Bantu Solekan Tahan Lama Walaupun Kulit Wajah Berminyak Bnb Loose Powder Finishing Makeup Wajib Ada


“Untungnya jadi artis ni, makeup stay je kat muka. Kalau aku ni, baru berpeluh hilang terus makeup”
Solekan dan cuaca merupakan dua perkara yang saling berkait rapat. Memandangkan Malaysia ni boleh dikatakan panas sepanjang tahun, rata-rata daripada kita mudah mengalami masalah kulit berminyak.
Apa yang tak best tentang kulit berminyak ni ialah kalau berpeluh, muka senang rasa tak selesa. Itu belum lagi kalau pakai makeup, terus CAIR!!! Geramnya!
Kadang-kadang kami cemburu tengok artis Kpop ni, makeup diorang stay flawless je. Tapi korang tau tak sebenarnya nak maintain makeup kat muka ada caranya? Rahsianya pada finishing makeup korang iaitu loose powder. 
Nak tau loose powder terbaik di pasaran? Ini 3 sebab kami approve loose powder barenbliss (BNB).
1. barenbliss, BNB Loose Powder Bantu ‘Lock’ Makeup Pada Wajah!
Baru-baru ni kan, kami ada cuba satu loose powder daripada jenama K-Beauty barenbliss (BNB). Kalau korang nak tau, fungsi loose powder adalah untuk membantu memerangkap sebum pada wajah. Hasilnya, makeup korang ada tahan lebih lama walaupun cuaca panas.
Bagi barenbliss BNB loose powder ni, kami menggunakan kod (03) Beige Choco Float, yang sesuai bagi mereka yang mempunyai tona kulit medium hingga tan.
Tekstur loose powder ni yang ringan, membuatkan korang tak rasa ‘berat’ pada wajah. Loose powder biasanya akan digunakan sebagai finishing makeup, selepas korang mengenakan foundation atau blusher. Ini bagi membantu solekan terletak elok pada wajah.
Bukan tu je, kalau korang pakai mask lepas menggunakan loose powder ni, makeup korang tak hilang atau melekat kat mask yang korang guna pun tau!
Pengalaman kami sendiri menggunakan loose powder barenbliss (BNB) ni ialah, first sekali ia membantu memudarkan pori-pori yang terbuka. Terdapat sesetengah foundation di pasaran tak dapat nak berikan coverage penuh untuk tutup pori. 
Tapi nasib baiklah ada loose powder ni, terus nampak flawless je kulit. Teksturnya yang lembut dengan micro highlighter membuatkan wajah terus nampak glow selepas digunakan. Paling kami suka, bau vanila segar yang matching dengan loose powder ni.
2. Solekan tak smudge & tahan lama pada wajah!
Kalau korang rasa loose powder barenbliss (BNB) ni sama macam loose powder yang lain, korang mungkin silap. Sebab kami dah gunakan beberapa jenis loose powder sebelum ni, tapi untuk barenbliss (BNB) ia ternyata berbeza.

Di pasaran terdapat loose powder yang akan membuatkan solekan menjadi smudge hingga terpaksa di apply semula. Tapi berbeza dengan jenama barenbliss (BNB), sebab ia tak mengganggu solekan langsung!
Solekan yang kami apply daripada pagi sebelum ke pejabat terletak elok pada wajah sehinggalah kami pulang ke rumah tau!
3. Sweatproof? Ini kami approve!


 
Awal tadi kami ada timbulkan ‘kebimbangan’ yang makeup cair bila muka berpeluh kan? Haa.. Korang tau tak, yang barenbliss (BNB) loose powder ni bukan hanya waterproof, malah sweatproof juga tau!
Menggunakan Canada Manicouagan Clay yang kaya dengan mineral dan elemen oligo serta Minty Menthol untuk membantu memudarkan pori, mengawal sebum dan paling penting membuatkan wajah tampak segar  . Korang pasti fall in love dengan loose powder macam kami.

Kami cuba sendiri menggunakan paper oil lepas makeup, biasanya banyak sebum yang terkumpul tapi lepas guna je loose powder ni, hasilnya memang berbeza sangat!
3 pilihan warna yang sesuai untuk semua jenis kulit
Selain kod 03 yang kami gunakan, sebenarnya barenbliss (BNB) Loose Powder ni ada lagi 2 tona iaitu (01) Light Vanilla Iced untuk korang yang mempunyai tona kulit light ke medium dan (02) Medium Mango Sorbet untuk korang yang mempunyai tona kulit yang light ke tan.
Jadi pastikan pilih ikut tona kulit korang yang betul tau!
Lengkapkan solekan dengan barenbliss (BNB) Loose Powder!
Jom dapatkan solekan flawless dan tahan sehingga malam dengan barenbliss (BNB) Loose Powder. Dapatkannya sekarang dari Shopee atau Lazada!.
Untuk maklumat lanjut tentang produk kecantikan barenbliss (BNB) Loose Powder ni, ikuti media sosial mereka di Instagram, Facebook, TikTok dan YouTube.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://kimchidaily.my/bantu-solekan-tahan-lama-walaupun-kulit-wajah-berminyak-bnb-loose-powder-finishing-makeup-wajib-ada/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cara Nak Make Up Simple Tapi Cantik Dengan Slae Cosmetics Kosmetik Mesra Wuduk Serta Tahan Lama

Cara Nak Make Up Simple Tapi Cantik Dengan Slae Cosmetics Kosmetik Mesra Wuduk Serta Tahan Lama

papar berkaitan - pada 30/6/2022 - jumlah : 187 hits
Assalamualaikum Cantik nie subjektif sangat Ada yang tak pakai make up pun dah cantik dan kalau nak cantik lagi calit calit lipstick sikit bagi naik seri muka pun dah okay Macam Fiza sendiri lebih senang mengenakan make up yang simple Meman...
4 Cara Bagi Minyak Wangi Bau Tahan Lama

