Bekas Pegawai Penyiasat Pdrm Amar Singh Nak Dapatkan Kerakyatan Kanada Pulak



Selepas PRU 14, nama Pegawai Penyiasat PDRM Amar Singh memang tak asing lagi menitip di bibir rakan media dan rakyat Malaysia yang mengikuti perkembangan isu yang didakwa melibatkan bekas Perdana Menteri DS Najib dan isteri. Kalau tengok berita kat tv tu, asyik muka dia je lah. Sehinggakan netizen turut membuat perbandingan muka beliau dengan watak dalam cerita kartun Keluang Man iaitu Inspektor Singh.

Hari-hari beliau laporkan pada media mengenai barangan rampasan di Pavilion? Siap ada stesen tv buat live ya rampasan ini (yela nak propose jadi stesen tv rasmi kerajaan lah katakan). Popularnya bukan kepalang Amar Singh dilihat macam wira dan rakyat merasakan hanya sekali petik seperti Thanos dalam cerita Avengers maka hukuman sudah boleh disabitkan terus pada mantan Perdana Menteri ini dalam masa terdekat.


Tunggu punya tunggu, barulah kes disebut dan kes berjalan dengan pelbagai cerita sensasi. Ada beberapa fakta yang menyebabkan rakyat kini merasakan tertipu dan pelik.

1. Tertipu sebab pendakwaan yang dibuat pada DS Najib tidak mempunyai cukup bukti yang kukuh dan bukan seperti didakwa oleh pimpinan PH sebelum ini.
2. Pelik nilai rampasan yang dibuat di rumah DS Najib ianya agak pelik. Sewaktu rampasan dibuat, nilai rampasan dikatakan sekitar RM 1.1 bilion. Namun apabila barang rampasan tersebut hendak dilupuskan hak yang mana dimaklumkan nilainya hanya sekitar RM 711 juta sahaja.


Persoalannya lebih kurang RM 500 juta susut nilai atau barangkali tersalah isytihar semasa rampasan dilakukan. Tapi ianya tetap menimbulkan banyak persoalan di kalangan rakyat.

Selesai satu bab. Ok kita pergi ke bab seterusnya.

Laporan Malaysia Today (klik sini) menyebut bahawa Amar Singh sedang mendapatkan kewarganegaraan Kanada. Suasana ini telah menimbulkan rasa tidak senang di kalangan rakyat, baik di pihak kerajaan dan apatah lagi di sebelah Pembangkang.

Pertamanya, kes yang pernah beliau kendalikan sebelum ini masih dalam perbicaraan dan mungkin memerlukan beliau menjadi saksi kes walaupun telah membuat serahan tugas.

Keduanya pula, bagaimana seorang bekas pegawai Polis yang sepatutnya mempunyai semangat patriotisme serta berkhidmat dengan berbekalkan rasa kasih dan cinta pada tanah air tercinta boleh terfikir untuk mendapatkan kewarganegaraan asing hanya kerana mahu mendapatkan rawatan perubatan.

Kemusykilan di peringkat rakyat..


1. Banyak betul duit Amar Singh ni semasa berkhidmat sebagai Pegawai Polis dan kini nak berhijrah ke negara luar yang mana nilai matawang nya jauh lebih tinggi berbanding Tanah Melayu.

2. Rakyat melihat bahawa kes yang diketuai oleh Amar Singh sebelum ini bakal tidak menyebelahi pihak kerajaan PH. Maka beliau dirasakan telah membuat persiapan untuk melarikan diri.

3. Beliau merupakan bekas Pegawai Polis tertinggi, apa yang dikhuatirkan adalah beliau akan menyalurkan maklumat rahsia ketika menjawat jawatan penting itu kepada pihak tak bertanggungjawab.

Rakyat mengharapkan dalam kes berprofil tinggi sebegini, bukan saja Orang Kena Tuduh (OKT) saja dikenakan arahan penarikan pasport, saksi pun harus dikenakan tindakan serupa supaya ianya kelihatan lebih adil dan tidak berat sebelah.

Pelik betul, tiba-tiba nak jadi warganegara Kanada ni. Kot ya kalau sakit pun dan ada duit banyak, apply lah insurans masa tengah bekerja dahulu.

Apa pun kita tunggu dan lihat ya nanti




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://riziqin.blogspot.com/2019/05/bekas-pegawai-penyiasat-pdrm-amar-singh.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Amar Singh Ishar Singh I Am Ready To Return To Malaysia

Amar Singh Ishar Singh I Am Ready To Return To Malaysia

papar berkaitan - pada 26/5/2019 - jumlah : 384 hits
I promise the Malaysian government that I will plead guilty to sedition and criminal defamation in that I falsely accused Najib and Rosmah of being involved in Altantuya s murder and that I lied regarding Rosmah being there the night of the...
Amar Singh S Family Is In The Ah Long Business

Amar Singh S Family Is In The Ah Long Business

papar berkaitan - pada 26/5/2019 - jumlah : 377 hits
Amar Singh s family is in the Ah Long business And before he became the head of CID he was the head of Kuala Lumpur And with Amar Singh as the head of Kuala Lumpur his family was protected from police action So while other Ah Long had under...
Retired Amar Singh Denies Seeking Canadian Citizenship Calls Rpk A Compulsive Liar

