Belajar Buat Blog Melalui Ebook


Anda ingin Belajar Buat Blog Melalui ebook?  Inilah masanya untuk anda belajar secara detail melalui kaedah yang paling senang, padat dan terbaik.  Saya cuba bagi keterangan dengan sebaiknya bagi memudahkan anda belajar nanti. Baca sampai habis ye artikel ini. Sangat berguna untuk mereka yang mahu miliki blog sendiri tanpa kos.


Belajar Buat Blog Melalui ebook
Belajar Buat Blog Melalui ebookNak eBook Belajar Buat Blog secara percuma yang diolah oleh Tuan Anuar Marsib. Ia sangat bagus untuk kita pelajari dan ikuti. Semuanya cukup sempurna buat panduan blogger baru atau pun lama.  Rugi teramat sangat jika anda belum dapatkannya lagi. Boleh download secara percuma sekarang. Semuanya telah dibuat mengikut trend dan format terkini
Walaupun anda sudah ada blog dan dah pengalaman berkaitan blog, namun tidak salah untuk mengikuti ebook "Belajar Buat Blog" daripada beliau yang terbukti berpengalaman bertahun-tahun dalam penulisan entri di blog.

Ada sesiapa yang belum download bolehlah cepat-cepat dapatkannya sementara ianya masih baru agar senang untuk membuat rujukan di kemudian hari


Mari Download eBook Belajar Buat Blog
Diharap selepas ini tiada lagi yang bersunggut tidak pandai buat blog sendiri. Tiada lagi alasan yang kedengaran selepas ini,  apabila semuanya sudah dibuat secara sempurna kerana langkah demi langkah telah ditunjukkan.

Panduan Lengkap Belajar Buat BlogEbook ini mengandungi maklumat lengkap tentang buat blog.  Ia  diajar langkah dari A hingga Z. Mempunyai 119 muka surat dan terbahagi kepada 7 bab keseluruhannya.

1. Nak buat blog tentang apa
2. Langkah-langkah buat blog dengan blogspot
3. SEO nadi kekuatan blog
4. Buat duit dengan blog
5. Rahsia buat duit dengan affiliate
6. Rahsia buat duit melebihi 4 angka di internet
7. Rumusan dan penutup

Inilah ebook terbaik yang pernah saya jumpai dan sangat sesuai untuk mereka yang ingin Belajar Buat Blog melalui kaedah yang paling mudah difahami, yakni melalui ebook

Bolehlah milikinya sendiri blog anda dengan mengikuti panduan mudah ebook ini. Selamat belajar.....

Blog Boleh Jana IncomeSudah ramai yang dah berjaya dapat ribuan ringgit melalui blog. Boleh tanya blogger lama yang dah bertahun-tahun berkecimpung dalam bidang penulisan. Diantara yang biasa kita dengar atau baca:

1. Buat iklan di blog seperti Google Adsense, Nuffnang, Mobicow, Lazada Lazada dan sebagainya
2. Tulis review tentang produk atau barangan daripada pengiklan
3. Jadi agen affiliate
4. Iklankan ruangan iklan di blog sendiri
5. Buat servis bina blog terutama blog mesra SEO kepada sesiapa saja yang dikehendaki
6. Buat blog dan bila dah tinggi trafiknya, boleh jual kepada syarikat yang ingin memiliki website       sebagai web pemasaran produk mereka
7. Jual template yang power dan mesra SEO dan entri terpantas diindex oleh googlebot kepada mereka yang mementingkan kualiti dan backlink berkualiti.
8. Ini yang paling mudah jika tahu caranya,  iaitu dengan menyertai Contest SEO, giveaway,  segmen komen terbanyak atau contest artikel terbaik.

Tip Blogging Nampak Hebat1. Tema - Blog perlu kelihatan menarik seperti pemilihan template yang mesra SEO,  header blog yang ringkas tapi menarik,  Susun atur sidebar yang tersusun kemas, penggunaan ayat dan perkataan yang betul penggunaan bahasa, warna tema yang menggunakan warna yang lembut dan sebagainya.

2.  Serius - Seseorang perlu serius, yakni komitmen terhadap blog sendiri.  Sentiasa konsisten untuk menulis artikel dengan mengemas kini selalu blog agar google nampak blog kita aktif.

3. Berfikiran Terbuka - Fikiran perlu terbuka terhadap sesuatu perkara, berfikiran positif supaya idea untuk tulis artikel sentiasa datang. Kekurangan idea menyebabkan kita sukar untuk fokus terhadap sesuatu informasi terkini untuk ditulis nanti.

