Barang Keperluan Bersalin Jangan Lupa Siapkan Terus Dalam Kereta


Apabila menghampiri tarikh akhir untuk bersalin, ia bermakna anda perlu menyediakan barang keperluan bersalin dengan secukupnya untuk bersedia dengan sebarang kemungkinan.
Sekiranya anda tidak membuat persiapan awal, ia akan menyebabkan anda berada dalam keadaan kelam kabut dan barang-barang yang penting boleh ketinggalan. 
Untuk para ibu yang baru pertama kali mahu melahirkan, sudah pasti akan merasa teruja dalam masa yang sama turut gemuruh serta bingung untuk membuat persiapaan barang keperluan bagi menghadapi pengalaman pertama kali tersebut. 
Oleh itu, berikut kami kongsikan senarai barang keperluan bersalin yang boleh dijadikan rujukan untuk memudahkan para ibu membuat persiapan. Tak perlu susah-susah, semua barang keperluan ini boleh didapatkan di Shopee.
Tunggu apa lagi, jom baca! 
Senarai Barang Keperluan Bersalin Untuk Ibu 1. Tuala Bawa satu tuala khusus untuk ibu gunakan sepanjang berada di hospital. Tuala ini boleh digunakan untuk mandi dan sebagainya. Sediakan satu tuala jenis lembut dan ringan. 
Tuala: https://shopee.com.my/imoreonline/2045164910
2. Pad Bersalin / Pad ‘Overnight’  Jangan lupa sediakan pad bersalin (maternity pad) atau pad ‘overnight’ untuk digunakan selepas bersalin. Ini adalah untuk mengelakkan darah yang keluar selepas bersalin bocor. Sekiranya perlu, pilih saiz yang lebih besar dan sediakan beberapa keping tambahan pad untuk persediaan. 
Maternity pad: https://shopee.com.my/pureenmalaysia/256938944
3. Baju + Kain Batik/Skirt  Walaupun di hospital anda akan diminta untuk menukar baju & kain yang disediakan, namun sebaiknya, sediakan sahaja satu set baju dan kain batik atau skirt yang boleh digunakan sekiranya baju anda basah akibat ketuban pecah semasa dalam perjalanan atau waktu menunggu. Anda boleh dapatkan di Shopee pelbagai pilihan kain batik yang menarik. 
Kain batik: https://shopee.com.my/misssandra.my/11307184336
4. Jaket/Sweater Suhu di wad hospital sememangnya sangat sejuk sehingga boleh membuatkan anda menggigil kerana kesejukan. Oleh itu, jangan lupa bawa satu jaket tebal ataupun sweater untuk dipakai sepanjang berada di wad terutamanya pada waktu tidur malam. 
Jaket: https://shopee.com.my/dianastephen/8790082179
5. Stokin Tebal Selain itu, stokin tebal juga sangat penting untuk mengelakkan kaki anda kesejukan sehingga boleh menyebabkan masuk angin. Terdapat pelbagai pilihan stokin tebal dan comel-comel yang anda boleh dapatkan di Shopee. 
Stokin tebal: https://shopee.com.my/simplehealth.my/8245782579
6. Getah Rambut Biasanya getah rambut akan sukar untuk ditemui apatah lagi selepas bertarung kesakitan untuk melahirkan. Oleh itu, sebaiknya bawa getah rambut tambahan di dalam beg anda untuk keselesaan anda kelak. 
Getah rambut: https://shopee.com.my/hnv_online.store/8199504553
