMhttps://www.instagram.com/benanislandresort

Telefon: +62 822 1115 8899

@batamtourismpromotionboard@favehotelnagoyabatam @astonnagoya  @benanislandresort

#benanislandresort#batamkampongfoodfiesta2022#INDONESIA #Wonderfulindonesia#batam #batamtourism #batamtourismboard #batamtourismpromotionboard #pesonaindonesia #wonderfulindonesia #wonderfulriauislands #wonderfulbatam #indonesia #indonesiatourism#favehotel #favehotelnagoyabatam #astonnagoya #nagoyatamrincity #culinary #food #fiesta #kampung #travel #travelbloggerlife



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.keunggulanwanita.com/2022/08/benan-island-resort-lingga-kepulauan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Meski Sedang Bercuti Jun Somin Dipuji Layan Peminat Dengan Baik Di Indonesia

Meski Sedang Bercuti Jun Somin Dipuji Layan Peminat Dengan Baik Di Indonesia

papar berkaitan - pada 14/8/2022 - jumlah : 163 hits
Sibuk dengan pelbagai projek tahun ini akhirnya Jun So min mengambil masa secukupnya untuk merehatkan diri ARTIKEL BERKAITAN Baru baru ini pelakon wanita dan penghibur popular itu dilihat menjalani percutian santai bersama keluarganya di Ba...
Persatuan Dukun Indonesia Laporkan Pesulap Merah Ke Polisi Usai Bongkar Trik Trik Mereka

Persatuan Dukun Indonesia Laporkan Pesulap Merah Ke Polisi Usai Bongkar Trik Trik Mereka

papar berkaitan - pada 13/8/2022 - jumlah : 136 hits
Konten konten Pesulap Merah dianggap menyinggung profesi dukun dan membuat dukun jadi sepi job
Brilian Young Leader Indonesia Upaya Bri Ciptakan Talenta Unggul

Brilian Young Leader Indonesia Upaya Bri Ciptakan Talenta Unggul

papar berkaitan - pada 14/8/2022 - jumlah : 94 hits
BRI memperkenalkan program BRILiaN Young Leader Indonesia pengembangan bagi pekerja Insan BRILiaN muda terpilih yang memberikan akselerasi karier kompetensi pengetahuan dan keterampilan Pada program BYLI para talenta unggul bisa mengakseler...
Merek Aksesoris Jepang Namota Ekspansi Ke Pasar Indonesia Lewat Giias 2022

Merek Aksesoris Jepang Namota Ekspansi Ke Pasar Indonesia Lewat Giias 2022

papar berkaitan - pada 14/8/2022 - jumlah : 112 hits
Merek dari Yokohama Jepang yaitu Namota ekspansi ke pasar Indonesia memanfaatkan pameran Gaikindo Indonesia International Auto Show 2022 Apa saja keunggulannya
Ini Penyebab Pakaian Bekas Impor Dilarang Masuk Indonesia

Ini Penyebab Pakaian Bekas Impor Dilarang Masuk Indonesia

papar berkaitan - pada 13/8/2022 - jumlah : 126 hits
Sementara itu Direktur Jenderal Perlindungan Konsumen dan Tertib Niaga Veri Anggrijono mengungkapkan dari hasil pengembangan sementara ditengarai pakaian bekas tersebut masuk melalui pelabuhan tikus yang banyak tersebar di wilayah Indonesia...
Pet Expo Midvalley 2024

15 Breathtaking Mediterranean Powder Room Ideas From Classic To Modern

All Cheers For 1q 2024 Gdp Growth Of 4 2 But Sustaining That Pace Is Tricky And Highly Challenging

Speed Read Rsd S Nitrous Fueled Bmw R18 Drag Bike And More

Tajuk Utama Minggu Ini Ytl Power Euforia Gabungan Axiata Inflasi Rendah Gdp 1q Wajib

Cara Buat Kad Guru Malaysia Online Dan Cara Dapatkan Sijil Guru Malaysia

Isu Uitm Kerajaan Kena Berani

Kenapa Bini Aku Tak Cantik



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia


Bolehkah Berbuka Puasa Karena Merasa Pusing

Flexibility In Business Operations

Aktiviti Kunjungan Hormat Grt Dan Ppim Ke Atas Tun M Ppim 20 05 2024

Biodata Shalin Zulkifli Ratu Boling Tenpin Negara

Bacaan Rukuk Cara Rukuk Yang Afdhal

Nyoman Paul Mundur Perlahan Chord