Baju Olimpik Malaysia 2024 Rekaan Baru Lagi Garang


Baru-baru ini kita dihangatkan dengan isu tentang baju Olimpik Malaysia 2024 yang akan dipakai oleh para atlet bagi mewakili negara pada 26 Julai ini.
Ramai yang memberikan kritikan dan ada juga yang sudi memberikan hasil-hasil rekaan mereka sendiri di media sosial.
Namun tahukah anda, kali ini Majlis Olimpik Malaysia (MOM) telah tampil dengan rekaan baru yang lebih “fresh” dan “garang” untuk para atlet berentap di Sukan Olimpik Paris 2024 nanti.
Baca juga:
Sukan Olimpik 2024 Pestabola Merdeka 2024 Liga Super 2024/2025 Kenyataan Media – Pakaian Rasmi Kontinjen Malaysia ke Sukan Olimpik Paris 2024 Anda boleh rujuk kenyataan rasmi tersebut di sini: https://olympics.com.my/kenyataan-media-pakaian-rasmi-kontinjen-malaysia-ke-sukan-olimpik-paris-2024/
Rekaan Baru Baju Olimpik Malaysia 2024 Susulan kritikan dan cadangan dari pelbagai pihak, Majlis Olimpik Malaysia (MOM) tampil dengan rekaan baru baju Olimpik Malaysia 2024 ke Paris nanti.
Rekaan baru ini menampilkan corak belang harimau “lebih garang”. Corak ini dipilih berlatarbelakangkan warna hitam dengan belang harimau berwarna kuning lebih jelas dan besar pada sebelah depan dan belakang jaket.
Menariknya lagi, kali ini ia turut menonjolkan logo MOM dengan Jalur Gemilang dalam warna asli, berbanding logo berwarna emas pada corak terdahulu.
Menurut MOM, mereka berpendapat reka corak baru baju Olimpik Malaysia ini melambangkan semangat harimau yang sudah menjadi identiti rasmi kontinjen Malaysia sejak kali pertama diperkenalkan pada Suka SEA Manila pada tahun 2005.
Corak dan motif lebih terang itu diharapkan bukan sahaja menonjolkan identiti dan keseragaman kontinjen, malah lebih penting melambangkan keperkasaan, ketangkasan dan keberanian atlet berjuang atas nama negara.
Rekaan Baru Kemeja-T Olimpik Bagi rekaan baru kemeja-T berkolar berwarna emas, corak dan motif masih lagi dikekalkan tetapi dengan lakaran logo MOM dengan warna sebagai tanda untuk menghormati bendera negara.
Yonex Sunrise Malaysia selaku penaja pakaian rasmi kontinjen telah memberi keizinan khas kepada badan induk untuk mencetak dan mengeluarkan jaket dengan fabrik daripada pengilang berbeza.
Dan disebabkan faktor masa, MOM telah mendapat kebenaran juga daripada pihak penaja agar logo Yonex atau YY tidak dipaparkan pada kedua-dua jaket dan kemeja-T.
Baju Olimpik Malaysia 2008-2024 Sekadar mengimbas kembali kenangan para atlet dalam sukan olimpik dari tahun 2008 hingga 2024, berikut adalah baju Olimpik yang dipakai mereka untuk mewakili negara Malaysia.
Sukan Olimpik 2012 London, United Kingdom Sukan Olimpik 2016 di Rio de Janeiro, Brazil Sukan Olimpik 2020 di Mushashino Sports Plaza, Tokyo Sukan Olimpik 2024 di Paris – REKAAN LAMA Kenapa Penting Baju Atlet Perlu Menarik? Setiap pasukan yang bertanding dalam sukan Olimpik adalah mereka yang mewakili dan membawa nama negara masing-masing.
Justeru itu, rekaan baju Olimpik Malaysia tersebut haruslah menggabungkan warna-warna kebangsaan, simbol dan lambang negara dengan cara yang menarik secara visual dan mudah untuk dikenal pasti.
Selain mementingkan keselesaan para atlet yang memakai untuk memberi sokongan dan kelenturan semasa beraksi, ia juga boleh menjadi salah satu cara bagi memperkenalkan budaya, dan warisan unik negara kita sendiri di mata dunia.
Kerana sukan bukanlah sekadar bertanding dan merebutkan pingat. Malah lebih daripada itu dengan semangat kesukanan yang ada, ia sebenarnya membentuk semangat patriotik dalam jiwa para atlet dan semua rakyat Malaysia untuk membanggakan negara.
Kesimpulannya, baju Olimpik Malaysia yang menjadi perhatian setiap rakyat Malaysia ini bukan hanya praktikal untuk digunakan dalam pertandingan. Tetapi juga memainkan peranan tersendiri sebagai media untuk mewakili negara serta memupuk nilai kebangsaan.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://ecentral.my/baju-olimpik-malaysia/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=baju-olimpik-malaysia