7. Tudung Sarung Sediakan satu atau dua tudung sarung untuk digunakan sepanjang berada di wad bersalin. Sekiranya anda berhasrat untuk membawa tudung jenis lain seperti selendang (shawl) pun boleh. Namun, tudung sarunglah yang paling praktikal kerana ia sangat mudah dipakai (tidak perlu menggunakan pin) dan tidak perlu digosok. 
Tudung sarung: https://shopee.com.my/mm.hijab/10462437883
8. Telekung Pastikan juga anda membawa telekung untuk digunakan apabila waktu solat tiba. Jadi anda tidak perlu tercari-cari telekung lagi apabila ingin solat. Ingat, solat adalah kewajipan semua muslim.
Telekung: https://shopee.com.my/zaraawliya/407706559
9. Seluar Dalam Pakai Buang Ibu Bersalin Seluar dalam pakai buang sangat sesuai untuk persediaan ibu lepas bersalin sepanjang berada di wad hospital. Hal ini kerana, ia boleh terus dibuang tanpa perlu membasuhnya, dan anda tidak perlu bersusah payah menjemurnya kerana di hospital sudah pasti tidak ada tempat untuk menjemur pakaian basah. 
Maternity Panties: https://shopee.com.my/lakoemalaysia/15696084717
10. Nursing Bra Nursing bra mempunyai ciri khas yang membolehkan bahagian hadapan bra dibuka bagi memudahkan penyusuan bayi. Jadi, anda boleh menyusukan bayi tanpa perlu bersusah payah lagi.
Nursing bra: https://shopee.com.my/nursingbra520/4646378734
11. Kit Penjagaan Diri Sediakan kit penjagaan diri anda seperti sabun mandi, berus gigi, ubat gigi, syampu, losyen, deodoran, pencuci muka dan sebagainya. Anda tidak perlu membawa dalam kuantiti yang banyak, hanya masukkan ke dalam botol/bekas kosong khusus agar tidak membazir.
Travel kit bottle: https://shopee.com.my/1428ecstore/16378160562
12. Makanan Pemberi Tenaga (Energy Bars) Antara makanan pemberi tenaga yang anda boleh bawa ialah kurma ataupun Snickers/Mars. Makanan ini akan membantu memberikan anda tenaga sepanjang proses bersalin dan selepas bersalin. 
Energy Bars: https://shopee.com.my/mylgcycling/21858656872
13. Selipar Bawa sepasang selipar baru untuk dipakai di wad hospital. Jangan bawa selipar lama yang sudah licin tapaknya tau. Berbahaya untuk anda. Sebaiknya, beli sepasang selipar baru untuk menjamin keselamatan dan keselesaan anda.
Selipar: https://shopee.com.my/mjswholesale/9556557684
14. Minyak Angin Minyak angin jangan lupa bawa. Ia sangat penting untuk membantu melegakan pening kepala, loya, muntah, sakit perut dan sebagainya. 
Minyak angin cap Kapak: https://shopee.com.my/megakulim/4536611044
15. Tisu Sediakan juga tisu kering dan tisu basah untuk pelbagai kegunaan kelak. Ia boleh digunakan untuk keperluan ibu dan juga bayi. 
Tisu muka/kering: https://shopee.com.my/alx_official/5335495376 Tisu basah: https://shopee.com.my/neworldmobile/16854826316 Kesimpulan Pastikan anda menyediakan beg khusus di dalam kereta apabila sudah menghampiri waktu untuk bersalin. Penyediaan barang keperluan ini bergantung kepada keperluan diri anda sendiri. Semoga perkongsian ini bermanfaat untuk dijadikan sebagai rujukan. 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://ecentral.my/barang-keperluan-bersalin/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=barang-keperluan-bersalin

