Baru Bersalin Suka Atau Tidak Meghan Markle Harus Patuhi 10 Peraturan Diraja Ini


Baru Bersalin! Suka Atau Tidak Meghan Markle Harus Patuhi 10 Peraturan Diraja Ini:


Meghan Markle baru saja melahirkan anak pertamanya dengan Putera Harry. Markle melahirkan bayi lelaki dengan berat  3.2 kilogram pada Isnin, 6 Mei 2019, pada jam 05:26 waktu England.

Informasi mengenai kelahiran putera pertama Meghan Markle dan Pangeran Harry tersebut pertama kali disampaikan melalui Instagram rasmi pasangan ini, @sussexroyal.

                       Seperti mana yang diwar-warkan sebelum ini, Meghan Markle memilih untuk tidak melahirkan di Lindo Wing seperti kakak iparnya, Kate Middleton. Meskipun begitu ada beberapa peraturan melahirkan dari kerajaan tradisional yang masih harus dia ikuti.

Berikut sepuluh fakta yang harus Anda ketahui dalam persiapan untuk kelahiran diraja seperti dilambil dari laman Hello Magazines

Ratu Elizabeth II akan diberitahu terlebih dulu                      Ratu Elizabeth 11 akan menjadi orang pertama yang mengetahui bahawa bayi diraja telah lahir dengan selamat. Ketika Putera George lahir, Putera William memberitahu neneknya menerusi telefon yang dienkripsi khusus untuk menyampaikan khabar gembira itu.

 Kemudian barulah meneruskan beritan untuk memberi tahu keluarga Kate Middleton, beberapa jam sebelum mengumumkan kelahiran kepada umum.

Kenyataan Rasmi oleh IstanaKenyataan rasmi akan di maklumkan melalui di laman web seperti royal.gov.uk, dan akan dikirim kepada media selepas kelahiran, tetapi Putera Harry juga akan menggunakan akaun Twitter keluarga diraja rasmi, dan akaun Instagram mereka sendiri, untuk berkongsi berita di media sosial.

Pemberitahuan kelahiran rasmi akan ditempatkan di papan tanda pengumuman khusus                         Pengesahan kelahiran akan ditempatkan pada papan pengumuman khusus di halaman depan Istana Buckingham. Pengumuman itu dilengkapi cop surat Istana Buckingham dan akan ditandatangani oleh doktor yang menguruskan kelahiran Meghan Markle.

Di dalam pengumuman terdapat informasi jenis jantina, waktu kelahiran dan kalimat singkat tentang kesejahteraan anak dan ibu.

Nama tidak akan diumumkan sehingga beberapa hari setelah kelahiran                     Nama Putera George dikeluarkan dua hari setelah ia dilahirkan, begitu juga dengan Puteri Charlotte. Sedangkan Putera Louis terungkap empat hari setelah kelahirannya.

Nama Putera Louis diumumkan di Twitter dan sepertinya nama bayi diraja ini akan diumumkan melalui platform yang sama.

Bayi akan memiliki tiga atau empat namaBayi Putera Harry dan Meghan Markle akan memiliki tiga atau empat nama. Misalnya nama tengah Puteri Charlotte adalah Elizabeth dan Diana. Ratu harus menyetujui nama-nama bayi kerajaan yang paling dekat dengan takhta.

Bayi Meghan Markle tidak memiliki gelaran  diraja                   Pada tahun 2012, Ratu menyatakan bahawa semua anak Putera William dan Kate Middleton akan dikenali sebagai Putera atau Puteri, tetapi saat ini tidak ada peraturan yang sama untuk anak-anak Putera Harry.

Ini bermakna bahawa bayi Duchess of Sussex mungkin tidak memiliki gelaran kebesaran diraja. Jika ditawar gelaran, pasangan ini dapat menolaknya, seperti yang dilakukan Puteri Anne untuk Zara Tindall dan Peter Phillips.

Pemberian hormat dengan senjata                   Kelahiran bayi kerajaan secara tradisional ditandakan dengan tembakan senjata oleh King’s Troop Royal Horse Artillery. Tembakan senjata dasar adalah 21 pusingan, tetapi jika dilakukan di taman kerajaan, 20 putusingan tambahan ditembakkan. Jika di Menara London, 62 pusingan, dasar 21, lalu 20 tembakan karena Menara adalah Istana Kerajaan dan 21 untuk kota London.

Meghan Markle akan berada di Tempat Yang Di Kawal Ketat                    Meskipun belum diketahui di mana Meghan Markle melahirkan, tidak ada keraguan bahawa dia akan memiliki perawatan terbaik. Baik di rumah sakit pilihannya atau di rumah, seperti yang dikhabarkan.

Pembaptisan                       Bayi kerajaan akan dibaptis dalam replika renda pembaptisan Honiton dan satin yang dibuat untuk puteri tertua Ratu Victoria pada tahun 1941. Meskipun kita tidak tahu persis di mana bayi itu akan dibaptis, diperkirakan bayi Meghan Markle akan dibaptis di Istana Windsor.

