Bayi Meragam Terus Hilang Tangisan Lepas Diletak Sisi Ibu Yang Masih Koma Undang Rasa Sebak Warganet


 

January 26, 2022Bagi mereka yang mengikuti kisah mangsa keganasan rumah tangga Jahidah Nordin, pasti mengetahui bahawa wanita itu sudah melahirkan bayi sulungnya secara pembedahan bulan lalu.
Terbaharu, adik mangsa Fauziah Nordin yang aktif mengemas kini perkembangan anak beranak tersebut melalui media sosial sekali lagi menjadi perhatian warganet di aplikasi TikTok.
Fauziah memuat naik satu video memaparkan bayi lelaki itu, J Eshan Nufail dikatakan meragam namun hilang tangisan selepas diletakkan di sisi ibu yang masih terlantar k0ma di atas katil.

Menurut Fauziah, bayi mesra dipanggil Nufail itu terus lena apabila berada di sebelah ibunya yang sudah tidak sedarkan diri sejak tahun lalu akibat kecederaan parah selepas disyaki dibelasah oleh suami.
“Nufail meragam tadi. Bila letak tepi ibu, lena dia tidur. Rindu ibu rupanya. Nufail nak peluk ibu ye, ibu tak boleh lagi.
“Mummy (gelaran Fauziah) yang akan peluk Nufail selalu, pengganti ibu. Walaupun mummy bukan ibu kandung,” tulisnya dalam video berdurasi hampir seminit itu.
Selain video berkenaan, terdapat beberapa lagi posting mengundang rasa sebak warganet yang bersimpati dengan pender1taan dihadapi mangsa berusia 43 tahun itu.
Tambahnya, Junaidah sekarang masih terlantar, separuh k0ma dan seakan tahu bila diletakkan anaknya sebelahnya.
“kak sekarang separuh k0ma, masih terlantar,hanya mampu keluar air mata sesekali, bila letak Nufail kat tepi, mata dia redup sangat.. terima kasih doakan”.
Terdahulu, mangsa yang ketika kejadian sedang hamil empat minggu dilaporkan cedera di kepala dan tengkoraknya terpaksa dibuang akibat pendarahan, manakala rahang, tulang belakang serta rusuk pula retak.
Difahamkan, suspek Rosmaini Abd Raof yang melakukan perbuatan k3jam itu di sebuah pangsapuri di Kampung Aman, Larkin pada 4 Mei lalu sudah didakwa di Mahkam4h Sesyen di Johor Bahru, 17 Jun lalu.

Air mata mengalir setiap kali sentuh anakSeremban: “Walaupun tangannya mengeras, kami cuba bawa tangannya menyentuh bayi itu dan setiap kali melakukannya pasti air matanya akan mengalir,” kata adik kepada Jahidah Nordin, wanita yang koma selepas dipukul suaminya dalam kejadian pada Mei tahun lalu.
Fauziah Nordin, 40, berkata keadaan Jahidah, 43, masih tidak boleh bergerak dan hanya terlantar di katil serta masih belum melihat anaknya, Eshan Nufail yang dilahirkan pada 30 November lalu.
“Kakak masih tidak boleh bergerak dan bercakap dan hanya terlantar di katil, malah dia juga tidak dapat memberikan maklum balas apabila ditanya atau sebagainya.
“Namun terdapat tanda dia memahami percakapan atau pertanyaan kami berdasarkan bahasa tubuh apabila dia kerap mengalirkan air mata.
“Walaupun tangannya mengeras, kami cuba bawa tangannya menyentuh bayi itu dan setiap kali melakukannya pasti air matanya akan mengalir,” katanya di sini, hari ini.
Jahidah melahirkan anaknya di Hospital Tuanku Ja`afar (HTJ) Seremban di sini, pada 30 November lalu melalui pembedahan.
Fauziah berkata, Eshan berada dalam keadaan sihat dengan diberikan susu formula, malah berat badannya juga bertambah.
“Melihat keadaan kakak, memang rasa sebak kerana keadaan ini sudah berlarutan lebih enam bulan, namun saya dan ahli keluarga lain akan terus menjaganya sehingga dia pulih
“Jahidah mengalami masalah di tekak yang mungkin menyebabkan dia sukar mengeluarkan suara namun keadaan itu dalam pemantauan pihak kesihatan,” katanya.
Menurutnya, sehingga kini gaji Jahidah tidak dapat dikeluarkan daripada bank kerana dipercayai berkaitan dengan masalah di bank dan urusan mahkamah.
“Buat masa ini kami terpaksa bergantung kepada bantuan daripada Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM),” katanya.
Harian Metro pada Mei lalu melaporkan penjawat awam berusia 43 tahun yang bertugas di sebuah jabatan kerajaan di Johor dilaporkan dikejarkan ke Hospital Sultanah Aminah (HSA), Johor Bharu, Johor selepas dipercayai dicederakan suaminya pada 4 Mei lalu.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2022/01/bayi-meragam-terus-hilang-tangisan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Air Mata Mengalir Setiap Kali Sentuh Anak Bayi Meragam Terus Senyap Lepas Letak Sebelah Ibu Yg Masih K0ma

