Bangkit Menghadapi Ujian Allah


     Alhamdulillah, august 2021 menjengah. Hampir ke penghujung tahun sudah. Akhir-akhir ini banyak betul ujian yang allah hadirkan kepada aku. Bukanlah mengeluh, hanya sedikit terkejut. Aku reda semua yang berlaku dan akan berlaku, lilahitaala. Di saat aku di uji, allah juga hadirkan manis dalam kepahitan tersebut. Manisnya adalah, rezeki menulis sebagai ghostwriter memang tidak pernah putus. Sebenarnya aku sedang bercuti akibat keguguran, tapi bagi diriku memang terasa janggal jika tidak aktif menulis bagi pihak pelanggan. 


    Ada rakan blogger memberikan nasihat kepadaku supaya berehat. Entahlah, bagi ku bukan duit semata-mata di cari. Tetapi dalam situasi aku macam ni, agak tidak sesuai duduk berehat tanpa membuat apa-apa. Pendapat aku sendiri, bila duduk berehat macam tu macam-macam boleh jadi emosi ni. Mungkin boleh jadi meroyan. Siapa tahu? sebab kelahiran lepas dah pernah bentan. Jadi, bukan masa yang tepat untuk aku duduk terlalu selesa macam tu. Bagi aku, menulis ni best. 
 
    Dapat menulis bagi pihak pelanggan, rasa lega. Rasa tiada bebanan di dada , rasa seronok bila dapat bantu mereka.  Cuma dalam situasi ini, slot menulis yang berat aku tidak ambil seperti manuskrip. Hanya slot copywriting, menulis content , ebook dan artikel sahaja aku tawarkan mengikut keadaan sekarang.







    Ikutkan aku tidak mahu ambil upah menulis dalam tempoh terdekat, tetapi sudah tertulis sudah rezeki. 7 artikel di website berjaya close, setelah 10 minit berbincang. Pertama kali juga aku menulis artikel dalam niche kekeluargaan. Alhamdulillah, aku terima juga. Bagi aku, menulis artikel ialah kerja menulis paling mudah. Memang bidang aku sebagai blogger sejak tahun 2016 lagi, jadi aku terima dengan hati yang senang. Client berminat dengan 500 patah perkataan setiap artikel. 
 
    Bagi aku sebagai seorang ghostwriter ni, mesti kena berani. Jangan takut-takut untuk mengambil job menulis.  (Tapi, jika masih takut juga anda kena lah ambil kelas dahulu) Kena percaya dan yakin diri boleh menulis. Itulah prinsip yang aku pegang selama ini. Selain dari itu, kelas-kelas secara berbayar juga banyak aku hadiri secara online untuk mantapkan lagi kemahiran aku dalam dunia penulisan kreatif selain menulis artikel. Pendapat aku jika inginkan kejayaan ni, anda mestilah berada 2 langkah ke depan daripada pesaing. Sifirnya di sini, ingin   sesuatu ilmu jangan lah terlalu berkira-kira untuk membayar yuran kebijaksaan. 


    Jika ada yang bertanya : "tak rugi ke? tak takut ke tak menjadi ilmunya? bayar mahal-mahal. Ilmu yang sama jer dari kelas tu, boleh dapat PERCUMA jer dari google.



    Bagi aku sendiri, dah melabur duit menghadiri kelas pelbagai. Effort tu dari tuan badan sendiri. Jika hangat-hangat tahi ayam, manakan menjadi. Dah melabur, mesti nak pulangan kan? jadi kena berusaha keras. Betulkan NIAT. Niat yang salah, takkan berjaya. Buat marketing kaw-kaw, insyallah. Rezeki tu melekat. Dan jangan lupa juga Big why anda. Mesti ada. Tiada Big Why dalam bisnes atau kehidupan amatlah sia-sia jawabnya. Oh, satu lagi jangan pernah sombong. Jika sombong, allah akan tarik segala nikmat anda. Jaga-jaga.
 
     Gambar atas tu, naik pula notification di facebook. Gambar tu kenangan aku pada bulan kedua menjadi ghostwriter. On the way ingin berjumpa client secara 4 mata di Kuantan. Alhamdulillah, dari sini bonding kami mula tercipta. Jika diikutkan, sebagai ghostwriter tidak perlu berjumpa client, tetapi aku ni lain sedikit. Aktif! rasa tidak sedap hati jika tidak bertemu mereka. Di samping itu juga, anak-anak dan suami aku angkut sekali. Client memahami diriku sebagai seorang isteri yang mempunyai 4 orang anak. Kini, aku sudah bekerja selama 1 tahun sebagai penulis content di syarikat tersebut. 





    Baiklah, sampai sini sahaja cerita aku sebagai seorang ghostwriter sepenuh masa dan  isteri juga mempunyai  4 orang anak. Ujian tetap ujian, tetapi takkan nak mengalah ye dak?. Mesti berani bangkit untuk kehidupan pandemik.







