Baru Bian Jawab Teguran Anwar


KUANTAN: Menteri Kerja Raya, Baru Bian menafikan beliau memboikot Kongres Nasional Parti Keadilan Rakyat (PKR) ke-13 yang menyebabkannya diberi amaran oleh Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Baru berkata, beliau sebenarnya sudah mengarahkan Setiausaha Politiknya, Zakaria Abdul Hamid, untuk memaklumkan ketidakhadirannya kepada Sekretariat Kongres PKR kerana mempunyai lawatan rasmi ke Ipoh, Perak dan di sini.
Katanya, kelmarin beliau berada di Ipoh untuk merasmikan majlis penutupan Sukan Kementerian Kerja Raya manakala di Kuantan untuk mengadakan lawatan ke Ibu Pejabat Lembaga Lebuhraya Malaysia (LLM) Wilayah Timur serta menghadiri Majlis Anugerah Kewartawanan Lebuhraya Pantai Timur 2018 (AKLPT18).
“Walaupun begitu ramai perwakilan dari Sarawak hadir, saya hanya bekas Pengerusi Majlis Pimpinan Negeri PKR Sarawak dan tidak bertanding jawatan Majlis Pimpinan Pusat (MPP) kerana ingin beri ruang kepada orang lain.
“Sekiranya dilantik atau dipilih, saya akan menjadi semula (Pengerusi MPN PKR Sarawak)…kalau tidak saya hanya ‘orang kecil’ dalam parti.
“Sebagai menteri pusat itu lain dengan jawatan dalam politik, ia tanggungjawab saya sebagai menteri yang harus saya jalankan,” katanya ketika ditemui selepas majlis AKLPT18 di sini, malam tadi.
Anwar, dalam ucapannya pada Kongres Nasional PKR ke-13 di Shah Alam, Selangor, memberi amaran keras kepada menteri kabinet dari parti itu kerana gagal menghadiri persidangan berkenaan.
Anwar dilaporkan berkata, amaran itu ditujukan kepada Baru kerana tidak memberi sebarang penjelasan mengenai ketidakhadirannya.
Dua lagi menteri Kabinet daripada PKR yang tidak hadir adalah Menteri Luar, Datuk Saifuddin Abdullah yang mengiringi Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohammad, ke Papua New Guinea dan Menteri Air, Tanah dan Sumber Asli, Dr A Xavier Jayakumar yang menghadiri persidangan di Mesir.
Mengulas lanjut, Baru berkata tiada isu boikot yang mungkin didakwa segelintir pihak dalam parti mengenai ketidakhadirannya pada Kongres Nasional PKR ke-13 itu.
“Itu bukan boikot, dua menteri itu menjalankan tugas di luar negara manakala saya dalam negara…tiada beza pun,” katanya.
The post Baru Bian Jawab Teguran Anwar appeared first on MySuara.Net.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.mysuara.net/berita/baru-bian-jawab-teguran-anwar/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Rafizi Jadi Setiausaha Agung Pkr Saifuddin Jawab Tunggu Anwar Umum

Rafizi Jadi Setiausaha Agung Pkr Saifuddin Jawab Tunggu Anwar Umum

papar berkaitan - pada 22/11/2018 - jumlah : 317 hits
Mohamad Fadli KUALA LUMPUR Cakap cakap bahawa Rafizi Ramli akan menggantikan Datuk Saifuddin Nasution sebagai setiausaha agung parti masih misteri Saifuddin berkata beliau tidak tahu menahu mengenai perkara itu Siapa yang bagi tahu Datuk Se...
Baru Bian Nafi Boikot Kongres Nasional Pkr

Baru Bian Nafi Boikot Kongres Nasional Pkr

papar berkaitan - pada 19/11/2018 - jumlah : 255 hits
Wartawan Sinar Harian KUANTAN Menteri Kerja Raya Baru Bian menafikan beliau memboikot Kongres Nasional PKR ke 13 sehingga diberi amaran oleh Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim Baru berkata beliau melalui Setiausaha Politiknya Zakaria Abd...
Calon Pkr Keputusan Pkr Anwar Jawab Isu Calon Dun Rantau