Air Mata Mengalir Setiap Kali Sentuh Anak Bayi Meragam Terus Senyap Lepas Letak Sebelah Ibu Yg Masih K0ma

papar berkaitan - pada 22/1/2022 - jumlah : 206 hits
Bagi mereka yang mengikuti kisah m4ngsa keganas4n rumah tangga Jahidah Nordin pasti mengetahui bahawa wanita itu sudah melahirkan bayi sulungnya secara pembedahan bulan lalu
Tenang Je Bila Dua Dua Dekat Ibu Masih Koma Nufail Rindu Pelukan Ibu

Tenang Je Bila Dua Dua Dekat Ibu Masih Koma Nufail Rindu Pelukan Ibu

papar berkaitan - pada 17/1/2022 - jumlah : 110 hits
Perjalanan hidup kita tiada siapa yang tahu Semua itu rahsia Allah Sama juga kisah si comel J Eshan Nufail yang sihat membesar hingga hari ini walaupun selama dalam kandungan ibunya yang koma Jahidah Nordin hanya minum susu semata mata Lahi...
Susu Ibu Waktu Malam Bantu Anak Tidur Lena Tak Meragam Betul Ke

Susu Ibu Waktu Malam Bantu Anak Tidur Lena Tak Meragam Betul Ke

papar berkaitan - pada 20/1/2022 - jumlah : 182 hits
Patutlah dia cepat tertidur masa menyusu malam Rupanya ada penyebab yang membuatkan bayi mudah tertidur Hebatnya ciptaan Allah ini lengkap dengan fungsinya dan sesuai dengan masanya Pernah tak dengar bahawa susu ibu yang diperah pada waktu ...
Ibu Hamil Jangan Tangguh Ambil Booster Selamat Bayi Dapat Antibodi Tu

Ibu Hamil Jangan Tangguh Ambil Booster Selamat Bayi Dapat Antibodi Tu

papar berkaitan - pada 12/1/2022 - jumlah : 173 hits
Ramai ibu mengandung bertanyakan keperluan untuk mengambil dos penggalak vaksin covid Perlu atau tidak Menurut Dr Muhammad Izzat dengan bertambahnya pelbagai varian baru Covid YES dengan mengambil dos booster maka kita tingkatkan antibody y...
Senarai Minyak Urut Minyak Panas Tak Sesuai Untuk Bayi Ibu Ayah Take Note