4. Minat - Mesti berminat nak berbelog.  Jika tidak? Sangat sukar nak tumpu perhatian terhadsp blig sendiri,  apatah lagi nak mengunjungi blog orang lain. Sentiasa blogwalking terhadap blog orang lain dan tinggal jejak dengan memberi komen yang baik dan bernas.

5. Belajar - Belajar,  belajar dan belajar terhadap ilmu. Belajar membuat fikiran kita semakin matang dan hebat.  Ilmu dunia dan akhirat perlu seimbang.  Jika tidak, perjalanan hidup kita tidak bermakna.  Bila dah berilmu, jangan lupa berkongsi ilmu kepada orang lain pula.  Selalu buat kebaikan, Allah beri pahala berganda-ganda tanpa kita sedari.

6. Masa - Masa itu emas,  sangat berharga.  Oleh itu bijak bahagi masa antara kerjaya,  blogging, keluarga. Pandai bahagi masa supaya tidak terabai nanti.  Kalau mengadap komputer,  hangphone, laptop sepanjang masa tidak elok juga.  Kalau tertumpu pada kerjaya dan keluarga pula,  nanti blog berhabuk pun susah juga.  Oleh itu pandai-pandailah bahagi masa.

7. Bersyukur - Bersyukur setiap masa dengan rezeki yang kita perolehi.  Ada diantara bligger yang boleh jana income yang masyuk dengan blog mereka.  Bukan mudah nak dapat income jika tidak berusaha,  berdoa dan bertawakal. Insha Allah usaha kita terhadap blog berhasil berganda-ganda. Inilah yang kebanyakkan blogger inginkan. Kalau sekadar untuk suka-suka terhadap blog,  syok sendiri.... maka... blog kita tidak boleh pergi jauh. "Tepuk dada tanya hati".

Akhir kata,  saya berpesan kepada diri sendiri dan juga rakan-rakan lain,  gunalah blog anda sebaik-baiknya. Jangan abaikan blog anda begitu saja tanpa ada pertambahan entri. Entri yang banyak dan berinformasi senang dapat minat pembaca dan juga trafik. 
Boleh juga ikuti tip-tip daripada blogger lain yang berpengalaman dan jaga tata tertib dalam etika penulisan di blog agar tudak melakukan sesuatu yang boleh membuat orang lain terasa hati

Contest ini "Belajar Buat Blog Melalui ebook" turut disertai oleh:

calrasepatrick.blogspot.com dapat bayaran RM30nonasani.blogspot.my dapat bayaran RM30missobsesi.blogspot.my dapat bayaran RM30sayidahnapisah.com dapat bayaran RM30mommyfiqa.com dapat bayaran RM30bloggerlelaki.com dapat bayaran RM30ciklapunyabelog.blogspot.my dapat bayaran RM30dianarashid.com dapat bayaran RM30susahsenangblogger.com dapat bayaran RM30at-tarmizi.blogspot.my dapat bayaran RM30myideakini.com dapat bayaran RM30amirkhalis.blogspot.my dapat bayaran RM30sayabukancikgu.com dapat bayaran RM30messarah.blogspot.my dapat bayaran RM30jangan-bukak.blogspot.my dapat bayaran RM30fadzirazak.com dapat bayaran RM30heroborneo.com dapat bayaran RM30nikkhazami.com dapat bayaran RM30misztrex.blogspot.my dapat bayaran RM30ummizarra.com dapat bayaran RM30infopelajar2u.comsabreehussin.comtopseofriendly.blogspot.myummiseri.comsaidila.comqiyasaad.comkataubaid.combelajarbuatblogpercuma.wordpress.comiuzira.comhiburansabah.comheroborneo.comnasitambah.comaynorablogs.comsensasi2020.comsayaazieera.blogspot.myjambubatublog.comadibsite.comsishawa.blogspot.mycikilamenari.blogspot.myalongxp.com<Url Blog><Url Blog><Url Blog>Jom sertai Contest SEO - Belajar Buat Blog ini untuk menguji tahap SEO blog atau entri anda. Dalam waktu yang sama anda layak dapatkan hadiah lumayan yang disediakan oleh penganjur.

Jangan lupa kongsikan entri ini Belajar Buat Blog Melalui ebook kepada rakan-rakan kalian agar senang dorang nak join nanti.

Semoga berjaya buat semua peserta yang mengambil bahagian dalam contest SEO ini.