Calon Pkr Keputusan Pkr Anwar Jawab Isu Calon Dun Rantau

papar berkaitan - pada 19/11/2018 - jumlah : 282 hits
PETALING JAYA Presiden baharu PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata calon bagi pilihan raya kecil DUN Rantau akan dimaklumkan kepada majlis presiden Pakatan Harapan lapor Bernama Beliau mengulas kenyataan Pengerusi PH Tun Dr Mahathir Mohamad...
Anwar Konsisten Jawab Isu Hubungan Dengan Tun M

Anwar Konsisten Jawab Isu Hubungan Dengan Tun M

papar berkaitan - pada 7/11/2018 - jumlah : 275 hits
SINGAPURA Pertanyaan mengenai hubungannya dengan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad akan sentiasa dibangkitkan di pentas antarabangsa dengan harapan kemungkinan beliau akan memberitahu sesuatu berbeza Selepas dibebaskan dari penjara pa...
Baru Bian Anih Berhad Tingkat Rondaan Di Musim Tengkujuh

Baru Bian Anih Berhad Tingkat Rondaan Di Musim Tengkujuh

papar berkaitan - pada 19/11/2018 - jumlah : 197 hits
KUANTAN Pemegang konsesi Lebuh Raya Pantai Timur dan Lebuh Raya Kuala Lumpuk Karak Anih Berhad meningkatkan rondaan pada musim tengkujuh sebagai langkah berwaspada terhadap bencana Menteri Kerja Raya Baru Bian berkata rondaan itu bagi memas...
Baru Bian Takes A Swipe At Gps Leaders

Baru Bian Takes A Swipe At Gps Leaders

papar berkaitan - pada 8/11/2018 - jumlah : 229 hits
Federal Works Minister Baru Bian today took a swipe at the state leaders and Gabungan Parti Sarawak assemblypersons It is heartening to know that after 55 years the leaders in the State government have finally realised and acknowledged the ...
Anwar Himpunan Icerd Gimik Politik Nakal

Anwar Himpunan Icerd Gimik Politik Nakal

papar berkaitan - pada 25/11/2018 - jumlah : 263 hits
Anwar Ibrahim bersama peguam Australia Mark Trowell berucap dalam sebuah forum sempena Festival Sastera George Town di Pulau Pinang hari ini GEORGE TOWN Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim mempersoalkan tindakan beberapa kumpulan Melayu d...
Anwar Rabun Dekat Atau Tuli Badak

Anwar Rabun Dekat Atau Tuli Badak

papar berkaitan - pada 25/11/2018 - jumlah : 228 hits
Diterbitkan 24 Nov 2018 10 47 malamAnwar Ibrahim menempelak golongan berserban agamawan dan akademik kononnya golongan ini membisu ketika skandal kewangan 1MDB berlaku Saya kira Anwar telah alami rabun dekat atau tuli badak bila gagal menga...
Kanak Kanak Usia 3 Tahun Sudah Boleh Diajar Berdikari Tahu Urus Diri Sudah Cukup Baik

Asal Usul Coca Cola

Lumira Eka Heights Epitome Of Contemporary Living

Ikan Buntal Risiko Dan Gejala Keracunan

Unleashing The Miracle Of Retinol For Your Skin

Sejarah Hitam Bola Sepak Berulang

Takut Ditangkap Khalwat Pecut Kereta Hingga Terbabas

Hukuman Masyarakat Sangat Berat Jika Anda Punya Pendapat Berbeza Dari Mereka



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Buaya Jantan 5 Meter Tersangkut Pada Pukat

Lori Tanah Jatuh Gaung Wanita Maut Suami Patah Tangan

Nga Asks Saifuddin To Halt Probe On Teoh Beng Hock S Family

Sudah Bersedia Terima Surat Bersatu Apapun Terjadi Tetap Sokong Kepimpinan Pm

Umno Pas Bersatu Amanah Mengail Dalam Kolam Yang Sama

Fella Aufiyya Pengalaman Kedua Bersalin Secara Normal