    



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.ehbelogaku.com/2021/08/bangkit-menghadapi-ujian-allah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Shuib Reda Lepaskan Siti Sarah Saya Sabar Dengan Ujian Allah

Shuib Reda Lepaskan Siti Sarah Saya Sabar Dengan Ujian Allah

papar berkaitan - pada 9/8/2021 - jumlah : 211 hits
Menerusi Instagram Live Shuib reda dengan pemergian isterinya Allahyarham Siti Sarah Al Fatihah
Vatsin Diri Tawakal Kepada Allah

Vatsin Diri Tawakal Kepada Allah

papar berkaitan - pada 6/8/2021 - jumlah : 229 hits
Assalamualaikum semua sahabat sahabat blogger Naim doakan semua baik baik di dalam rahmat Allah Melihat kes baharu pada hari ini sangat menggerunkan kita semua sudah mencecah 20k Kes baharu ini adakah ramai yang degil pulang ke kampung untu...
Allah Made Me Series

Allah Made Me Series

papar berkaitan - pada 8/8/2021 - jumlah : 229 hits
The main objectives of I Am A Muslim series is to instill in our children s hearts the Iman in Allah SWT as our only Creator that create animals with different external features The PKP season PDPR season is very suitable for our children t...
Allah Berikan Keajiaban Di Tanah Para Ambiaya

Allah Berikan Keajiaban Di Tanah Para Ambiaya

papar berkaitan - pada 5/8/2021 - jumlah : 383 hits
Allah Berikan Keajiaban Di Tanah Para AmbiayaAsalamualaikum Salam Sejahtera Semua Salam sejahtera semua salam kasih sayang dari saya kepada semua penggemar paparan Blog Etuza Warna Warna Kehidupan Agak lama sebenarnya saya bersiaran dalam l...
Umpama Beranak Setahun Seorang 4 Tahun Tunggu 2 Kali Gugur Allah Bagi Kembar 4

Umpama Beranak Setahun Seorang 4 Tahun Tunggu 2 Kali Gugur Allah Bagi Kembar 4

papar berkaitan - pada 5/8/2021 - jumlah : 247 hits
Selepas lafaz akad nikah dan janji hidup bersama tiada apa yang diharapkan oleh pasangan suami isteri melainkan kehadiran cahaya mata sebagai pengikat kasih sayang dan penyeri dalam rumah tangga Bagi pasangan yang berkahwin terus diberikan ...
Thank You Allah For Everything Pangku Anak Sedang Tidur Ain Edruce Sambut Hari Lahir Ke 30

Thank You Allah For Everything Pangku Anak Sedang Tidur Ain Edruce Sambut Hari Lahir Ke 30

papar berkaitan - pada 5/8/2021 - jumlah : 449 hits
Pengacara Ain Edruce bersyukur dapat meraikan ulang tahun kel4hirannya yang ke 30 bersama kehadiran anak perempuan Soraya Menurut Ain atau nama sebenarnya Nurul Ain Edruce kehadiran Soraya pada tahun ini merupakan hadiah terbaik sepanjang s...
Syahid Akhirat Untuk Sarah Insyallah Ganjaran Kemuliaan Allah Swt Di Akhirat Kelak Imam Muda Asyraf

Syahid Akhirat Untuk Sarah Insyallah Ganjaran Kemuliaan Allah Swt Di Akhirat Kelak Imam Muda Asyraf

papar berkaitan - pada 9/8/2021 - jumlah : 320 hits
Perjuangannya bukan sedikit Berjuang melawan jangkitan virus Covid 19 malah berjuang pula melahirkan bayi yang dikandungnya Kehilangan yang turut dirasai oleh semua Pendakwah bebas Imam Muda Asyraf menyifatkan pemergian penyanyi Allahyarham...
Laksana Harga Siling Kit Ujian Saringan Covid 19 Kendiri

Laksana Harga Siling Kit Ujian Saringan Covid 19 Kendiri

papar berkaitan - pada 21/7/2021 - jumlah : 276 hits
Kerajaan Perikatan Nasional digesa mengenakan kawalan harga dan memberi rebat cukai ke atas syarikat syarikat yang mengguna alat terbaharu melaksanakan saringan Covid 19 kendiri ke atas para pekerja mereka Ahli Parlimen Sungai Buloh Sivaras...
Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Tanding Pakaian Janda Kerja Gila 1 Mei Tuntut Naik Gaji

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Tips For Achieving Your Saving Goals



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Coretan Dari Tingkat 2 Wad 29 Katil 18 Hprz 2

Sambutan Birthday Ke 9 Nur Wardina Soffea

Puding Jagung Yang Sedap

Play88 Online Slots The Evolution Of Graphics And Sound Effects

Iltizam Anak Selangor Aka Anas Yawas Pengganti Tawas

Perkhidmatan Senarai Kiosk Kwsp