4 Cara Bagi Minyak Wangi Bau Tahan Lama

papar berkaitan - pada 3/7/2022 - jumlah : 253 hits
4 Cara Bagi Minyak Wangi Bau Tahan Lama Dah jadi acara wajib sebelum nak keluar kena sembur dulu minyak wangi Bukannya apa nak elak bau yang tak best bila berpeluh nanti Kita tak selesa orang lain apatah lagi Tambah nak keluar jumpa kekasih...
Comel Baby Bump Berseri Seri Wajah Adira Yang Kini Hamil Anak Nombor 4

Comel Baby Bump Berseri Seri Wajah Adira Yang Kini Hamil Anak Nombor 4

papar berkaitan - pada 12/7/2022 - jumlah : 316 hits
Penyanyi kelahiran Sabah Adira Suhaimi baru baru ini berkongsi video dia keluar bersiar siar bersama tiga orang cahaya matanya Dalam video tersebut jelas kelihatan fizikal perut Adira yang sedang hamil anak keempat View this post on Instagr...
5 Bahan Semulajadi Hilangkan Bintik Hitam Pada Wajah

5 Bahan Semulajadi Hilangkan Bintik Hitam Pada Wajah

papar berkaitan - pada 12/7/2022 - jumlah : 200 hits
Bila makin berusia pasti akan kelihatan bintik hitam pada wajah terutama mereka yang berkulit cerah Bintik atau tompokan hitam ini bukan saja mengganggu tapi juga mencela penampilan kita Bintik hiam juga disebut hiperpigmentasi adalah keada...
Menyaksikan Pementasan Wayang Kulit Jagad Sandya Legenda

Menyaksikan Pementasan Wayang Kulit Jagad Sandya Legenda

papar berkaitan - pada 3/7/2022 - jumlah : 101 hits
Menyaksikan Pementasan Wayang Kulit Jagad Sandya Legenda Pementasan Jagad Sandya Legenda oleh dalang Ki Bayu Aju Nugraha merupakan sebuah perpaduan kearifan lokal dan kemajuan perkembangan teknologi yang diadakan pengembang game battle roya...
Doktor Kongsi Panduan Penting Cara Pilih Pelindung Cahaya Matahari Untuk Kulit

Doktor Kongsi Panduan Penting Cara Pilih Pelindung Cahaya Matahari Untuk Kulit

papar berkaitan - pada 7/7/2022 - jumlah : 183 hits
Pemakaian Pelindung Cahaya Matahari amat penting dan berfungsi untuk melindungi kulit daripada kerosakan akibat cahaya matahari yang berlebihan namun selain melihat pada kesesuaian kulit pemilihan dalam pelindung cahaya matahari juga dinila...
Ternyata Popular Potret Wajah Jimin Bts Dipamer Di Pameran Art Festa

Ternyata Popular Potret Wajah Jimin Bts Dipamer Di Pameran Art Festa

papar berkaitan - pada 7/7/2022 - jumlah : 222 hits
Pengaruh Jimin BTS bukan sahaja melalui industri hiburan malah dia kini dilihat menjadi pencetus inspirasi dalam bidang seni Wah inspirasi semua benda ni ARTIKEL BERKAITAN Jimin merupakan pengaruh yang agak kuat dalam dunia seni kerana dia ...
Kembali Dengan Wajah Baru

Kembali Dengan Wajah Baru

papar berkaitan - pada 12/7/2022 - jumlah : 155 hits
Assalamualaikum dan Salam Sehati Sejiwa buat semua Harap maaflah kerana Zumal selalu tenggelam timbul sekarang ni Dulu sampai tak renew domain hinggalah kena buat domain baru Disebabkan sayang pada nama Dunia Zumal tu jadi pada bulan Mei le...
5 Tahun Huni Stesen Minyak Terbiar Sayang Kucing Lebih Dari Diri Sendiri Pemuda Terkejut Tengok Wajah Bersih Warga Emas

5 Tahun Huni Stesen Minyak Terbiar Sayang Kucing Lebih Dari Diri Sendiri Pemuda Terkejut Tengok Wajah Bersih Warga Emas

papar berkaitan - pada 9/7/2022 - jumlah : 264 hits
SEORANG warga emas menjadikan sebuah stesen minyak terbiar di Putatan Sabah sebagai persinggahan terakhirnya di dunia ini Dikenali sebagai pakcik Osong dia sudah lima tahun tinggal bersendirian dalam premis berkenaan yang tidak mempunyai be...
Lirik Lagu Takyah Sonaone

Cabinet To Address Najib S House Arrest Bid With Transparency Urges Zaid

Unlocking Insights Leveraging The Indonesia Brand Database For Brand Research

Huggies Malaysia Meraikan Ibu Dan Memperkenalkan Lampin Bayi Baharu Mereka Dengan Fun Run

Zaid Urges Cabinet Transparency On Najib House Arrest Bid

Mengenal 11 Istri Nabi Muhammad Sesuai Urutan Pernikahan

Celebrating Mother S Day With Legumes Dining With The Queens

Lirik Lagu Dari Jauh Alyph



Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix


Piala Dunia Sepak Takraw 2024 Jadual Perlawanan Negara Terlibat Senarai Pemain Malaysia

Jemson Mekar Chord

Resepi Sotong Dan Fishcake Goreng Pedas

Doa Rasulullah Setiap Pagi

Pandangan Pertama Filem Aksi Komedi Back In Action Lakonan Jamie Foxx Cameron Diaz

36 Hours On Minorca