Bam Sedia Laksana Projek 24 Dengan Segera


KUALA LUMPUR, 25 Sept (Bernama) — Persatuan Badminton Malaysia (BAM) sedia untuk melaksanakan ‘Projek 24’ dengan segera, tanpa perlu menunggu kelulusan daripada Mesyuarat Ahli Majlis badan induk sukan itu.
Presiden BAM Datuk Seri Mohamad Norza Zakaria berkata pihaknya sudah membincangkan mengenai Projek 24 itu, dalam mesyuarat Jawatankuasa Pengurusan BAM dan ia juga sudah dimaklumkan kepada Setiausaha Agung Datuk Kenny Goh untuk dilaksanakan secepat mungkin.
Katanya, beliau sudah memaklumkan kepada ahli Majlis BAM tentang antara perkara yang akan diberikan perhatian dalam projek itu ialah, penilaian prestasi pemain serta barisan kejurulatihan, pada akhir tahun ini.
“Kita mahu program itu dilaksanakan sekarang, dan jika ada perubahan selepas adakan mesyuarat Ahli Majlis, saya rasa tidak akan ada perubahan besar. Saya akan beritahu Ahli Majlis mengenai cadangan untuk melihat prestasi pemain senior dan juga barisan kejurulatihan sehingga hujung tahun ini.
“Jika keadaan memaksa sehingga hujung tahun untuk mengugurkan pemain, kita akan lakukannya demi Projek 2024. Sekiranya melibatkan kelayakan Olimpik, kita akan bersedia untuk mengambil langkah melepaskan pemain tersebut dan menjadi pemain bebas,” katanya.
Beliau berkata kepada pemberita selepas majlis penyerahan Jalur Gemilang kepada skuad badminton ke Kejohanan Badminton Remaja Dunia di Kazan, Rusia pada 30 Sept hingga 13 Okt.
Projek 24, satu pelan yang akan diperkenalkan BAM yang mensasarkan pingat emas Sukan Olimpik Paris 2024, selain menetapkan sasaran terhadap skuad badminton negara sebagai finalis Piala Thomas.
Berdasarkan projek itu, preastai pemain akan dinilai setiap empat bulan dan bagi yang gagal memenuhi sasaran ditetapkan, mungkin terpaksa digugurkan dan bergerak sebagai pemain profesional.
“Seperti yang saya katakan, ia akan dinilai semula pada hujung tahun ini. Pemain dan jurulatih jika tidak menjadi sebahagian daripada 2024, kita akan bantu pemain tersebut menggunakan cara lain,” katanya.
Sementara itu, mengenai penampilan skuad remaja negara, Mohamad Norza berkata beliau amat berharap para pemain menampilkan kesungguhan dalam menghadapi setiap perlawanan dan tidak perlu takut kepada lawan yang berada pada ranking lebih tinggi.
“Walaupun dari segi ranking mungkin kita agak ketinggalan berbanding negara lain, tapi sebagai satu pasukan dan dengan pemain badminton yang berbakat, mereka perlu berusaha dan impikan untuk menjadi juara di Russia.
“Tiada yang mustahil dan kita ada bakat individu dalam pasukan itu yang sekiranya mereka bermain dengan sepenuh potensi mereka, saya yakin mereka mampu melakukan kejutan. Saya mahu mereka mempunyai semangat, jika mereka mempunyai semangat patriotisme dan juga tidak rasa takut dengan mana-mana lawan, tiada yang mustahil,” katanya.
Skuad remaja yang diketuai perseorangan lelaki Yap Roy King diundi bersama tuan rumah Russia, Kanada, Macau dan Hong Kong.
Untuk rekod, Malaysia pernah membawa pulang pingat perak pada edisi 2017 di Yogyakarta, Indonesia, setelah tewas kepada juara 13 kali, China, dalam perlawanan final.
Barisan pemain remaja negara:
Lelaki: Yap Roy King (Kapten), Kok Jing Hong, Muhammad Shaqeem Eiman Shahyar, Wyman Goh Wai Yap, Lee Shun Yang, Ooi Jhy Dar, Lwi Sheng Hoo, Ching Kai Feng, Muhammad Haikal Nazri, Wan Mohd Arif Shahruddin.
Wanita: Gan Jing Err, K. Letshanaa, Tan Zhing Yi, Myisha Mohd Khairul, Arena Satu Samin, Low Yeen Yuan, Valeree Siow, Goh Pei Kee, Teoh Lexuan.
Jurulatih: Kwan Yoke Meng, Poh Chai Boon, Pang Cheh Chang, Muhd Lufti Zaim.
— BERNAMA
Kita tunggu keputusan dia pada Olimpik 2024 nanti. Semoga Ligakampung.com masih bernafas dan dapat melihat prestasi Projek 24 itu.
Please follow and like us:
0

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://beautifulnaara.blogspot.com/2019/09/bam-sedia-laksana-projek-24-dengan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Jokowi Tak Segera Keluarkan Perppu Eks Aktivis 98 Nilai Demo Akan Terus Terjadi

Jokowi Tak Segera Keluarkan Perppu Eks Aktivis 98 Nilai Demo Akan Terus Terjadi

papar berkaitan - pada 28/9/2019 - jumlah : 135 hits
Kalau ada partai yang kelihatan menolak Perppu itu mereka mendapat sanksi politik pada Pilkada 2020
Segera Siap Huni Serpong Garden Apartment Usung Konsep Tod

