Bekas Atlet Boling Negara Bergelar Pelakon



Bekas atlet boling negara bergelar pelakon
Tidak bermimpi bergelar pelakon, bekas atlet tenpin boling negara, Syaidatul Afifah Badrul Hamidi, 30, tidak menyangka dapat menerokai pengalaman baharu selepas membuat keputusan bersara, tahun lalu.
Syaidatul Afifah memulakan kerjaya sebagai pemain boling seawal usia 9 tahun dan menjadi wakil negara selama 11 tahun mengakui, dia meninggalkan sukan berkenaan kerana ingin mencuba sesuatu yang baharu selepas dua dekad mencurahkan keringat dunia sukan.
Namun, katanya, tidak pernah langsung terlintas di fikiran bergelar pelakon selepas persaraan. Bagaimanapun, tatkala menerima tawaran syarikat produksi JS Pictures Sdn Bhd membintangi drama berkaitan sukan boling berjudul Ratu Ten Pin, Afifah tidak mampu menolaknya.
“Saya tidak berhasrat terjun dalam bidang lakonan. Saya merancang menubuhkan akademi boling untuk remaja di bawah 18 tahun dalam tempoh lima tahun daripada sekarang.
“Saya bukan seorang pelakon, tetapi saya sahut cabaran ini. Ini kerana saya tidak berpeluang menerokai bidang lain selama 20 tahun. Jadi, saya inilah masa yang bertepatan apabila menerima tawaran ini.
“Saya anggap tawaran Sheila Rusly seperti satu cabaran baharu. Sebelum ini, saya memikul cabaran besar mewakili Malaysia untuk bermain sukan boling, jadi kenapa saya tidak boleh sahut cabaran dalam bidang lakonan?.
“Lagipun, saya tidak tahu peluang berkaitan dengan bidang lain akan diterima, jadi saya terus bersetuju apabila melihat tema drama Ratu Ten Pin berkaitan dengan boling,” katanya kepada BH Online.
Wanita kelahiran Perak itu berkata, dia puas hati dengan mutu lakonannya walaupun tidak 100 peratus, biarpun kali pertama beraksi di hadapan layar kaca.
Namun, katanya, tanpa tunjuk ajar Sheila dan rakan pelakon seperti Elisya Sandha, Nazim Othman dan Fify Azmi mungkin agak sukar menghayati watak Sandra.
“Saya memang tiada ilmu lakonan, ditambah pula membawakan watak yang langsung tidak memiliki persamaan dengan saya kecuali kebolehan bermain boling.
“Cabaran menghidupkan watak Sandra cukup tinggi kerana saya perlu bermain dengan emosi, marah, sombong, menangis dan penyesalan.
“Semua ini tidak mampu untuk dihayati sekiranya tiada tunjuk ajar dan bantuan Sheila serta rakan pelakon. Situasi kami lebih kurang menang-menang, di mana mereka mengajar saya mengenai ilmu lakonan, manakala saya pula berkongsi pengalaman dalam dunia boling.
“Setakat ini, saya berpuas hati dengan mutu lakonan hasil tunjuk ajar mereka. Tetapi, selebihnya biarlah penonton yang menilai,” katanya.
Syaidatul Afifah berkata, dia turut berterima kasih kepada JS Pictures menghasilkan drama mengenai sukan boling kerana sebelum ini, hanya drama berkaitan bola sepak, badminton dan takraw sahaja pernah diangkat dalam drama mahupun filem.
Sementara itu, mengulas apakah akan meneruskan kerjaya dalam bidang lakonan, anak kedua daripada tiga beradik yang mewarisi kepandaian bermain boling daripada bapanya itu berkata, dia akan mempertimbangkan sekiranya ditawarkan watak bersesuaian.
Sepanjang pembabitan dalam dunia sukan, Syaidatul Afifah pernah mengharumkan nama negara dengan memenangi pingat emas berpasangan wanita Kejohanan Asia 2015 di Bangkok; pingat emas berpasukan wanita Kejohanan Boling Dunia 2017 di Las Vegas dan pingat emas trio berpasukan wanita Sukan Asia 2018 di Palembang.
Drama Ratu Ten Pin arahan Jinggo bersiaran setiap Isnin hingga Khamis di saluran Astro Ria, jam 11 malam. BH
Bekas atlet boling negara bergelar pelakon
Baca Artikel Menarik :
Perebutan Kerusi Bagan Serai, Penyandang Terkejut Dengan Cita-Cita Wan Fayhsal Anwar kata sidang parlimen kali ini satu ‘penipuan’ Muhyiddin Dini mahu beli rumah impian dengan Janna Wawa Zainal teruja anak akhirnya makan ayam Resepi Kari Ikan Senangin Utara Mila terkilan dituduh jual durian harga Yahudi Layari Laman Facebook MYKMU
Moratorium akan tingkatkan kos keseluruhan pinjaman

Dulu curi TV sekarang ikan – Bos Mydin

The post Bekas atlet boling negara bergelar pelakon appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2021/07/07/bekas-atlet-boling-negara-bergelar-pelakon/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Atlet Tenpin Boling Bergelar Pelakon Syaidatul Afifah Cuba Sesuaikan Diri