Senarai Minyak Urut Minyak Panas Tak Sesuai Untuk Bayi Ibu Ayah Take Note

papar berkaitan - pada 14/1/2022 - jumlah : 150 hits
Urutan bayi sejak lahir antara yang boleh memberi ketenangan Usapan dengan penuh kasih sayang boleh menyebabkan bayi dapat tidur dengan lena Lagi satu jika bayi kembung perut ibu akan menggunakan minyak angin dengan tujuan untuk beri kesele...
Umur Baru 16 Tahun Masih Bersekolah Anak Jamal Abdillah Dah Jadi Tauke Kedai Makan Bantu Ibu Cari Duit

Umur Baru 16 Tahun Masih Bersekolah Anak Jamal Abdillah Dah Jadi Tauke Kedai Makan Bantu Ibu Cari Duit

papar berkaitan - pada 1/2/2022 - jumlah : 208 hits
January 31 2022 MAHU membantu ibu menjana pendapatan keluarga penyanyi Zaki Yamani menceburi bidang perniagaan dengan membuka gerai makanan dan minuman di medan selera yang terletak di Kajang Selangor Menurut Zaki 16 gerai diberi nama Ngopi...
Video Dkwa Boleh Tingkatkan Prestasi Tindakan Lelaki Ini Masukkan Cecair Dalam Nozel Undang K E C A M A N Warganet

Video Dkwa Boleh Tingkatkan Prestasi Tindakan Lelaki Ini Masukkan Cecair Dalam Nozel Undang K E C A M A N Warganet

papar berkaitan - pada 13/1/2022 - jumlah : 122 hits
Sebelum ini pernah tuIar individu g0ncang kereta untuk mendapatkan minyak lebih dan juga memasukkan cecair dalam kereta untuk meningkatkan kualiti serta menjimatkan penggunaan minyak Terbaharu seorang pengguna Twitter twtbikers telah berk0n...
Lepas Bersalin Kalau Jadi Macam Ni Kena Terus Jumpa Doktor Jangan Tangguh

Lepas Bersalin Kalau Jadi Macam Ni Kena Terus Jumpa Doktor Jangan Tangguh

papar berkaitan - pada 19/1/2022 - jumlah : 100 hits
Bila ibu bersalin mereka akan kehilangan banyak darah serta tenaganya Tak kisahlah bersalin normal atau melalui pembedahan letihnya sama saja Badan penat minda dan emosi juga mudah terusik Ibu selepas bersalin memerlukan rehat yang cukup se...
Tular Video Pilih Kasih Ibu Ayah Pada Si Kakak Hanya Peluk Adik Undang Persepsi Netizen

Tular Video Pilih Kasih Ibu Ayah Pada Si Kakak Hanya Peluk Adik Undang Persepsi Netizen

papar berkaitan - pada 14/1/2022 - jumlah : 206 hits
Tular sebuah video berdurasi 0 47 saat di media sosial apabila kanak kanak perempuan yang baru pulang dari sekolah menyapa ibu ayahnya namun tiada reaksi yang diterima Namun situasi berbeza apabila si adik dalam masa yang sama juga pulang d...
Jalan Penghubung Bandar Utama Di Pahang Perlu Dinaiktaraf

Cops Fire 5 Shots During 70km Car Chase Near Baling

3 Pelampau Khawarij Ditahan

Lost Opportunities In Labuan

Ocrevus Transforming Multiple Sclerosis Treatment Landscape In Malaysia

I Was Never Arrested Merely Barred From Overseas Travel Ex Src Director

Dua Bersaudara Maut Tiga Cedera Parah Nahas 4wd

Iced Butterscotch Latte Zus Coffee



Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kuih Muah Tonton

10 Filem Indonesia Terbaru Best 2023 2024 Juga Tersedia Online


Boarding Pass Tak Mention Am Pm Pelajar Kolej Terlepas Flight Kerana Salah Waktu

Leadership Skills For Owners

Konsert Aku Muzik Kamu 2 0

Tomislav Steinbruckner Enggan Melatah

Kalendar 2025 Tarikh Cuti Umum Dan Cuti Sekolah

Rukun Wuduk Niat Doa Selepas Wuduk