Segera Siap Huni Serpong Garden Apartment Usung Konsep Tod

papar berkaitan - pada 29/9/2019 - jumlah : 83 hits
Direktur Utama PT Hutama Anugrah Propertindo Ferdy Sutrisno mengatakan apartemen ini juga mempelopori koneksitas yang terintegrasi dengan berbagai intermoda seperti Stasiun Cisauk pasar modern dan terminal terpadu
Darurat Pencemaran Udara Di Riau Segera Dicabut

Darurat Pencemaran Udara Di Riau Segera Dicabut

papar berkaitan - pada 30/9/2019 - jumlah : 134 hits
Menurut Syamsuar pertimbangan untuk mencabut status darurat hingga akhir bulan tersebut telah mendengarkan berbagai masukan dari beberapa pihak antara lain dari Pusat Pengendalian Pembangunan Ekoregion Kementerian Lingkungan Hidup dan Kehut...
Pakar Terpaksa Jalani Pemb3dahan Segera Keatas Abby Abadi Norman Dedah Punca Dan Pohon Doa Dari Semua

Pakar Terpaksa Jalani Pemb3dahan Segera Keatas Abby Abadi Norman Dedah Punca Dan Pohon Doa Dari Semua

papar berkaitan - pada 28/9/2019 - jumlah : 249 hits
Aktor Norman Hakim mengesahkan bekas isterinya pelakon Abby Abadi bakal menjalani pemb3dahan untuk melahirkan bayi yang dikandung selepas mengalami turun drah Pakar Terpaksa Jalani Pemb3dahan Segera Keatas Abby Abadi Norman Dedah Punca Dan ...
Segera Haramkan Rokok Elektronik Sebelum Jadi Bencana

Segera Haramkan Rokok Elektronik Sebelum Jadi Bencana

papar berkaitan - pada 27/9/2019 - jumlah : 202 hits
DR MOHD AFIQ MOHD NOR Pada lewat petang Selasa lepas Syarikat British American Tobacco Malaysia tergesa gesa mengeluarkan satu kenyataan media yang bertajuk Banning Vape will Bring Negative Impact to Malaysia Kenyataan tersebut yang kemudia...
Distribusi Lahan Reforma Agraria Istana Segera Bertemu Perwakilan Petani

Distribusi Lahan Reforma Agraria Istana Segera Bertemu Perwakilan Petani

papar berkaitan - pada 25/9/2019 - jumlah : 65 hits
Presiden Joko Widodo menerima sejumlah perwakilan petani yang berunjuk rasa di depan Istana Merdeka Selasa Dalam pertemuan yang dihadiri 8 perwakilan pengunjuk rasa menyampaikan terkait persoalan reforma agraria
Rumah Sakit Ambon Segera Dibuka Untuk Masyarakat

Rumah Sakit Ambon Segera Dibuka Untuk Masyarakat

papar berkaitan - pada 25/9/2019 - jumlah : 218 hits
Senyumperawat com Kementerian Kesehatan telah membangun Rumah Sakit Ambon untuk memberikan pelayanan kesehatan bagi masyarakat Provinsi Maluku dan sekitarnya Rumah Sakit Umum Pusat itu rencananya mulai dioperasikan pada Oktober tahun ini Ke...
Segera Lakukan Kebaikan Tanpa Bertangguh

Segera Lakukan Kebaikan Tanpa Bertangguh

papar berkaitan - pada 30/9/2019 - jumlah : 199 hits
Manusia diperintahkan melakukan kebaikan dan menjauhkan perbuatan mendatangkan keburukan Amalan itu perlu disegerakan jika ada kesempatan melakukannya Allah SWT berfirman Dan segeralah kamu kepada keampunan Tuhan kamu dan syurga yang keluas...
Tabung Haji Jual Rm2 6 Bilion Ekuiti Mujahid Harus Segera Beri Penjelasan Dr Asyraf Wajdi Dusuki

Tabung Haji Jual Rm2 6 Bilion Ekuiti Mujahid Harus Segera Beri Penjelasan Dr Asyraf Wajdi Dusuki

papar berkaitan - pada 30/9/2019 - jumlah : 251 hits
Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia mendesak YB Datuk Seri Dr Mujahid Yusof untuk segera buat penjelasan berkenaan dengan penjualan aset aset strategik Tabung Haji bernilai RM2 6 bilion termasuk keseluruhan pegangan saham Tabung Haji dalam Tena...
Panduan Lengkap Tentang Brand Perlindungan Pendaftaran Dan Penegakan

Cabinet To Address Najib S House Arrest Bid With Transparency Urges Zaid

Zaid Urges Cabinet Transparency On Najib House Arrest Bid

Polis Cari Waris Lelaki Maut Kemalangan

Celebrating Mother S Day With Legumes Dining With The Queens

Ceo Badan Berkanun Ditahan Sprm Disyaki Seleweng Dana Projek Rm1 2 Bilion

Lirik Lagu Dari Jauh Alyph

Kerajaan Lulus Pemanjangan Landasan Ltsip



Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix


Mesothelioma Attorney Assistance A Beacon Of Hope For Victims Of Asbestos Exposure

Cara Tambah Akaun Admin Page Facebook 2024

Apa Nasib Veteran Tentera Malaysia

Mudahnya Jadi Cikgu Sekolah

Coklat Ketupat Matcha

Khai Bahar Bawa Hatiku Bersama Kamu Chord