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Baju Sukan Sekolah Mana Ni Ramai Kecewa Lihat Baju Rasmi Skuad Olimpik Malaysia Didakwa Rekaan Hanya Ala Kadar

Baju Sukan Sekolah Mana Ni Ramai Kecewa Lihat Baju Rasmi Skuad Olimpik Malaysia Didakwa Rekaan Hanya Ala Kadar

papar berkaitan - pada 25/6/2024 - jumlah : 53 hits
Majlis Olimpik Malaysia baru baru ini telah melancarkan uniform rasmi atlet Malaysia yang akan beraksi dalam temasya Sukan Olimpik Paris 2024 tidak lama sahaja lagi Namun begitu pelancaran baju rasmi itu tidak diterima baik peminat sukan te...
Penduduk Kg Sungai Baru Dakwa Ditakutkan Oleh Pemaju Ppim Malaysia Gazette 28 06 2024

Penduduk Kg Sungai Baru Dakwa Ditakutkan Oleh Pemaju Ppim Malaysia Gazette 28 06 2024

papar berkaitan - pada 28/6/2024 - jumlah : 83 hits
KUALA LUMPUR Penduduk Kampung Sungai Baru dekat Kampung Baru mendakwa pihak pemaju tanah tersebut telah menyalahgunakan kuasa dengan menakut nakutkan penduduk yang masih berada di kediaman Peguam Persatuan Pengguna Islam Malaysia Shahrin Sa...
Laporan Dosm Inflasi Malaysia Naik 2 Mei 2024

Laporan Dosm Inflasi Malaysia Naik 2 Mei 2024

papar berkaitan - pada 26/6/2024 - jumlah : 123 hits
Inflasi Malaysia Naik 2 Mei 2024 Inflasi Malaysia Naik 2 Mei 2024 Inflasi merupakan salah satu indikator ekonomi yang penting kerana ia mencerminkan kenaikan harga barang dan perkhidmatan dalam sesebuah negara Baru baru ini Malaysia mencata...
Tarikh Awal Muharam 2024 Maal Hijrah 1446h Di Malaysia

Tarikh Awal Muharam 2024 Maal Hijrah 1446h Di Malaysia

papar berkaitan - pada 24/6/2024 - jumlah : 56 hits
Bila Tarikh Awal Muharam 2024 Maal Hijrah 1446H di Malaysia Awal Muharam atau merupakan peristiwa penting dalam sejarah Islam yang memperingati penghijrahan Nabi Muhammad S A W dari Makkah ke Madinah pada tahun 622 Masihi Peristiwa ini tida...
Ppim Gesa Pinda Akta Bela Nasib Penduduk Kampung Sungai Baru Kosmo 28 06 2024

Ppim Gesa Pinda Akta Bela Nasib Penduduk Kampung Sungai Baru Kosmo 28 06 2024

papar berkaitan - pada 28/6/2024 - jumlah : 57 hits
KUALA LUMPUR Kerajaan digesa supaya meminda Seksyen 3 Akta Pengambilan Tanah 1960 bagi mendapatkan keadilan kepada pemilik pemilik tanah di Kampung Sungai Baru Kampung Baru Peguam yang mewakili Persatuan Pengguna Islam Malaysia Shahrin Sath...
Kadir Jasin Disputes Malaysia 10th Spot In Global Peace Index 2024 As Murder Crime Rate Is On The Rise

