Balik Pulau Pak Ku Roti Canai Sawah Padi Kampung Terang

Ahad | 20.09.2020
Ada beberapa orang bertanya saya, “Dah sampai Balik Pulau?”. Jadinya hujung minggu lalu saya dan suami ke Balik Pulau, saja nak melihat-lihat. Sebelum pergi, saya buat carian di internet mengenai Balik Pulau.
Dalam lingkaran warna merah itulah Balik Pulau, terletak di sebelah barat daya pulau. Patutlah namanya Balik Pulau, sebab memang terletak disebalik pulau. Balik Pulau ni berada di bawah daerah pentadbiran Barat Daya. Saja letak peta sekali kasi mudah faham. Sebab saya pun tak faham lagi Pulau Pinang ni, maklum saja baru beberapa bulan menetap di sini

Setelah melalui jalan yang berliku, kami tiba di Balik Pulau sekitar pukul 9 pagi. Saja datang awal sebab nak cuba sarapan pagi di sini. Mata saya tertarik pada binaan rumah di sebelah kanan tu

PAK KU ROTI CANAISaya buat carian ‘roti canai’ pada aplikasi Google Maps, nak cari kedai roti canai yang paling hampir dengan lokasi semasa kami. Jumpalah kedai Pak Ku ni, sebuah kedai yang terletak di bahagian tepi hadapan Pejabat Agama.
Tu dia...berderet menu roti canai kat atas, siap letak harga. Senang nak pilih. Saya pilih ‘roti canai cotek extra’ setelah bertanya kepada pelayan kedai maksud ‘cotek extra’

Air teh o limau suam pilihan saya. Saya perasan kalau di bahagian utara memang akan letak ais begini. Mungkin sebab pekedai guna air panas sepenuhnya, untuk jadikan suam maka letak ais di keliling gelas. Dalam gambar ni dah jadi selonggok sebab saya dah mula minum dan tolak ais untuk mudah letak gelas

Inilah Roti Canai Cotek Extra - roti canai dilekat dengan dua biji telur yang tak pecah kuningnya. Memang sedap dan memuaskan selera. Rotinya lembut je. Masa menunggu roti canai ni agak lama...kira-kira 25 minit. Tapi berbaloi sebab sedap dan banyak pilihan. Patutlah ramai pelanggan makan kat sini

Kalau nak makan kat sini kena awal pagi, sebab nampaknya cepat habis. Masa kami sedang makan, orang-orang yang baru datang semua terpaksa beredar hampa. “Habih! Habih!” akak kedai jerit bagitau pada sekumpulan penunggang basikal yang baru tiba. Tapi kalau nak roti kosong je, masih ada

Sawah Padi, Kampung TerangMenurut info yang saya baca, satu-satunya tempat yang ada sawah padi di pulau adalah di Balik Pulau. Terdapat beberapa lokasi, saya pilih untuk ke Kampung Terang

Kalau ikut Google Maps di bawa ke satu jalan yang agak susah kereta nak parkir. Tapi kalau jalan je terus nanti akan jumpa lokasi macam dalam gambar di atas. Ada la sikit ruangan untuk kita parkir kereta. Lepas tu jalan kaki pergi kat dinding tengah sawah tu, ada wall art boleh bergambar di situ. Takde gambar wall art dari dekat sebab saya malas pulak nak turun

Seterusnya kami ke Pantai Pasir Panjang dan melihat beberapa wall art yang menarik di bandar Balik Pulau ni. Catatannya pada entri akan datang..

3h2m Roti Canai Kayu Arang

papar berkaitan - pada 28/9/2020 - jumlah : 874 hits
Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera Hari terakhir KK dan kawan kawan di Melaka bangun pagi pun rasa malas hahaha tapi apakan daya tuntutan kerja terpaksa diturutkan heheUntuk pagi ni kami ke satu lagi kedai sarapan pagi yang terkenal tida...
Balik Kampung Batu Pahat Pekena Mee Bandung Odeon

papar berkaitan - pada 10/9/2020 - jumlah : 366 hits
BALIK KAMPUNG BATU PAHAT PEKENA MEE BANDUNG ODEON Hujung Ogos 2020 baru baru ini mummy sekeluarga atok tok mak ke Batu Pahat Johor Daddy aje yang tak ada Kerja So kami share kereta je dengan atok Adik mummy sekeluarga naik kereta sendiri be...
Peniaga Roti Canai Jual Air Ketum Ditahan

papar berkaitan - pada 23/9/2020 - jumlah : 424 hits
KULIM Tidak cukup dengan hanya menjual roti canai seorang peniaga roti canai ditahan kerana turut disyaki mengedar air ketum dalam serbuan di sebuah rumah di Taman Perak di sini kira kira 6 30 petang semalam Ketua Polis Daerah Kulim Superin...
Telefilem Balik Kampung Tak Lonely Lagi Lakonan Andi Bernandee Mas Idayu Shamsul Ghau Ghau Nik Adam Mika

papar berkaitan - pada 23/9/2020 - jumlah : 411 hits
Telefilem komedi seram Balik Kampung Tak Lonely Lagi lakonan Andi Bernandee Mas Idayu Shamsul Ghau Ghau Nik Adam Mika dan ramai lagi disiarkan pada Sabtu 26 September 2020 pukul 9 00 malam di TV3 SINOPSIS BALIK KAMPUNG TAK LONELY LAGIMegat ...
Balik Kampung Tak Lonely Lagi

papar berkaitan - pada 22/9/2020 - jumlah : 734 hits
Saksikan telefilem komedi seram Balik Kampung Tak Lonely Lagi lakonan Andi Bernandee Mas Idayu Shamsul Ghau Ghau dan ramai lagi pada Sabtu 26 September 2020 pukul 9 00 malam di TV3 JUDUL BALIK KAMPUNG TAK LONELY LAGI WAKTU SIARAN Sabtu 26 S...
Roti Canai Pilihan Ramai Di Tanah Merah Kelantan Roti Canai Cikgu

papar berkaitan - pada 21/9/2020 - jumlah : 940 hits
Roti Canai pilihan ramai di Tanah Merah Kelantan Roti Canai Cikgu Semalam ada urusan sikit dekat bandar Tanah Merah sampai tak perasan dah tengahari Perut pulak tengah lapar tapi tak tahu nak makan dekat mana As usual cari dekat google la s...
Roti Canai Merecik Barakah Corner Melaka

papar berkaitan - pada 26/9/2020 - jumlah : 814 hits
Kami selalu bershortvacay ke Melaka tetapi kami amat jarang keluar mencari tempat makan sarapan pagi sedap di Melaka Umum mengetahui banyak tempat makan sedap di
Anak Anak Sidek Balik Kampung Warnakan Sendiri Mural Wajah Di Depan Rumah

papar berkaitan - pada 16/9/2020 - jumlah : 542 hits
Siapa yang tidak mengenali anak anak Sidek yang merupakan jaguh badminton Tanah Air apabila berjaya menjulang Piala Thomas sekitar tahun 1992 Berasal daripada Banting Selangor Datuk Misbun Dato Razif Datuk Jailani Abdul Rahman dan Abdul Ras...
Sarapan Roti Canai Di Hujung Minggu

papar berkaitan - pada 12/9/2020 - jumlah : 493 hits
Sarapan Roti Canai Di Hujung Minggu Sebenarnya sarapan yang berat berat dan berkalori di pagi hari tak berapa bagus Nanti mulalah malas nak bergerak nak buat kerja dan mata mula mengantuk Tetapi disebabkan sekarang ni hari sabtu dan hujung ...
Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Tips For Achieving Your Saving Goals

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia