Bazar Ramadan Bukit Nyamuk Diarah Tutup Hari Ini


Noorazura Abdul Rahman Bazar Ramadan Bukit Nyamuk, Kuala Nerang, ditutup hari ini. NSTP/Foto ihsan MDPT PADANG TERAP: "Kami terkejut diberi notis arahan penutupan bazar Ramadan kira-kira jam 4 petang semalam. Perasaan kecewa tak dapat saya gambarkan kerana ketika Ramadan inilah kami mahu cari duit lebih," kata Norazira Azizan, 39.
Peniaga bazar Ramadan Bukit Nyamuk, Kuala Nerang di sini, berkata dia sudah membuat persiapan membeli barang berniaga hari ini, namun terpaksa akur dengan arahan Majlis Daerah Padang Terap (MDPT) semalam.
Katanya, dia menyediakan buku pendaftaran dan alat pengesan suhu di gerainya, namun tidak menafikan ada peniaga tidak mengikut prosedur operasi standard (SOP) termasuk membawa kanak-kanak ketika berniaga.
"Penganjur menyediakan meja pendaftaran dan saringan suhu di satu tempat sahaja, sepatutnya ada dua meja dan ada tali laluan keluar masuk.
"Saya sudah berniaga di sini sejak lebih 10 tahun lalu. Tahun lalu semua tak dapat berniaga kerana arahan kerajaan, jadi tahun ini saya memang berharap rezeki lebih, tetapi apakan daya, tak ada rezeki nak berniaga di sini lagi," katanya yang menjual bihun sup dan murtabak di bazar berkenaan.
Malam tadi, media melaporkan bazar Ramadan Bukit Nyamuk, Kuala Nerang, menjadi bazar pertama di negeri ini diarah tutup berkuat kuasa hari ini.
Yang Dipertua MDPT, Datuk Md Shuhaime Abd Rahman, berkata arahan penutupan bazar itu dibuat selepas pihaknya mengesan ketidakpatuhan arahan ditetapkan Majlis Keselamatan Negara (MKN).
Peniaga ayam bakar, Mohd Azam Mustafa, 30, berkata sumber pendapatannya terjejas berikutan arahan penutupan operasi di bazar berkenaan.
Katanya, dia tidak menerima sebarang nasihat atau amaran pematuhan SOP terlebih dahulu sebelum notis arahan penutupan operasi bazar dibuat semalam.
"Saya memang terkilan kerana dapat notis tutup begitu sahaja tanpa amaran terlebih dahulu. Modal sudah banyak dikeluarkan untuk berniaga di sini.
"Setiap tahun bazar di sini mendapat sambutan daripada penduduk sekitar, apabila sudah terlalu ramai pengunjung abaikan SOP, sukar nak kawal kecuali penganjur dan MDPT bekerjasama untuk kawal dan pantau di sini setiap petang," katanya.
Bapa kepada tiga anak ini berkata sekiranya dia terpaksa berniaga di gerai asalnya, pendapatan yang diperoleh tidak akan sama berniaga di bazar berkenaan.
Justeru, dia sangat berharap pihak MDPT dapat mempertimbangkan semula supaya peniaga terus dapat berniaga di bazar berkenaan dengan pemantauan ketat daripada penguat kuasa.
Difahamkan penganjur dan beberapa peniaga mengadakan pertemuan dengan Md Shuhaime di pejabat daerah berkenaan hari ini bagi membuat rayuan untuk beroperasi semula.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2021/04/bazar-ramadan-bukit-nyamuk-diarah-tutup.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Gagal Patuhi Sop Bazar Ramadan Tok Adis Diarah Tutup Sementara

Gagal Patuhi Sop Bazar Ramadan Tok Adis Diarah Tutup Sementara

papar berkaitan - pada 18/4/2021 - jumlah : 198 hits
Tutup selama 14 hari bermula 8 malam tadi hingga 30 April KUALA TERENGGANU Jabatan Kesihatan Negeri Terengganu mengesahkan Bazar Ramadan Tok Adis dekat Kuala Ibai di sini diarah tutup sementara selama 14 hari bermula 8 malam tadi hingga 30 ...
Sop Bazar Ramadan Akan Teratur Dalam Masa 5 6 Hari Menteri

Sop Bazar Ramadan Akan Teratur Dalam Masa 5 6 Hari Menteri

papar berkaitan - pada 16/4/2021 - jumlah : 372 hits
MALAYSIAKINIProsedur operasi standard di bazar Ramadan akan lebih teratur dan tersusun dalam masa lima hingga enam hari dengan melibatkan penguatkuasaan pihak berkuasa tempatan kata Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan Datuk Zuraida Kama...
Awani Ringkas Elak Gelombang Keempat Covid 19 Bazar Boleh Diarah Tutup Bila Bila Masa