Kadir Jasin Disputes Malaysia 10th Spot In Global Peace Index 2024 As Murder Crime Rate Is On The Rise

papar berkaitan - pada 28/6/2024 - jumlah : 162 hits
VETERAN journalist and blogger Datuk A Kadir Jasin has cast doubt about how Malaysia s 10th spot in the Global Peace Index 2024 does not tally with Inspector General of Police Tan Sri Razarudin Husain s revelation of an average of five murd...
Ppim Dakwa Kkm Ketepikan Pakar Dalam Pindaan Akta Perubatan Utusan Malaysia 26 06 2024

Ppim Dakwa Kkm Ketepikan Pakar Dalam Pindaan Akta Perubatan Utusan Malaysia 26 06 2024

papar berkaitan - pada 26/6/2024 - jumlah : 83 hits
KUALA LUMPUR bimbang dengan tindakan yang didakwa menyisihkan pendapat pakar perubatan yang menentang isu terhadap cadangan pindaan Akta Perubatan 1971 Ketua Aktivisnya Datuk Nadzim Johan turut mendakwa KKM telah menjadikan pesakit sebagai ...
Best Dividend Stock Malaysia 2024 Highest Yield

Best Dividend Stock Malaysia 2024 Highest Yield

papar berkaitan - pada 3/7/2024 - jumlah : 111 hits
SOURCE appeared first on Highest yield dan Best Dividend Stock Malaysia 2024 Ramai orang sudah mula mempertimbangkan potensi pulangan pelaburan dalam pasaran saham Malaysia Berdasar senario hari ini semakin ramai yang nampak pulangan yang a...
Ppim Tidak Masuk Akal Malaysia Sokong Solusi Dua Negara Berita Pertiwi 25 06 2024

Ppim Tidak Masuk Akal Malaysia Sokong Solusi Dua Negara Berita Pertiwi 25 06 2024

papar berkaitan - pada 26/6/2024 - jumlah : 64 hits
Persatuan Pengguna Islam Malaysia menyelar pendirian kerajaan campuran yang masih berpegang kepada penyelesaian dua negara Ketua Aktivisnya Datuk Nadzim Johan berkata warga Palestin tidak seharusnya dipaksa berkongsi tanah dengan penjajah y...
Feilina Feisol Mother Friend And Great Advocate Of Autism Rights

Muhyiddin Terlebih Perasan Di Sungai Bakap

Moxy Putrajaya Keselesaan Dan Keseronokkan Dalam Satu Tempat

How The Manly 150ah Lithium Battery Protects Against Overcharging And Short Circuits

With China Producing Many Cars Should We Be Happy

Israel Telah Kalah Tapi Ini Bukan Kata Pas

Najib Tun Razak Game Over

Apa Jadi Kalau Rakyat Jumpa Lubuk Emas Belakang Rumah Hak Milik Siapa Sebenarnya



Info Sinopsis Kutipan Filem Kutukan Ilmu Hitam Waruga Black Magic Curse 2024 Kini Di Netflix Malaysia

5 Tumbuhan Berbentuk Aneh Yang Menyerupai Organ Manusia

Info Dan Sinopsis Filem Pemandi Jenazah The Corpse Washer 2024 Kini Di Netflix Malaysia

Berapakah Tahap Kepanasan Suhu Api Dapur Gas Anda

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dedaun Hijau Di Angin Lalu Slot Megadrama Astro Ria


5 Star Hotel Kuala Lumpur Malaysia Top Luxury Kl

Zeus4d Experience Endless Entertainment

Tersangkut Dalam Lif Pejabat

Bos Rajin Bagi Makanan

Color Psychology In Brand Names

Pintu Lain Ke Syurga