Retired Amar Singh Denies Seeking Canadian Citizenship Calls Rpk A Compulsive Liar

papar berkaitan - pada 24/5/2019 - jumlah : 252 hits
Retired police commissioner Datuk Seri Amar Singh denied that he applied for a Canadian citizenship as alleged by runaway blogger Raja Petra Kamarudin in his blog posting recently In a statement to Malay Mail last night Amar who retired as ...
Hebat Pegawai Yapiem Nak Periksa Satu Persatu Staf Yang Undi Ph

Hebat Pegawai Yapiem Nak Periksa Satu Persatu Staf Yang Undi Ph

papar berkaitan - pada 17/5/2019 - jumlah : 280 hits
Belum reda isu dakwaan salah laku pengurusan Yayasan Pembangunan Ekonomi Islam Malaysia ditimpa pula dengan kontroversi terbaru Satu video beredar di media sosial semalam memaparkan ucapan seorang individu dipercayai pegawai kanan Yapeim me...
Nak Dapatkan Malam Lailatul Qadr Usahakan Buat 14 Amalan Ini

Nak Dapatkan Malam Lailatul Qadr Usahakan Buat 14 Amalan Ini

papar berkaitan - pada 26/5/2019 - jumlah : 832 hits
Alhamdulillah Allah panjangkan usia masuk ke 10 akhir Ramadhan maka bermula misi mencari lailatulQadr Nak dapatkan malam Lailatul Qadr usahakan buat 14 amalan ini Susunan amalan untuk rujukan sepanjang 10 akhir Ramadhan 1 Solat sunat qabliy...
Susah Nak Mencari Baju Raya Yang Awesome Terjah Sahaja Laluan Bunga Bunga Raya Pasti Jumpa

Susah Nak Mencari Baju Raya Yang Awesome Terjah Sahaja Laluan Bunga Bunga Raya Pasti Jumpa

papar berkaitan - pada 18/5/2019 - jumlah : 500 hits
Yang sedang pening kepala di mana untuk dapatkan baju yang awesome dan menawan untuk digayakan di pagi raya tu sudah boleh tarik The post appeared first on
Kenapa Seorang Peaceful Phlegmatic Susah Nak Ngam Dengan Seorang Powerful Choleric

Kenapa Seorang Peaceful Phlegmatic Susah Nak Ngam Dengan Seorang Powerful Choleric

papar berkaitan - pada 20/5/2019 - jumlah : 365 hits
Semenjak tempoh hari aku buat something yang dah lama sangat aku tak buat Nak tahu apa Pergi library Serius lama dah kot aku tak pergi library dan baca buku sebelum ni Aku pergi library yang dekat dengan rumah aku je Memang hambar teruk Aku...
Anak Berebut Nak Jadi Yang Pertama Di Cium Dulukan Anak Sulung Baru Lebih Hormat

Anak Berebut Nak Jadi Yang Pertama Di Cium Dulukan Anak Sulung Baru Lebih Hormat

papar berkaitan - pada 17/5/2019 - jumlah : 578 hits
Ramai ibu bapa pening kepala bila sudah mempunyai anak lebih dari satu Ini kerana bila balik rumah nak cium yang mana satu dulu Bila cium kakak adik merengek kecualilah jika dia masih bayi Jika cium adik dulu kakak atau abang sulung mulalah...
Setiap Hari Nak Roti Biskut Lepas Ibu Ini Buat Beberapa Cara Anak Dah Tak Susah Makan

Setiap Hari Nak Roti Biskut Lepas Ibu Ini Buat Beberapa Cara Anak Dah Tak Susah Makan

papar berkaitan - pada 17/5/2019 - jumlah : 537 hits
Kebanyakan ibu rata ratanya mengalami masalah anak tak berselera makan ataupun susah nak makan Mereka memang akan lupa pasal makan terutamanya kalau tengah main Kalau anak makan pun mesti makan makanan yang kurang khasiat seperti keropok co...
Pengalaman Menarik Menaiki Langkawi Skycab Menuju Ke Langkawi Skybridge

Perunding Berdaftar Harta Pusaka Islam Hans Legacy Sdn Bhd

Pembangkang Perlu Ketepi Ego Contohi Langkah Ph Meterai Mou Bersama Kabinet Ismail Sabri

A Triple Somersault Wearing A Sarong In C Wealth Games 2026

Indonesia Perkenal Insentif Tingkat Jualan Kereta Elektrik

Penurunan Wall Street Didorong Oleh Sektor Teknologi Dan Kadar Fed

Rawatan Urutan Badan Chiropractic Dan Acupressure Dari Tukang Urut Skudai

Interview Q And A With Ji Chang Wook Asia S Noble Prince



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hero Seorang Cinderella Musim 2 Astro Ria

10 Filem Drama Seram Melayu Berhantu Terbaru 2024 Mesti Tonton

5 Budaya Barat Yang Dah Jadi Ikutan Pasangan Melayu

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Wanita Syurga Slot Akasia TV3

5 Fakta Tentang Dragonball Mutiara Naga Yang Anda Perlu Tahu


9 Kelebihan Malam Lailatul Qadar Maksud Doa Tanda Dan Amalan Disertakan

Stoking Ambil Tindakan Tegas Kalimah Allah Amat Suci

Elegant Nostalgia Old Money Bedroom Makeover Ideas

Bufet Ramadan 2024 The Pearl Kuala Lumpur

Kena Pindah Tempat Duduk

Natalia D Sulu Ngelebu Chord