Awani Ringkas Elak Gelombang Keempat Covid 19 Bazar Boleh Diarah Tutup Bila Bila Masa

papar berkaitan - pada 14/4/2021 - jumlah : 206 hits
Ikuti rangkuman berita utama yang menjadi tumpuan sepanjang hari di Astro AWANI menerusi AWANI Ringkas SUBSCRIBE now Astro Awani https www youtube com c astroawani sub confirmation 1 Astro AWANI LIVE https www astroawani com video terkini S...
Isu Bazar Ramadan Sama Ada Akan Tutup Atau Tidak Tan Sri Annuar Musa Tampil Jawab Isu Tersebut

Isu Bazar Ramadan Sama Ada Akan Tutup Atau Tidak Tan Sri Annuar Musa Tampil Jawab Isu Tersebut

papar berkaitan - pada 17/4/2021 - jumlah : 254 hits
Baru baru ini dilaporkan Kementerian Wilayah Persekutuan akan menutup operasi mana mana Bazar Ramadhan di bawah seliaannya sekiranya berlaku jangkitan Covid19 di tapak bazar tersebut jelas Menteri Tan Sri Annuar Musa
Pembatalan Bazar Ramadan Demi Keselamatan Rakyat Kelantan

Pembatalan Bazar Ramadan Demi Keselamatan Rakyat Kelantan

papar berkaitan - pada 12/4/2021 - jumlah : 184 hits
Oleh PENINGKATAN mendadak kes positif Covid 19 dan kadar kebolehjangkitan yang tinggi membuatkan Kerajaan Negeri Kelantan terpaksa mengambil keputusan membatalkan kesemua bazar Ramadan di negeri berkenaan tahun ini Pada masa sama Pengerusi ...
Kerajaan Pas Kelantan Batalkan Operasi Bazar Ramadan Dan Aidilfitri

Kerajaan Pas Kelantan Batalkan Operasi Bazar Ramadan Dan Aidilfitri

papar berkaitan - pada 11/4/2021 - jumlah : 180 hits
Dua hari sebelum umat Islam di Malaysia dijangka menyambut Ramadan kerajaan Kelantan memutuskan untuk membatalkan kebenaran pengoperasian bazar Ramadan dan bazar Aildilfitri tahun ini sebagai langkah menanagani peningkatan kes Covid 19 di n...
Hanya Empat Lokasi Bazar Ramadan Di Putrajaya

Hanya Empat Lokasi Bazar Ramadan Di Putrajaya

papar berkaitan - pada 11/4/2021 - jumlah : 253 hits
Oleh SUBKHI SUDARJI Gambar hiasanPUTRAJAYA Perbadanan Putrajaya memutuskan hanya empat lokasi bazar Ramadan sekitar pusat pentadbiran kerajaan persekutuan yang dibenarkan beroperasi sempena Ramadan yang bermula Selasa ini Lokasi berkenaan a...
Iftar Bazar Ramadan 2021 Di Amansari Residence Seri Alam Johor

Iftar Bazar Ramadan 2021 Di Amansari Residence Seri Alam Johor

papar berkaitan - pada 10/4/2021 - jumlah : 722 hits
Iftar Bazar Ramadan 2021 di Amansari Residence Seri Alam Johor Alhamdulillah syukur masih bernyawa Semakin terasa Ramadan yang menghampiri Bestnya Moga sampai ke Ramadan tahun ni dan seterusnya Amin So harini Nona nak ajak ramai ramai yang ...
Bazar Ramadan Di Kelantan Dibatalkan

Bazar Ramadan Di Kelantan Dibatalkan

papar berkaitan - pada 11/4/2021 - jumlah : 216 hits
Bazar Ramadan dan Aidilfitri seluruh negeri dibatalkan susulan kes Covid 19 di negeri itu mencatatkan peningkatan Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan Perumahan dan Kesihatan Negeri Dr Izani Husin memaklumkan perkara berkenaan menerusi ...
Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Is Now A Good Time To Buy Property In 2024

Effective Market Research On A Budget

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Pengalaman Menginap Di Grand Court Hotel Teluk Intan Dekat Dengan Menara Condong Teluk Intan

Dap Leader Unsurprised By Mca S Decision To Not Campaign For Its Candidate



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Tukar Kanta Mata Untuk Melihat Seni Politik Anwar

Don T Dim Your Dreams Let Integrity Electrical Illuminate Your Vision

Specialization And Excellence Headwater Health S Crna Focus

Ipr Lonjak Pendapatan Peniaga B40

Perintah Berkurung Untuk Kanak Kanak Bawah 13 Tahun

Wee Mca Not A Hypocrite