Bayi diraja memiliki antara empat sampai tujuh wali baptisMeskipun tidak diketahui berapa banyak orangtua baptis yang akan dimiliki bayi baru ini, Putera George memiliki tujuh, Putera Louis memiliki enam dan Charlotte, lima.


Original enclosures: meghan-markle-prince-harry-investiture-prince-of-wales-2019-18-03-2019-1024x682.jpg

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://bulletinsaya.blogspot.com/2019/05/baru-bersalin-meghan-markle-harus.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tradisi Keluarga Diraja British Usai Melahirkan Yang Harus Di Patuhi Tapi Meghan Tak Suka

Tradisi Keluarga Diraja British Usai Melahirkan Yang Harus Di Patuhi Tapi Meghan Tak Suka

papar berkaitan - pada 1/5/2019 - jumlah : 396 hits
Tradisi Keluarga Diraja British Usai Melahirkan Yang Harus Di Patuhi Tapi Meghan Tak Suka
Peraturan Baru Lapisan Filem Atau Cermin Gelap Ke Atas Kenderaan Motor

Peraturan Baru Lapisan Filem Atau Cermin Gelap Ke Atas Kenderaan Motor

papar berkaitan - pada 8/5/2019 - jumlah : 439 hits
PUTRAJAYA 7 Mei 2019 Menteri Pengangkutan YB Loke Siew Fook mengumumkan pindaan ke atas peraturan baru lapisan filem atau cermin gelap ke atas kenderaan motor dalam satu sidang media di Kementerian Pengangkutan Malaysia di sini hari ini Men...
Peraturan Baru Memberi Beban Kepada E Pemandu

Peraturan Baru Memberi Beban Kepada E Pemandu

papar berkaitan - pada 27/4/2019 - jumlah : 252 hits
I READ with dismay the recent announcement by Transport Minister Anthony Loke on the regulations to be imposed on e hailing drivers that would be enforced from July 12 The arbitrary requirements will not affect the e hailing operators or co...
Suka Makan Perlahan Atau Terburu Buru Kemungkinan Seperti Ini Kepribadianmu

Suka Makan Perlahan Atau Terburu Buru Kemungkinan Seperti Ini Kepribadianmu

papar berkaitan - pada 2/5/2019 - jumlah : 195 hits
Suka makan terburu buru Kemungkinan seperti ini kepribadianmu Pada dasarnya kamu kurang cakap namun terbayar oleh sifatmu yang cenderung mementingkan orang lain
Mayoritas Rakyat Jepang Mengaku Suka Dengan Kaisar Baru Naruhito

Mayoritas Rakyat Jepang Mengaku Suka Dengan Kaisar Baru Naruhito

papar berkaitan - pada 3/5/2019 - jumlah : 249 hits
Dalam jajak pendapat nasional Jepang selama dua hari yang dilakukan setelah Kaisar Naruhito naik takhta dua hari lalu 82 5 persen mengatakan mereka merasakan kedekatan dengan kaisar berusia 59 tahun itu sementara 11 3 persen lainnya mengata...
Peraturan Baru Cermin Gelap Jpj 2019

Peraturan Baru Cermin Gelap Jpj 2019

papar berkaitan - pada 8/5/2019 - jumlah : 368 hits
Peraturan pemasangan penggunaan cermin gelap 2019 Memasang cermin gelap atau memasang tinted film untuk menggelapkan cermin kenderaan adalah dibenarkan dengan syarat anda hendaklah mematuhi peraturan yang ditetapkan Sebelum anda berkunjung ...
9 Suka Dukanya Ulangan Dan Ujian Semester Di Bulan Puasa Lemes Tapi Harus Belajar Tegar Men

9 Suka Dukanya Ulangan Dan Ujian Semester Di Bulan Puasa Lemes Tapi Harus Belajar Tegar Men

papar berkaitan - pada 13/5/2019 - jumlah : 255 hits
Mau nyontek takut rusak pahala puasa mau nggak nyontek kok nggak bisa pa apa Pusing barbie
Ibu Kota Baru Harus Terapkan Teknologi Digital

Ibu Kota Baru Harus Terapkan Teknologi Digital

papar berkaitan - pada 30/4/2019 - jumlah : 213 hits
Ketua Ikatan Alumni Teknik Sipil Universitas Parahyangan Andreas Pramudya mengimbau pemerintah agar tak luput memanfaatkan teknologi digital dan terbarukan sebagai alatnya Hal itu akan mempermudah dalam proses pembangunan
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Asan Lembu The Movie

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Lelaki Lihat Lembaga Besar Semasa Solat Berjemaah

Tawarkan Lebih Pilihan Pembiayaan Kepada Mahasiswa

Hari Ini 2 Al Hamdulillah Padi Dalam Pasu

Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang

Pemain Newcastle Tonali Dituduh Melanggar Peraturan Pertaruhan Bahasa Inggeris