Atlet Tenpin Boling Bergelar Pelakon Syaidatul Afifah Cuba Sesuaikan Diri

papar berkaitan - pada 13/7/2021 - jumlah : 213 hits
JIKA sebelum ini aksi lincahnya dapat dilihat di trek boling kini sebaliknya apabila dia beralih untuk berada di depan kamera
Demi Malaysia Lagu Rasmi Atlet Negara Sempena Sukan Olimpik 2020 Tokyo Jepun

Demi Malaysia Lagu Rasmi Atlet Negara Sempena Sukan Olimpik 2020 Tokyo Jepun

papar berkaitan - pada 13/7/2021 - jumlah : 645 hits
Demi Malaysia merupakan tajuk lagu yang dinyanyikan oleh tiga artis popular tanah air iaitu Datuk Awie Jaclyn Victor dan Naim Daniel Kementerian Belia dan Sukan telah memperdengarkan lagu tersebut yang diilhamkan daripada semangat juang atl...
Pm Pun Terikat Dengan Perlembagaan Bukan Hanya Agong Bekas Menteri Ingatkan Peguam Negara

Pm Pun Terikat Dengan Perlembagaan Bukan Hanya Agong Bekas Menteri Ingatkan Peguam Negara

papar berkaitan - pada 26/6/2021 - jumlah : 174 hits
June 25 2021 Zaid Ibrahim mempersoal kenyataan Peguam Negara Idrus Harun bahawa Yang di Pertuan Agong mesti bertindak atas nasihat Jemaah Menteri dengan mengatakan bahawa Perdana Menteri yang mengetuai Kabinet mesti terlebih dahulu mempunya...
Istana Negara Clears Up The Confusion It Is Not A Titah

Istana Negara Clears Up The Confusion It Is Not A Titah

papar berkaitan - pada 30/6/2021 - jumlah : 124 hits
In short Pakatan Harapan set the precedence for Royal Intervention which violates the Constitution And now His Majesty the Agong and the Raja Raja Melayu are being placed in a very dangerous situation where questions are being asked whether...
Pelajar Ke Luar Negara Boleh Mohon Vaksinasi Awal

Pelajar Ke Luar Negara Boleh Mohon Vaksinasi Awal

papar berkaitan - pada 30/6/2021 - jumlah : 168 hits
Foto hiasan KUALA LUMPUR Pelajar yang ingin melanjutkan pelajaran di luar negara boleh membuat permohonan bagi mendapatkan vaksinasi COVID 19 lebih awal Jawatankuasa Khas Jaminan Akses Bekalan Vaksin COVID 19 dalam ciapan di Twitter berkata...
Gabungan Ngo Buat Laporan Polis Ke Atas Peguam Negara

Gabungan Ngo Buat Laporan Polis Ke Atas Peguam Negara

papar berkaitan - pada 30/6/2021 - jumlah : 463 hits
Gabungan bertindak Memorandum Rakyat Malaysia yang terdiri daripada 36 NGO membuat laporan polis tengah hari tadi ke atas Peguam Negara kerana mengeluarkan kenyataan mempersenda titah Yang di Pertuan Agong Koordinator GBMRM Mustapha Mansor ...
Semakan Keputusan Permohonan Tajaan Jpa Program Ijazah Dalam Negara 2021

Semakan Keputusan Permohonan Tajaan Jpa Program Ijazah Dalam Negara 2021

papar berkaitan - pada 30/6/2021 - jumlah : 412 hits
Semakan Keputusan Permohonan Tajaan JPA Program Ijazah Dalam Negara 2021 Bagi calon calon yang telah memohon biasiswa atau tajaan JPA bagi Program Ijazah Dalam Negara sesi 2021 dan melanjutkan pengajian ke peringkat Ijazah Dalam Negara bole...
Negara Haram Israel Buka Kedutaan Di Uae

Negara Haram Israel Buka Kedutaan Di Uae

papar berkaitan - pada 30/6/2021 - jumlah : 197 hits
ABU DHABI 18 Zulkaedah 1442H Selasa Diplomat tertinggi negara haram Israel Yair Lapid merasmikan kedutaan di negara teluk ketika melakukan kunjungan ke Emiriah Arab Bersatu hari ini Dalam satu ciapan di laman Twitter Lapid berkata pembukaan
Can Forest City Be Country S Economic Lifeboat

Diabetes Bayi Pun Boleh Kena Jenis Penyakit Yang Tak Kenal Usia

How Did Afif Know Of Alleged Rm100m Payment For Pjd Link Asks Pj Mp

Produk Nestle Naik Harga Harga Milo Dan Nescafe Akan Meningkat Ikuti Senarai Produk Nestle Malaysia

Memikirkan The Unknown

Najib Razak Mangsa Atau Pemangsa

Dah Viral Baru Nak Terhegeh Hegeh Tak Tahu Buat Kerja Ke

Hotel Royal Signature Permata Baru Kuala Lumpur Setiap Bilik Menggemakan Intipati Kediaman



Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik

Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan


Ulangtahun Kelahiran Nagamanja

How To Be Happy

Pre Season Perlawanan Ud Castellonense Vs Jdt

Melaksanakan Perintah Allah Itu Bagaikan Obat Pahit Tetapi

Warrant Woes In El Paso An Attorney Can Help You Get Back On The Road

Media Orang Ramai Diingatkan Tidak Sebar Video Nahas Helikopter Tldm