 Sekian,  terima kasih



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://topseofriendly.blogspot.com/2017/01/belajar-buat-blog-melalui-ebook.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Data Blog Kosong

Data Blog Kosong

papar berkaitan - pada 6/7/2019 - jumlah : 368 hits
terasa macam bertimpa timpa pulak benda yang datang dalam masa yang sama nak cerita panjang pun tak berapa nak reti jadi kita ringkas kan seringkas yang boleh baru baru ni dapat notification mengatakan blog under maintenance jadi kita pun o...
Menampilkan Popular Post Sebagai Featured Post Di Homepage Blog

Menampilkan Popular Post Sebagai Featured Post Di Homepage Blog

papar berkaitan - pada 6/7/2019 - jumlah : 269 hits
Popular Post adalah postingan atau tulisan terbanyak dibaca atau dikunjungi Kita biasa menampilkannya di sidebar Widgetnya pun sudah disediakan Blogger Kali ini CB berbagi kode Popular Posts yang ditampilkan sebagai Featured Post di Homepag...
Penting Ke Gambar Pada Setiap Entri Blog

Penting Ke Gambar Pada Setiap Entri Blog

papar berkaitan - pada 6/7/2019 - jumlah : 279 hits
Assalammualaikum wbtPENTING KE GAMBAR PADA SETIAP ENTRI BLOG Penting ke nak sertakan gambar pada entri Macam mana nak cari gambar Nak edit gambar bagi cantik susahnya bukan sahaja dulu dulu di awal langkah pertama PC menghadapi situasi begi...
Attract Search Engines To Your Wordpress Blog

Attract Search Engines To Your Wordpress Blog

papar berkaitan - pada 6/7/2019 - jumlah : 449 hits
WordPress and SEO go hand in hand because the search engines favor the WordPress blogging platform to a high extent If you have a WordPress blog then you will probably receive a higher ranking than other websites Reasonably your chances wil...
Pageviews Blog Bulan Februari 2019 Di Google Analytics Sii Nurul

Pageviews Blog Bulan Februari 2019 Di Google Analytics Sii Nurul

papar berkaitan - pada 5/7/2019 - jumlah : 227 hits
AssalamualaikumBismillah Pageviews Blog Bulan Februari 2019 di Google AnalyticsJika dibandingkan dengan bulan Januari prestasi blog bulan Februari menunjukkan penurunan dari segi pageviews dan bounce rate Walaupun bilangan entri lebih banya...
Bila Waktu Idea Entri Blog Datang Mencurah Curah

Bila Waktu Idea Entri Blog Datang Mencurah Curah

papar berkaitan - pada 5/7/2019 - jumlah : 292 hits
Bila waktu idea entri blog datang mencurah curah Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua Okayy dah 2 hari tak update entri blog ish ishhhh Sorryyy Busy sikit dengan kerja editor Math Oxford Fajar tengah ada few projects sekarang so saya...
Pop Up Iklan Ngacau Di Blog

Pop Up Iklan Ngacau Di Blog

papar berkaitan - pada 3/7/2019 - jumlah : 279 hits
kebelakangan ni kerap betul ada pop up yang mengganggu Mama Yan bila nak buka blog kawan kawan Bila buka reading list dan klik terus ke lain perginya Halah halah halah tension MY jadinya sebab tak tahu apa solution terbaik Mama Yan terpaksa...
Cara Halang Blog Dari Kena Copy Paste Oleh Pembaca

Cara Halang Blog Dari Kena Copy Paste Oleh Pembaca

papar berkaitan - pada 4/7/2019 - jumlah : 338 hits
Cara halang blog dari kena copy paste Nak block blog dari kena copy paste Boleh je ada caranya Terutama kepada peniaga di luar sana di mana artikel blog masing masing ada hakcipta terhadap produk dan juga content Kalau setakat blogger picis...
Promote Blog Dekat Linkedin

Promote Blog Dekat Linkedin

papar berkaitan - pada 4/7/2019 - jumlah : 298 hits
Oh macam mana aku boleh nak terbuka linkedin ni selalu nampak butang benda nih oh power jugak ye Aku baru discover yang linkedin ni dah macam facebook Cumanya ialah yang ada dalam linkedin ni ialah orang profesional Mereka ni siap ada insti...
Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Tips For Achieving Your Saving Goals



Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online


Lindungi Peranti Galaxy Anda Dengan Samsung Care

Khutbah Jumat Jika Seorang Muslim Memperhatikan Shalat Asalnya Agama Dia Itu Baik

Adab Apabila Menghadiri Majlis Kenduri Kahwin

Menjadi Kesalahan Dan Teladan Buruk Jika Kerajaan Tidak Akur Dekree Ydpa

Bicara Profesional Pengarah Pendidikan Negeri Johor Bersama Pengetua Sekolah Negeri Johor 2024

Beyond The Pew The Bridal Heart Guides Your Daily Walk With Christ