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Anak Mengamuk Buat Perangai Jangan Abaikan Terus Sabar Sayang Anak Macam Biasa

Anak Mengamuk Buat Perangai Jangan Abaikan Terus Sabar Sayang Anak Macam Biasa

papar berkaitan - pada 7/1/2023 - jumlah : 213 hits
Bukan setiap masa anak kita buat perangai Bukan setiap masa anak mengamuk tanpa sebab Sama macam kita anak juga punya waktu dan emosinya yang tidak kuat dan tak stabil Bila anak buat perangai sebaiknya kita belajar untuk sabar dan belajar u...
Barang Keperluan Hiking 13 Senarai Barang Yang Perlu Dibawa

Barang Keperluan Hiking 13 Senarai Barang Yang Perlu Dibawa

papar berkaitan - pada 18/1/2023 - jumlah : 233 hits
Anda gemar melakukan seperti hiking Artikel ini memang untuk anda Aktivit hiking atau mendaki adalah merupakan aktiviti yang popular terutamanya dalam kalangan anak muda lagi lagi pada musim cuti sekolah Untuk memastikan perjalanan hiking a...
Senarai Barang Keperluan Camping Yang Wajib Disediakan

Senarai Barang Keperluan Camping Yang Wajib Disediakan

papar berkaitan - pada 18/1/2023 - jumlah : 122 hits
Aktiviti camping ataupun berkhemah adalah merupakan salah satu aktiviti popular yang diminati ramai orang Ia mempunyai keseronokan dan cabarannya yang tersendiri Aktiviti ini sangat sesuai dilakukan bersama ahli keluarga termasuklah anak an...
13 Senarai Barang Persediaan Berpantang Untuk Ibu Baru Bersalin

13 Senarai Barang Persediaan Berpantang Untuk Ibu Baru Bersalin

papar berkaitan - pada 18/1/2023 - jumlah : 161 hits
Selepas bertarung nyawa melahirkan anak kini tibalah masanya untuk si ibu berpantang Barang persediaan berpantang ini boleh disediakan oleh si sendiri ataupun dengan bantuan suami dan ahli keluarga yang terdekat Setiap individu memerlukan b...
Ada Rezeki Lebih Tanda Terima Kasih Fazreen Hadiahkan Kereta Selepas Isteri Bersalin

Ada Rezeki Lebih Tanda Terima Kasih Fazreen Hadiahkan Kereta Selepas Isteri Bersalin

papar berkaitan - pada 11/1/2023 - jumlah : 106 hits
Ini namanya rezeki Sehari selepas menimang cahaya mata keempat pelakon Fazreen Rafi menghadiahkan isterinya Syarifah Marlina Ashikin sebuah kereta Honda CR V Menurut pelakon berusia 37 tahun itu hadiah tersebut bagi menggantikan kereta Hond...
Ibu Mentua Terus Bagi Kata Semangat

Ibu Mentua Terus Bagi Kata Semangat

papar berkaitan - pada 20/1/2023 - jumlah : 142 hits
Ibu Mentua Terus Bagi Kata Semangat Walaupun menyokong penuh tindakan pelakon Puteri Sarah Liyana memfailkan penceraian namun ibu mentuanya Datin Patimah Ismail masih lagi bersedih mengenangkan nasib menantu kesayangannya itu Menerusi perko...
Terus Kembangkan Program Inovasi Jadi Kunci Sukses Transformasi Digital Bri

Terus Kembangkan Program Inovasi Jadi Kunci Sukses Transformasi Digital Bri

papar berkaitan - pada 22/1/2023 - jumlah : 189 hits
Di tengah terjangan permasalahan global yang serius PT Bank Rakyat Indonesia Tbk atau BRI tetap konsisten untuk berinovasi dan bertransformasi secara digital agar bisa menjawab perubahan zaman yang terjadi
Mcdonald Presint 2 Bukan Tempat Untuk Anak Anak Siapkan Kerja Sekolah Assignment Pengadu

Mcdonald Presint 2 Bukan Tempat Untuk Anak Anak Siapkan Kerja Sekolah Assignment Pengadu

papar berkaitan - pada 14/1/2023 - jumlah : 181 hits
Foto Hiasan SahajaTrend menjadikan restoran makanan segera sebagai tempat untuk belajar bukanlah satu perkara yang baru Ianya berlaku sejak dari dulu lagi Pelbagai teguran telah dibuat sama secara berdepan atau melalui media sosial Tetapi m...
Bank Negara Seeks To Overturn Unfair Dismissal Ruling

Biodata Lee Chong Wei Pemain Badminton No 1 Dunia

No Pc Needed Blend Work And Play Effortlessly With This New Lg Myview Monitor

Woorarra House By Rptecture Architects In The Yarra Valley Australia

Maldini Sidney Goyang Kanan Kiri Chord

Tular Kejadian Kepala Air Di Lata Iskandar Lata Kinjang

Dah Tengok Shaitaan Lakonan Ajay Devgan Di Netflix

The Knox Journals Tired Of Prying Eyes On Your Personal Information Here S How To Stop It



Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal


Makan Makan Dengan Chef S Extravaganza Dinner Buffet Renaissance Johor Bahru

Tips Jantung Pisang Tidak Lebam

Bantu Kesan 3 Remaja Perempuan Hilang Sejak Jumaat

Questions About Pn S Value Proposition After By Election Loss

Malaysia Unicef Study Highlights The Stark Realities Of Poverty In Malaysia

Percubaan Awam Percuma Untuk Tram Tanpa Laluan Di Putrajaya Dibuka